Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2020


Lovely123

Anbefalte innlegg

På 22.7.2019 den 11.56, Prudence skrev:

Tusen takk! :) Ja, med tanke på hvor lett jeg blir gravid når vi først prøver er det utrolig at jeg aldri har blitt gravid når vi ikke har prøvd :P Jeg er bare veldig glad for det! Kjenner litt på at jeg har flere venner rundt meg som sliter med å få barn, og vi har egentlig bare surfet gjennom prøvertiden nå to ganger på rad. Kvier meg litt for å fortelle det til noe av dem faktisk. 

Håper og tror at et søsken blir bra ja! Det er jo det vi har tenkt også, at han vil få det flott som storebror. Så er det i tillegg noe med at vi kan nok komme til å angre på det om vi ikke får et barn til.. Men vi vet med sikkerhet at vi aldri kommer til å angre på de barna vi har! Så da ble det egentlig ganske klart at vi måtte prøve på en til :hjerte: Så har jeg jobbet meg gjennom endel fødselstraumer også, så jeg føler meg mer klar enn jeg trodde jeg kom til å bli. 

Ja ikje sant! Forstår det veldi godt at du kjenne på det, men tror nåkk di bler glade på dine vegner :) 

Heilt enige der ja, bler nokk veldi bra😍

Komme en kjekke tid i vente 🥰 Det gledes! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 22.7.2019 den 13.38, Lundii skrev:

Tusen takk det samme❤❤

Blei sliten nesten med en gang, og har vært uggen i ei ukes tid tenker jeg😜

Tusentakk😍 

Off, har det helt likt ... kje særlig behagelig nei menmen tenke noen har d jo værre så spyr å, håpe jeg ikke begynne me det🙄🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2019 den 14.31, trachea skrev:

Tusen takk😍 og gratulere sjøl 😄 ser du får to tette, så kjekt! Det vil eg og ha 🥰

Håpe tiå går fort det første trimesteret!

Tusentakk 😍 

Ja veldi kjekt, har alltid hatt lyst på to tette så bler nokk veldi bra😍 

Jaa , føle det går så vanvittig seint nå😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2019 den 21.02, puffy123 skrev:

Kan du føre meg inn? 😊 

Puffy - 25 år - B1 - Menstermin 28.03

 

Fikk positiv test i dag!

Kvalme som øker utover kveldene, mensmurringer og ømme bryster er de mest tydelige symptomene. Etter mine utregninger er jeg 4 uker og 4 dager på vei 🤰🏻

Hei, det kan eg fiksa :) 

Ååå, gratulere så masse😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har eg bestilt privat ultralyd 24 september 🤭 Er ca 14+ da, vett jo ikje heilt ko langt eg e komt, men utifra den digitalen testen er eg forsåvet rundt 14+ den siste uga i september :) Kjenne eg glede meg enormt! 

Noen andre så har bestilt privat ultralyd? 🥰 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Lovely123 skrev:

Da har eg bestilt privat ultralyd 24 september 🤭 Er ca 14+ da, vett jo ikje heilt ko langt eg e komt, men utifra den digitalen testen er eg forsåvet rundt 14+ den siste uga i september :) Kjenne eg glede meg enormt! 

Noen andre så har bestilt privat ultralyd? 🥰 

Spennende 😁 Jeg klarer nok ikke vente til jeg er sålangt på vei, kommer til å bestille et sted mellom 7-8 uker :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, J1994 skrev:

Bestilte i dag til jeg er 8+3 :) Greide ikke vente lenger med å bestille 😅

Hehe, det forstår jeg. Spennande, ikke lenge til nå da🥰🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lovely123 skrev:

Hehe, det forstår jeg. Spennande, ikke lenge til nå da🥰🤭

Veldig spennende! Time den 16.august :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Sniker meg inn her. 32 år gammel og venter vårt første barn som er laget ved IVF. Termin er 23. mars 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det trygt å ha sex? Har utsatt det i et par uker nå, er så redd for å ha en spontanabort.

 

Har googlet litt, står at det er trygt men står også noen steder at det kan forårsake spontanaborter.

Endret av puffy123
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 3.13, puffy123 skrev:

Er det trygt å ha sex? Har utsatt det i et par uker nå, er så redd for å ha en spontanabort.

 

Har googlet litt, står at det er trygt men står også noen steder at det kan forårsake spontanaborter.

Har kommet frem til det samme som deg ved å Google, noen oppgir økt spontanabort fare mens andre kilder sier motsatt. Avstår litt til vi🙈

I går la jeg merke til at kroppen min ikke føles så varm lenger. Det var nærmere 30 grader her så hvis noe følte jeg meg heller klam og litt kald. Har selvfølgelig begynt å overanalysere dette og lurer nå på om det er noe galt fordi jeg ikke er like varm i huden :( har dere andre erfaringer her?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, trachea skrev:

Har kommet frem til det samme som deg ved å Google, noen oppgir økt spontanabort fare mens andre kilder sier motsatt. Avstår litt til vi🙈

I går la jeg merke til at kroppen min ikke føles så varm lenger. Det var nærmere 30 grader her så hvis noe følte jeg meg heller klam og litt kald. Har selvfølgelig begynt å overanalysere dette og lurer nå på om det er noe galt fordi jeg ikke er like varm i huden :( har dere andre erfaringer her?

Ja avventer litt til vi også.

Jeg veit ikke om det er noe hjelp, men jeg er også klam og litt kaldsvett 😂 er på grunn av varmen og at jeg er kvalm... men er varm i huden når jeg ligger rolig med vifte mot meg. Skrur jeg den av er jeg kaldsvett og kvalm med en gang 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, puffy123 skrev:

Ja avventer litt til vi også.

Jeg veit ikke om det er noe hjelp, men jeg er også klam og litt kaldsvett 😂 er på grunn av varmen og at jeg er kvalm... men er varm i huden når jeg ligger rolig med vifte mot meg. Skrur jeg den av er jeg kaldsvett og kvalm med en gang 😅

Syns det er beroligende å høre at andre har det på samme måte 😄 det er nok helt normalt. 

Var hos gynekolog i dag for å ta celleprøve, spurte om han kunne ta en kikk innvendig med ultralyd også, bare for å bekrefte graviditeten og se at embryoet ligger i livmoren og ikke i egglederen for eksempel :) det gjorde han og alt så normalt ut. Gikk ikke an å se noe særlig da, siden jeg kun er 5+1. Han sa at det er store forskjeller og forandringer i begynnelsen og at hadde han tatt ultralyd for bare noen dager siden er det ikke sikkert han hadde sett «så mye» som han kunne se i dag. I uke 6 skulle det visst være forventet at man kunne se litt mer. Han sa også at symptomene de kommer og går som de vil så vi trenger ikke overtenke så mye 🙈 lettere sagt enn gjort. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, trachea skrev:

Syns det er beroligende å høre at andre har det på samme måte 😄 det er nok helt normalt. 

Var hos gynekolog i dag for å ta celleprøve, spurte om han kunne ta en kikk innvendig med ultralyd også, bare for å bekrefte graviditeten og se at embryoet ligger i livmoren og ikke i egglederen for eksempel :) det gjorde han og alt så normalt ut. Gikk ikke an å se noe særlig da, siden jeg kun er 5+1. Han sa at det er store forskjeller og forandringer i begynnelsen og at hadde han tatt ultralyd for bare noen dager siden er det ikke sikkert han hadde sett «så mye» som han kunne se i dag. I uke 6 skulle det visst være forventet at man kunne se litt mer. Han sa også at symptomene de kommer og går som de vil så vi trenger ikke overtenke så mye 🙈 lettere sagt enn gjort. 

 

34 minutter siden, trachea skrev:

Syns det er beroligende å høre at andre har det på samme måte 😄 det er nok helt normalt. 

Var hos gynekolog i dag for å ta celleprøve, spurte om han kunne ta en kikk innvendig med ultralyd også, bare for å bekrefte graviditeten og se at embryoet ligger i livmoren og ikke i egglederen for eksempel :) det gjorde han og alt så normalt ut. Gikk ikke an å se noe særlig da, siden jeg kun er 5+1. Han sa at det er store forskjeller og forandringer i begynnelsen og at hadde han tatt ultralyd for bare noen dager siden er det ikke sikkert han hadde sett «så mye» som han kunne se i dag. I uke 6 skulle det visst være forventet at man kunne se litt mer. Han sa også at symptomene de kommer og går som de vil så vi trenger ikke overtenke så mye 🙈 lettere sagt enn gjort. 

Spennende! Så gøy at du fikk se 😍 Jeg venter på svar på HCG prøve hos legen, ringte de 12 men de hadde ikke fått svar enda så skulle ringe om en times tid. Spennende! Ja de symptomene... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, trachea skrev:

Syns det er beroligende å høre at andre har det på samme måte 😄 det er nok helt normalt. 

Var hos gynekolog i dag for å ta celleprøve, spurte om han kunne ta en kikk innvendig med ultralyd også, bare for å bekrefte graviditeten og se at embryoet ligger i livmoren og ikke i egglederen for eksempel :) det gjorde han og alt så normalt ut. Gikk ikke an å se noe særlig da, siden jeg kun er 5+1. Han sa at det er store forskjeller og forandringer i begynnelsen og at hadde han tatt ultralyd for bare noen dager siden er det ikke sikkert han hadde sett «så mye» som han kunne se i dag. I uke 6 skulle det visst være forventet at man kunne se litt mer. Han sa også at symptomene de kommer og går som de vil så vi trenger ikke overtenke så mye 🙈 lettere sagt enn gjort. 

 

34 minutter siden, trachea skrev:

Syns det er beroligende å høre at andre har det på samme måte 😄 det er nok helt normalt. 

Var hos gynekolog i dag for å ta celleprøve, spurte om han kunne ta en kikk innvendig med ultralyd også, bare for å bekrefte graviditeten og se at embryoet ligger i livmoren og ikke i egglederen for eksempel :) det gjorde han og alt så normalt ut. Gikk ikke an å se noe særlig da, siden jeg kun er 5+1. Han sa at det er store forskjeller og forandringer i begynnelsen og at hadde han tatt ultralyd for bare noen dager siden er det ikke sikkert han hadde sett «så mye» som han kunne se i dag. I uke 6 skulle det visst være forventet at man kunne se litt mer. Han sa også at symptomene de kommer og går som de vil så vi trenger ikke overtenke så mye 🙈 lettere sagt enn gjort. 

Spennende! Så gøy at du fikk se 😍 Jeg venter på svar på HCG prøve hos legen, ringte de 12 men de hadde ikke fått svar enda så skulle ringe om en times tid. Spennende! Ja de symptomene... 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

5 minutter siden, puffy123 skrev:

 

Spennende! Så gøy at du fikk se 😍 Jeg venter på svar på HCG prøve hos legen, ringte de 12 men de hadde ikke fått svar enda så skulle ringe om en times tid. Spennende! Ja de symptomene... 😂

Hvor langt er du på vei?🤩Snart kan du ringe igjen 😄😄 jeg var hos legen på onsdag for å fjerne en føflekk, spurte om han kunne ta blodprøve i samme slengen for å måle HCG nivået, men da fikk jeg til svar at det gjorde de vanligvis ikke før den første kontrolltimen som er rundt uke 12🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, trachea skrev:

Hvor langt er du på vei?🤩Snart kan du ringe igjen 😄😄 jeg var hos legen på onsdag for å fjerne en føflekk, spurte om han kunne ta blodprøve i samme slengen for å måle HCG nivået, men da fikk jeg til svar at det gjorde de vanligvis ikke før den første kontrolltimen som er rundt uke 12🤔 

I uke 5, tar prøve fordi helsestasjonen ville ha bekreftet graviditet og hvor langt jeg var på vei før de satte opp time med jordmor. Pga sommerferie er det ikke jordmor der på noen uker og siden jeg ikke kan garantere 100% hvor langt jeg er på vei så ba de meg ta blodprøve😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2019 den 3.13, puffy123 skrev:

Er det trygt å ha sex? Har utsatt det i et par uker nå, er så redd for å ha en spontanabort.

 

Har googlet litt, står at det er trygt men står også noen steder at det kan forårsake spontanaborter.

Jeg har mistet en gang før, men vi har sex som normalt. Unngår røffeste sexen, da 🙈 

Jeg fikk ihvertfall beskjed av klinikken, hvor vi hadde IVF, at vi kunne ha samleie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har dere fortalt det til noen i familien eller til venner allerede? Om ikke, når tenker dere å fortelle det?☺️

Jeg ble avslørt av min søster da vi var på ferie tur nå, og takke nei til vin og snus hver kveld🙈 Noe som er ulikt meg!😅 Tenker i grunn ikke å fortelle noen om det før ultralyd i uke 12. Er i uke 7 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...