Gå til innhold

Hvorfor spiser dere kristne svin/gris når det står i bibelen at det ikke skal spises????????????..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Midgard skrev:

For noe bokstavtro er det å ikke holde hviledagen hellig en synd av verste sort, men tilhørende straff

Har aldri møtt kristne som de du beskriver. Hvilke straff skal de få hvis de ikke holder hviledagen hellig? 

Anonymkode: 16af3...181

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har aldri møtt kristne som de du beskriver. Hvilke straff skal de få hvis de ikke holder hviledagen hellig? 

Anonymkode: 16af3...181

Jeg har heller aldri møtt dem, i USA er det de som ikke ønsker sharia lover, men levitical lover. Trudde du sharia var ille, så er dette alternative ikke noe bedre. 

Det med bilen var å sette ting på spissen siden det er en ting "alle" gjør på en søndag. Det finnes seff ikke noen referanse til bilen i bibelen, den er derfor ikke listet over aktiviteter som ikke kan gjløres.

Straffen for å bryte sabbaten er den "vanlige", døden.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Midgard skrev:

Jeg har heller aldri møtt dem, i USA er det de som ikke ønsker sharia lover, men levitical lover. Trudde du sharia var ille, så er dette alternative ikke noe bedre. 

Det med bilen var å sette ting på spissen siden det er en ting "alle" gjør på en søndag. Det finnes seff ikke noen referanse til bilen i bibelen, den er derfor ikke listet over aktiviteter som ikke kan gjløres.

Straffen for å bryte sabbaten er den "vanlige", døden.

 

Dette med sabbaten og en eventuell straff for å bryte den, er jødedom. Kristendommen er ikke en lovreligion som islam og jødedom, altså har vi ingen regler for hva vi skal spise, etc, etc.  Har hørt om en gruppe på ca 20 personer i Usa som er totalt rabiate, går rundt med skilt som God hates fags etc, kanskje det var de du tenkte på? 

Anonymkode: 16af3...181

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette med sabbaten og en eventuell straff for å bryte den, er jødedom. Kristendommen er ikke en lovreligion som islam og jødedom, altså har vi ingen regler for hva vi skal spise, etc, etc.  Har hørt om en gruppe på ca 20 personer i Usa som er totalt rabiate, går rundt med skilt som God hates fags etc, kanskje det var de du tenkte på? 

Anonymkode: 16af3...181

Det er Baptister du tenker på. Og en spess smak av dem. De er nok betydelig flere enn 20 uten at jeg skal anslå.

Det er ikke disse folke jeg tenker på.

Det er ikke jødedom så lenge det står i bibelen. At de har fellestrekk er naturlig men det betyr ikke at du kan skyve alt det jævlige som du ikke liker med bibelen over på jødene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir jo litt rart at dere som misliker en religion og gjerne bare har overfladisk kjennskap, mener de vet bedre enn de som tilhører religionen. 

 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, stan skrev:

Jesus sa at det ikke det som kommer inn i munnen, gjør mennesket urent; men det som går ut av munnen, det gjør mennesket urent.

Det opphever spisebudene i det gamle testamentet. Så det er ikke hva man spiser eller ikke som er vesentlig i forholdet til Gud. 

Så hvis man spyr så er det urent, sau som gris? 

Anonymkode: 116a8...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så hvis man spyr så er det urent, sau som gris? 

Anonymkode: 116a8...cdf

Det tror jeg de fleste mener. 

Men det var neppe det Jesus mente, hva annet kommer ut av munnen? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, stan skrev:

Det tror jeg de fleste mener. 

Men det var neppe det Jesus mente, hva annet kommer ut av munnen? 

Banning og å fornekte gud og slik han mente da eller? 

Anonymkode: 116a8...cdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Midgard skrev:

Det er ikke jødedom så lenge det står i bibelen.

Tuller du nå eller ? De 5 mosebøker er jo jødenes Tora, så jo, det kan stå i Bibelen og være jødedom. 

Anonymkode: 16af3...181

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Banning og å fornekte gud og slik han mente da eller? 

Anonymkode: 116a8...cdf

Nei, baksnakking. 

Anonymkode: 16af3...181

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Banning og å fornekte gud og slik han mente da eller? 

Anonymkode: 116a8...cdf

Ja, du er inne på det. 

Det vi sier (og skriver). Det kan såre og skade, mye mer enn hva mat kan gjøre. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi noen av oss faktisk også lever i 2019 og vet at grisen ikke er et skittent dyr :) det går ann å være religiøst uten at man må følge et hvert eneste ord som står skrever i en religiøs tekst som virkelig kunne trengt å fått seg en oppdatering! Vi lever i 2019, ikke den gang da i fortiden, for lenge siden.

Anonymkode: ff001...98e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Fordi kristne er misveiledet, og gjør som det passer seg og gangner dem selv. De feirer påske og diverse fordi de får fri, men fornekter nesten alt annet. Tullete. 

Anonymkode: 9d11f...edd

Jeg feirer absolutt ikke påske, Kristi Himmelfartsdag eller religiøs jul, dette er ganske enkelt fridager i forbindelse med høytider som jeg ikke står fritt til å velge bort. I hvert fall ikke på min arbeidsplass, der er det stengt på røde dager. 

18 timer siden, Kjetil E skrev:

Hovedårsaken til at det er forbud mot svin i Bibelen og at både jøder og muslimer har dette forbudet den dag idag. Har sin bakgrunn i at grisen har svært tynn hud, som den må beskytte mot sola. Her i nord er det ikke noe problem, den ruller seg som kjent i gjørma. I Midtøsten er det derimot lite og ingen gjørme og oppdrive. Så grisene har da istedet rullet seg i sin egen urin og eller avføring for å beskytte sin tynne hud. Dette skal være hovedårsaken til forbudet mot svinekjøtt.

Ah, artig opplysning! Det ante jeg ikke. :)

 

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan du ingenting om kristendom? Kristendom er Ny Testamentet pluss det i Gamle Testamentet som ikke går imot Ny Testamentet. Det var jo derfor Jesus kom, han tok vekk slike regler, altså er ikke kristendom en lovreligion som Islam og Jødedom ( lovreligion= en haug av regler for hva man kan spise, hvem man kan gifte seg med etc, etc ) . 

Anonymkode: 16af3...181

Nei, jeg kan ikke spesielt mye om kristendommen. Dvs, jeg har jo lært en del en gang i tiden, siden det var pensum på skolen, men pga laber interesse var det jo svært lite som festet seg for å si det sånn. Jeg gikk vel bare ut ifra at det ts påsto stemte, uten å ta forbehold. Egentlig synes jeg jo at hele greia, både koran, bibel, testamentene og religion generelt er et eneste langt gjesp. Kjenner bare jeg blir litt irritert av folk som absolutt skal generalisere over f.eks nordmenn som en homogen gruppe kristne/troende.

Anonymkode: e8c28...b2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi noen av oss faktisk også lever i 2019 og vet at grisen ikke er et skittent dyr :) det går ann å være religiøst uten at man må følge et hvert eneste ord som står skrever i en religiøs tekst som virkelig kunne trengt å fått seg en oppdatering! Vi lever i 2019, ikke den gang da i fortiden, for lenge siden.

Anonymkode: ff001...98e

Kristendommen er, som sagt mange ganger før, ingen lovreligion. Altså kan kristne spise det de vil, uten å bryte noen lov. 

Anonymkode: 16af3...181

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, AnonymBruker skrev:

Gris skal IKKE spises står det i bibelen

Anonymkode: 116a8...cdf

Nei. Det står ikke det. Det står at jødene ikke skal spise griser. Det står ikke at kristne ikke skal spise griser. Tvert imot står det at kristne kan spise hva de vil. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det som står i Bibelen og andre religiøse skrifter må sees i sammenheng med tiden det er skrevet i. Svinekjøtt var tidligere vanskelig å oppbevare og var utsatt for trikiner. Det problemet har vi ikke i Norge lenger.  Det er vel også kjent at vi som er moderne kristne forholder oss helst til Jesu lære.

Anonymkode: bd763...685

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

22 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Kona til naboen min var utro. Hvorfor slo jeg ikke kona og duden hun var utro med i hjel?

Fordi vi lever i et sivilisert samfunn.  

  Sitat

10 “‘If a man commits adultery with another man’s wife—with the wife of his neighbor—both the adulterer and the adulteress are to be put to death.

 

Sitatet ditt er hentet fra den gamle pakt (også kalt Moseloven), men den gjelder bare for jødene, ifølge den selv. Det står heller ikke noe i Det nye testamentet om at den gamle pakt gjelder for kristne. Tvert imot 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det problemet har vi ikke i Norge lenger.  Det er vel også kjent at vi som er moderne kristne forholder oss helst til Jesu lære.

ALLE kristne forholder seg til Jesus lære, det er jo det som er kristendom. Hvis kristne ikke hadde forholdt seg til Jesus lære, men bare Gamle Testamentet, så hadde de ikke vært kristne, men tilhørt jødedommen.  

Anonymkode: 16af3...181

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tull. Det finnes ingen som ikke liker bacon.

Screen_Shot_2017-09-05_at_12.14.39_PM.pn

Anonymkode: f722e...0f5

Forlater huset om jeg kjenner den stanken. Faktisk noe av det med kvalmende og ekleste jeg vet.

Anonymkode: 4e184...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Forlater huset om jeg kjenner den stanken. Faktisk noe av det mest* kvalmende og ekleste jeg vet.

Anonymkode: 4e184...8f5

 

Anonymkode: 4e184...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...