Gå til innhold

Drømmen om en familie

Neutral90

Anbefalte innlegg

Uff, det er så urettferdig 😔

Forstår godt om motivasjonen din når et nytt bunnivå.

❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

snurk skrev (14 timer siden):

Jeg synes det er så utrolig trist og urettferdig at det ikke skulle gå denne gangen heller, jeg hadde virkelig troa på at alt skulle gå fint 😔 har tenkt mye på deg og skulle ønske det var noe jeg kunne gjøre for å gjøre alt godt igjen ❤

Takk for fine ord, snurk ❤️ kroppen lurte meg også, jeg var sikker på at nå gikk det :) men men, vi får ta en operasjon nå og se om det er noe som må rettes på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SUPERMIRI skrev (14 timer siden):

Hjertet mitt gråter for deg og dere. Dette er så brutalt og så urettferdig 😢 

Sender deg mange gode tanker ❤️

Håper du har det bra og at alt går bra ❤️ har registrert at det går som planlagt med den lille, har bare ikke hatt så mye overskudd til å involvere meg de siste ukene,beklager. 

Takk for gode ord ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smashy skrev (14 timer siden):

Dette er så vanvittig urettferdig :cry3:Ord blir fattige..
Håper de kan finne ut av hvorfor du mister og mister.. Det må jo være noe som kan gjøres for å forhindre det.. 

Sender deg en styrkeklem ❤️ 

Jeg håper også at det er noe de kan gjøre! Men om det er noe, så er jeg også redd jeg vil være litt bitter. Tenker egentlig at de burde sjekket med hysteroskopi for to aborter siden, minst! Men, håpe håpe at noe kan gjøres :) takk for god klem og håper dere har det fint ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Love90 skrev (13 timer siden):

Mange gode klemmer til deg😞 har tenkt masse på deg i det siste!

Det er så urettferdig! Og den sorgen du må ha, får vondt inni meg av hvordan du må ha det... kunne så ønske at du endelig fikk din etterlengtet barn nå.. det må jo være din tur snart nå.. vet de hvorfor du mister å mister? De skal vel undersøke det nærmere før neste innsett da? Så du får gjort noe mens du venter på neste innsett.. er veldig bra og godt at dere har et godt og sterkt forhold, det har mye å si når det er så tungt det dere står i. ❤️

Jeg skal ikke lyve, det er sinnsykt tungt. På en måte lettere enn sist også, fordi prosessen er mindre langstrukket nå. Ved MA i februar visste vi jo allerede i romjula at hcg steg for sakte, det var som veldig saktegåebde tortur frem til MA ble bekreftet. Det var veldig belastende. 

Vi er heldige som har det så godt sammen ❤️ tror ikke vi fortsatt ville vært sammen hvis vi ikke hadde det så solid og godt - for det er virkelig en belastning på et forhold å holde på slik vi gjør over lang tid. 

Håper du har det godt og takk for fine ord ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godis skrev (13 timer siden):

Så utrolig vondt 💔 Og tenk at de skal bruke så lang tid på å bekrefte at den/de små inni magen ikke vokser, det må være en ekstra vond ventetid. Føler veldig med dere ❤️

Uff, ja, men samtidig var det raskere nå enn sist gang. Må bare ta imot det lille positive som finnes 😂 

Håper alt går bra og fremover med deg og lille ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ilmimo skrev (11 timer siden):

Uff, det er så urettferdig 😔

Forstår godt om motivasjonen din når et nytt bunnivå.

❤️

Sorry, men ja, det er så jævlig urettferdig. Igjen da, så har vi trygge jobber og et godt hjem. Men ja, faen så urettferdig livet kan være. En venninne la ut annonsering om nr 4 fordi de "måtte finne på noe når treningssenteret stengte" 

Hadde det bare vært så enkelt :) ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (28 minutter siden):

Uff, ja, men samtidig var det raskere nå enn sist gang. Må bare ta imot det lille positive som finnes 😂 

Håper alt går bra og fremover med deg og lille ❤️

Klamre seg fast til den lille fremgangen helsevesenet gjør 😄 Takk, her går det greit, og etter vi fant hjertelyden på torsdag har jeg fått litt ro over situasjonen ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 timer siden):

Håper du har det bra og at alt går bra ❤️ har registrert at det går som planlagt med den lille, har bare ikke hatt så mye overskudd til å involvere meg de siste ukene,beklager. 

Takk for gode ord ❤️

Med oss går det fint ❤️ 

Du har absolutt ingenting å beklage deg for, kjære vakre du! Synes du har vært der for meg med oppmuntrende ord til tross for hvordan du har hatt det, og det er virkelig noe jeg beundrer. Noen ganger så trenger man likevel å skåne seg selv, og det har jeg full forståelse for at du har et behov for å gjøre 💕 Klem 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært innom her og lest hver dag i det siste, men ikke klart å skrive noe. Er så vanskelig å finne ord. Livet er så jævlig urettferdig!!! Det må være lov å si nemlig.gif.a750fdb33adbbf5da41483f34cf89534.gif Jeg er så utrolig lei meg for at du måtte igjennom dette igjen kjære Neutral 1534933626_grte.gif.504e20016f1e3646db9ea23c61057fdd.gif

Jeg kan ikke annet enn å ønske deg alt godt fremover og håpe at du blir gravid igjen så raskt som mulig og at den spiren holder løpet ut. Krysser alt jeg har 🤞

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan virkelig ikke sette meg inn i hvor vanskelig dette må være for dere.. Håper hysteroskopi gir svar på hva som går galt, og at man kan få en plan for hvordan man skal hindre det videre. Også håper jeg som alltid på bedre tider fremover, og at det vil bli din tur snart❤️ Hadde så veldig troa denne gangen, men kanskje behandlingen du har fått nå sammen med en justering etter hysteroskopi er akkurat det du trenger for at en liten bønne skal holde hele veien❤️

Sender mange gode tanker og klemmer til deg❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cd 4

Hadde en fin samtale med legen i går. Legen gjennomfører hysteroskopi som pr standard etter så mange svangerskapsavbrudd, men de mener at det ikke vil gi noe svar. De mener klart at dette er en form for antifosfolipidsyndrom. 

Det vil si at kroppen angriper seg slev og kroppen sakte spiser opp cellene i embryo som gjør at utviklingen stopper opp. Typisk uke 7.

Det gjør forferdelig vondt å høre, samtidig har jeg trodd at det var grunnen lenge. 

Eneste behandling er blodfortynnende og anti-inflammatorisk behandling som prednisolon. Altså, det som ble gjort nå. 

Det som gjør meg så sykt lei meg, er at antifosfolipidsyndrom er en ting - ved hver graviditet er det ca 60% for levendefødd baby, men å måtte ha ivf i tillegg, gjør jo at de faktiske sjansene er særdeles små. Ikke bare må vi gjennom sykt mye (fysisk vonde og psykisk belastende behandling og medisinering) for å i det hele tatt kunne bli gravide, men OM vi blir gravide er det nesten halvparten sjanse å ikke få baby, selv med rett medisin. 

Det gjør meg veldig vondt. Hadde vi i det minste bare kunne ligget i lag hjemme, men nei da. Vi må ha ivf i tillegg. 

Jeg er, som dere sikkert forstår, i en dyp dal. Målet virker særdeles langt unna. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (13 minutter siden):

Cd 4

Hadde en fin samtale med legen i går. Legen gjennomfører hysteroskopi som pr standard etter så mange svangerskapsavbrudd, men de mener at det ikke vil gi noe svar. De mener klart at dette er en form for antifosfolipidsyndrom. 

Det vil si at kroppen angriper seg slev og kroppen sakte spiser opp cellene i embryo som gjør at utviklingen stopper opp. Typisk uke 7.

Det gjør forferdelig vondt å høre, samtidig har jeg trodd at det var grunnen lenge. 

Eneste behandling er blodfortynnende og anti-inflammatorisk behandling som prednisolon. Altså, det som ble gjort nå. 

Det som gjør meg så sykt lei meg, er at antifosfolipidsyndrom er en ting - ved hver graviditet er det ca 60% for levendefødd baby, men å måtte ha ivf i tillegg, gjør jo at de faktiske sjansene er særdeles små. Ikke bare må vi gjennom sykt mye (fysisk vonde og psykisk belastende behandling og medisinering) for å i det hele tatt kunne bli gravide, men OM vi blir gravide er det nesten halvparten sjanse å ikke få baby, selv med rett medisin. 

Det gjør meg veldig vondt. Hadde vi i det minste bare kunne ligget i lag hjemme, men nei da. Vi må ha ivf i tillegg. 

Jeg er, som dere sikkert forstår, i en dyp dal. Målet virker særdeles langt unna. 

Jeg mener ingenting vondt nå, og mulig jeg trår heeelt feil nå, men om det ikke skulle gå med ivf. Kanskje adopsjon er veien for dere å gå? 
ønsker deg alt godt❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Klink skrev (4 minutter siden):

Jeg mener ingenting vondt nå, og mulig jeg trår heeelt feil nå, men om det ikke skulle gå med ivf. Kanskje adopsjon er veien for dere å gå? 
ønsker deg alt godt❤️

Adopsjon representerer ikke hva vi ønsker. Vet du hva adopsjon i 2021 representerer? Du må generelt godta et barn med helseproblemer (dette kan bety så mangt, fra alkoholskade til fysisk krigsskade til blind/døv), man får sjeldent et barn under 2 år og ikke minst, kostnaden er høy i forhold til ventetid. 

Edit: jeg skjønner du ikke mener noe vondt med svaret ditt. Men jeg mener helt ærlig, helt uavhengig av vår situasjon, at uteblandsadopsjon ikke er en god løsning i 2021. Er egentlig litt overrasket over at det finnes som et reelt alternativ ennå. De fleste land er særs restriktive når det kommer til uteblandsadopsjon, heldigvis. All statistikk og forskning viser at uteblandsadopsjon ikke er den beste løsningen, men EN løsning dersom andre løsninger ikke er gode. 

Endret av Neutral90
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (3 minutter siden):

Adopsjon representerer ikke hva vi ønsker. Vet du hva adopsjon i 2021 representerer? Du må generelt godta et barn med helseproblemer (dette kan bety så mangt, fra alkoholskade til fysisk krigsskade til blind/døv), man får sjeldent et barn under 2 år og ikke minst, kostnaden er høy i forhold til ventetid. 

Jeg har selv sjekket ut dette da jeg selv har problemer med å få barn. Og har flere ivf forsøk bak meg. Beklager. 

Endret av Klink
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (Akkurat nå):

Jeg har selv sjekket ut dette da jeg selv har ivf forsøk. Beklager. 

I så fall, beklager om jeg fornærmet deg. Har dere adoptert? Men, som sagt, det er nok ikke for oss. Kanskje vi kommer til å vurdere å være fosterforeldre, men vi er ikke klar for å ta det steget ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns det er så urettferdig at dere har disse problemene :( Kan ikke annet enn å håååpe at det en vakker dag vil klaffe! Både gladnyhet etter IVF, men at den vil holde 🤞 Tenker masse på deg! :hug:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neutral90 skrev (2 minutter siden):

I så fall, beklager om jeg fornærmet deg. Har dere adoptert? Men, som sagt, det er nok ikke for oss. Kanskje vi kommer til å vurdere å være fosterforeldre, men vi er ikke klar for å ta det steget ennå :)

Det skjønner jeg. Har selv vurdert fosterbarn😊 Jeg har ikke adoptert, men sett på det som en mulighet. Visste ikke at man får barn med skader. Et program jeg såg på kunne en krysse av på hva man var villig til å ta på seg, men det var et gammelt program da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klink skrev (2 minutter siden):

Det skjønner jeg. Har selv vurdert fosterbarn😊 Jeg har ikke adoptert, men sett på det som en mulighet. Visste ikke at man får barn med skader. Et program jeg såg på kunne en krysse av på hva man var villig til å ta på seg, men det var et gammelt program da. 

Neida, altså, jeg er ikke en ekspert, men du kan velge å krysse av i boksen for "ikke skadde barn" (in lack of better words...),men da blir alderen på barnet høyere ved adopsjon. Og som pedagog tenker jeg at jo lenger tid brukt i barnehjem = høyere sjanse for td tilknyttningsskader. 

Det er så sykt vanskelig dette her! 

En kollega har nett fått et spedbarn via fosterhjem. De fikk barnet ved fødsel og hun har 12 mnd permisjon fra jobb. Ingen garanti for adopsjon. Og så bør man anta at barnet har vansker. Det er jo tross alt en grunn til at barnet har behov for fosterforeldre ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan ikke fatte og begripe det dere må igjennom... Det er umenneskelig, rett og slett 😢

Tenker på deg 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...