Gå til innhold

Hvorfor spiser dere kristne svin/gris når det står i bibelen at det ikke skal spises????????????..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 21.7.2019 den 13.45, AnonymBruker skrev:

Alle kristne gjør ikke det. Jeg er kristen og spiser ikke svin. Kjenner mange kristne som ikke spiser svin. Kristne klarer å følge Bibelen. 

Anonymkode: f5f47...df1

Er du kristen? Flaut. Syns du skal slutte å kalle deg kristen, du forstår jo ikke din egen religion engang, og hva er du da? Ikke kristen, i hvert fall. Kanskje er du jøde eller muslim, siden du tror at kristne ikke kan spise svin?

Anonymkode: 109e1...ac3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må slutte å bruke det norske banneordet knulle.det er grove. Nå blir det tre dagers faste på deg og.😅 du er tydligvis ikke så sterkt troende som du sier.

Profeten Muhammad (fvmh) sa at ”den er ikke troende som banner, forbanner noen, er grov eller vulgær”. (Tatt fra islam.net)

Anonymkode: 1edb9...225

Hvem er du til og kalle hvem for hva? Syndene mine er mellom meg og allah og nei jeg må ikke faste fordi jeg har bannet. Det står heller ingen steder i den helluge quran. En må ikke faste hver gang når en har gjort noe som ikke står i boka.  du vet tydelighvis ingenting om min og andres muslimers religion. Det holder med og be om tilgivelse  Allah vet hvem jeg er og det er bare allah som kan dømme hver enkelt det er derfår jeg også sier at jeg ikke skal si hvem som er hva men en ekte praktiserende selger ikke dop og har samleie utenfor ekteskap. Osv og gjøre det utnevnte vs si ett banneord er veldig forskjellig. Og en muslim skiller mellom såpass store synder og banne vs og ha samleie  utenfor ekteskap er 2 helt forskjellige synder. Og allmektig allah tilgir alle som virkelig angrer og som ber om tilgivelse. Du vet ingenting om meg og hvordan jeg praktiserer islam så og komme med en slik påstand var og dra det forlangt!;-) jeg bryr meg ikke om hva du måtte mene mine synder er mellom meg og min og andres muslimers gud allah. Og det er bare allah som kan dømme meg og tilgi meg ingen andre. Only god can judge me.

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem er du til og kalle hvem for hva? Syndene mine er mellom meg og allah og nei jeg må ikke faste fordi jeg har bannet. Det står heller ingen steder i den helluge quran. En må ikke faste hver gang når en har gjort noe som ikke står i boka.  du vet tydelighvis ingenting om min og andres muslimers religion. Det holder med og be om tilgivelse  Allah vet hvem jeg er og det er bare allah som kan dømme hver enkelt det er derfår jeg også sier at jeg ikke skal si hvem som er hva men en ekte praktiserende selger ikke dop og har samleie utenfor ekteskap. Osv og gjøre det utnevnte vs si ett banneord er veldig forskjellig. Og en muslim skiller mellom såpass store synder og banne vs og ha samleie  utenfor ekteskap er 2 helt forskjellige synder. Og allmektig allah tilgir alle som virkelig angrer og som ber om tilgivelse. Du vet ingenting om meg og hvordan jeg praktiserer islam så og komme med en slik påstand var og dra det forlangt!;-) jeg bryr meg ikke om hva du måtte mene mine synder er mellom meg og min og andres muslimers gud allah. Og det er bare allah som kan dømme meg og tilgi meg ingen andre. Only god can judge me.

Anonymkode: 54821...c4f

😂 bla bla bla. Her tabbet du deg ut. Men jeg glemte at når dere gjør feil eller gjør ting som er Haram så er det plutselig mellom deg og Allah og det er bare å be om tilgivelse😅👏👏 tror du bare må være stille nå:

He who believes in Allah and the Last Day let him speak good or remain silent”. [Al- Bukhari and Muslim]. 

 

 

Anonymkode: 1edb9...225

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

😂 bla bla bla. Her tabbet du deg ut. Men jeg glemte at når dere gjør feil eller gjør ting som er Haram så er det plutselig mellom deg og Allah og det er bare å be om tilgivelse😅👏👏 tror du bare må være stille nå:

He who believes in Allah and the Last Day let him speak good or remain silent”. [Al- Bukhari and Muslim]. 

 

 

Anonymkode: 1edb9...225

Hvor er det jeg har snakket stygt og hvem tror du at du er du er ikke gud!

https://www.amaliah.com/post/50302/13-ways-forgiven-no-sin-large

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Repentance_in_Islam

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Five_Pillars_of_Islam

Du har ingen rett til og si at jeg som enkelt person ikke er muslim jeg er muslim og jeg er stolt og elsker min religion alle mennesker gjør feil muslimer også selvom muslimer gjør feil så betyr ikke det at allah ikke gir tilgivelse allah gir tilgivelse til alle som er muslimer og som ber om det og som angrer. Og gjør gode ting i gjengjeld. 

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det jeg har snakket stygt og hvem tror du at du er du er ikke gud!

https://www.amaliah.com/post/50302/13-ways-forgiven-no-sin-large

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Repentance_in_Islam

 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Five_Pillars_of_Islam

Du har ingen rett til og si at jeg som enkelt person ikke er muslim jeg er muslim og jeg er stolt og elsker min religion alle mennesker gjør feil muslimer også selvom muslimer gjør feil så betyr ikke det at allah ikke gir tilgivelse allah gir tilgivelse til alle som er muslimer og som ber om det og som angrer. Og gjør gode ting i gjengjeld. 

Anonymkode: 54821...c4f

Ok, men da kan jo de jeg kjenner be om tilgivelse etter de har solgt dop, så er de like mye praktiserende som deg som ber om tilgivelse etter du banner og er vulgær(knulle)

Anonymkode: 1edb9...225

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2019 den 3.39, AnonymBruker skrev:

Her i denne tråden var det mange både muslimske og ateistiske forståsegpåere som uttaler seg skråsikkert om Kristendommen...uten å ha satt seg skikkelig inn i saken. Typisk! 

Har dere alle sovet i religionstimene på skolen? 

Anonymkode: 49661...ed2

Det er vel heller enkelte Paulus tilhengere i denne tråden, som ikke helt forstår at kristendommen er en gren av jødedommen, og jødedommen snakker IKKE om himmel / helvete, frelse gjennom tro, være født med synd, etc, som dagens kristne har hengt seg så opp i. 

 

Anonymkode: db139...a1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, men da kan jo de jeg kjenner be om tilgivelse etter de har solgt dop, så er de like mye praktiserende som deg som ber om tilgivelse etter du banner og er vulgær(knulle)

Anonymkode: 1edb9...225

Ja de må be om tilgivelse om de mener de er praktiserende muslimer jeg også ber 5 ganger om ikke mer om dagen og jeg ber om tilgivelse jeg også! Verken kristene eller muslimer er feilfri alle gjør feil.

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Da må du nesten kontakte islam.net, for det er der jeg finner informasjonen.du skrev at vennene mine ikke er praktiserende muslimer fordi de «knuller» rundt(ditt ord,jeg sa sex før ekteskap) men nå viser det seg at de kan be om tilgivelse så er det greit. Det at de selger dop er mellom de og Allah. 😆

hvis du er en flink muslim nå så skriver du ikke mer, Som det står her: 

 

He who believes in Allah and the Last Day let him speak good or remain silent”. [Al- Bukhari and Muslim]. 

 

 

 

Anonymkode: 1edb9...225

Hvor er det jeg har snakket stygt? Her i denne tråden er det jo du som bryter reglene og er ufin ved og påpeke hva andre mennesker er og ikke er! Jeg er muslim og er stolt over det!

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Da må du nesten kontakte islam.net, for det er der jeg finner informasjonen.du skrev at vennene mine ikke er praktiserende muslimer fordi de «knuller» rundt(ditt ord,jeg sa sex før ekteskap) men nå viser det seg at de kan be om tilgivelse så er det greit. Det at de selger dop er mellom de og Allah. 😆

hvis du er en flink muslim nå så skriver du ikke mer, Som det står her: 

 

He who believes in Allah and the Last Day let him speak good or remain silent”. [Al- Bukhari and Muslim]. 

 

 

 

Anonymkode 1edb9...225

Prophet mohammed fred være med han sa også at alle som sier trobekjennelsen og følger islams 5 søyler er sterkt troende muslimer jeg følger alle de 5 søylene så jeg er muslim!;-)

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Prophet mohammed fred være med han sa også at alle som sier trobekjennelsen og følger islams 5 søyler er sterkt troende muslimer jeg følger alle de 5 søylene så jeg er muslim!;-)

Anonymkode: 54821...c4f

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Five_Pillars_of_Islam

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prophet mohammed fred være med han sa også at alle som sier trobekjennelsen og følger islams 5 søyler er sterkt troende muslimer jeg følger alle de 5 søylene så jeg er muslim!;-)

Anonymkode: 54821...c4f

Jeg tviler ikke på du er muslim. 

Anonymkode: 1edb9...225

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er det jeg har snakket stygt? Her i denne tråden er det jo du som bryter reglene og er ufin ved og påpeke hva andre mennesker er og ikke er! Jeg er muslim og er stolt over det!

Anonymkode: 54821...c4f

Jeg skrev at det i følge islam.net ikke er lov i islam å banne eller være vulgær,noe du er ved å bruke ordet knulle. 

Anonymkode: 1edb9...225

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker said:

Bra du ombestemte deg da. PS. Lurt å sette seg inn i punktum, komma osv. Det kan bli litt forvirrende uten

Anonymkode: 1edb9...225

Jeg sa også at JEG som person ikke kan si hvem som er hva og at det er opp til allmektig allah og bestemme og ingen andre!;-) gjentar en seg og gjør noe en vet er haram fks 100 ganger så står det at det blir mer vanskelig og få tilgivelse det var derfår jeg også sa at gjør en ett uhell eller en feil så kan en be om tilgivelse og allmektig allah vil gi tilgivelse men gjør en en haram handling bevisst så er det en større synd. Fks er en person som selger dop osv muslim og gjør disse handlingene bevisst og selv vet at det er haram der og da så er det en større synd. Muslimer er som folk flest vi gjør feil vi ogsp men når vi gjør feil då prøver vi og rette på feilene og isteden gjøre gode ting og be om tilgivelse. Det er bare opp til allah og bestemme hvem som får tilgivelse eller ikke jeg er i hvertfall stolt over og være muslim og jeg elsker min religion! Bryr meg ikke om hva du sier du kjenner megnikke og du vet ikke hvem jeg er. Allah vet hvem jeg er og det er det viktigeste for meg! Det er det jeg bryr meg om ikke hva du måtte mene!

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/19/2019 at 3:40 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor gjør dere det??????????????

Anonymkode: 116a8...cdf

Fordi den inneholder bacon.

Anonymkode: a8e69...ce4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker said:

Fordi den inneholder bacon.

Anonymkode: a8e69...ce4

Æsj

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du driter deg ut, som flere i denne tråden. Jeg, som er ateist, blir flau av mine medateister. Dere er jo direkte kunnskapsløse, mange av dere. Slutt å uttale dere om ting dere ikke har peiling på, lån en bok, les og bli klokere, så slipper dere å dumme dere ut.

Anonymkode: 109e1...ac3

Mulig, men det som er mest patetisk er du ikke kan si hva og hvorfor noe er feil.

Men om du mener at bibelen er jødenes bok så får det stå for din regning. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ryddet for brukerangrep, avsporinger og innlegg av bruker som diskuterer med seg selv, samt svar til dette.

Edie, adm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 15.48, AnonymBruker skrev:

Er virkelig gris så godt så det er verdt å gå imot deres religion???????????? Dere bør se opp til muslimer, de er mye sterkere i troen enn dere kristne!!! 

Anonymkode: 116a8...cdf

:ler:

Pust inn. Pust ut. 

Husk at all religion er overtro. 

Og så finner du på noe konstruktivt å foreta deg her i livet - du får bare ett av dem og når det er over blir du til kompost.

Anonymkode: a28de...915

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bibelen tolkes på mange måter. Svin er åtselsdyr sammen med masse annet. Spiseseddelen er klar. Det er veldig mye en ut fra bibelen en ikke skal spise. Ei heller drikke kaffe, øl, brennevin eller for den saks skyld heller ikke røyke osv. Fisken som tillat er kun den med skjell. Reker, krabber, steinbit, maller osv kan ikke spises. Ved siden har vi en del fugler som ikke kan spises.. eks måke. Disse reglene er det vel bare 7 dags adventister som praktiserer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest frankie1985

Tåpelig uansett da, jeg ga en unge en pølse i en lekepark en gang, han spurte etter det selv til og med, men så kom mora med hennes tro og sa han ikke kunne spise det 😛

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...