Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2020


Lovely123

Anbefalte innlegg

Har vært stille fra meg her, men hvis noen kan oppdatere min termin til 22. Mars så hadde det vært fint😊

Var på TUL for noen uker siden for å roe mine egne nærmer og så da en sprellende reke som flytta seg fortere enn jeg klarte å følge med på! Så ingen grunn til bekymring der altså🙈

Fikk med film hjem på minnepenn så det var morsomt å vise engasjerte kommende besteforeldre!😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er 26 år, har mens/EL-termin 06.04.2020, dette er barn nr 1. Pp1 😊
TUL om noen få dager, er nå 11+1. Fikk høre hjertelyd hos legen forrige uke ❤️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Henger meg på her :laugh:

26 år, B1 og B2 - venter tvillinger :) Menstermin er 7. Mars😊

Venter i spenning på innkalling til OUL! :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva har folk fått av informasjon fra fastlegen? På min legetime følte jeg ikke at jeg fikk noe særlig informasjon, bare ga legen info. 

Jeg er jo førstegangsgravid, og føler det hadde vært fint med litt info i form av et hefte eller noe. Men vet ikke om det er vanlig å få noe særlig info? Kanskje man bare må google i 9 mnd🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AM11 skrev:

Hva har folk fått av informasjon fra fastlegen? På min legetime følte jeg ikke at jeg fikk noe særlig informasjon, bare ga legen info. 

Jeg er jo førstegangsgravid, og føler det hadde vært fint med litt info i form av et hefte eller noe. Men vet ikke om det er vanlig å få noe særlig info? Kanskje man bare må google i 9 mnd🤔

Jeg fikk mer grundigere informasjon da jeg var til jordmor for første gang!😊 Det var veldig informativt møte og fikk med forskjellige brosjyrer med hjem. Jeg fikk også nummeret hennes slik at jeg kan ringe/sende melding om det er noe jeg lurer på😊

Dette er jordmor i kommunen jeg bor i, som jeg skal gå til isteden for fastlegen fremover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AM11 skrev:

Hva har folk fått av informasjon fra fastlegen? På min legetime følte jeg ikke at jeg fikk noe særlig informasjon, bare ga legen info. 

Jeg er jo førstegangsgravid, og føler det hadde vært fint med litt info i form av et hefte eller noe. Men vet ikke om det er vanlig å få noe særlig info? Kanskje man bare må google i 9 mnd🤔

Hei! Jeg ble nok også noe forbauset over hvor lite man egentlig sitter igjen med etter første svangerskaps-«kontroll». Jeg har jo vært gjennom IVF og ble nøye oppfulgt i starten, med tidlig ultralyd der og i tillegg tatt en UL seinere på eget initiativ. Men om man da ikke har gjort noe av dette, vet man jo fortsatt ingenting etter en slik time hos fastlegen. Men jeg fikk hvertfall tips om en bok man kan bestille seg gratis, svangerskapsboken fra Sandviks. Jeg har også planer om å ordne meg en jordmor, og håper det kan føles litt mer nyttig utover i svangerskapet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AM11 skrev:

Hva har folk fått av informasjon fra fastlegen? På min legetime følte jeg ikke at jeg fikk noe særlig informasjon, bare ga legen info. 

Jeg er jo førstegangsgravid, og føler det hadde vært fint med litt info i form av et hefte eller noe. Men vet ikke om det er vanlig å få noe særlig info? Kanskje man bare må google i 9 mnd🤔

Jeg var bare innom fastlegen for å ta blodprøver. Jordmor derimot satt av en hel time til første konsultasjon, så anbefaler virkelig å få bestilt en time hos jordmor 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Cleopatra. skrev:

Henger meg på her :laugh:

26 år, B1 og B2 - venter tvillinger :) Menstermin er 7. Mars😊

Venter i spenning på innkalling til OUL! :)

Så spennende med tvillinger 💕 Har du ikke fått innkalling ennå? Er det lenge siden henvisning ble sendt? Jeg har time 17. oktober, vil da være 17+6, men fikk timen for noen uker siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pingvin1 skrev:

Så spennende med tvillinger 💕 Har du ikke fått innkalling ennå? Er det lenge siden henvisning ble sendt? Jeg har time 17. oktober, vil da være 17+6, men fikk timen for noen uker siden.

Ja 💕

Nei, men regner med at jeg får snart :) Legen har søkt fødeplass og legen ringte også for å få min nye adresse (har nettopp flyttet). Er 15+4 i dag, så er nok ikke langt unna :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Cleopatra. skrev:

Ja 💕

Nei, men regner med at jeg får snart :) Legen har søkt fødeplass og legen ringte også for å få min nye adresse (har nettopp flyttet). Er 15+4 i dag, så er nok ikke langt unna :laugh:

 

Satser på at den er rett rundt hjørnet 👍 Vet du om det er eneggede eller toeggede? 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med lite informasjon er grunnen til at jeg ikke gidder å gå til fastlege, annet enn om jeg trenger sykemelding eller medisinske råd som ikke jordmor kan svare på. Jeg har derfor ikke vært på noen kontroll ennå, men skal om en uke til jordmor. Da er jeg ca 11+0, eller litt lenger om jeg baserer meg på terminen fra tidlig ultralyd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pingvin1 skrev:

Satser på at den er rett rundt hjørnet 👍 Vet du om det er eneggede eller toeggede? 😊

Ja😊

Nei det kunne i alle fall ikke legen se på TUL :) Vet ikke om det alltid kan sees jeg?🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Cleopatra. skrev:

Ja😊

Nei det kunne i alle fall ikke legen se på TUL :) Vet ikke om det alltid kan sees jeg?🤔

Ok, jeg har ikke peiling på tvilling-svangerskap så vet ikke om det kan sees 🙈 Blir spennende på OUL, å få se kjønn, hvis dere skal det 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Pingvin1 skrev:

Ok, jeg har ikke peiling på tvilling-svangerskap så vet ikke om det kan sees 🙈 Blir spennende på OUL, å få se kjønn, hvis dere skal det 😊

Fikk se kjønn på TUL😊 Men stemmer ikke alltid 100% sikkert da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Cleopatra. skrev:

Ja😊

Nei det kunne i alle fall ikke legen se på TUL :) Vet ikke om det alltid kan sees jeg?🤔

Det hender at eneggede tvillinger  deler morkake, men ikke alltid. Tvillinger som ikke deler morkake kan være eneggede eller toeggede. Dersom de har ulikt kjønn må de jo være toeggede. Men ellers tror jeg ikke man kan se det i fosterlivet? 

Kult med tvillinger da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 timer siden, Sariou skrev:

Det hender at eneggede tvillinger  deler morkake, men ikke alltid. Tvillinger som ikke deler morkake kan være eneggede eller toeggede. Dersom de har ulikt kjønn må de jo være toeggede. Men ellers tror jeg ikke man kan se det i fosterlivet? 

Kult med tvillinger da!

Ja ikke sant! :) Disse har hver sin og legen trodde de var av samme kjønn, så da er vi like langt :laugh:

Jo takk! Kjenner jeg er spent! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.9.2019 den 19.03, 56hedy skrev:

Hvordan går det med dere?😊

Jeg har fått time til OUL 22.okt! Flere som har fått time til OUL?

På onsdag skal jeg tilbake til privat ultralyd igjen. Jordmor mente hun mest sannsynlig kom til å se hvilket kjønn det er når jeg skal dit på onsdag. Da er jeg 13+1. Det blir spennende😊💕

Såkjekt! Har fått time til OUL 29 oktober💕 Skal selv tilbake til privat ultralyd neste uke, det gledes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 16.49, Cleopatra. skrev:

Fikk se kjønn på TUL😊 Men stemmer ikke alltid 100% sikkert da :)

 

Hvor tidlig fikk du se kjønn? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...