Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2020


Lovely123

Anbefalte innlegg

21 timer siden, Wiley skrev:

Hei, jeg melder meg litt forsiktig inn her. Er 37, første barn, termin 16.03. 

Har holdt på med dette en god stund, nesten 6 år, inkludert 1,5 år med IVF, operasjon og SA, så det tar litt tid før dette egentlig går opp for meg. Har allerede rukket to UL hvor alt ser helt flott ut, men det er fortsatt veldig uvirkelig etter alt vi har vært igjennom. Legene er jo ganske sikre på at dette går fint, men ja, fortsatt litt forsiktig. De eneste som vet er de venninnene jeg har som holder på med/har holdt på med ivf selv, men er 10+4 nå så det begynner jo snart å bli vanskelig å unngå å si det til folk. 

Gratulerer!! ❤️🤞🏻 Krysser fingrene for at legene har rett, og at alt går bra nå!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei, 

Jeg vil gjerne gå fra å være «kikker» til å bli medlem her. Etter en lang sommer med IVF-forsøk, etterfulgt av overstimulering av hormoner, og nå i behandling for blodpropp pga av dette, er jeg gledelig nok også 10+6 med første barn.

Jeg er 34 år. Termin er satt til 16. mars. Begynner omsider å ha litt troa på at dette går veien 😊 Fint å ha et sted å lufte tanker med dere i samme situasjon. 

Symtomer om dagen er oppblåsthet med stor mage(sliter med å kle meg 😩) fort uvel etter matinntak, større bryster, og det rareste og mest plagsomme; dotter i ørene når jeg begynner å bli sliten(helt til jeg får lagt meg rett ut). 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer!

Veldig snart 28 år - barn nr 2 - menstermin 24.april 😄

Foreløpig tegn er mye "murringer" i livmoren + at jeg fort kan trenge å sove 10 timer om natten, også er jeg ganske oppblåst 😅

Blir gøy å følge dere!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

30 år - b1 - menstermin 29.04.

Jeg tror i alle fall det er 29.4. Jeg har hatt uregelmessige sykluser, så jeg er usikker på om termin stemmer. Men det skal stemme etter el, hvertfall. :)

Vi har prøvd i åresvis (jeg har egentlig mistet oversikten over hvor lenge vi har prøvd, men et forsiktig anslag er 7-8 år), og var på full fart inn i IVF-mølla. Og plutselig lyste det to streker mot oss på en test. Jeg tror ikke på det enda, så jeg har gått fra å skulle ta det heeeeelt chill til å teste daglig, og har gjort det i snart to uker. Venter på en 3+ på digital test, så skal jeg gi meg! I dag skal jeg ta andre HCG-prøve hos lege for å sjekke stigning, også håper jeg på en TUL når jeg er 7+1. 

Jeg har symptomer som kommer og går. Litt ømme pupper, mataversjon, volsom sult, med kvalme hvis jeg spiser for mye og øm korsrygg. Orker ikke kaffe. Våkner grytidlig av meg selv, men er trøtt gjennom stort sett hele dagen og spesielt på kvelden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 hours ago, Prudence said:

Gratulerer!! ❤️🤞🏻 Krysser fingrene for at legene har rett, og at alt går bra nå!

Tusen takk :) får jo bare håpe og tro på det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I dag har jeg vært på tidlig ultralyd og sett et bittelite bankende hjerte! 😍

Baby var akkurat så lang som den skulle være, og alt så helt perfekt ut!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Sariou skrev:

I dag har jeg vært på tidlig ultralyd og sett et bittelite bankende hjerte! 😍

Baby var akkurat så lang som den skulle være, og alt så helt perfekt ut!

Så utrolig kjekt 💕💕 Hvor langt er du på vei?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+0 i dag. Det stemmer med menstermin akkurat.

Fikk også "filmene" tilsendt på epost, så nå har vi fortalt og vist frem til kommende storebror. ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har erfaring med tidlig ultralyd i Oslo og har et sted å anbefale for dette? Hadde tidlig ultralyd på sykehus i uke 8 som var fin. Nå er jeg 11+4 og kommer nok til å ville ta en ny de nærmeste ukene for å se om alt ser fint ut

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Familieklinikken på Majorstua, og det var veldig fint. Koselig og hun tok seg god tid, selv om det jo er ganske lite å se når man er 7+0. Bittelitt "alternativt", men ikke mer enn at både mannen og jeg, som begge er veldig ikke-alternative, tålte det helt greit og vurderer å gå tilbake i uke 12.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Bobla85 skrev:

Er det noen som har erfaring med tidlig ultralyd i Oslo og har et sted å anbefale for dette? Hadde tidlig ultralyd på sykehus i uke 8 som var fin. Nå er jeg 11+4 og kommer nok til å ville ta en ny de nærmeste ukene for å se om alt ser fint ut

Hvis du googler "Tidlig ultralyd Oslo" kommer det opp en rekke treff som har gode tilbakemeldinger. Jeg har ingen konkrete tips selv, men tenker at det kanskje er en god pekepinn på hvilke klinikker som ok og ikke. Også kan du sjekke legelisten.no for å se hvilke tilbakemeldinger de ulike legene har fått der.

Hvis du har anledning til å reise ut av Oslo har jeg hørt mye bra om Spesialistsenteret for kvinner på Jessheim. Jeg bor sør for Oslo, og vet om flere herfra som reiser dit fordi oppfølgingen visstnok skal være så god.

Endret av PecanPie
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg bestilt time til tul 🙈 

Føler jeg nesten kan slappe litt av nå. 5+0 i morgen, og ingen blødning til nå. 

Forrige svangerskap blødde jeg mye, så nå er jeg nesten litt bekymret fordi jeg IKKE blør 😂

Tul blir 13.9, hos Dr.  Lundring. Han var helt fantastisk sist svangerskap, så går for han nå også. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Sariou skrev:

Jeg var på Familieklinikken på Majorstua, og det var veldig fint. Koselig og hun tok seg god tid, selv om det jo er ganske lite å se når man er 7+0. Bittelitt "alternativt", men ikke mer enn at både mannen og jeg, som begge er veldig ikke-alternative, tålte det helt greit og vurderer å gå tilbake i uke 12.

Høres veldig fint ut, de skal jeg sjekke ut ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er deres symptomer? Varierer dem nå fra hvordan de var tidligere? Plutselig er jeg ikke så kvalm lenger og puppene er mye mindre ømme. Er 10+0 i morgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, trachea skrev:

Hvordan er deres symptomer? Varierer dem nå fra hvordan de var tidligere? Plutselig er jeg ikke så kvalm lenger og puppene er mye mindre ømme. Er 10+0 i morgen

Trur det er helt normalt at det svinger litt ☺️ Jeg hadde ømme pupper helt i førsten og så forsvant det og har kommet tilbake nå . Er 13+4 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Pepsimax1991 skrev:

Trur det er helt normalt at det svinger litt ☺️ Jeg hadde ømme pupper helt i førsten og så forsvant det og har kommet tilbake nå . Er 13+4 ☺️

Takk, det var godt å høre! Hendige deg som er 13+4 og over på den tryggere siden. Ser for meg at jeg vil kunne slappe av når jeg også er like langt på vei som det du er :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, trachea skrev:

Takk, det var godt å høre! Hendige deg som er 13+4 og over på den tryggere siden. Ser for meg at jeg vil kunne slappe av når jeg også er like langt på vei som det du er :) 

Ja det var deilig å komme over 12 uker ☺️ Ikke lenge til du er der heller 🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, trachea skrev:

Hvordan er deres symptomer? Varierer dem nå fra hvordan de var tidligere? Plutselig er jeg ikke så kvalm lenger og puppene er mye mindre ømme. Er 10+0 i morgen

Slik har jeg hatt det i to dager nå. Jeg er 10+5. Så godt å se at vi er flere og at det er normalt. Var godt å bli kvitt kvalmen, men samtidig blir man jo bekymret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig at det svinger litt!

Jeg er 7+2 og kvalmen varierer veldig. Puppene mine var ekstremt ømme frem til ca 7+0, og nå er de mer "normalt rett før mens"-ømme. Jeg har jo sett et levende foster på ultralyd, og er dermed ikke bekymret i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...