Gå til innhold

Hvorfor spiser dere kristne svin/gris når det står i bibelen at det ikke skal spises????????????..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 19.7.2019 den 22.16, Midgard skrev:

Der er vek derfor at å vaske bilen på en søndag kan medføre døden, mens det å eie andre mennesker som slave er helt ok. 

Det viser at lovene er riv ruske galt og hinsides all fornuft. Men bare man tror får man frelse. Egentlig jævla kjipt med tanke på at det også gjelder de mest ufyselige menneskene også. 

Det er nettopp her mange misforstår. Vi er alle syndere. Frelsen handler ikke om hva vi har gjort, men hva Jesus har gjort. Betyr det at man skal fortsette å synde? Langt ifra.

Du er faktisk ikke bedre enn andre mennesker. Alle har brutt Guds lov, og trenger frelse, og alle som vil ta imot tilgivelsen kan det. Men da må man omvende seg, og gi livet sitt til Jesus.

Vi må passe oss for å tro at vi er så mye bedre enn andre. En mann takket Gud for at han ikke var som alle de andre. Den andre mannen som ba Gud om nåde. Bare den sistnevnte gikk rettferdiggjort hjem. Hvis du vil at de ufyselige menneskene skal få som fortjent, måtte vi alle fått det vi fortjente, og da hadde vi havnet i helvete alle sammen. Frelsen er ikke fortjent. Det er nåde.

Gud elsker alle. Jesus sa også et sted noe om at den som hadde fått tilgitt mest, elsker mest.

Anonymkode: 4e184...8f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.7.2019 den 21.31, AnonymBruker skrev:

Bare fordi Jesus sa noe betyr ikke at det hører til kristendommen. Han var tydelig på at han underviste jøder i ting som hadde med loven å gjøre. Det fantes ikke noen kristendom før Jesus var død og stått opp igjen. Vanlig feil å tro at Jesus forkynte kristendom, men det gjorde han altså ikke.

Anonymkode: e79a3...972

Denne måtte jeg bare kommentere 😮 Det heter kristendom fordi den er basert på Kristi lære - både fra han ble døpt og etter han ble oppreist - om du skulle være usikker så er det han karen som gikk under navnet Jesus Kristus ;) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, sofiemyr skrev:

Denne måtte jeg bare kommentere 😮 Det heter kristendom fordi den er basert på Kristi lære - både fra han ble døpt og etter han ble oppreist - om du skulle være usikker så er det han karen som gikk under navnet Jesus Kristus ;) 

Dessverre vet de færreste noe særlig om det å være kristen i dag. Et av resultatene med å fjerne det ut av skolen.

@stan derimot virker som han har litt innsikt. Sier mye fornuftig i ganske mange sammenhenger egentlig. Ikke alt jeg er enig med ham i, men virker som en ganske fornuftig fyr.

Anonymkode: 4e184...8f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Apostlenes gjerninger kapittel 10, fra verd 11 og utover! En visjon viser seg med et teppe hvor alle verdens dyr er og han som ser visjonen får beskjed om å slakte og spise. Dette vil gan først ikke, for han har aldri spist noe urent, men blir overbevist av Gud at alle dyr er rene. 

 

Dessuten må du skille mellom den gamle pakt i Det gamle testamentet og Den nye pakt i det nye testamentet. 

 

I tillegg har Paulus forklart at det stort sett er blodmat og mat fra offerdyr man bør holde seg unna. 

Budene i Det gamle testamentet veier derfor ikke like tungt som Jesuordene i det nye testamentet. Jesus var en oppfyllelse av Loven. 

Kristne er derfor ikke syndige når de spiser svin, skalldyr og blander melk med kjøttprodukter. 

Noe mer du lurer på TS? 

Anonymkode: 49661...ed2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har du nok hoppet over et ledd i integreringen etter at du kom til Norge, TS. 

Ville heller vært takknemlig for å få praktisere min egen religion i et fritt land med demokrati, gratis utdannelse og nærmest gratis helsetjenester. 

I mange muslimske land blir man straffet dersom man ikke har på seg hijab, selv om man er kristen kvinne. Og er man muslimsk kvinne i Norge, blir det et helvete i muslimske miljø dersom man velger bort hijaben. 

Anonymkode: 4c0a2...de0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i denne tråden var det mange både muslimske og ateistiske forståsegpåere som uttaler seg skråsikkert om Kristendommen...uten å ha satt seg skikkelig inn i saken. Typisk! 

Har dere alle sovet i religionstimene på skolen? 

Anonymkode: 49661...ed2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her i denne tråden var det mange både muslimske og ateistiske forståsegpåere som uttaler seg skråsikkert om Kristendommen...uten å ha satt seg skikkelig inn i saken. Typisk! 

Har dere alle sovet i religionstimene på skolen? 

Når satans ånd som disse er skal uttale seg om kristen tro sier det seg selv hva som skjer :) Akkurat det bør jo ikke forbause noen. Det er nok veldig få her inne i KG som kan uttale seg overhodet angående kristen teologi. Muslimer og Ateister kan iallefall ikke det. Om de har lest  Bibelen har de fornektet den bare ved å ikke omvende seg, og de som fornekter Bibelen har overhodet ikke noe som helst troverdighet angående "tolkning" eller mening angående kristen tro. De er rett og slett blinde på dette området.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Budene i Det gamle testamentet veier derfor ikke like tungt som Jesuordene i det nye testamentet. Jesus var en oppfyllelse av Loven. 

Kristne er derfor ikke syndige når de spiser svin, skalldyr og blander melk med kjøttprodukter. 

Jesus sa at han ikke var kommet for å oppheve loven, men for å oppfylle den. Det var akkurat det han gjorde. Så om du spiser noe så er det ikke nødvendigvis bra for deg. Men det fører ikke til at du går fortapt om du spiser noe. Det er troen på Jesus Kristus som avgjør akkurat det, og ikke noe annet.Det betyr ikke at budene er opphevet. Jødene forsetter å holde disse så langt de klarer det. Men det er ikke noe frelse i det. Så om jeg spiser svinekjøtt som er kontrollert og friskt? Det går helt fint, betyr ikke noe for meg som kristen. Jeg ville aldri gjort det i Afrika uten noen kontroll på dette kjøttet. Da kan det være farlig. Men for min frelse er det bare en ting som er farlig, at jeg forkaster den.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Duftavsommerregn skrev:

Når satans ånd som disse er skal uttale seg om kristen tro sier det seg selv hva som skjer :) Akkurat det bør jo ikke forbause noen. Det er nok veldig få her inne i KG som kan uttale seg overhodet angående kristen teologi. Muslimer og Ateister kan iallefall ikke det. Om de har lest  Bibelen har de fornektet den bare ved å ikke omvende seg, og de som fornekter Bibelen har overhodet ikke noe som helst troverdighet angående "tolkning" eller mening angående kristen tro. De er rett og slett blinde på dette området.

Trodde kristne hadde som utgangspunkt å ikke dømme andre. Satans ånd fordi vi ikke har samme tro som deg? Jeg tilhører ingen religion men har min egen tro. Jeg er ikke ateist, jeg tror på "noe". 

Dette er ikke et valg, å tro er ikke noe du velger. Om det hadde vært så lett kunne du like gjerne vært muslim. Så om du leser Bibelen har du fornektet den ved å ikke omvende deg? Dette kan man si om Koranen og alle andre religiøse tekster. Hvorfor kunne det ikke like gjerne vært Koranen du omvendte deg til? Har lest deler av Bibelen, likte det jeg leste men jeg greide ikke tro. Du får det til å høres ut som det å tro er noe man velger.  

Jeg vil påstå jeg er en veldig snill person. Hjelper fremmede, har en jobb der jeg hjelper folk, jeg har fått en venn ut av rusmisbruk, og jeg behandler alle likt, om du er fattig eller rik er du like mye verdt i mine øyne. Spiser lite kjøtt fordi jeg synes mye av det som kommer frem ifh dyrehold er trist og uetisk. Men jeg er visst omgitt av satans ånd. Det er slike utsagn som får meg til å tenke at religion faktisk er noe som er direkte farlig. OSS mot dem. Det er slik tankegang som gjør at folk dreper hverandre i religionens navn. 

Anonymkode: fad1b...0da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Trodde kristne hadde som utgangspunkt å ikke dømme andre. Satans ånd fordi vi ikke har samme tro som deg? Jeg tilhører ingen religion men har min egen tro. Jeg er ikke ateist, jeg tror på "noe". 

Jeg dømmer ikke noen som helst. Jeg bedømmer. Det er noe helt annet. Og  det jeg sier er rett. Men jeg er jo selv helt avhengig av frelse og tilgivelse for mine synder som har vært mange. Og alle mennesker har dette tilbudet stående helt til de dør. Så jeg fordømmer ikke noen som helst. Det gjør bare de som forkaster troen. De fordømmer seg selv. Det er jo også deres fulle rett og personlige valg. Og om man ikke tror? Hva er da problemet?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duftavsommerregn. Hvis du drar Satan inn i dette dømmer du. Husk nøye lignelsen om mannen som fikk ettergitt all gjeld av sin Herre, men som ikke ville ettergi sin brors gjeld til ham. For liksom vi dømmer andre skal vi selv bli dømt. Jeg tror det gjelder alt fra fordommer og stereotypier til pekefingre og i verste fall svovelprekener. 

Jeg tror ikke man skal bry seg for mye med andres synder. Man må heller holde øye med egne. Tilgivelse og toleranse står sterkt i Jesu lære slik jeg ser det, eller har oppfattet det gjennom egen Bibellesning og teologisk fordypning. 

Foresten ble navnet «Satan» brukt om alle fiender av jødene. 

Anonym bruker fad1b...0da: Å tro på noe, er da noe... 😏 Dessverre tror jeg ikke man bør «shoppe» i religioner (hvis du gjør det)  å plukke bort det som ikke passer og konsentrere seg om bare det som passer hele tiden. Innenfor Kristendommen går ikke det. Husk Paulus advarsler om mot å praktisere ting fra såkalte hedenske religioner. Det er da onde ånder man i følge Paulus risikerer å få kontakt med. For eksempel er det derfor mange kristne tror, at New Age er farlig fordi det er såpass okkult. Mulig det. Jeg vet ikke...Å kombinere f.eks. Kristendom med sjamanisme slik vi så et eksempel på på nyhetene her om dagen, får nok de fleste biskoper til å sette kaffen i halsen 😂

Wintergirl: Mange fra andre land og kulturer liker ikke nordmenn. Vi er vist et ufyselig folkeslag 😏

Anonymkode: 49661...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/26/2019 at 4:37 AM, Duftavsommerregn said:

Jesus sa at han ikke var kommet for å oppheve loven, men for å oppfylle den. Det var akkurat det han gjorde. Så om du spiser noe så er det ikke nødvendigvis bra for deg. Men det fører ikke til at du går fortapt om du spiser noe. Det er troen på Jesus Kristus som avgjør akkurat det, og ikke noe annet.Det betyr ikke at budene er opphevet. Jødene forsetter å holde disse så langt de klarer det. Men det er ikke noe frelse i det. Så om jeg spiser svinekjøtt som er kontrollert og friskt? Det går helt fint, betyr ikke noe for meg som kristen. Jeg ville aldri gjort det i Afrika uten noen kontroll på dette kjøttet. Da kan det være farlig. Men for min frelse er det bare en ting som er farlig, at jeg forkaster den.

Rettelse! I afrika spiser de veldig lite gris! I afrika spiser de kristene ofte samme kjøtt som oss muslimer (halal kjøtt) da både kristene og muslimer liker og spise det i afrika

(hilsen muslimsk kvinne som er gift med en afrikaner)

Anonymkode: f3d3f...d7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Rettelse! I afrika spiser de veldig lite gris! I afrika spiser de kristene ofte samme kjøtt som oss muslimer (halal kjøtt) da både kristene og muslimer liker og spise det i afrika

(hilsen muslimsk kvinne som er gift med en afrikaner)

Anonymkode: f3d3f...d7f

(Hilsen muslimsk kvinne som er gift med en muslimsk afrikaner)

Anonymkode: f3d3f...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.7.2019 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør dere det?????????????? Hvis dere skal være kristne må dere også følge det som er kjedelig i bibelen og ikke bare det som er lett og morsomt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gris skal IKKE spises står det i bibelen, men alle kristne gjør det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Muslimer holder koranen, hvorfor i helvete klarer ikke kristne det damme?????????????????????????????????

Anonymkode: 116a8...cdf

Hvor i bibelen står det? 

Anonymkode: b5fea...0de

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2019 at 1:48 PM, AnonymBruker said:

Er virkelig gris så godt så det er verdt å gå imot deres religion???????????? Dere bør se opp til muslimer, de er mye sterkere i troen enn dere kristne!!! 

Anonymkode: 116a8...cdf

Dette!

Anonymkode: f3d3f...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er kristen, min mann er muslim. I dag grillet vi spareribs og koste oss med det. Når det kommer til Gud oppi det hele , så får det være mellom meg og Gud, og mellom min mann og Gud . Ingen andre har noe å si om saken.

Anonymkode: f22f2...184

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er kristen, min mann er muslim. I dag grillet vi spareribs og koste oss med det. Når det kommer til Gud oppi det hele , så får det være mellom meg og Gud, og mellom min mann og Gud . Ingen andre har noe å si om saken.

Anonymkode: f22f2...184

Helt enig!

Anonymkode: f3d3f...d7f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Helt enig!

Anonymkode: f3d3f...d7f

Bortsett fra at jeg og min mann er muslimer:-)

Anonymkode: f3d3f...d7f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle skjønner vel at ts er en person som prøver å skape irritasjon mot muslimer. At ts slett ikke er muslim selv. 

 

Anonymkode: 76e56...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...