Waldfee Skrevet 24. september 2023 #2781 Del Skrevet 24. september 2023 Uff, det er da veldig dårlig gjort,dette! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️ Jeg blir så utrolig lei meg for dere🥲 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 28. september 2023 Forfatter #2782 Del Skrevet 28. september 2023 Dere er så fine ❤️ jeg håper veldig at det skal gå neste gang, jeg også. Men, noe er det. Og jeg er redd for hva det er. På st Olavs ble vi gravide på 6 av 9 innsett (alle 5dagers). Hos spiren ble vi gravide på 1 av 2 todagers og 1 av 2 innsett med 5 dagers. Dvs gravid ved 8 av 13 innsett (jeg tror jeg har telt riktig). Nå har vi hatt 2 innsett av "perfekte, topp ratede" donoregg donert av en ung, frisk og veldig snill sjel i Finland - uten å bli gravid. Ikke en kjemisk engang. DET gjør meg redd. Medicus foreslo akkurat samme plan som dette innsettet. Det går ikke sier jeg. Estradot er bedre enn progynova, men den er ikke god medisin for psyken. Jeg brukte estradot en gang hos spiren og en gang hos st Olavs. Begge gangene 100 meg bytte hver tredje dag. Hos medicus er det 100 meg, bytte hver dag. Det er heftig ass. Hos st Olavs hadde jeg tresjiktet slimhinne på 10 mm på syklusdag 10. Førre syklus hadde jeg ikke tresjiktet og 7.8 mm på syklusdag 16 ellernoe.... jeg får dårlig magefølelse altså. Skal derfor ha en samtale med legen om et par uker. Jeg ønsker å prøve lavdose stimulering, da slimhinnen alltid har vært super ved ferskforsøk. Dvs lav dose med menopur eller gonal f. Slik at det modnes et par egg, men ikke typ 15 som ved vanlig stimulering og uttak. Vi får se. En annen ting er at noe av det siste jeg gjorde som lærer var å slite av menisken i en fotballkamp mot elevene mine. Dette er ennå ikke bra og jeg fikk vite denne uken at de må operere og jeg kan tidligst bruke kneet normalt igjen om en 8-9 mnd det er veldig tøft. Det legger en real demper på hverdagen min. Å ikke kunne bevege seg, det gjorde forrige forsøk tøffere... Igjen., takk for fine ord og takk for at dere sørenmeg gidder å lese etter 100noe sider 😂😂 1 30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Patriotpaula Skrevet 6. oktober 2023 #2783 Del Skrevet 6. oktober 2023 Følger med deg fra sidelinjen 🧡💛 Må innom KG for å følge med på deg. Unner deg det beste her i livet ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saschi Skrevet 6. oktober 2023 #2784 Del Skrevet 6. oktober 2023 Jeg er tom for ord, håpet så inderlig at det skulle gå for dere nå☹️ Sender masse gode og varme klemmer ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 14. oktober 2023 Forfatter #2785 Del Skrevet 14. oktober 2023 (endret) Cd 18 og eggløsning! Heldigvis lot ikke eggløsning vente så veldig lenge på seg, selv om jeg sletta når cd 14 og cd 15 gikk forbi uten forhøyet lh. Vi prøver hjemme denne syklus og neste, innsett på nytt i desember. Hvem vet, kanskje går det plutselig? Er så avstumpa at om det ender i en ny abort så skal jeg nok greie det også :-) snakket med legen min på medicus. Utfordret han ikke på embryokvalitet. Snakket mest om hvordan få en bedre slimhinne, og vi ble enige om lavdose menopur neste forsøk. Vi har tross alt hatt veldig god slimhinne ved ferskforsøk før. Gleder meg til å prøve det, men akkurat nå må vi ta en pause. 1. Jeg er livredd fordi vi har bare to innsett igjen. Jeg trodde disse 4 embryone skulle være nok til førstefødte og søskenforsøk...nå er jeg redd det ikke er en førstefødte der en gang. og 2. Det er svindyrt. Jeg har i snitt brukt 23.000 kr på fryseforsøk og med den sinnsyke prisen 126.000kr for uttak så betyr det faktisk at sparekontoen er nesten skrapet. i dag sov vi til 11. Helt utplanlagt. Men så deilig, og det er naturligvis noe vi ikke kunne gjort dersom vi hadde barn. Vi prøver å ha fokus på alle disse fordelene ha en god helg alle sammen! edit: fordi jeg elsker en skikkelig positiv eggløsningstest Endret 14. oktober 2023 av Neutral90 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. oktober 2023 #2786 Del Skrevet 14. oktober 2023 Det er helt sinnsyke priser altså! Helt vilt Krysser alt jeg har for en liten hjemmelagd spire 🙏 Du fortjener det så inderlig nå. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 25. oktober 2023 Forfatter #2787 Del Skrevet 25. oktober 2023 (endret) 10 dpo og negativ test neste eggløsning reiser jeg på jobbreise to dager før el, så det er ikke optimalt. Eggløsning etter det blir det innsett, regner jeg med... er nokså avkortet følelsesmessig til dette. Kjenner jeg ikke helt har troen på de som er i fryseren. edit: Jeg kan prøve å sette litt ord på følelsene mine. Jeg og mannen har jo et veldig fint liv. Vi koser oss mye sammen, men spøkelset som heter ufrivillig barnløs henger over som en mørk sky. Vi ville jo ha A4 livet, med jobb og to barn. Men livet er jo fint som det er, så hvorfor kan vi ikke bare gi slipp når det ble så vanskelig? i går møtte jeg på en elev jeg hadde i mange år. Han spurte om grunnen til at jeg ikke har barn er fordi de var så fæl :p for det første er det jo kjempeleit at denne gutten tenker dette om seg selv og sine medelever. For det andre er dette grunnen til at jeg er redd for å gi opp: går andre rundt å tenker på at jeg ikke har barn? Synes de synd på meg? (🤢🤢🤢) dette er to veldig skumle og ubehagelige tanker for meg. Det å ikke kunne være en del av klikken fordi jeg ikke har barn. Å alltid være litt på siden. Å stikke meg ut fordi jeg ikke har barn. Det gjør veldig vondt. Endret 25. oktober 2023 av Neutral90 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 30. oktober 2023 Forfatter #2788 Del Skrevet 30. oktober 2023 Cd 2 Blæ dette er en tung dag. Føler meg veldig utenfor. Alle andre har en tilhørighet, som jeg ikke får føle fordi vi ikke greier det grunnleggende som å formere seg er både samfunn og familie er bygd opp av det å la slekter gang gå videre... 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
smurfebuss Skrevet 1. november 2023 #2789 Del Skrevet 1. november 2023 Så vonde tanker å sitte med. Stor klem! Jeg tror alle livsfaser fører med seg tanker om å ikke høre til. Vi vil alltid lengte etter innpass et sted. Jeg var kortvarig ufrivillig barnløs (gravid mens vi sto i ivf-kø), og lengta etter familielivet. I familielivet lengta jeg etter å høre til i foreldregruppa i barnehagen, i lunsjgruppa på jobb, de i nabolaget som tok middagen sammen på benken ute. Osv. Nå som godt voksen har lengten flyttet seg over til barna mine, nå tenåringer. Jeg lengter på deres vegne etter tilhørighet (har en med autisme og en med anoreksi - ingen av delene fører til særlig utsvevende sosialt liv). Jeg tror altså vi alltid vil lengte, men det følger så lett skam og skyldfølelse med å være ufrivillig barnløs at lengten tidvis blir veldig tung å bære. Det skulle fulgt en psykolog med i pakkeløpet når man har ivf. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tøysekopp Skrevet 2. november 2023 #2790 Del Skrevet 2. november 2023 Kjenner meg igjen i tankene dine siden jeg var ufrivillig barnløshet selv i mange år 🩷 Kan ikke gjøre så mye annet enn å sende deg en virtuell klem og håpe at det blir bedre. Det er en fattig trøst, men du er ikke alene 🩷 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. november 2023 Forfatter #2791 Del Skrevet 11. november 2023 smurfebuss skrev (På 1.11.2023 den 4.47): Så vonde tanker å sitte med. Stor klem! Jeg tror alle livsfaser fører med seg tanker om å ikke høre til. Vi vil alltid lengte etter innpass et sted. Jeg var kortvarig ufrivillig barnløs (gravid mens vi sto i ivf-kø), og lengta etter familielivet. I familielivet lengta jeg etter å høre til i foreldregruppa i barnehagen, i lunsjgruppa på jobb, de i nabolaget som tok middagen sammen på benken ute. Osv. Nå som godt voksen har lengten flyttet seg over til barna mine, nå tenåringer. Jeg lengter på deres vegne etter tilhørighet (har en med autisme og en med anoreksi - ingen av delene fører til særlig utsvevende sosialt liv). Jeg tror altså vi alltid vil lengte, men det følger så lett skam og skyldfølelse med å være ufrivillig barnløs at lengten tidvis blir veldig tung å bære. Det skulle fulgt en psykolog med i pakkeløpet når man har ivf. Dette trøstet meg når jeg leste det, takk har stor sympati for alle som av forskjellige grunner ikke føler tilhørighet. Skulle bare ønske at vi ikke hadde brukt 300.000 kr + i å forsterke følelsen av utilstrekkelighet 😂😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. november 2023 Forfatter #2792 Del Skrevet 11. november 2023 tøysekopp skrev (På 2.11.2023 den 13.18): Kjenner meg igjen i tankene dine siden jeg var ufrivillig barnløshet selv i mange år 🩷 Kan ikke gjøre så mye annet enn å sende deg en virtuell klem og håpe at det blir bedre. Det er en fattig trøst, men du er ikke alene 🩷 Takk ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 11. november 2023 Forfatter #2793 Del Skrevet 11. november 2023 (endret) Cd 14 Og nesten positiv test i dag tidlig! Veldig kjekt at det ligger an til vanlig tidspunkt for eggløsning denne syklusen. Var seigt å vente til cd19 forrige syklus ass. Det betyr også at jeg absolutt vil nå et innsett I desember! vi er på farten det neste døgnet, men rakk litt sengekos før vi dro. Tar en test senere for å se at den blir helt positiv, regner med det skjer i dag ved neste syklus skal jeg ta lav dose av ivf medisin. Dens jobb er å modne egg. På mange måter er den det motsatte av letrozol. Letrozol hemmer østrogen, mens fsh medisin stimulerer østrogenproduksjon. Mens leteozol gjør at slimhinnen kan slite med å bli tykk nok, har jeg veldig god erfaring med slimhinnetykkelse og fsh. Satser på at dette gjør susen for meg :-) det er dyrt da...6000 kr i medisiner for et fryseforsøk, 1900 pr ultralyd og 14.5000 kr fot selve innsettet. Endret 11. november 2023 av Neutral90 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 12. november 2023 Forfatter #2794 Del Skrevet 12. november 2023 Den ble veldig positiv, den vi har gitt det vårt beste og så får vi se om ti dager ca. Veldig betryggende å vite at vi når et innsett I desember. 3 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lidis88 Skrevet 15. november 2023 #2795 Del Skrevet 15. november 2023 Usikker på om jeg har kommentert her tidligere, men jeg vil bare si at jeg ønsker deg alt godt! Følger stadig litt med og håper så vanvittig at dere lykkes ❤️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 15. november 2023 Forfatter #2796 Del Skrevet 15. november 2023 Lidis88 skrev (56 minutter siden): Usikker på om jeg har kommentert her tidligere, men jeg vil bare si at jeg ønsker deg alt godt! Følger stadig litt med og håper så vanvittig at dere lykkes ❤️ Så hyggelig, takk for fin melding 🥰 Det hadde passet å lykkes nå 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffemor Skrevet 15. november 2023 #2797 Del Skrevet 15. november 2023 Lykke til i dpo land ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 24. november 2023 Forfatter #2798 Del Skrevet 24. november 2023 11 dpo og ingen tegn til graviditet, dessverre Vi har hatt to pausesykluser, men nå blir det innsett før jul :-) Jeg og mannen har snakket en del, og jeg tviler på om det blir flere uttak. Det blir i så fall flere år frem i tid. Går det ikke på dette eller siste innsett, så er vi "ferdige " Begynner på menopur cd1 og kontroll cd 10 :-) innsett ca 15 desember. Blir koselig med en snartur til Trondheim i juleinnspurten! 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Neutral90 Skrevet 27. november 2023 Forfatter #2799 Del Skrevet 27. november 2023 Mensen kom i går og i dag begynte jeg på lav dose av ivf medisin jeg har egentlig veldig troen! God tro på at nå blir livmora mi fin, men jeg er usikker på embryoene altså. Med vår statistikk med mine påståtte dårlige egg (gravid ved 9 av 13 innsett tror jeg det var) så burde vi i det minste ha hatt en kjemisk fra "topp rated" donoregg... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sovia Skrevet 7. desember 2023 #2800 Del Skrevet 7. desember 2023 Kikker bare innom for å si hei, og håper du har en fin og koselig førjulstid 🎄✨ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå