Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Jeg blir forresten en supershopper i morfinrus 🙈 

Jeg har kjøpt nye gardiner, en hel haug med vin på polet, nytt sengetøy, masse el og gravidstæsj fra farmasiet og nye nattbord. Pengene flyr iflg bestillingsbekreftelsene som ligger i innboksen min, heh... 😬

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var veldig dumt å lese om hva du har gått gjennom de siste dagene, jeg vet at du er en sterk person og dette kommer du til å klare å komme deg gjennom, jeg har troen på deg ❤️ Vi er en stor gjeng som heier på deg fra side linjen :duskedame:

Sender en stor klem til deg :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 timer siden):

- 07.02 ferdig med letrozol. 

- 11.02. Møte med reumatolog. Hun er mitt store håp. Dersom hun anbefaler støttemedisin som blodfortynnende kommer st Olavs til å høre på henne. 

- 15-20.02 jeg håper på el denne uken, fra CD 14-20 en gang. Krysser virkelig fingrene for dette. 

- 01-05.03 ny syklus. Melder inn mens til st Olavs og ultralyd på cd 10, 11 eller 12. Innsett 5 dager etter eggløsning, dersom eggløsning ikke er på en mandag eller tirsdag. 

- anslått innsett en gang mellom 19 og 26 mars 🤞🤞🤞 

I så fall vi lykkes da, blir det tidlig julegave og desemberbaby ❤️

Super liste!! Det er fint å ha datoer å forholde seg til, det syns jeg alltid gjør ventetiden enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest i denne dagboken såpass lenge at jeg får vel legge igjen et lite spor 👣

Du har virkelig gjennomgått altså, fy søren. Må bare takke for at du deler! Det gir nok støtte og trøst for mange andre i liknende situasjoner ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saschi skrev (11 timer siden):

Det var veldig dumt å lese om hva du har gått gjennom de siste dagene, jeg vet at du er en sterk person og dette kommer du til å klare å komme deg gjennom, jeg har troen på deg ❤️ Vi er en stor gjeng som heier på deg fra side linjen :duskedame:

Sender en stor klem til deg :klem:

Takk for gode ord 🥰 føler meg ikke så sterk nå, men likevel glad for å føle støtte. Stor klem tilbake 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amatariel skrev (10 timer siden):

Super liste!! Det er fint å ha datoer å forholde seg til, det syns jeg alltid gjør ventetiden enklere.

Absolutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jentafralandet skrev (1 time siden):

Nå har jeg lest i denne dagboken såpass lenge at jeg får vel legge igjen et lite spor 👣

Du har virkelig gjennomgått altså, fy søren. Må bare takke for at du deler! Det gir nok støtte og trøst for mange andre i liknende situasjoner ❤️

Så hyggelig at du legger igjen spor :)

Nå er det ikke lykkelig slutt for oss ennå, så vil påstå at historien vår enn så lenge ikke kan gi mye håp for andre... Men, ennå tør jeg å håpe på en god slutt for oss ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fytti søren hva du skal igjennom! Jeg har ikke ord for den behandlingen du får😠 så utrolig vondt å måtte gjennom dette på toppen av alt. Måtte 2021 bringe med deg det høyt ønskede barnet deres, jeg håper så inderlig på deres vegne💞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lest oppsummeringen og de siste sidene av dagboken din. Synd at du har måttet gå igjennom så mye ❤️ Ble helt matt av å lese om åssen helsepersonellet har håndtert saken..

Heier veldig på deg merker jeg, håper kroppen er raskt tilbake i prøverhumør, og at det blir deres tur snart 🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 10

Hadde møte med reumatolog i dag. Hun har fått æren av å bestemme om vi skal få annen støttemedisin ved de neste innsettene. Dette fordi jeg har ment at min ikke kroniske reunatiske sykdom har gjort at vi mister. Jeg har vært tydelig mot st Olavs at jeg mener det ikke er vits å sette inn flere embryo med samme oppskrift, orker ikke tanken på å miste igjen. På forhånd hadde jeg tatt endel blodprøver og urinprøve. 

Hun startet med å si at prøvene så fine ut og hun mente det var ingen sammenheng mellom denne sykdommen og  det at vi ikke greier å fullføre et svangerskap. Hjertet mitt sank. Så mye var avhengig av denne legen, som for så vidt har en bred anerkjennelse innen forskning på reumatisme og fertilitet. 

Vi snakket litt videre. Hun hadde jo for så vidt oppfylt det fertilitetsseksjonen ønsket av henne; å vurdere min sykdom opp mot fertilitet. Men hun viste interesse for hva vi opplever og har et ønske om å hjelpe ❤️ hun stilte mange spørsmål og det aller viktigste hun sa, var at de har oppdaget to antistoffer som gjør at man mister, men for alt de vet kan det finnes flere andre antistoffer som gir samme effekt, uten at disse er funnet ennå. Basert på dette burde noen i vår situasjon få prøve f.eks blodfortynnende. Det skader ikke, sa hun, men kanskje kan det hjelpe. 

Moren min har hatt flere blodpropper. Når legen hørte dette sa hun med en gang at da er det selvsagt at jeg skal bruke blodfortynnende ❤️ Hun kom også til å anbefale prednisolon. Legen mente også at det var leit at st Olavs ikke har prøvd å avdekke noe i familien eller miljø som grunn for at vi mister. Takk(!), vi har jo virkelig etterlyst en mer helhetlig vurdering. 

Det ga en helt rar fysisk reaksjon. Denne uken har vært så god, men da var det som om noen drog proppen ut av badekaret. Ble helt sykt sliten. 

Jeg bor jo på mannens hjemsted og har ikke greid å funnet "min" plass her. Krydre med en dæsj dårlig relasjon til svigers, så blir det ikke så kult. Føler ingen tilhørighet. Alt dette kom som en flodbølge etter samtalen med legen. Jeg burde være over skyene lykkelig fordi legen støtter oss i ønsket vårt om støttemedisin. 

Jeg tror det er slik at jeg har grudd meg slik til denne avtalen, fordi den er så viktig, at alt annet har fått lokk på seg. Nå kom det 😏

Uansett; gravidtestene går stødig nedover i styrke. Eltesten er fortsatt positiv, men nå bør den nærme seg negativ fordi gravidtestene er temmelig svak. 

IMG_20210211_074734.thumb.jpg.fcaaa8aab80889be1cde15b163d1f51a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bondekone skrev (På 4.2.2021 den 23.07):

Men fytti søren hva du skal igjennom! Jeg har ikke ord for den behandlingen du får😠 så utrolig vondt å måtte gjennom dette på toppen av alt. Måtte 2021 bringe med deg det høyt ønskede barnet deres, jeg håper så inderlig på deres vegne💞

Håper også at 2021 bare blir bedre 🎈 håper du har det godt og koser deg 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

babycodex skrev (På 5.2.2021 den 6.51):

veldig trist lesing. tenker masse på deg ❤️ 

Håper dere har det godt 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dame1989 skrev (På 7.2.2021 den 16.40):

Vil bare si lykke til :) Håper du blir gravid raskt igjen og at den sitter denne gangen :)

Takk det samme :klem:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (På 7.2.2021 den 21.15):

Lest oppsummeringen og de siste sidene av dagboken din. Synd at du har måttet gå igjennom så mye ❤️ Ble helt matt av å lese om åssen helsepersonellet har håndtert saken..

Heier veldig på deg merker jeg, håper kroppen er raskt tilbake i prøverhumør, og at det blir deres tur snart 🤞

Jeg blir oppriktig lei meg når jeg tenker på hvor lang veien vår har vært 😅 jeg er helt seriøst dritt lei. Sånn, rett fra levra 😬 

Håper vi begge lykkes raskt 💐

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du fikk mange gode svar fra reumatologen i dag ❤️  Så utrolig BRA - og eeendelig skal du få prøve støttemedisin ved neste graviditet. Jeg tenker det bare er naturlig at du fikk en reaksjon på dette, jeg. Tenk så lenge dette har vært en kamp for dere. Endelig føler du at du ble litt hørt for en gang skyld! 

Sender deg en stor klem ❤️  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (2 minutter siden):

Høres ut som du fikk mange gode svar fra reumatologen i dag ❤️  Så utrolig BRA - og eeendelig skal du få prøve støttemedisin ved neste graviditet. Jeg tenker det bare er naturlig at du fikk en reaksjon på dette, jeg. Tenk så lenge dette har vært en kamp for dere. Endelig føler du at du ble litt hørt for en gang skyld! 

Sender deg en stor klem ❤️  

Så utrolig ålreit at du skriver dette ❤️ det er virkelig slik :cry3:er så lei av å mase uten at de vil lytte. Heldigvis har de lovet å lytte til denne legen, så nå regner jeg med at det er i boks 😍

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (17 minutter siden):

Jeg blir oppriktig lei meg når jeg tenker på hvor lang veien vår har vært 😅 jeg er helt seriøst dritt lei. Sånn, rett fra levra 😬 

Håper vi begge lykkes raskt 💐

Syns du er ved din fulle rett å være lei. Håper blodfortynnende er det som skulle til 🤞 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du endelig får hjelp med noe støttemedisin❤️ Håper så inderlig dette skal hjelpe til neste graviditet nå🤞🏻 

Har ei vennine som mistet 4 ganger på rad, hun var hos en gyn uten at han tok noe prøver eller noe, bare en helt vanlig sjekk så fikk hun blodfortynnende, han sa han pleide å prøve ut dette hos de som mister og mister.  På neste gravditiet så tok hun blodfortynnende og da satt den hele veien😊 hun skal ha nr 4 nå og har ikke mistet en eneste gang etter hun har fått blodfortynnende som støtte på alle 4 svangerskap❤️ Har skikkelig troa på det, at det kan funke for deg også🥰 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...