Gå til innhold

Ble tatt i fotoboks i en 80 sone, jeg kjørte i ca 130-140 km t. Kan jeg miste lappen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Over 116 km/t i 80-sone er vel der lappen ryker. Over 136 km/t og du får kost og losji på statens regning. Vel fortjent. 
 
Endret av studerende
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så lenge mister du førerkortet når du råkjører på veier med 80 km/t fartsgrense (fart oppgitt i km/t):

116–120: 3-5 måneder

120–130: 5-8 måneder

130–140: 8-13 måneder

 

Fengselsstraff hvis du hadde over 136.

Anonymkode: 6ac17...d5f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faen altså! Skal tilbake å se om det er varslet med skilt, er det ikke det får de bare kaste dette bildet i søpla da dette er ulovlig, faen i helvete!!

Anonymkode: 754b5...f0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdommer som tøffer seg på veiene har ingenting der å gjøre, hva er vitsen med å ta lappen om du bare skal kødde? Les den teori boka en gang til !

Anonymkode: 4449f...6d9

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fengsel? Er jeg virkelig så kriminell? Ikke rart fengslene blir fulle og de virkelig kriminelle går fri!! 

Anonymkode: 754b5...f0c

Du er en virkelig kriminell, du brøt loven. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den lappen ryker nok, du kan prøve å bekjempe men er bilde i ok stand så hjelper det lite. Du er over farten med god margin så No kjære mor hjelper heller ikkje. 

Anonymkode: fc23f...6df

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde du solbriller på? I så fall er du ikke igjenkjennbar juridisk sett. Hadde du solvisiret nede? I så fall er du ikke igjenkjennbar juridisk sett.

Ellers er du nok tatt, ja.

Anonymkode: 6938a...779

Nei hadde ikke solbriller på og heller ikke nede solskjermen. Faen, håper bildet uansett er utydelig og ubrukelig 

Anonymkode: 754b5...f0c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er vitsen med å kjøre så fort? Du er jo ikke riktig klok i hodet heller. Du sparer ca 1 minutt på det der, så skjønte ikke vitsen.

Anonymkode: 4449f...6d9

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei meg...!

Anonymkode: 754b5...f0c

Som man reder, ligger man. Dette er helt selvforskyldt og du har derfor ingen grunn til å være lei deg. Du får kjøre som folk, så kommer du ikke opp i sånne situasjoner. Håper du lærer av dette og at du klarer teoriprøven og oppkjøringen på nytt. 

Anonymkode: 34962...2e5

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er så lei meg...!

Anonymkode: 754b5...f0c

Haha. Du virker ikke lei deg for å ha kjørt for fort. Du skal bare være lei deg for at det var en fotoboks der. Ingen sjåfører blir straffet på grunn av farten med mindre de legger i litt innsats... Så vi kan virkelig si at du har gjort deg fortjent.. :)

Anonymkode: 45dda...b1b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Miste lappen, bot og fengselstur er vel den vanlige straffen for så grov overtredelse? Tror du kan forvente en måned i buret. Og det fortjener du faen meg og vil jeg personlig legge til.

Anonymkode: 31785...ef7

Ikke TS, men jeg er nysgjerrig. Kommer politiet på døra og henter deg, da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Darkrobin27 skrev:

Du er en drapsmaskin.. Hadde du kjørt på noen hadde dem vært død.. Så ja, du kan stiller kriminelt

Åh fy f! Om du så kjører i 60 vil noen mest sannsynlig dø om du kjører dem

Anonymkode: d1d63...3a3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge tar det før jeg får brev i posten? Eller kan politiet komme på døren? Jeg er samboer og vil ikke at ho skal lukke opp døren om politiet står utenfor. Har ikke sakt dette til ho enda og vet ikke om jeg tør det engang, redd ho blir sur på meg og dumper meg. Hvordan får jeg det i fengsel om jeg blir satt inn der, men skjønner virkelig ikke h orfor jeg skal det kun for dette. Jeg vet heller ikke helt hvor fort jeg kjørte akkuratt i det jeg ble tatt, men er redd det var noe over 136 som visstnok er fengsel. Hvor mye blir trukket fra fra reell fart i en slik sak? 

Jeg kjøpte meg en ny bil for 4 mnd siden og fikk lyst å teste ut motoren, jeg ante jo ikke at det var en fotoboks der, den må ha blitt satt opp helt nylig. 

Anonymkode: 754b5...f0c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Chicchi skrev:

Ikke TS, men jeg er nysgjerrig. Kommer politiet på døra og henter deg, da?

Nei, de sender brev i posten med time da du er kalt inn til avhør. Møter du ikke opp så kan du bli etterlyst. I så fall kommer onkel blå og banker på døren, ja.

Svarer for en venn.

Anonymkode: 6938a...779

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjørte på gammel vane på veien, kjørt masse der tidligere før jeg flyttet hjemmefra og da var det ikke fotoboks der. Jeg så rett og slett ikke fotoboks skiltet en gang, mulig de ikke var satt opp? Ikke vet jeg. 

Men mister jeg sertifikatet, jeg ble tatt bilde av så jeg vet jeg får et lite hyggelig brev i posten snart. Mitt håp er at jeg ikke mister det når det er på bilde, men hvordan er loven om det?

Plz, ikke kom hit å si ditt og datt om at det er fortjent om jeg mister lappen eller ikke, jeg vil bare ha faktaopplysninger om dette. Moralpreik er ikke interessant her og nå, takk!

Anonymkode: 754b5...f0c

Du burde i grunnen levere fra deg lappen frivillig. Idiotkjøring. Selvgjort er velgjort. Sykkel er fint, da klarer du kanskje også å respektere fartsgrensene. Lykke til! 

Anonymkode: 77071...6e3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

hva er vitsen med å kjøre så fort? Du er jo ikke riktig klok i hodet heller. Du sparer ca 1 minutt på det der, så skjønte ikke vitsen.

Anonymkode: 4449f...6d9

Jeg jeg kjørte mange mil på landevei, sparer maange minutter på å ligge i rundt 140 kontra 80. Jeg hadde jo ikke kjørt slik om jeg viste om fotoboksen!

Anonymkode: 754b5...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

 

Jeg kjøpte meg en ny bil for 4 mnd siden og fikk lyst å teste ut motoren, jeg ante jo ikke at det var en fotoboks der, den må ha blitt satt opp helt nylig. 

Anonymkode: 754b5...f0c

Jeg kjøpte meg ny harpun for litt siden, men det betyr ikke at jeg kan ta den med til nærmeste akvarium for å "teste den ut". Neste gang du vil teste motoren får du leie deg tid på en lokal bane. 

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...