Gå til innhold

Ble tatt i fotoboks i en 80 sone, jeg kjørte i ca 130-140 km t. Kan jeg miste lappen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå sier jo at han er 19 år, så det forklarer jo alt. En dum uerfaren sjåfør som mest sannsynligvis ikke har hatt lappen mere en et år til sammen.. Dvs at han enda er i prøve perioden.. Så han blir nok å miste lappen og må ta oppkjøringen og teori prøven på nytt, som det står i boka :)

Anonymkode: 4449f...6d9

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå sier jo at han er 19 år, så det forklarer jo alt. En dum uerfaren sjåfør som mest sannsynligvis ikke har hatt lappen mere en et år til sammen.. Dvs at han enda er i prøve perioden.. Så han blir nok å miste lappen og må ta oppkjøringen og teori prøven på nytt, som det står i boka :)

Anonymkode: 4449f...6d9

Er ikke dømt enda, håper bare bimdet er utydelig og ubrukelig

Anonymkode: 754b5...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tamsi
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Var alene på veien for helvete. 

Anonymkode: 754b5...f0c

Sikkert på et sted helt uten fare for at hjort og andre dyr plutselig hopper ut i veien :riste: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg er ikke et troll og har aldri tidligere fått bot eller blitt stoppet i en vanlig kontroll heller, jeg er bare forbannet for at dette skjedde og at det skjedde da jeg kjørte fortest. Hva andre skriver her driter jeg i, dette er faktisk min første tråd her på bil men har laget flere tråder om andre ting på andre sider her på kg. 

Hvis dere ikke tror meg så samme for meg, dette er faktisk ikke noe morsomt i det heletatt. Jeg skrev her kun pga jeg kan være anonym, det kan jeg ikke på forskjellige grupper på facebook f.eks. håper de av dere som på død og liv skal dømme meg og komme med løgn om meg om hva dere tror kan gå vekk fra denne tråden. 

Jeg skulle jo ønske at dere fikk rett om at dette var trolling, men nei, dette har skjedd!

Anonymkode: 754b5...f0c

Du skriver at du gjerne kjører i 140 km/t. Jeg synes ikke nødvendigvis det er haha-morsomt, men jeg synes det er ekstremt digg at du ble tatt.

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damn. Du kjører fortere enn jeg gjør når jeg har det travelt i 110-sona. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Damn. Du kjører fortere enn jeg gjør når jeg har det travelt i 110-sona. 

Hvor fort kjører du vanligvis i 110 sonen da? 90?

Anonymkode: 754b5...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tror han har laget en tråd her inne om akkurat det samme, må kjøre i jobben. Kjørte for fort og ble tatt i fotoboks. Brukte som unnskyldning at han ville raskt hjem og bla bla. Sånne trafikk bøller har vi ikke bruk for i trafikken. Håper du får bot, mister lappen og fengsel. Selg bilen og kjøp deg gode gåsko 

Anonymkode: 3ba41...f2d

Ja, for det finnes ikke 2 som kjører for fort, liksom 😁

Anonymkode: 6ac17...d5f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ryddet for brukerdebatt og avsporing, samt tilsvar. 

Ninab82, mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvpr fort kjørte han? Fortere enn meg?

Anonymkode: 754b5...f0c

Samme, tror jeg. Rundt 135-140. Lykke til i buret, kompis! Ikke mist såpa.

Anonymkode: 7bcc5...8d9

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvor fort kjører du vanligvis i 110 sonen da? 90?

Anonymkode: 754b5...f0c

115-120.

Det å kjøre i 140 på en landevei er såpass idiotisk at jeg ikke har ord for det.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skjedde samme med kompis av broren min. 10 000 i bot, 3mnd i fengsel, 24mnd uten lappen. ;) gled deg.

Anonymkode: 7bcc5...8d9

3 mnd. du liksom 😅 Da var det ikke kun fart ihvertfall. 

Ts, det ryker 5-6000 førerkort i året på grunn av fart, så folk er ikke så perfekte som de fremstår her inne. 

Her kan du lese litt om hva du kan forvente:

https://www.tv2.no/a/10409853/

Anonymkode: 6ac17...d5f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fengsel? Er jeg virkelig så kriminell? Ikke rart fengslene blir fulle og de virkelig kriminelle går fri!! 

Anonymkode: 754b5...f0c

Du kan jo spørre familien til noen som er drept i trafikken.

Anonymkode: e3be5...e76

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fengsel? Er jeg virkelig så kriminell? Ikke rart fengslene blir fulle og de virkelig kriminelle går fri!! 

Anonymkode: 754b5...f0c

Du er jo en "virkelig kriminell".

Anonymkode: c3730...0b8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jeg kjørte mange mil på landevei, sparer maange minutter på å ligge i rundt 140 kontra 80. Jeg hadde jo ikke kjørt slik om jeg viste om fotoboksen!

Anonymkode: 754b5...f0c

Så ikke nok med at du driter i fartsgrensene, du følger ikke med på skiltene heller. Alle fotobokser er skiltet på forhånd, det er påbudt. Så at du ikke visste om den er ingen unnskyldning. Hadde du fulgt med på skiltene langs veien så hadde du visst om den. Du er ikke trygg ute på veiene, så jeg tror du trenger denne straffen og lære av den. 

Anonymkode: 34962...2e5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke nok med at du driter i fartsgrensene, du følger ikke med på skiltene heller. Alle fotobokser er skiltet på forhånd, det er påbudt. Så at du ikke visste om den er ingen unnskyldning. Hadde du fulgt med på skiltene langs veien så hadde du visst om den. Du er ikke trygg ute på veiene, så jeg tror du trenger denne straffen og lære av den. 

Anonymkode: 34962...2e5

Kjørte vel i en så rask hastighet at han ikke la merke til skiltet. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du vil miste lappen. Du kjørte nesten 60 km/t fortere enn fartsgrensen på stedet. I en 80 sone, tar de lappen om farten overstiger 116 km/t. Og siden du er så ung, må du sikker kjøre opp på nytt, og du vil uansett få en enorm bot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Audiot
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Samme, tror jeg. Rundt 135-140. Lykke til i buret, kompis! Ikke mist såpa.

Anonymkode: 7bcc5...8d9

Bullshit, kan ikke være så stor forskjell i straff. En kollega ble tatt i 146km/t i 80 sona av fotoboks. Straffa ble 1år uten førerkort, 10k i bot, 14dager med fotlenke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så ikke nok med at du driter i fartsgrensene, du følger ikke med på skiltene heller. Alle fotobokser er skiltet på forhånd, det er påbudt. Så at du ikke visste om den er ingen unnskyldning. Hadde du fulgt med på skiltene langs veien så hadde du visst om den. Du er ikke trygg ute på veiene, så jeg tror du trenger denne straffen og lære av den. 

Anonymkode: 34962...2e5

Jeg skal kjøre å se om det er skiltet, de kan ha glemt å sette opp skilt

Anonymkode: 754b5...f0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kjøre å se om det er skiltet, de kan ha glemt å sette opp skilt

Anonymkode: 754b5...f0c

Nei, det har de garantert ikke glemt...

Anonymkode: 34962...2e5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skal kjøre å se om det er skiltet, de kan ha glemt å sette opp skilt

Anonymkode: 754b5...f0c

Husk å kjøre i øvre tillatte hastighet da.

Anonymkode: 77071...6e3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...