Gå til innhold

Hvorfor spiser dere kristne svin/gris når det står i bibelen at det ikke skal spises????????????..?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke meg du siterer. men jeg har reist i mange land i afrika og i arabiske land der spiser de ihvertfall veldig lite gris! Landene jeg har reist i er både muslimske og kristene! Mulig du har spist gris med en kristen afrikaner. men selvom du har gjort det så betyr ikke det at du sitter med fasiten. hvilke land i afrika mener du spiser mer gris en andre steder i landet? I vest afrika og i arabiske land spiser de VELDIG lite gris;-) hilsen afrikansk muslimsk kvinne!

Anonymkode: 54821...c4f

Har jeg påstått at jeg sitter med fasiten? 

Anonymkode: 49661...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

25 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke meg du siterer men anonym d7f har helt rett! Ikke veldig masse gris som spises i afrikanske land! Både kristene og muslimer ser på grise kjøtt som skittent! Majoriteten liker ikke gris selfølgelig spiser noen det men ikke majoriteten. Det kan også i noen tilfeller være vannskelig og se forskjell på sterkt troende kristene og sterkt troende muslimer da de begge dekker seg til og extra respekt for medmennesket og samfunnet så en ser god forskjell på de som er religiøse og ikke religiøse der også. De som ikke er religiøse pleier faktisk heller ikke og like gris for veldig mange afrikanere er gris skittent og ekkelt. Men en kan se det lett på klesstilen og være måte om personen er religiøs eller ikke. Snakker av egen erfaring da jeg har reist en del og har familie i afrika;-)

Anonymkode: 54821...c4f

Må også legge til at veldig mange land i afrika er fks 40% muslimske og 60% kristene de muslimske og de kristene har masse kjærlighet og fred mellom hverandre i veldig mange av disse landene det finnes også land i afrika som er 60% muslimmmske og 40% kristene og de kristene og muslimske er gode venner og har veldig mye tilfelles! Forskjellen er troen dems men selvom de har forskjellig tro så er alle like mye vert. Det finnes også land i afrika som er 99% muslimske og 99% kristene. Afrika er ett stort kontinent ja men i de fleste landene er det både muslimer og kristene sammen afrikanere er svært religiøse. Arabere er også svært religiøse og vi tolker våres religion anderledes en veldig mange andre fra andre verdens deler. We are more straight into our religion! Men bra vi har ulike meninger da.

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Har jeg påstått at jeg sitter med fasiten? 

Anonymkode: 49661...ed2

Måten du formulerer deg på for en til og tenke det ja. Selvom du kjenner en ktisten afrikaner som spiser gris så betyr ikke det at hele afrika gjør det! Og ja jeg vet at afrika er ett kontinent jeg tror jeg vet mer en deg om afrika for og si det sånn når det gjelder kontinent,land.religion,kultur.

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/19/2019 at 1:40 PM, AnonymBruker said:

Hvorfor gjør dere det?????????????? Hvis dere skal være kristne må dere også følge det som er kjedelig i bibelen og ikke bare det som er lett og morsomt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gris skal IKKE spises står det i bibelen, men alle kristne gjør det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Muslimer holder koranen, hvorfor i helvete klarer ikke kristne det damme?????????????????????????????????

Anonymkode: 116a8...cdf

Mener du kristene norske da eller? Det finnes både sterkt troene kristene og muslimske både i norge og andre land som ikke spiser gris!

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør dere det?????????????? Hvis dere skal være kristne må dere også følge det som er kjedelig i bibelen og ikke bare det som er lett og morsomt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gris skal IKKE spises står det i bibelen, men alle kristne gjør det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Muslimer holder koranen, hvorfor i helvete klarer ikke kristne det damme?????????????????????????????????

Anonymkode: 116a8...cdf

Hvorfor banner du? Er det greit i følge Koranen?

Vi i Norge har VÅR kultur og VÅR måte å praktisere religion på. I vårt siviliserte samfunn er mye av samspillet mellom mennesker basert på omsorg, kjærlighet, vennskap, omtanke og det og ta vare på hverandre, noe også kristendommen handler om.

Vi har forstått at mennesket og verden er i en kontinuerlig utvikling, og veldig få Kristine velger derfor å leve slavisk etter en bok skrevet for 2000 år siden. At det var helsefarlig å spise gris for 2000 år siden, betyr ikke at det er farlig i dag. Her har vi UTVIKLET oss. 

Det er for meg like vanskelig å forstå at noen kan leve etter eldgamle prinsipper, som det er for deg å forstå at vi spiser gris.

Jeg har vanskelig for å forstå at kjønnslemlestelse, tvangsekteskap, drap, diskriminering og andre ekstreme regler aksepteres av mennesker i vårt århundre. Det virker ikke for meg som at det fungerer særlig bra heller, da dere må flykte fra disse områdene... Konklusjonen må da være at det fungerer svært dårlig med 2000 år gamle regler?

Om du mistrives med hvordan vi velger å leve, og lurer på hva i HELVETE vi driver med, foreslår jeg at du pakker kofferten og drar til et land som som passer ditt levesett bedre!

Anonymkode: 019eb...4ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Måten du formulerer deg på for en til og tenke det ja. Selvom du kjenner en ktisten afrikaner som spiser gris så betyr ikke det at hele afrika gjør det! Og ja jeg vet at afrika er ett kontinent jeg tror jeg vet mer en deg om afrika for og si det sånn når det gjelder kontinent,land.religion,kultur.

Anonymkode: 54821...c4f

Rent spesifikt: hva er det ved måten jeg formulerer meg på som får deg til å tenke på det? Leser du alle innleggene mine i tråden ser du at jeg er både lærevillig og åpen for andres synspunkter. Nå dreier denne tråden seg om Afrika spesielt, og ikke kristne generelt som var meningen i HI. Dere avsporer. 

Anonymkode: 49661...ed2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor banner du? Er det greit i følge Koranen?

Vi i Norge har VÅR kultur og VÅR måte å praktisere religion på. I vårt siviliserte samfunn er mye av samspillet mellom mennesker basert på omsorg, kjærlighet, vennskap, omtanke og det og ta vare på hverandre, noe også kristendommen handler om.

Vi har forstått at mennesket og verden er i en kontinuerlig utvikling, og veldig få Kristine velger derfor å leve slavisk etter en bok skrevet for 2000 år siden. At det var helsefarlig å spise gris for 2000 år siden, betyr ikke at det er farlig i dag. Her har vi UTVIKLET oss. 

Det er for meg like vanskelig å forstå at noen kan leve etter eldgamle prinsipper, som det er for deg å forstå at vi spiser gris.

Jeg har vanskelig for å forstå at kjønnslemlestelse, tvangsekteskap, drap, diskriminering og andre ekstreme regler aksepteres av mennesker i vårt århundre. Det virker ikke for meg som at det fungerer særlig bra heller, da dere må flykte fra disse områdene... Konklusjonen må da være at det fungerer svært dårlig med 2000 år gamle regler?

Om du mistrives med hvordan vi velger å leve, og lurer på hva i HELVETE vi driver med, foreslår jeg at du pakker kofferten og drar til et land som som passer ditt levesett bedre!

Anonymkode: 019eb...4ca

Amen 🤪👏👏

Anonymkode: 1edb9...225

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Rent spesifikt: hva er det ved måten jeg formulerer meg på som får deg til å tenke på det? Leser du alle innleggene mine i tråden ser du at jeg er både lærevillig og åpen for andres synspunkter. Nå dreier denne tråden seg om Afrika spesielt, og ikke kristne generelt som var meningen i HI. Dere avsporer. 

Anonymkode: 49661...ed2

Ehh hvorfor skrev du så mye om kristne i både overskrift og første innlegg hvis det plutselig ikke handler om kristne?

Anonymkode: 1edb9...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ehh hvorfor skrev du så mye om kristne i både overskrift og første innlegg hvis det plutselig ikke handler om kristne?

Anonymkode: 1edb9...225

Du misforstår. Det jeg mente var: de har avsporet tråden til å bare dreie seg om Afrika. Det vi egentlig skulle diskutere var jo matforbud i kristendommen, og ikke Afrika. LoL 

Anonymkode: 49661...ed2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du misforstår. Det jeg mente var: de har avsporet tråden til å bare dreie seg om Afrika. Det vi egentlig skulle diskutere var jo matforbud i kristendommen, og ikke Afrika. LoL 

Anonymkode: 49661...ed2

Ok. Hva tenker du om det de skriver at kristendommen har utviklet seg i motsetning til islam? Lever du slavisk etter koranen?(det kan du ikke siden du bor i Norge?)

Anonymkode: 1edb9...225

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Ok. Hva tenker du om det de skriver at kristendommen har utviklet seg i motsetning til islam? Lever du slavisk etter koranen?(det kan du ikke siden du bor i Norge?)

Anonymkode: 1edb9...225

Jeg er ikke TS. Jeg er norsk og agnostiker men kan mye om kristendommen. Relativt sett. 

Anonymkode: 49661...ed2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør dere det?????????????? Hvis dere skal være kristne må dere også følge det som er kjedelig i bibelen og ikke bare det som er lett og morsomt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gris skal IKKE spises står det i bibelen, men alle kristne gjør det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Muslimer holder koranen, hvorfor i helvete klarer ikke kristne det damme?????????????????????????????????

Anonymkode: 116a8...cdf

De fleste muslimer jeg kjenner spiser ikke svin, men de selger narkotika, har sex før ekteskap og drikker alkohol. Tror det er ganske vanlig blant muslimer å velge ut ting de liker og ikke liker fra koranen også. Og det er jo masse muslimer i norske fengslet, så de er ikke noen engler de heller....

Anonymkode: 1edb9...225

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker said:

De fleste muslimer jeg kjenner spiser ikke svin, men de selger narkotika, har sex før ekteskap og drikker alkohol. Tror det er ganske vanlig blant muslimer å velge ut ting de liker og ikke liker fra koranen også. Og det er jo masse muslimer i norske fengslet, så de er ikke noen engler de heller....

Anonymkode: 1edb9...225

Jeg er muslim og jeg kjenner ingen praktiserende sterk troende muslimer som selger narkotika og har sex utenfor ekteskap  som sitter i fengsel osv. Mulig det finnes personer som kommer fra muslimsk familie som gjør dette men da er de ikke sterkt troende praktiserende muslimer. Nå som du kommer med påstand om at de er så religøse så må jeg legge til at det er en del kristene også som gjør det samme som selger natkotika kjøper sex og har sex utenfor ekteskap og som herjer rundt i fylla og som også sitter i fengsel sterkt troende er de nok ikke men kristen familie kommer de fra. Og si at de er muslimer vs familien er muslimsk er to ganske forskjellig disse som selger dop og knuller rundt osv er nok frafallende muslimer og ikke praktiserende muslimer samme om de kristene som holder på slik de er nok frafallende kristene og ikke praktiserende. Da religionen ikke støtter slikt. Så vær litt forsiktig med og kalle en person muslim/kristen selvom personen kommer fra en religiøs familie så behøver det ikke og bety at selve personen er det. Det er avhengi av hvor troende personen er og om personen praktiserer eller ikke praktiserer om personen ikke ber og ikke har respekt for sin religion så tilhører ikke denne personen religionen.

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, AnonymBruker said:

Rent spesifikt: hva er det ved måten jeg formulerer meg på som får deg til å tenke på det? Leser du alle innleggene mine i tråden ser du at jeg er både lærevillig og åpen for andres synspunkter. Nå dreier denne tråden seg om Afrika spesielt, og ikke kristne generelt som var meningen i HI. Dere avsporer. 

Anonymkode: 49661...ed2

Du også avsporer her så du er slettes ikke noe bedre!

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er muslim og jeg kjenner ingen praktiserende sterk troende muslimer som selger narkotika og har sex utenfor ekteskap  som sitter i fengsel osv. Mulig det finnes personer som kommer fra muslimsk familie som gjør dette men da er de ikke sterkt troende praktiserende muslimer. Nå som du kommer med påstand om at de er så religøse så må jeg legge til at det er en del kristene også som gjør det samme som selger natkotika kjøper sex og har sex utenfor ekteskap og som herjer rundt i fylla og som også sitter i fengsel sterkt troende er de nok ikke men kristen familie kommer de fra. Og si at de er muslimer vs familien er muslimsk er to ganske forskjellig disse som selger dop og knuller rundt osv er nok frafallende muslimer og ikke praktiserende muslimer samme om de kristene som holder på slik de er nok frafallende kristene og ikke praktiserende. Da religionen ikke støtter slikt. Så vær litt forsiktig med og kalle en person muslim/kristen selvom personen kommer fra en religiøs familie så behøver det ikke og bety at selve personen er det. Det er avhengi av hvor troende personen er og om personen praktiserer eller ikke praktiserer om personen ikke ber og ikke har respekt for sin religion så tilhører ikke denne personen religionen.

Anonymkode: 54821...c4f

De jeg kjenner ber flere ganger om dagen og er praktiserende. Dessverre er det slik at norske og europeiske fengsler er overfylt med muslimer. Jeg sier ikke at alle er sånn. Ts skriver jo hvorfor kristne spiser svin, men tror Ts kanskje blander nordmenn og kristne. Det er veldig få nordmenn som følger bibelen slavisk. 

Anonymkode: 1edb9...225

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 15.40, AnonymBruker skrev:

Hvorfor gjør dere det?????????????? Hvis dere skal være kristne må dere også følge det som er kjedelig i bibelen og ikke bare det som er lett og morsomt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Gris skal IKKE spises står det i bibelen, men alle kristne gjør det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Muslimer holder koranen, hvorfor i helvete klarer ikke kristne det damme?????????????????????????????????

Anonymkode: 116a8...cdf

Profeten Muhammad (fvmh) sa at ”den er ikke troende som banner, forbanner noen, er grov eller vulgær”.(islam.net)

nå må du faste i tre dager😂

Anonymkode: 1edb9...225

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

25 minutter siden, AnonymBruker said:

De jeg kjenner ber flere ganger om dagen og er praktiserende. Dessverre er det slik at norske og europeiske fengsler er overfylt med muslimer. Jeg sier ikke at alle er sånn. Ts skriver jo hvorfor kristne spiser svin, men tror Ts kanskje blander nordmenn og kristne. Det er veldig få nordmenn som følger bibelen slavisk. 

Anonymkode: 1edb9...225

De er neppe praktiserende muslimer fordi i den hellige quranen står det at om en person knuller rundt utenfor ekteskap og selger narkotika så er ikke denne personen muslim. Det står svar hvit i mange vers i den hellige quranen. Det er haram alle sterk troende muslimer vet det. Har en sterk tro og har respekt for den og er stolt over og være muslim så gjør en ikke disse tingene;-) frafallen muslim det er det godt mulig personene som gjør dette er men ikke praktiserende! Du må nok lese deg opp før du kan uttale deg om hva en praktiserende vs ikke praktiserende muslim er! Det er 2 veldig forskjellige begrep! Og be hjelper lite da en selv vet at syndene en har gjort er haram. Er det fks en synd som var med ett uhell som en angrer på så kan en be om tilgivelse og da er det opp til allah og tilgi eller ikke tilgi syndene er mellom allah og mennesket. Jeg skal ikke kaste dom og si hvem som er hva men en sterk sterk troende muslim skiller mellom halal og haram!

Anonymkode: 54821...c4f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er neppe praktiserende muslimer fordi i den hellige quranen står det at om en person knuller rundt utenfor ekteskap og selger narkotika så er ikke denne personen muslim. Det står svar hvit i mange vers i den hellige quranen. Det er haram alle sterk troende muslimer vet det. Har en sterk tro og har respekt for den og er stolt over og være muslim så gjør en ikke disse tingene;-) frafallen muslim det er det godt mulig personene som gjør dette er men ikke praktiserende! Du må nok lese deg opp før du kan uttale deg om hva en praktiserende vs ikke praktiserende muslim er! Det er 2 veldig forskjellige begrep! Og be hjelper lite da en selv vet at syndene en har gjort er haram. Er det fks en synd som var med ett uhell som en angrer på så kan en be om tilgivelse og da er det opp til allah og tilgi eller ikke tilgi syndene er mellom allah og mennesket. Jeg skal ikke kaste dom og si hvem som er hva men en sterk sterk troende muslim skiller mellom halal og haram!

Anonymkode: 54821...c4f

Du må slutte å bruke det norske banneordet knulle.det er grove. Nå blir det tre dagers faste på deg og.😅 du er tydligvis ikke så sterkt troende som du sier.

Profeten Muhammad (fvmh) sa at ”den er ikke troende som banner, forbanner noen, er grov eller vulgær”. (Tatt fra islam.net)

Anonymkode: 1edb9...225

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.7.2019 den 19.20, Midgard skrev:

Det som står i bibelen gjelder kristendom, jødedommen og islam har sin EGEN bok, At det finnes fellestrekk endrer ikke det faktum.

Moses er en svært sentral skikkelse innen kristendommen, og de 10bud som alle kristne er slik forkjemper av mener du faktisk ikke er en del av kristendommen. Det er du som tuller. 

Du driter deg ut, som flere i denne tråden. Jeg, som er ateist, blir flau av mine medateister. Dere er jo direkte kunnskapsløse, mange av dere. Slutt å uttale dere om ting dere ikke har peiling på, lån en bok, les og bli klokere, så slipper dere å dumme dere ut.

Anonymkode: 109e1...ac3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...