Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2020


Lovely123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 minutter siden, Cleopatra. skrev:

Uke 13😊

Gøy! Skal på TUL i morgen, er 11+4, så tviler på man kan se noe. Var det gutt eller jente?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Nysgjerrig1 skrev:

Gøy! Skal på TUL i morgen, er 11+4, så tviler på man kan se noe. Var det gutt eller jente?😊

Spennende!😊

Legen trodde det var 2 jenter :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.9.2019 den 1.42, Cleopatra. skrev:

Henger meg på her :laugh:

26 år, B1 og B2 - venter tvillinger :) Menstermin er 7. Mars😊

Venter i spenning på innkalling til OUL! :)

Oi, så spennende!!! Gratulerer! 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er formen til alle sammen? Nå er jeg på tredje dagen uten kvalme, og det er helt utrolig godt! Tror endelig jeg kan slippe jubelen løs for at kvalmen er over! 😄 Har vært skikkelig dritt de to siste månedene, så nå er det virkelig på tide med bedre dager. Er 13+1 i dag :hjerter_rundt: Har fått innkalling til OUL 23. oktober, spent på det! Håper det er det kjønnet hun tippet på TUL, det hadde vært så koselig med en av hver. 

Forrige svangerskap hadde jeg god oppfølging av jordmor i kommunen, og ønsker ikke oppfølging av legen nå heller hvis jeg ikke må. Samtidig så kvier jeg meg for å komme i gang, fordi jeg vet at jeg må ta opp igjen alt fra forrige fødsel og snakke om alt enda en gang.. Det er jo viktig, men skulle ønske jeg bare kunne glemme hele greia helt frem til riene starter :sukk: 

En annen ting jeg lurer på er om det er mange av dere som skal ta glukosebelastningstest, og når det er planlagt? Jeg fikk beskjed om at det skal tas ca uke 25. Syns det var så sent? Hvis det er mistanke om svangerskapsdiabetes burde det ikke finnes ut av før man er godt over halvveis? Jeg skal ta den pga alder, og fordi min far har diabetes type 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er formen også mye, mye bedre! Jeg har vært syk i en uke, men det har alle andre rundt meg også, og det er jo noe annet. Har ikke kjent på kvalme omtrent på 3-4 dager, men det hender jeg kaster opp veldig spontant rett etter mat. Da er jeg kvalm i 30 sekunder før jeg kaster opp, og så er det over når jeg er ferdig. Helt til å leve med.

Jeg skal ikke ta glukosebelastning denne gangen, men jeg tok det i forrige svangerskap. Mener å huske jeg tok det rundt uke 20? Det var i hvert fall noen uker etter ordinær ultralyd. Da hadde jeg verdier så vidt over grensen for diabetes, og fikk en time hos ernæringsfysiolog seks uker etterpå. Og det var det jeg fikk av oppfølging. Så ikke videre imponert over det egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ta glukosebelastning, for jeg er førstegangsfødende over 25 år. Fikk beskjed om å ta den mellom uke 24 og 28. Aner ikke hvorfor den skal tas akkurat da :vetikke: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Prudence Jeg var kvalm fra uke 7-10 ca. Nå er jeg straks i uke 12, og har vært ''meg selv'' igjen de siste dagene 🤗
Skal ta glukosebelastningstest i uke 21. Men jeg har ikke anelse om hva som er vanlig eller ikke, dette er barn nr 1.

 

I dag var jeg på TUL for første gang. Der fikk jeg se en liten sprelloppe, som turna rundt. 🐒 Veldig deilig å se at alt var som det skulle ❤️ Forteller det til familien denne uken!



Når fortalte dere om graviditeten til famile og venner? 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir OUL 17 oktober på meg, ingen planer om å ta noe mer UL før det men fastlegen tok en liten surprise UL når jeg var der sist så det blir kanskje en om et par uker når jeg skal tilbake. Har også vært skikkelig slått ut av forkjølelse, synes den satt i så lenge så er egentlig ganske sliten fortsatt. Man får vist litt nedsatt immunforsvar når man er preggo så det er jo noe vi kan glede oss over de neste månedene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, Nysgjerrig1 skrev:

Når fortalte dere om graviditeten til famile og venner? 😊

Vi fortalte det til den kommende storebroren i uke 7, etter at vi hadde sett et bankende hjerte. Ville gi ham en forklaring på hvorfor jeg kastet opp hver dag etter middag. Fortalte det til kommende besteforeldre også i uke 7, mens de som blir tanter og onkler på fars side fikk vite det i uke 9. Siden det er viktig for oss å fortelle det personlig og ikke på melding, får søsteren min vite det når jeg er 12 uker, fordi det er da vi sees. Hadde vi møttes før hadde hun fått vite det før.

Skal treffe et vennepar til helga, da er jeg ca 10+5/11+0 (avhengig av mens/ultralydtermin), og tenker å fortelle det til dem da. Resten forteller vi det til etterhvert som vi treffer dem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sariou skrev:

Vi fortalte det til den kommende storebroren i uke 7, etter at vi hadde sett et bankende hjerte. Ville gi ham en forklaring på hvorfor jeg kastet opp hver dag etter middag. Fortalte det til kommende besteforeldre også i uke 7, mens de som blir tanter og onkler på fars side fikk vite det i uke 9. Siden det er viktig for oss å fortelle det personlig og ikke på melding, får søsteren min vite det når jeg er 12 uker, fordi det er da vi sees. Hadde vi møttes før hadde hun fått vite det før.

Skal treffe et vennepar til helga, da er jeg ca 10+5/11+0 (avhengig av mens/ultralydtermin), og tenker å fortelle det til dem da. Resten forteller vi det til etterhvert som vi treffer dem. 

Så koselig 😊 Blir neste ultralyd OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.9.2019 den 19.22, Nysgjerrig1 skrev:

Så koselig 😊 Blir neste ultralyd OUL?

Ja! Vi vurderte en ultralyd til rundt uke 12, men i dag fikk vi høre hjertelyd hos jordmor så da slår vi oss til ro med det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! En liten update fra meg☺️ 

Var på tidlig ultralyd i går 12+6. Der så vi en sprellende og aktiv baby. Fikk overraskende gode bilder sammenlignet med første graviditet. 

Jordmor kunne ikke si noe sikkert ang kjønn, men det var helt tydelig på bildet at det var tre streker som man ser når det er jente. Hva tenker dere? Er det ganske sikkert at det er en jente da, eller kan det endre seg? 😊

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig!

De tre strekene tror jeg ikke man skal legge så mye i. De ser like ut frem til minst uke 13, og det er egentlig ikke mulig å si noe hundre % sikkert om kjønn før man kan se testikler, tror jeg. Fordi klitoris og penis ser veldig likt ut hos et foster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvordan går det med alle sammen?😄 noen flere som har fått vite kjønnet? Vi var på ultralyd på mandag, er nå 14+6. Jordmord sa det var ei jente🤩 denne snoppen som både jenterfoster og guttefoster har frem til uke 15+ pekte nedover, eller bortover retning føttene. Jordmor sa at guttene sin snopp peker oppover. Så hun var faktisk 99% sikker på kjønnet 😮. Tror jeg drister meg til og kjøper litt jentefarger selv om OUL er 25.okt🙈

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på oul i dag . Vi får en liten jente 🌸💕 ny termin 8 mars☺️ Og jeg som var så sikker på at det var gutt 😅

Endret av Pepsimax1991
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...