Gå til innhold

Hvorfor spiser dere kristne svin/gris når det står i bibelen at det ikke skal spises????????????..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvorfor gjør dere det?????????????? Hvis dere skal være kristne må dere også følge det som er kjedelig i bibelen og ikke bare det som er lett og morsomt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gris skal IKKE spises står det i bibelen, men alle kristne gjør det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Muslimer holder koranen, hvorfor i helvete klarer ikke kristne det damme?????????????????????????????????

Anonymkode: 116a8...cdf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er virkelig gris så godt så det er verdt å gå imot deres religion???????????? Dere bør se opp til muslimer, de er mye sterkere i troen enn dere kristne!!! 

Anonymkode: 116a8...cdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det finnes ikke en eneste kristen veganer i verden?

Eller:
Yay! Sommerferie! :nordvesta:

Anonymkode: 410a7...f3c

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bare elsker svinegrisesnop!

Anonymkode: 03965...feb

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke brenne bibel og koran fremfor å la seg diktere av utdaterte leveregler?

Kardemommeloven er kort og enkel for de som absolutt må ha en regel på papir for å kunne leve: 

" Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill og ellers kan du gjøre hva du vil. "

Religiøse mennesker er jo de kjipeste av alle. En gjeng besserwissere som flyr rundt og leker politi for andre. 

Anonymkode: 83fac...f7d

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør dere det?????????????? Hvis dere skal være kristne må dere også følge det som er kjedelig i bibelen og ikke bare det som er lett og morsomt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gris skal IKKE spises står det i bibelen, men alle kristne gjør det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Muslimer holder koranen, hvorfor i helvete klarer ikke kristne det damme?????????????????????????????????

Anonymkode: 116a8...cdf

Folk flest i Norge er ikke kristne. Det er bare dere bakvendte muslimer som tror alle mennesker er religiøse fundamentalister. Grunnen til at vårt land er nr. 1 i verden på velferd og utvikling er fordi vi ikke er noen religiøse dumskaller.

Anonymkode: 941c8...0be

  • Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi folk som bare har lest Det Gamle Testamentet skal få noe å diskutere om. Vi som har lest f.eks. Apostlenes Gjerninger, vet at det er ingenting som er urent, utenom blod og utroskap.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, sofie777 skrev:

Fordi folk som bare har lest Det Gamle Testamentet skal få noe å diskutere om. Vi som har lest f.eks. Apostlenes Gjerninger, vet at det er ingenting som er urent, utenom blod og utroskap.

Og derfor spiser du bare grønnsaker. 

Ikkje for å være slem men det er blod i alle dyr, ikke bare gris. Du graver bare en dypere grav. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kona til naboen min var utro. Hvorfor slo jeg ikke kona og duden hun var utro med i hjel?

Fordi vi lever i et sivilisert samfunn. 

Sitat

10 “‘If a man commits adultery with another man’s wife—with the wife of his neighbor—both the adulterer and the adulteress are to be put to death.

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les Apostlenes gjerninger kap. 10, og 15,28-29: "Den hellige ånd og vi har besluttet ikke å legge noen annen byrde på dere enn disse helt nødvendige tingene, at dere holder dere borte fra kjøtt som er ofret til avgudene, fra blod, fra kjøtt av kvalte dyr og fra hor. Om dere passer dere for slikt, vil det gå dere godt. Lev vel!»". Loven gjelder spesifikt for jøder, ikke for kristne.

Anonymkode: 55380...1d5

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fordi kristne er misveiledet, og gjør som det passer seg og gangner dem selv. De feirer påske og diverse fordi de får fri, men fornekter nesten alt annet. Tullete. 

Anonymkode: 9d11f...edd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg husker ikke nøyaktig i hvilken av bøkene det står. Men tror det er i forbindelse med Paulus, hvor Gud har gjort svinekjøtt rent. Det jeg har gjort rent, skal ikke du regne som urent eller noe i den duren der. Lenge siden jeg leste det nå. 

Anonymkode: 28fdd...f89

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel jeg er kristen og vegetarianer så jeg holder meg ihvertfall unna gris og all kjøtt

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Les Apostlenes gjerninger kap. 10, og 15,28-29: "Den hellige ånd og vi har besluttet ikke å legge noen annen byrde på dere enn disse helt nødvendige tingene, at dere holder dere borte fra kjøtt som er ofret til avgudene, fra blod, fra kjøtt av kvalte dyr og fra hor. Om dere passer dere for slikt, vil det gå dere godt. Lev vel!»". Loven gjelder spesifikt for jøder, ikke for kristne.

Anonymkode: 55380...1d5

Det var disse versene jeg tenkte på også.

 

1 time siden, Midgard skrev:

Og derfor spiser du bare grønnsaker. 

Ikkje for å være slem men det er blod i alle dyr, ikke bare gris. Du graver bare en dypere grav. 

Jeg spiser ikke bare grønnsaker, nei. Jeg har lov til å spise alt, utenom det som er nevnt over. Alt blod forsvinner dessuten fra dyret i løpet av prosessen. OM det skulle være litt blod igjen når jeg spiser kjøtt, så "dør" jeg ikke av det heller. Det er bare et par generasjoner siden at blodklubb og blodpølse var vanlig å spise og jeg er nok etterkommer av noen som har spist blod også, uten at det har noen betydning for meg og min frelse.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke svin, men det er ganske enkelt fordi jeg ikke liker det. Har ikke nok bibelkunnskap til å si akkurat hvordan dette skal leves etter, men mener de reglene er for jødene. Husker ikke helt hvor, men mener Peter fikk se i et syn en haug med matretter han kalte urent, men fikk beskjed om at det herren hadde renset, skulle ikke kalles urent.

Når det er sagt, mener jeg å ha hørt at forskning viser at å la være å røre enkelte typer mat som skalldyr, og svin er bra for helsen. At man rett og slett lever lenger ved å la være. Slik jeg har forstått det, regnes det ikke lenger som synd, men har fremdeles konsekvenser for helsen.

Men igjen, her har jeg for lite kunnskap. Ikke ta mitt ord for det. Om man virkelig vil ha svar, bør man lese bibelen selv.

Anonymkode: 4e184...8f5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sofie777 skrev:

Det var disse versene jeg tenkte på også.

 

Jeg spiser ikke bare grønnsaker, nei. Jeg har lov til å spise alt, utenom det som er nevnt over. Alt blod forsvinner dessuten fra dyret i løpet av prosessen. OM det skulle være litt blod igjen når jeg spiser kjøtt, så "dør" jeg ikke av det heller. Det er bare et par generasjoner siden at blodklubb og blodpølse var vanlig å spise og jeg er nok etterkommer av noen som har spist blod også, uten at det har noen betydning for meg og min frelse.

Blod forvinner ikke. Det har heller aldri vært et spørsmål om du dør eller ikke. 

Det er et spørsmål om latterlig råd fra et folk som var uvitende om det meste.

Btw. Du kan vel ikke spise skalldyr heller ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser ikke svinekjøtt. Blir fysisk dårlig av det. 

Og så er rosa favorittfargen min.

Anonymkode: be53b...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...