Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2020


Lovely123

Anbefalte innlegg

16 timer siden, J1994 skrev:

Da ble den fredagen her noe annet enn jeg hadde forestilt meg og håpet på.. 😢

Ingen hjerteaktivitet på TUL.. Gynekologen trodde jeg var 5 dager lenger på vei enn jeg selv trodde. Kunne verken se hjerteaktivitet eller blodtilførsel. Vil likevel ha meg inn til sykehuset om et par timer for ekstra sjekk, men hun var veldig sikker i sin sak.. Trolig sluttet hjertet å slå for bare noen dager siden 💔 Da har jeg mistet to ganger på 8 mnd, og alt føles bare helt jævlig ut.

Dette var trist å lese! 💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lunamala - 31 år - B1 - Mensentermin 28.05 - TUL 

Dette er min og samboers første. 😊 Vi rakk ikke å prøve skikkelig og dette skjedde fortere enn tenkt.🤭 Gått på p-piller siden jeg var 16-17 år og har hoppet over sukkerpill-uken etter avtale med lege de siste årene og fått «mensen» nå og da mellom ny pakke med p-piller. Hadde derfor ingen aning om hvordan syklusen min ville bli og hvor lang tid det ville ta før den var oppe å gikk normalt igjen. Sluttet på p-pillen 26.juni, fikk min første mens 21.juli og nå 4 uker etter på er jeg gravid, så her var det full klaff med en gang. 🤷🏼‍♀️😁Planen var å prøve aktivt senere i år og vi så for oss at dette ville ta sin tid. Så vi er nok av de heldige som ikke trengte å prøve. Vil holde det for oss selv til uke 13, men blir jo tullete av å ikke dele det, spesielt siden mannen er mann og ikke er den som bærer på dette og skal kjenne alt i kropp og hode. 

Endret av Lunamala
Legge til info
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.8.2019 den 11.20, Pepsimax1991 skrev:

Ser fin ut den ☺️ Gratulerer ! Når blir terminen da ?🌸

30 april tror jeg😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! Hvordan er det med dere jenter? Har dere noen symptomer?litt ømme pupper her bare og litt mer trøtt en vanlig. Uke fire i morgen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg melder meg gjerne inn her! Her skulle jeg vel lagt inn litt info :P Jeg er 25 år, og dette blir forhåpentligvis mitt andre barn :)

Hadde eggløsning 6 aug, positiv test i dag. 

Termin blir ca 30 april. 

Jeg er mildt sagt øm i livmora, og har en del magevondt. Håper det er normalt 🙈

Endret av Sinsiew
Info om meg.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Babynrfire skrev:

Hei hei! Hvordan er det med dere jenter? Har dere noen symptomer?litt ømme pupper her bare og litt mer trøtt en vanlig. Uke fire i morgen :) 

Denne uken har vært tøff. Har begynt å bli kvalm av alt mulig og er veldig trøtt og sliten. Puppene spretter ut av bh'ene. Har vondt i en hofte, så halter rundt. Får fett hår dagen etter det er vasket og har så mye kviser at jeg ser ut som en tenåring 😂 Sånn, godt å få klage litt også 🙈 Er 9+2 i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Babynrfire skrev:

Hei hei! Hvordan er det med dere jenter? Har dere noen symptomer?litt ømme pupper her bare og litt mer trøtt en vanlig. Uke fire i morgen :) 

Forsatt kvalm og kaster opp om jeg ikke spiser med gang jeg står opp 😅 trudde det skulle gi seg rundt uke 12 🙊 12+1 i dag så regner med det gir seg om ikke så lenge ☺️☺️ Ellers er formen fin!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fremdeles innmari ømme pupper. Jeg har også begynt å kjenne litt på kvalme nå, men det er veldig lite, så det gjør ingenting. Er bare 5+6, så det er jo masse tid igjen til kvalmen. Er spent på hvordan neste uke blir, med jobb og kvalme. Men satser på at det går fint. Er i veldig fin form ellers.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalmen kom for fult for 2 dager siden. Tåler ikke å tenke på, eller å snakke om mat🤪🙈 ømme bryst og veeeldig trøtt (6+3). Sterkere symptomer denne gangen, sammenlignet med første graviditet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystene mine er ikke like ømme nå som de var i starten, men jeg har måttet gått opp en størrelse i BH!😅 Er meget uggen om dagen, har nesten ikke matlyst! Eneste som frister nå er frukt og brus! Merker at ryggen tåler lite. Jeg får veldig fort vondt i korsryggen og ut på sidene, spesielt når jeg er på jobb der jeg har en del tunge løft (jobber i helsevesenet). Jeg er 9+4.

Jeg har også begynt å fått antydning til en liten mage! Er det flere som har det?

Jeg gleder meg over alle symptomene mine, men må innrømme at det til tider er slitsomt! Og dette er bare starten🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 9+4 i dag, og slitenhet har vel vært på maks siste uken. Helgen har vært ganske kjip assa.. har jo en treåring, og han forstår jo ikke at jeg er helt på felgen og trenger hvile. Føles grusomt å avvise han. Spesielt tungt når mannen er bortreist. Ellers kvalm, uvel, vonde pupper, skikkelig strekkefølelse i livmoren. Har bestilt ultralyd til 3. september, og skal ta blodprøver etc hos legen 30. august. 

Håper tåken begynner å lette snart, det er så tungt nå 😞 Så har ryggen begynt å bølle endel, lang historie med den, så det er jo typisk. Må få overskudd til å gjøre øvelser, bare. Har forøvrig meldt meg på yoga og starter denne uken, det ser jeg frem til 😊 Blir ikke gravidyoga denne runden, ikke enda iaf. Kaaaanskje når jeg nærmer meg termin, men da mest for å bli kjent med litt damer i området her som også venter barn. Syns ikke selve gravidyogaen har så mye for seg for min del, vel så fint å følge en klasse med yoga man liker, og få tilpasset øvelser utover i svangerskapet 🤸🏻‍♀️🧘🏻‍♀️

Har dere gjort dere opp litt tanker om trening og aktivitet de neste månedene? Føler alt er så tungt om dagen, så yoga er det eneste jeg er motivert for. Men vet jo at jeg bør jobbe med kondisen, og ikke minst få til en styrketrening i uka 🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Babynrfire skrev:

Hei hei! Hvordan er det med dere jenter? Har dere noen symptomer?litt ømme pupper her bare og litt mer trøtt en vanlig. Uke fire i morgen :) 

Jeg har vært sykemeldt i 1 uke å blitt det 1 uke til pga kvalmen, uvell, trøtthet å rett å slett veldig lite energi... Sønnen min på 1 år begynte i barnehage i dag så får nokk mer dager til å slappe av så håper å få litt mer energi etter hvert å at kvalmen bedre seg. Jeg jobber i helsetjenesten og kjenner jeg sleit sånn da jeg var så kvalmen og trøtt, og sliter med all lukter ... Håper på å kunne jobbe å ikke bare vær hjemme :) Å få en fin graviditet som sist🙈

Ellers er alt fint, har egentlig ikke gått opp for meg enda at jeg er gravid .. Tok litt lengre tid denne gang, hehe.. 

Magen er også begynt å titte litt frem, sist jeg var gravid fikk jeg også mage veldig tidlig. 

Er nå 9+0 idag. 

284699F5-A29D-441A-A4A1-A9A0C8CBE529.jpeg

2C990846-CA6E-4EF9-BCAB-34E564751987.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Lovely123 skrev:

Jeg har vært sykemeldt i 1 uke å blitt det 1 uke til pga kvalmen, uvell, trøtthet å rett å slett veldig lite energi... Sønnen min på 1 år begynte i barnehage i dag så får nokk mer dager til å slappe av så håper å få litt mer energi etter hvert å at kvalmen bedre seg. Jeg jobber i helsetjenesten og kjenner jeg sleit sånn da jeg var så kvalmen og trøtt, og sliter med all lukter ... Håper på å kunne jobbe å ikke bare vær hjemme :) Å få en fin graviditet som sist🙈

Ellers er alt fint, har egentlig ikke gått opp for meg enda at jeg er gravid .. Tok litt lengre tid denne gang, hehe.. 

Magen er også begynt å titte litt frem, sist jeg var gravid fikk jeg også mage veldig tidlig. 

Er nå 9+0 idag. 

284699F5-A29D-441A-A4A1-A9A0C8CBE529.jpeg

2C990846-CA6E-4EF9-BCAB-34E564751987.jpeg

Ikke fler a?😂

koselig med mage😊🤰🏼👼🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Melder meg inn her. 
Jeg er cirka 8+2 i dag, tror jeg. 

Har vi terminliste eller introduksjonstråd? :laugh:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Babynrfire skrev:

Ikke fler a?😂

koselig med mage😊🤰🏼👼🏻

Hehe, det er nokk bare 1😊 Var på TUL i uke 7-8 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Saltsild skrev:

Hei! Melder meg inn her. 
Jeg er cirka 8+2 i dag, tror jeg. 

Har vi terminliste eller introduksjonstråd? :laugh:

På side.1, se første innlegg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, trachea skrev:

På side.1, se første innlegg 😄

Beklager, når vi hadde det i 2015 så var det egne tråder for det så jeg så selvfølgelig etter det selv om jeg så den tidligere i tråden - flaut! Jaja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Saltsild skrev:

Beklager, når vi hadde det i 2015 så var det egne tråder for det så jeg så selvfølgelig etter det selv om jeg så den tidligere i tråden - flaut! Jaja.

Hvis du fyller ut dette så skal jeg legge deg til listen :) 

- Alder  - Hvor mange har du? Eller er dette ditt første? - Menstermin -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fin mage, men jeg håper ikke jeg ser så tydelig gravid ut når jeg er 9 uker på vei, for da må jeg radikalt endre klesstil om jeg skal klare å skjule det. 😆

Jeg fikk mage tidlig med første, jeg så ganske gravid ut i uke 15. Håper jeg ikke blir så tidligere synlig gravid denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg melder meg litt forsiktig inn her. Er 37, første barn, termin 16.03. 

Har holdt på med dette en god stund, nesten 6 år, inkludert 1,5 år med IVF, operasjon og SA, så det tar litt tid før dette egentlig går opp for meg. Har allerede rukket to UL hvor alt ser helt flott ut, men det er fortsatt veldig uvirkelig etter alt vi har vært igjennom. Legene er jo ganske sikre på at dette går fint, men ja, fortsatt litt forsiktig. De eneste som vet er de venninnene jeg har som holder på med/har holdt på med ivf selv, men er 10+4 nå så det begynner jo snart å bli vanskelig å unngå å si det til folk. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...