Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

På 4.11.2020 den 9.36, vegasus skrev:

Leit å høre at dere ikke får nytt innsett i november. Håper letrozolen gjør susen for dere denne gangen da! Kanskje dere har litt bedre odds etter hysteroskopien? Krysser alt jeg har for at det skal gå deres vei hvertfall 🤞🏻🤞🏻🤞🏻🤞🏻

Jeg håper også at hysteroskopien hjelper 🥰 takk skal du ha 🌻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, Ellepelle skrev:

Nå har jeg lest meg gjennom hele dagboka di, og for en historie dere har❤️ Det skal neimen ikke være enkelt for alle. Krysser fingrene for at det går veien for dere nå, og at 2021 blir året der familiedrømmen blir virkelighet 🥰

Takk det samme til deg, håper vi begge lykkes 🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste pille letrozol tatt i går cd 8. Trodde jeg skulle greie å være cool, men er temmelig håpefull altså... 

Første syklus etter aborten var eggløsning på dag 35.andre syklus på dag 25. 

For å kanskje rekke innsett i desember må eggløsning være før cd 18 😬 Det har jeg liten tro på at kroppen skal klare av seg selv, håper letrozol hjelper... 

Synes testen hadde økt litt fra cd8 så i dag tok jeg to. Den andre på litt mindre konsentrert urin enn den første. Den har iaf ikke økt i styrke. Tenker å prøve en digital i morgen eller mandag, da jeg er godt kjent med disse og kan delvis se på styrken av strek om det kanskje nærmer seg el. 

IMG_20201107_193431.thumb.jpg.8de7ad3ff6235c879195bbf7c45aa865.jpg

Sånn ellers så har jeg gått ned 4 kg. Kunne klart gått ned raskere, men jeg er glad i å ta meg både øl og noen glass vin. Ønsker heller å ha den kosen og la det ta litt lengre tid, siden det ikke blir innsett nå denne syklusen. 

Ble også ferdig med julegavene i dag 😁 herlig følelse! 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende spennende! Håper letrozolen hjelper deg også, og at tidligere EL enn forventet skjer 🤞 Kjempebra med vektnedgangen også! Tror hvert kilo ned hjelper 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt bra jobba med vektnedgangen 🙏Har du et spesielt opplegg for å gå ned, feks trening og kostholdsplan? Håper det skjer noe med EL testingen etterhvert. Jeg syntes personlig det som er mest stress de dagene er at jeg må unngå dobesøk, drikke og kanskje ta testen på jobb. 😂Ikke alltid at jeg klarer å time det så bra som jeg vil.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

36 minutter siden, babycodex skrev:

Sinnsykt bra jobba med vektnedgangen 🙏Har du et spesielt opplegg for å gå ned, feks trening og kostholdsplan? Håper det skjer noe med EL testingen etterhvert. Jeg syntes personlig det som er mest stress de dagene er at jeg må unngå dobesøk, drikke og kanskje ta testen på jobb. 😂Ikke alltid at jeg klarer å time det så bra som jeg vil.

Det handler mest om å redusere mengde og ikke godteri😏 jevnt over har vi et greit kosthold, men over tid har det vært litt for mye av det gode. Jeg spiser ikke noe annerledes altså, bare mindre.

Forstår godt det du sier om timing 🙈 også en grunn til at jeg synes det er best å ta test på morgenen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd10

Erfaringsmessig vet jeg at nå er det ikke lenge til clearblue digital er positiv :hoppendeglad:

Maks 2-3 dager! Så lenge kroppen ikke lurer meg pga letrozol da, vel å merke. Håpe håpe! 

IMG_20201108_083447.thumb.jpg.dbb1c68af309990f9f8a2d8141ca2ca2.jpg

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 11

Er så lei av meg selv og blir egentlig litt flau. 

Jeg synes på mange måter mensen er ok. For da er det ikke noe håp. Ikke håp om eggløsning og ikke håp for graviditet. Blir helt frynsete av å håpe på eggløsning og å vente på eggløsning, å ikke vite når den kommer. 

Har testet 5 ganger i dag tror jeg, bare i desperasjon at den plutselig blir positiv 🙄 Den er nok litt svakere enn i går, dessverre. 

Farlig å tørre å håpe! Da blir jeg sårbar. 

Samtidig vet jeg dette er teite tanken på cd11, likevel hadde jeg slik et håp pga letrozol. Det handler altså ikke om det å være på cd11 og ha negative tester, men st jeg tillot meg selv å håpe. 

Har jo vært i gamet lenge nok til å vite bedre 😏

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 16

Fortsatt ikke eggløsning. 0 i utslag på eggløsningstest. 

Må dessverre innse at dobbel dose letrozol ikke ga effekt.

Flo har vært god til å anslå eggløsning. Hvis flo har rett betyr det dessverre at vi ikke kommer til å ha innsett før tredje uka i februar. Det gjør så sykt vondt å innse.

Flo anslår denne eggløsningen kommer om ca en uke. Det er da for sent for å kunne sette inn på neste syklus. Da er eggløsning anslått til 1 januar. Således jeg ikke finner en gyn som er åpen i romjula får jeg ikke innsett på den syklusen. Da blir det neste eggløsning, som blir i slutten av februar. 

Jeg prøver så utrolig hardt. Likevel får vi ikke noe tilbake. 

Har foreslått for mannen å ta et uttak privat i mens... Men, egentlig ønsker vi aller helst at syklusen skal komme på plass :(

Kjip lørdag i heimen! 

Endret av Neutral90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, uff det er så kjipt når ikke kroppen spiller på lag! :(  Hva sa mannen til et mulig privat uttak da? Skjønner førsteønsket er at syklusen skal komme på plass, men kanskje godt å ha en plan B ja. Stor klem! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Amatariel skrev:

Nei, uff det er så kjipt når ikke kroppen spiller på lag! :(  Hva sa mannen til et mulig privat uttak da? Skjønner førsteønsket er at syklusen skal komme på plass, men kanskje godt å ha en plan B ja. Stor klem! :klemmer:

❤️ Du er gulle god. 

Vi ønsker helst å ikke ha forsøk privat, 1) pga utgiften og 2) fordi uttak kan forskyve syklusen ytterligere, i alle fall gjøre den mer uforutsigbar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 17

Nå har det rareste skjedd. 

I går var testen ratet til 0.12. I dag positiv. Helt sært. Aldri opplevd så rask stigning. Vanligvis kan jeg følge styrken oppover i en 2-3 dager før positiv test. Nå bare *bam* positiv. 

Jeg har regnet ut at i dag var siste sjanse til å ha eggløsning for å ha en sjanse til å nå innsett i desember. 

Det er noen variabler. Testen kan være pos i flere dager - da tror jeg ikke at jeg når det. Men, jeg kommer til å spørre om trippel dose til neste syklus, og håper det kan redusere neste syklus sin lengde også med noen dager. 

Aller aller helst bør egget slippe i dag og jeg får neg test i morgen 🤞🤞🤞

Vi har sikret oss godt da, sex både morgen og kveld i går 😁 sikkert flere år siden vi hadde sex to ganger på en dag, meeeen herr og fru neutral hadde en krangel i går, så da er sex beste medisin for det. Så da ble det slik. 

Dette var en real vitamininnsprøytning 😁 

IMG_20201115_090458.thumb.jpg.ae904c187fe9e7bf14660aca71b78153.jpg

Endret av Neutral90
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

så trist ❤️tenker på deg. skjønner godt at dere i utgangspunktet ikke ønsker å gå privat. hjelper nok masse å snakke med en gynekolog eller lege om hva de mener er best for veien videre. klem

Edit siden vi postet samtidig: Men wow ja virkelig en vitamininnsprøyting dette! Nå er det bare å stå på 🤞

Endret av babycodex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, babycodex skrev:

så trist ❤️tenker på deg. skjønner godt at dere i utgangspunktet ikke ønsker å gå privat. hjelper nok masse å snakke med en gynekolog eller lege om hva de mener er best for veien videre. klem

Edit siden vi postet samtidig: Men wow ja virkelig en vitamininnsprøyting dette! Nå er det bare å stå på 🤞

Vi har faktisk sendt inn journalen og blitt vurdert av en privat aktør. De anbefalte oss ikke å ha behandling hos de (ennå) 🙈🙈 følte legen var grei og veldig ærlig. Han sa at så lenge vi har 4 i fryseren ville vi være dum om vi ikke brukte opp disse før vi fikk behandling privat, "bare" fordi vi er utålmodige. Det var veldig, veldig greit å høre faktisk. Ble også fortalt at de ville brukt samme medisiner som på st Olavs, altså det er ikke noe "Wonder treatmemt" for å gjøre oss gravide. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 minutt siden, Neutral90 skrev:

Vi har faktisk sendt inn journalen og blitt vurdert av en privat aktør. De anbefalte oss ikke å ha behandling hos de (ennå) 🙈🙈 følte legen var grei og veldig ærlig. Han sa at så lenge vi har 4 i fryseren ville vi være dum om vi ikke brukte opp disse før vi fikk behandling privat, "bare" fordi vi er utålmodige. Det var veldig, veldig greit å høre faktisk. Ble også fortalt at de ville brukt samme medisiner som på st Olavs, altså det er ikke noe "Wonder treatmemt" for å gjøre oss gravide. 

Høres veldig fornuftig ut. Tror du skal stole på magefølelsen din her! ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Lillra skrev:

Ååå så gøy med en positiv EL test!! 😍 dette fortjente du!!

Takk 😍😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow så gøy! 😄 Absolutt mange som får akutt positiv test, men når man ikke er vant til det selv så blir man veldig overrasket ja. Tenk om dette virkelig bare gjør susen :hjertesmil:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...