Gå til innhold

Når man ganske nylig har fått barn og innser hva en familieferie kan koste!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå er trollet mitt veldig lite ennå, så det holder lenge med en dagstur i ny og ne. Men si at man skal kjøre 2t hver vei til en fornøyelsespark. Da er det drivstoff og mat, full tank på bilen koster jo litt. Så tar man frokosten hjemme, kanskje man er heldig og har pakket en lunsj også en lettere middag på et barnevennlig sted. Inngangspenger til fornøyelsesparken med høydegrense på fra 95cm på betaling. Så vil barnet ha en slik, en sånn, en leke og en t-skjorte som minne. Tilslutt går turen hjemover. 

Hvor mange tusen går det ikke samlet til bare en dagstur hvis man ser helheten? 

Håper flere gjør som meg de første årene og heller bruker badestrender, åpen gård og familiebesøk i ferier.

Hvor mye penger skal man legge i ferier for barn fra 0 til 6 år?

Anonymkode: 12859...bc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En tur til tusenfryd trenger ikke være så dyrt som du beskriver. Joda, transport og inngangspenger koster litt. Men ta med litt snacks hjemmefra. Kjeks og frukt. Er det griller som publikum kan bruke på tusenfryd? Det er det mange sånne steder. Ta med egen grillmat. 

Barna kan få én suvenir og én is hver. Trenger ikke kjøpe massevis av greier.

Anonymkode: 9ccef...7e6

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper flere gjør som meg de første årene og heller bruker badestrender, åpen gård og familiebesøk i ferier

Hvorfor håper du det?

Det at folk forbruker pengene sine skaper arbeidsplasser, skatteinntekter, tilbud og aktivitet - alt i alt det som er helt nødvendig for at en nasjon skal gå noenlunde rundt. 

  • Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen trenger "en slik, en sånn (hva du egentlig mener med det), en leke og en t-skjorte" til minne, det er helt greit å droppe ørten suvenirer. Skal dere på dagstur og ikke vil bruke penger så spiser der frokost hjemme, investerer i en kjølebag og fryseelementer og tar med lunsj og middag hjemmefra. Mange parker har grill der man kan fikse egen grillmat, dere kan ta med engangsgrill eller varme mat på stormkjøkken om dere har det. Hvor dyr en utflukt blit avhenger av hvor mye penger du er villig til å bruke rett og slett. 

Anonymkode: 3597a...b4c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En tur til tusenfryd trenger ikke være så dyrt som du beskriver. Joda, transport og inngangspenger koster litt. Men ta med litt snacks hjemmefra. Kjeks og frukt. Er det griller som publikum kan bruke på tusenfryd? Det er det mange sånne steder. Ta med egen grillmat. 

Barna kan få én suvenir og én is hver. Trenger ikke kjøpe massevis av greier.

Anonymkode: 9ccef...7e6

All mat koster penger uansett h ør du tar det med fra. Slik du beskriver er jo 500,- på matbutikken for en dag. Tenk at for de 500 så kan jeg få middag og lunsj for 3 dager ellers. 

Anonymkode: 12859...bc5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ingen trenger "en slik, en sånn (hva du egentlig mener med det), en leke og en t-skjorte" til minne, det er helt greit å droppe ørten suvenirer. Skal dere på dagstur og ikke vil bruke penger så spiser der frokost hjemme, investerer i en kjølebag og fryseelementer og tar med lunsj og middag hjemmefra. Mange parker har grill der man kan fikse egen grillmat, dere kan ta med engangsgrill eller varme mat på stormkjøkken om dere har det. Hvor dyr en utflukt blit avhenger av hvor mye penger du er villig til å bruke rett og slett. 

Anonymkode: 3597a...b4c

Jeg har ikke beskrevet ørten suvenirer heller har jeg vel? Bare normalt hva de fleste barn har med seg etter en ferie. 

Anonymkode: 12859...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjøper aldri leker eller t-skjorte som minne fra en familiepark.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart det koster litt med inngangsbilletter, men vi tar alltid med oss lunsj. Feks smurte lomper og skiver, salat som ikke trenger å varmes eller lignende. Steker opp lapper og har de med i en boks og tar syltetøy med. Kjøper kanskje en is til hvert barn. Har ikke dårlig råd, men liker å prioritere, og dyr, slapp pommes frites er ikke noe vi prioriterer. 

Anonymkode: 1df9f...39c

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke beskrevet ørten suvenirer heller har jeg vel? Bare normalt hva de fleste barn har med seg etter en ferie. 

Anonymkode: 12859...bc5

De fleste barn har ikke med seg t-skjorte, leke, en slik og en sånn kjøpt i fornøyelsesparken etter ferie. 

Anonymkode: 3597a...b4c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville solgt baren og heller dratt på ferie. 

Anonymkode: a663c...886

Ellers takk

Anonymkode: 12859...bc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Klart det koster litt med inngangsbilletter, men vi tar alltid med oss lunsj. Feks smurte lomper og skiver, salat som ikke trenger å varmes eller lignende. Steker opp lapper og har de med i en boks og tar syltetøy med. Kjøper kanskje en is til hvert barn. Har ikke dårlig råd, men liker å prioritere, og dyr, slapp pommes frites er ikke noe vi prioriterer. 

Anonymkode: 1df9f...39c

Jeg er student, men ser at jeg ikke har råd til å være det nå likevel så kommer til å hoppe av etter denne ferien. 

Jeg bare innså aldri som barn hvor mye penger mine foreldre må ha brukt på ferier. 

Anonymkode: 12859...bc5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fem barn, og har for lengst sluttet å tenke på "drivstoff" som en utgift ved dagsturer, gitt.

Ja, det koster. Tusenfryd, Frognerbadet, danskebåten, turer til Italia og Hellas i skoleferien. Selv 17. mai koster mye her i huset, når alle barna skal ha en tohundrelapp til leker i skolegården, is og pølse.

Men jeg klarer ikke hisse meg opp over det. Det er som det er. Vi bruker heller pengene på opplevelser, moro og reiser enn ny bil og oppussing, og lever fint med det. 

Anonymkode: 4a8bc...aac

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville solgt baren og heller dratt på ferie. 

Anonymkode: a663c...886

Trodde selv det handlet om noen som hadde installert bar i huset hjemme, og heller ville tilbringe tiden der enn å dra på dyre familieferier :)

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Jeg har rett og slett ikke råd til å få barn. Helt utelukket.

Anonymkode: 54ed3...986

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ofte på Tusenfryd, men vi har som regel med alt av mat og drikke i en kjølebag. Kjøper ikke dingser og t-skjorter heller. Så kostnadene blir hva man gjør det til. På én av turene i løpet av sommeren skeier vi ut og kjøper mat der, som regel når vi drar sammen med noen andre. Vi har sesongkort, så inngangen koster veldig lite for hver gang også.

Skjønner at man vil kjøpe litt og spise noe annet enn medbrakt om man er der èn gang, men vi har valgt å gjøre det på denne måten for å ha muligheten til å heller dra dit ofte, siden vi bor ganske nært.

Anonymkode: 849a4...f5e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tja. Vi har vært i Sverige i en uke. Hytte og bensin kom på rundt 3500,- Har brukt rundt  1000,- på mat og is/brus. Badelandet er gratis for gjester på campingen. Har brukt 20,- på minigolf og 30,- på en kjøleskapsmagnet som minsta hadde lyst på. Kan ikke akkurat si at det koster skjorta😊

Anonymkode: 68972...f72

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå er trollet mitt veldig lite ennå, så det holder lenge med en dagstur i ny og ne. Men si at man skal kjøre 2t hver vei til en fornøyelsespark. Da er det drivstoff og mat, full tank på bilen koster jo litt. Så tar man frokosten hjemme, kanskje man er heldig og har pakket en lunsj også en lettere middag på et barnevennlig sted. Inngangspenger til fornøyelsesparken med høydegrense på fra 95cm på betaling. Så vil barnet ha en slik, en sånn, en leke og en t-skjorte som minne. Tilslutt går turen hjemover. 

Hvor mange tusen går det ikke samlet til bare en dagstur hvis man ser helheten? 

Håper flere gjør som meg de første årene og heller bruker badestrender, åpen gård og familiebesøk i ferier.

Hvor mye penger skal man legge i ferier for barn fra 0 til 6 år?

Anonymkode: 12859...bc5

Så det gikk opp for deg først nå at barn koster 🙄 Tror du skulle holdt deg til den baren jeg 🤡

Hvorfor håper du at flere gjør som deg? Var det supersmart eller tror du ikke voksne folk kan tenke sjæl? 

Anonymkode: 68a8b...55a

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare vent til du får to barn i skolealder og har lyst å dra på et fint hotell i Hellas og må betale rundt 40 000.

Anonymkode: db2a0...dee

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir hva man gjør det til. Vi dro til Hunderfossen, tok med oss mat og drikke. Fireåringen hadde selvfølgelig lyst på både t-skjorter, prinsessekjoler, trollhale, paraply og godteri, men det er vi foreldrene som bestemmer hva hun får og ikke. Hun fikk en is, that's it. Det eneste som kostet oss penger i Hunderfossen var inngang og is. 

Anonymkode: b6060...a0b

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...