Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2020


Lovely123

Anbefalte innlegg

Blir nok privat UL ca uke 11 her 😊 Sist gang hadde vi i uke 9, og da så vi litt for lite syns jeg. Var så klart veldig fint, og supert for mannen å se embryoet, men han var jo bare en liten ostepop på skjermen 😂❤️ 

Legetime blir vel kanskje rundt uke 8, bare for å få legen til å søke fødeplass. Så blir det vel inn igjen uke 12 for blodprøvene. Greit å ringe helsestasjonen og sette opp jordmortime, første var vel rundt uke 15. Dumt å vente, plutselig har de lite tid og det trekker ut lenger. 

Sex har vi ventet litt med, men prøver nok forsiktig igjen nå snart 😎

Vi måtte fortelle svigers det allerede i uke 4, da vi skulle være med dem en uke og maten de serverer i korte trekk oppsummeres slik: Ost, vin, spekemat 😅😅 Da syns jeg at mine foreldre også skulle vite, så det fikk de! Så vet to nære venninner, en av dem også gravid. Også et vennepar som var på besøk og stilte spørsmålet om vi kanskje ikke trengte en prampack.. 🤪 Klarte ikke holde noe pokerfjes nei!

6+2 i dag. Veldig rolige forhold i kroppen! Syns å huske at det var mye heftigere sist. Lurer på om tilværelsen som mamma har påvirket meg så betydelig at jeg ikke lenger merker forskjell og bare går i en konstant redusert tilstand 🤣🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har sex når vi føler for det. Ikke like ofte som i prøvetida selvsagt, og heller ikke den røffeste 🙈

Har ikke fortalt noen om det enda, kun jeg og samboer som vet det enda. Har bestilt oss TUL til jeg er 8+3, da vi reiser til syden uken etter der igjen. Tenkte også å ta en TUL ca. rundt uke 12 og da fortelle det hvis alt går bra 🤞

Tok en CB med ukeindikator i går som viste 3+ (er i dag 5+4), så HCG stiger i alle fall. (Den viste 1-2 når jeg var 3+2).

Kjenner ingenting annet på kroppen enn ømme pupper, vet ikke om det er et bra eller et dårlig tegn 🤷‍♀️, eller om det ikke har så mye å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, J1994 skrev:

Vi har sex når vi føler for det. Ikke like ofte som i prøvetida selvsagt, og heller ikke den røffeste 🙈

Har ikke fortalt noen om det enda, kun jeg og samboer som vet det enda. Har bestilt oss TUL til jeg er 8+3, da vi reiser til syden uken etter der igjen. Tenkte også å ta en TUL ca. rundt uke 12 og da fortelle det hvis alt går bra 🤞

Tok en CB med ukeindikator i går som viste 3+ (er i dag 5+4), så HCG stiger i alle fall. (Den viste 1-2 når jeg var 3+2).

Kjenner ingenting annet på kroppen enn ømme pupper, vet ikke om det er et bra eller et dårlig tegn 🤷‍♀️, eller om det ikke har så mye å si.

Tror ikke det har så mye å si altså. Jeg tenker selv, at så lenge jeg ikke får smerter i magen eller mensen kommer/jeg begynner å blø så må jeg bare tenke at det er i orden :) Spesielt for deg da hvis hgc stiger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder meg på her: 

B2. PP1. Forventet mens: 01.08.19, positiv test 28.7.19, termin ca 12. April 😊😊😊 

lite symptomer enda! Kun større og ømme bryst + noe tretthet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Anonym0613 skrev:

Melder meg på her: 

B2. PP1. Forventet mens: 01.08.19, positiv test 28.7.19, termin ca 12. April 😊😊😊 

lite symptomer enda! Kun større og ømme bryst + noe tretthet

Gratulerer 😁👏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Jeg er 12 dpo. Testet positivt på søndag. Har de siste 4 dagene og spesielt de to siste dagene slitt med mensmurringer. Kjennes ut som menssmerter 1-2 dag av menstruasjon. Noen som kjenner på det samme, eller opplevd det samme i tidligere svangerskap? Dette er graviditet nr to, og under første graviditet opplevde jeg ikke dette, er derfor litt stressa nå. 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 timer siden, Anonym0613 skrev:

Hei

Jeg er 12 dpo. Testet positivt på søndag. Har de siste 4 dagene og spesielt de to siste dagene slitt med mensmurringer. Kjennes ut som menssmerter 1-2 dag av menstruasjon. Noen som kjenner på det samme, eller opplevd det samme i tidligere svangerskap? Dette er graviditet nr to, og under første graviditet opplevde jeg ikke dette, er derfor litt stressa nå. 🙄

Jeg har også kjent på lette menssmerter siden jeg testet positivt, føler jeg gjør det enda (er 6+1 idag). Jeg har relatert det til ligamentsmerter, da kroppen begynner å forandre seg ganske tidlig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pingvin1 skrev:

I dag har jeg sett bankende hjerte ♥ 😊 6+5

Det må være en god følelse 😍 Her har vi bestilt UL til 8+3, 16 dager til enda.... 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, J1994 skrev:

Det må være en god følelse 😍 Her har vi bestilt UL til 8+3, 16 dager til enda.... 🙄

Skal tilbake om to uker, da kan vi forhåpentligvis se litt mer. Var jo bare 8 mm langt i dag 😂

Endret av Pingvin1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper jeg fortsatt kan delta i denne gruppen her, selv om det ser litt mørkt ut nå...

Jeg hadde en liten blødning i går med friskt blod uten koagler. Fikk komme inn til fastlegen min med en gang for å ta hcg blodprøve. Skal dit igjen i morgen for å ta enda en hcg prøve for å se om det er stigning. Jeg krysser fingrer og tær for at det kun er en uskylding blødning, men jeg er forberedt på det værste. Ikke hatt noe mer blødning siden det som var i går, og heller ingen smerter, heldigvis! Men har brun utflod nå. Er i uke 8 (7+0).

Ble sykmeldt noen dager nå, da dette ble en skikkelig nedtur for meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.7.2019 den 22.48, Pingvin1 skrev:

Hei hei.

Sniker meg inn her. 32 år gammel og venter vårt første barn som er laget ved IVF. Termin er 23. mars 😊

Åå så kjekt! Gratulere så masse 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2019 den 11.54, trachea skrev:

Syns det er beroligende å høre at andre har det på samme måte 😄 det er nok helt normalt. 

Var hos gynekolog i dag for å ta celleprøve, spurte om han kunne ta en kikk innvendig med ultralyd også, bare for å bekrefte graviditeten og se at embryoet ligger i livmoren og ikke i egglederen for eksempel :) det gjorde han og alt så normalt ut. Gikk ikke an å se noe særlig da, siden jeg kun er 5+1. Han sa at det er store forskjeller og forandringer i begynnelsen og at hadde han tatt ultralyd for bare noen dager siden er det ikke sikkert han hadde sett «så mye» som han kunne se i dag. I uke 6 skulle det visst være forventet at man kunne se litt mer. Han sa også at symptomene de kommer og går som de vil så vi trenger ikke overtenke så mye 🙈 lettere sagt enn gjort. 

Det kan eg tenka meg va spennande! Ska inn på mandag nå hos gynekolog får å ta ultralyd innvendig da jeg ble henvist av legen. Ut ifra det jeg har regna ifra den digitale testen så er jeg rundt 6+5 nå. 

Men greit du fikk gjort det og da i same slengen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 26.7.2019 den 22.45, 56hedy skrev:

Har dere fortalt det til noen i familien eller til venner allerede? Om ikke, når tenker dere å fortelle det?☺️

Jeg ble avslørt av min søster da vi var på ferie tur nå, og takke nei til vin og snus hver kveld🙈 Noe som er ulikt meg!😅 Tenker i grunn ikke å fortelle noen om det før ultralyd i uke 12. Er i uke 7 nå.

Har fortalt det litt på jobb, også skal jeg fortelle det til familien på fredag da alle blir samlet pga sønnen min fyller 1 år da🙈 

 

Åå hehe såpass, det er noe med det og. Kan bli lett avslørt når man plutselig takker nei hehe🤭 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.7.2019 den 23.35, Prudence skrev:

Blir nok privat UL ca uke 11 her 😊 Sist gang hadde vi i uke 9, og da så vi litt for lite syns jeg. Var så klart veldig fint, og supert for mannen å se embryoet, men han var jo bare en liten ostepop på skjermen 😂❤️ 

Legetime blir vel kanskje rundt uke 8, bare for å få legen til å søke fødeplass. Så blir det vel inn igjen uke 12 for blodprøvene. Greit å ringe helsestasjonen og sette opp jordmortime, første var vel rundt uke 15. Dumt å vente, plutselig har de lite tid og det trekker ut lenger. 

Sex har vi ventet litt med, men prøver nok forsiktig igjen nå snart 😎

Vi måtte fortelle svigers det allerede i uke 4, da vi skulle være med dem en uke og maten de serverer i korte trekk oppsummeres slik: Ost, vin, spekemat 😅😅 Da syns jeg at mine foreldre også skulle vite, så det fikk de! Så vet to nære venninner, en av dem også gravid. Også et vennepar som var på besøk og stilte spørsmålet om vi kanskje ikke trengte en prampack.. 🤪 Klarte ikke holde noe pokerfjes nei!

6+2 i dag. Veldig rolige forhold i kroppen! Syns å huske at det var mye heftigere sist. Lurer på om tilværelsen som mamma har påvirket meg så betydelig at jeg ikke lenger merker forskjell og bare går i en konstant redusert tilstand 🤣🙈

Såkjekt! Det blir nokk spennende. :) 

Kan tenka de ble glade da du fortalte det, glede meg selv til å fortelle det🤭 

Det er jo så forskjellig, mange ønske venta lenge åg noen ønsker å si det før. 

Med han første sa eg det på jul og da var jeg vell 7 uker på vei, og det kommer jeg til å være denne gang og sa jeg sier det (sier det på fredag)  e nesten 8 uker da men da samles med å syns det er greit å sei :) E jo veldi koseligt da :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.7.2019 den 18.01, J1994 skrev:

Vi har sex når vi føler for det. Ikke like ofte som i prøvetida selvsagt, og heller ikke den røffeste 🙈

Har ikke fortalt noen om det enda, kun jeg og samboer som vet det enda. Har bestilt oss TUL til jeg er 8+3, da vi reiser til syden uken etter der igjen. Tenkte også å ta en TUL ca. rundt uke 12 og da fortelle det hvis alt går bra 🤞

Tok en CB med ukeindikator i går som viste 3+ (er i dag 5+4), så HCG stiger i alle fall. (Den viste 1-2 når jeg var 3+2).

Kjenner ingenting annet på kroppen enn ømme pupper, vet ikke om det er et bra eller et dårlig tegn 🤷‍♀️, eller om det ikke har så mye å si.

Det blir jo kjekt! Smart å se ja før man forteller :) 

ja nei det har ikke så mye å si vil jeg tro :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.7.2019 den 11.13, Anonym0613 skrev:

Melder meg på her: 

B2. PP1. Forventet mens: 01.08.19, positiv test 28.7.19, termin ca 12. April 😊😊😊 

lite symptomer enda! Kun større og ømme bryst + noe tretthet

Gratulere så masse :) :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Pingvin1 skrev:

I dag har jeg sett bankende hjerte ♥ 😊 6+5

Åå så herligt!😍😍 Da kan jeg tenke du fikk en god følelse! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, 56hedy skrev:

Jeg håper jeg fortsatt kan delta i denne gruppen her, selv om det ser litt mørkt ut nå...

Jeg hadde en liten blødning i går med friskt blod uten koagler. Fikk komme inn til fastlegen min med en gang for å ta hcg blodprøve. Skal dit igjen i morgen for å ta enda en hcg prøve for å se om det er stigning. Jeg krysser fingrer og tær for at det kun er en uskylding blødning, men jeg er forberedt på det værste. Ikke hatt noe mer blødning siden det som var i går, og heller ingen smerter, heldigvis! Men har brun utflod nå. Er i uke 8 (7+0).

Ble sykmeldt noen dager nå, da dette ble en skikkelig nedtur for meg!

Huff så ekkelt! Krysser fingrene for at det går bra! Gode klemmer sendes din vei😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, 56hedy skrev:

Jeg håper jeg fortsatt kan delta i denne gruppen her, selv om det ser litt mørkt ut nå...

Jeg hadde en liten blødning i går med friskt blod uten koagler. Fikk komme inn til fastlegen min med en gang for å ta hcg blodprøve. Skal dit igjen i morgen for å ta enda en hcg prøve for å se om det er stigning. Jeg krysser fingrer og tær for at det kun er en uskylding blødning, men jeg er forberedt på det værste. Ikke hatt noe mer blødning siden det som var i går, og heller ingen smerter, heldigvis! Men har brun utflod nå. Er i uke 8 (7+0).

Ble sykmeldt noen dager nå, da dette ble en skikkelig nedtur for meg!

Jeg opplevde også å blø litt og tenkte at alt håp var ute. Sykepleieren og legen mente at hvis det ikke var veldig mye blod og ingen smerter, så var det nok helt ufarlig. Fikk sutret meg til ultralyd i dag, fordi jeg var overbevist om at noe var galt. 

Men, vi fikk se et hjerte som banket. De sa det var ganske vanlig med litt blødning i første trimester. 

Håper virkelig at det går fint med deg også 💕 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...