Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2020


Lovely123

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

20 minutter siden, 56hedy skrev:

Jeg klarer heller ikke å vente til ordinær UL, så derfor bestilte jeg UL til privat klinikk i uke 12☺️ 

 

Heheh, spennende🥰 Tror nesten eg må jørr det eg åå

Skal fust på ultralyd hos gynekolog får å se ko langt eg har komt da eg kje fekk mensen før jeg ble gravid nå🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Lovely123 skrev:

Heheh, spennende🥰 Tror nesten eg må jørr det eg åå

Skal fust på ultralyd hos gynekolog får å se ko langt eg har komt da eg kje fekk mensen før jeg ble gravid nå🙈

Åå! Så spennende å få svar på hvor langt du er på vei da!😃 

Ja, det er jo veldig kjekt å se hvordan den lille spiren har det!😍 Tror nok det vil senke skuldrene mine en del hvertfall, bare ved å få se at det faktisk er noe der🙈

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo folkens😁

Jeg er 28 år, samboer 33. Vi venter vår andre❤ har ei jente fra før på snart 17 mnd. Blei gravid på PP 9. Vi begynte å prøve med en gang jeg fikk tilbake mensen siden vi ville ha to tette😊

Er nå i uke 8 (7+2). Termin 9. mars😊 Har en del symptomer. Blant annet veldig sliten for tida, mye uggen og veldig dårlig matlyst. Har ikke lyst på nesten noenting og brekker meg av det meste😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle 😍

jeg er 27 år, samboer 31. Vårt første barn! Ble gravid på PP1, fortsatt i sjokk😳 Er 4+3 og har termin 26.03.20 hvis jeg har regnet det ut rett🙈 første dag i siste mens var 20.06.19.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Kaster meg utpå, og gleder meg sammen med alle andre mammaer som venter mars/april-barn! :hjerte:

Prudence - 33 år - B2 - Menstermin 21.3

Vi har en gutt på 3 år fra før, og nå ser det ut som at det blir et lite søsken i mars. Vi var ikke så sikre på om det ble flere barn, men når vi først bestemte oss så ble jeg gravid nesten uten å prøve engang. Hoppet så vidt innom IKM skravletråden, men siden det virker som dette går bra så tenker jeg at jeg våger meg inn her. Har ikke hatt noen SA før, så hvis noe går galt blir det nok et stort sjokk. Hadde en tøff fødsel sist som endte med HKS, så den biten er noe jeg ikke ser så mye frem til.. Få symptomer så langt annet enn at jeg er trøtt og tisser mer enn vanlig. Litt strekkefølelse i livmoren :hjerter_rundt: Og det er et godt minne fra sist!

 

edit: liten feil i termindato

Endret av Prudence
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.7.2019 den 12.57, 56hedy skrev:

Åå! Så spennende å få svar på hvor langt du er på vei da!😃 

Ja, det er jo veldig kjekt å se hvordan den lille spiren har det!😍 Tror nok det vil senke skuldrene mine en del hvertfall, bare ved å få se at det faktisk er noe der🙈

 

Ja heilt enige! 😍 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Lundii skrev:

Hallo folkens😁

Jeg er 28 år, samboer 33. Vi venter vår andre❤ har ei jente fra før på snart 17 mnd. Blei gravid på PP 9. Vi begynte å prøve med en gang jeg fikk tilbake mensen siden vi ville ha to tette😊

Er nå i uke 8 (7+2). Termin 9. mars😊 Har en del symptomer. Blant annet veldig sliten for tida, mye uggen og veldig dårlig matlyst. Har ikke lyst på nesten noenting og brekker meg av det meste😅

Gratulere så masse!🤩🤩  

Åå, det bler stas å ha to tette! 🥰Bler 2 tette her å da min blir 1 år om ca 2 uker 🤭 

Hørtes kje någe kjekt ut, har det nettop begynt å komme eller har du hatt de symptomene lenge ? 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, trachea skrev:

Hei alle 😍

jeg er 27 år, samboer 31. Vårt første barn! Ble gravid på PP1, fortsatt i sjokk😳 Er 4+3 og har termin 26.03.20 hvis jeg har regnet det ut rett🙈 første dag i siste mens var 20.06.19.

 

Heihei, å gratulere så mye😍😍  

Hehe, det kan eg forstår. E enda i sjokk selv🙄 Første barnet ja, spennende!! Klare til å bli foreldre? Har jo veldi god tid til å bli klare for å bli foreldre da, heldivis🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Prudence skrev:

Hei! Kaster meg utpå, og gleder meg sammen med alle andre mammaer som venter mars/april-barn! :hjerte:

Prudence - 33 år - B2 - Menstermin 21.3

Vi har en gutt på 3 år fra før, og nå ser det ut som at det blir et lite søsken i mars. Vi var ikke så sikre på om det ble flere barn, men når vi først bestemte oss så ble jeg gravid nesten uten å prøve engang. Hoppet så vidt innom IKM skravletråden, men siden det virker som dette går bra så tenker jeg at jeg våger meg inn her. Har ikke hatt noen SA før, så hvis noe går galt blir det nok et stort sjokk. Hadde en tøff fødsel sist som endte med HKS, så den biten er noe jeg ikke ser så mye frem til.. Få symptomer så langt annet enn at jeg er trøtt og tisser mer enn vanlig. Litt strekkefølelse i livmoren :hjerter_rundt: Og det er et godt minne fra sist!

 

edit: liten feil i termindato

Hei😊 

Gratulere så masse! Herligt du ble gravid nesten med en gang da, sleppa å gå hver måned å lure på om det gjekk denne gang osv😂 

Off... håpe på at du får en fine fødsel denne gang da.. 

Godt du sleppe kvalmen for øyeblikket, krysse fingrene for du kje får det😊

 

Kan tenka det bler kjekt for han dåkke har på 3 år så ska få et lite søsken🤭Blir jo ikje store alderforskjellen der hell 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Lovely123 skrev:

Hei😊 

Gratulere så masse! Herligt du ble gravid nesten med en gang da, sleppa å gå hver måned å lure på om det gjekk denne gang osv😂 

Off... håpe på at du får en fine fødsel denne gang da.. 

Godt du sleppe kvalmen for øyeblikket, krysse fingrene for du kje får det😊

 

Kan tenka det bler kjekt for han dåkke har på 3 år så ska få et lite søsken🤭Blir jo ikje store alderforskjellen der hell 🥰

Tusen takk! :) Ja, med tanke på hvor lett jeg blir gravid når vi først prøver er det utrolig at jeg aldri har blitt gravid når vi ikke har prøvd :P Jeg er bare veldig glad for det! Kjenner litt på at jeg har flere venner rundt meg som sliter med å få barn, og vi har egentlig bare surfet gjennom prøvertiden nå to ganger på rad. Kvier meg litt for å fortelle det til noe av dem faktisk. 

Håper og tror at et søsken blir bra ja! Det er jo det vi har tenkt også, at han vil få det flott som storebror. Så er det i tillegg noe med at vi kan nok komme til å angre på det om vi ikke får et barn til.. Men vi vet med sikkerhet at vi aldri kommer til å angre på de barna vi har! Så da ble det egentlig ganske klart at vi måtte prøve på en til :hjerte: Så har jeg jobbet meg gjennom endel fødselstraumer også, så jeg føler meg mer klar enn jeg trodde jeg kom til å bli. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Lovely123 skrev:

Gratulere så masse!🤩🤩  

Åå, det bler stas å ha to tette! 🥰Bler 2 tette her å da min blir 1 år om ca 2 uker 🤭 

Hørtes kje någe kjekt ut, har det nettop begynt å komme eller har du hatt de symptomene lenge ? 😊

 

Tusen takk det samme❤❤

Blei sliten nesten med en gang, og har vært uggen i ei ukes tid tenker jeg😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lovely123 skrev:

Heihei, å gratulere så mye😍😍  

Hehe, det kan eg forstår. E enda i sjokk selv🙄 Første barnet ja, spennende!! Klare til å bli foreldre? Har jo veldi god tid til å bli klare for å bli foreldre da, heldivis🙈

Tusen takk😍 og gratulere sjøl 😄 ser du får to tette, så kjekt! Det vil eg og ha 🥰

Håpe tiå går fort det første trimesteret!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du føre meg inn? 😊 

Puffy - 25 år - B1 - Menstermin 28.03

 

Fikk positiv test i dag!

Kvalme som øker utover kveldene, mensmurringer og ømme bryster er de mest tydelige symptomene. Etter mine utregninger er jeg 4 uker og 4 dager på vei 🤰🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere andre også mye murringer i nedre del av magen? Kjennes ut som mens skal komme men ja. Vet jo ikke hvordan det skal føles å være gravid 🤔

er 4+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, trachea skrev:

Har dere andre også mye murringer i nedre del av magen? Kjennes ut som mens skal komme men ja. Vet jo ikke hvordan det skal føles å være gravid 🤔

er 4+4

Ikke så mye murring, men litt stikking og strekkefølelse. Tror det er veldig individuelt hva man kjenner 😊 Mine to graviditeter føles heller ikke like enn så lenge. Sist gang var jeg som en alien på jorden, helt ute av det og sliten. Nå er det bare periodevis slitenhet, og lite symptomer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

23 timer siden, trachea skrev:

Har dere andre også mye murringer i nedre del av magen? Kjennes ut som mens skal komme men ja. Vet jo ikke hvordan det skal føles å være gravid 🤔

er 4+4

Jeg er 5+0 i dag i følge menstermin, og har kjent på murringer/strekkfølelse ganske lenge nå. Kjennes ut som svake menssmerter, men det ligner visst på disse ligamentsmertene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i følge menstermin 5+0 i dag, og i følge Babyverden.no skal visst hjertet begynne å slå i morgen 😍 Men hvorfor anbefaler de ikke UL før tidligst uke 7? Kan de ikke fange opp det bankende hjertet før da?

Og er det noen her som allerede har bestilt seg TUL eller time hos lege/jordmor? :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, J1994 skrev:

Jeg er i følge menstermin 5+0 i dag, og i følge Babyverden.no skal visst hjertet begynne å slå i morgen 😍 Men hvorfor anbefaler de ikke UL før tidligst uke 7? Kan de ikke fange opp det bankende hjertet før da?

Og er det noen her som allerede har bestilt seg TUL eller time hos lege/jordmor? :)

Usikker på spørsmålet ditt, men jeg har hørt tidligst uke 6🤔

Jeg har bestilt time til lege i uke 8, og TUL uke 12 til privat klinikk hos jordmor😊 Jeg er 5+6 i dag.

Legetimen blir nok kun for blodprøver og helsekort, samt at jeg har fått forhøyet hvilepuls og blodtrykk som jeg ønsker å sjekke ut. TUL er bestilt for min egen nysgjerrighet, så vi må betale denne ultralyden selv😊

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også merket at hvilepulsen har blitt høyere. Fra 51 til 66!🙈

sliter skikkelig med å få sove jeg. Er veldig trøtt når jeg legger meg, sovner fort men så våkner jeg igjen etter 3 timer, og da er det umulig og sovne igjen 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...