Gå til innhold

Ble tatt i fotoboks i en 80 sone, jeg kjørte i ca 130-140 km t. Kan jeg miste lappen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått brev i dag, målt til 147, fy faen altså så uheldig jeg er

Anonymkode: 754b5...f0c

Du har bare deg selv å takke, å dette var ikke et uhell, det var en bevisst handling fra din side å kjøre for fort. Sånn går det når man er fartskåt.

Anonymkode: dc881...600

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh hvor du fortjener å miste lappen. Godt å vite for de som potensielt kommer i din vei og som du kjører ned og dreper.

Anonymkode: 2ebcb...98a

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må du sitte inne nå eller? 

Anonymkode: e30ab...33d

Før ble det ¨buret¨, -om man dobblet, tror jeg. ...

a.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har fått brev i dag, målt til 147, fy faen altså så uheldig jeg er

Anonymkode: 754b5...f0c

Du er ikke uheldig, du er dum og egoistisk, og det er til pass for deg. 

Anonymkode: b19a8...9a2

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jajjaja, du er på et kvinneforum hvor mødre svarer nå. Det betyr at du ikke får sympati for kjøringen din.

 

Du kjørte uansett i overkant for fort og kortet får seg ett klipp. Er nok ikke den som går koko om noen bryter noen regler i trafikken, men 140 er for fort. Du har ca 0 kontroll om noe eller noen kommer på veien. Har selv vært ung og dum, så skal ikke komme med noe mer moralisering.

Anonymkode: 3050c...b0c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte på gammel vane på veien, kjørt masse der tidligere før jeg flyttet hjemmefra og da var det ikke fotoboks der. Jeg så rett og slett ikke fotoboks skiltet en gang, mulig de ikke var satt opp? Ikke vet jeg. 

Men mister jeg sertifikatet, jeg ble tatt bilde av så jeg vet jeg får et lite hyggelig brev i posten snart. Mitt håp er at jeg ikke mister det når det er på bilde, men hvordan er loven om det?

Plz, ikke kom hit å si ditt og datt om at det er fortjent om jeg mister lappen eller ikke, jeg vil bare ha faktaopplysninger om dette. Moralpreik er ikke interessant her og nå, takk!

Anonymkode: 754b5...f0c

I 80-sone mister du førerretten fra 116 km/t og oppover.

Fotoboks er likestilt med politiet i kontroll. 

130-140 i 80-sone gir 8-13 mnd uten førerkort. Det er også fengselsstraff fra 136 km/t i 80-sone.

Håper du lærer av dette. 140 i 80-sone er mye selv for utrykningskjøretøy med blålys og sirene...

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 18.40, AnonymBruker skrev:

Jajjaja, du er på et kvinneforum hvor mødre svarer nå. Det betyr at du ikke får sympati for kjøringen din.

Du kjørte uansett i overkant for fort og kortet får seg ett klipp. Er nok ikke den som går koko om noen bryter noen regler i trafikken, men 140 er for fort. Du har ca 0 kontroll om noe eller noen kommer på veien. Har selv vært ung og dum, så skal ikke komme med noe mer moralisering.

Anonymkode: 3050c...b0c

For bare hysteriske mødre har mennesker de er glade i og gjerne vil beholde. :ironi:

Anonymkode: 94cbe...3ca

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 1.17, AnonymBruker skrev:

Har fått brev i dag, målt til 147, fy faen altså så uheldig jeg er

Anonymkode: 754b5...f0c

Du er ikke uheldig for farten. Den var en bevisst handling. Du er heldig siden du ikke har drept et annet menneske eller sitter selv i rullestol eller ligger under torva. Håper du lærer av dine feil, men tviler sterkt. Vær bare oppmerksom på at om blir du tatt i slik fart flere ganger risikerer du å miste førerretten for alltid, men om du synes det er greit er det din sak og en lettelse for oss andre som slipper å møte på deg i trafikken.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fulgt litt med på denne tråden, og må si jeg er overrasket over måten du forholder deg på ovenfor dette. Jeg skjønner utrolig godt at det er kjipt å miste lappen, og jeg kan tenke meg at hverdagen sannsynligvis blir snudd på hodet for deg fremover når du blir førerkortløs og muligens risikerer fengselsstraff. Jeg skjønner at du er lei deg og jeg skjønner at det rett og slett suger. 

Det jeg der i mot ikke forstår er hvordan i alle dager du kan ha en slik holdning til det du har gjort? Du har gjort et lovbrudd som potensielt kunne hatt helt forferdelige følger, både for deg selv og for andre. Tenk om noen plutselig hadde vært ute i veien, om du hadde mistet kontroll over bilen, om du hadde komt over i feil kjørefelt og smadret både deg selv og en fullstappet familiebil, tenk om du hadde kjørt på et barn. Dette skjedde jo heldigvis ikke, og takk og pris for det, men det virker som om du ikke skjønner alvoret av det du har gjort.

Eksemplene jeg har nevnt over er ulykker som faktisk skjer i Norge, og ikke sjeldent heller. Jeg har alltid tenkt at fengelsstraff for å kjøre for fort er litt drøyt, men etter å ha lest din tråd skjønner jeg endelig hvorfor vi har det. Det at du muligens skal bak lås og slå gjør at du forhåpentligvis får tenkt ordentlig gjennom ikke bare hva du har gjort, men resultat potensielt kunne blitt, og det vil gi deg muligheten til å komme deg ut igjen på veien når du har modnet et par år og forhåpentligvis har en annen innstilling til bilkjøring enn at "det er synd på meg fordi jeg mistet lappen."

Mange dør i trafikken hvert år, og sånne som deg er ikke med på å få det tallet ned. 

Anonymkode: b1d59...fbd

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må holde oss oppdater på fremgangen i saken. Jeg er mest spent på hva dama di gjør nå som du ikke kan «lure» unna en bot siden du nå mister lappen og må sone et aldri så lite fengselsopphold.

Dette fortjener du som mange andre sier, du viser ingen anger men synes synd på deg selv og håper på dårlig bilde (digitalt i de fleste bokser og mange er operative 24/7) samt at du håper skilt ikke er satt opp så du kan lure deg unna. Nei, her blir du fattig, uten lappen og må snekre paller eller gå med fotlenke. Håper i ditt tilfelle at fotlenke køen er lang og soning er eneste utvei.

Håper du har lært, men det virker nå ikke slik.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Leste om en lignende sak i BA, fredag. Der ble sjåføren dømt til fengsel og mistet førerkortet i 11 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 16.30, AnonymBruker skrev:

Hadde du solbriller på? I så fall er du ikke igjenkjennbar juridisk sett. Hadde du solvisiret nede? I så fall er du ikke igjenkjennbar juridisk sett.

Ellers er du nok tatt, ja.

Anonymkode: 6938a...779

Om man ikke er gjenkjennbar, vil de etterforske. De gir seg ikke så lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, Nole skrev:

Jeg tror han blitt dømt til fengsel, han har ikke svart på denne tråden for lenge nå. 

Det er jo ikke akkurat sånn at man soner rett etter at man er dømt her i landet, så det kan man ikke konkludere med.

Anonymkode: e3be5...e76

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.8.2019 den 1.17, AnonymBruker skrev:

Har fått brev i dag, målt til 147, fy faen altså så uheldig jeg er

Anonymkode: 754b5...f0c

Nei, ikke uheldig - bare stein stokk dum i huet som ikke tenker bittelitt lengre enn det der. Gjøk...!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 16.23, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte på gammel vane på veien, kjørt masse der tidligere før jeg flyttet hjemmefra og da var det ikke fotoboks der. Jeg så rett og slett ikke fotoboks skiltet en gang, mulig de ikke var satt opp? Ikke vet jeg. 

Men mister jeg sertifikatet, jeg ble tatt bilde av så jeg vet jeg får et lite hyggelig brev i posten snart. Mitt håp er at jeg ikke mister det når det er på bilde, men hvordan er loven om det?

Plz, ikke kom hit å si ditt og datt om at det er fortjent om jeg mister lappen eller ikke, jeg vil bare ha faktaopplysninger om dette. Moralpreik er ikke interessant her og nå, takk!

Anonymkode: 754b5...f0c

Om du ønsker fakta og ikke synspunkter og moralprekener så skriver du ikke et innlegg om det her. utover det er du et forbanna kjøtthue som setter andre menneskers liv i fare. Hvis dette i tillegg er noe du har hatt for vane å gjøre så hadde du fortjent å miste lappen mye lenger enn hva du kommer til å gjøre.... :(

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke akkurat sånn at man soner rett etter at man er dømt her i landet, så det kan man ikke konkludere med.

Anonymkode: e3be5...e76

Det er vel kanskje ikke så lang kø på fotlenkesoning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...