Gå til innhold

Kvinner som skulker jobben - på tide å innføre karensdager!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

 

6 minutter siden, Anim92 skrev:

"Hevder"... så du mener jeg bare påstår noe?

Jeg kjenner også kvinner som gjør dette, det er ganske 50-50..

Det jeg faktisk tør påstå, er at menn er så forbanna stolte, jeg tipper flere av de jeg kjenner som faktisk skulker, også kunne ha svart i undersøkelser at det har de aldri gjort, for alle vet jo at sånt skal man ikke gjøre.

Endret av Anim92
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Anim92 skrev:

 

Det jeg faktisk tør påstå, er at menn er så forbanna stolte, jeg tipper flere av de jeg kjenner som faktisk skulker, også kunne ha svart i undersøkelser at det har de aldri gjort, for alle vet jo at sånt skal man ikke gjøre.

Men menn har jo mye lavere sykefravær enn kvinner.....   

Anonymkode: c9d74...cca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men menn har jo mye lavere sykefravær enn kvinner.....   

Anonymkode: c9d74...cca

Menn har også mindre helseplager enn kvinner, som feks er relatert til graviditet eller mensen..?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anim92 skrev:

Menn har også mindre helseplager enn kvinner, som feks er relatert til graviditet eller mensen..?

Jepp, kvinner har høyere forekomst av autoimmune sykdommer også, pga annerledes immunforsvar enn det menn har.

Anonymkode: 8de1e...e2d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anim92 skrev:

"Hevder"... så du mener jeg bare påstår noe?

Jeg kjenner også kvinner som gjør dette, det er ganske 50-50..

Statistikken sier uansett noe annet enn de 50-50 du hevder du kjenner. Kvinner er overrepresentert.

Anonymkode: eaafc...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Statistikken sier uansett noe annet enn de 50-50 du hevder du kjenner. Kvinner er overrepresentert.

Anonymkode: eaafc...2bf

Les det jeg skrev under, glemte sitere deg der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anim92 skrev:

Menn har også mindre helseplager enn kvinner, som feks er relatert til graviditet eller mensen..?

Hvorfor lever kvinner lenger da?  

Anonymkode: c9d74...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lever kvinner lenger da?  

Anonymkode: c9d74...cca

Tja, kanskje fordi plagene gir seg etter overgangsalderen? 

Nei jeg veit ikke, har ikke svaret på alt, er ydmyk nok til å innrømme det😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, ti10 skrev:

Er egentlig enig i at minst en karensdag bør innføres, men min erfaring er at det er minst like mange menn som misbruker egenmelding og sykelønnsordning.

Din erfaring er irrelevant da all statistikk viser at kvinner gjør det mye oftere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i en IA bedrift. Jobber skift, 100% stilling. Stort ansvar og er ikke jeg fullt fokusert så kan det få alvorlige konsekvenser for andres liv.

Jeg har tatt meg flere dager i året hvor jeg rett og slett trenger en fridag for å slappe av. Hente meg inn igjen. Disse dagene er jeg bare hjemme. Drar ikke i butikken engang og definitivt ikke besøker noen.

Jeg gjør dette med veldig god samvittighet. Jeg kommer til å gjøre det de kommende år også.

Noen ganger er jeg hjemme 1 dag, andre ganger 2. Bruker aldri egenmelding til flere dager enn det. Jeg er nøye på å ikke være hjemme på en sånn måte at bedriften kan se ett mønster. 

Anonymkode: 3fe95...48d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor lever kvinner lenger da?  

Anonymkode: c9d74...cca

Fordi menn kvier seg for å gå til lege som igjen medfører at alvorlig sykdom oppdages senere. Samtidig  ønsker de mindre behandling og tar mye høyere risiko feks ifm bilkjøring. 

Alt dette finnes det forskning på. Ikke spill uvitende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i en IA bedrift. Jobber skift, 100% stilling. Stort ansvar og er ikke jeg fullt fokusert så kan det få alvorlige konsekvenser for andres liv.

Jeg har tatt meg flere dager i året hvor jeg rett og slett trenger en fridag for å slappe av. Hente meg inn igjen. Disse dagene er jeg bare hjemme. Drar ikke i butikken engang og definitivt ikke besøker noen.

Jeg gjør dette med veldig god samvittighet. Jeg kommer til å gjøre det de kommende år også.

Noen ganger er jeg hjemme 1 dag, andre ganger 2. Bruker aldri egenmelding til flere dager enn det. Jeg er nøye på å ikke være hjemme på en sånn måte at bedriften kan se ett mønster. 

Anonymkode: 3fe95...48d

Flott innstilling. Håper du blir overflødig og arbeidsledig. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange har god arbeidsmoral, mange ikke. Når jeg hører: "Jeg må finne ut hvor mange egenmeldingsdager jeg har igjen så jeg får tatt dem ut før nyttår", så er det alltid kvinner. Alltid. 

Det er ikke ok at bedriftene skal betale for at folk ikke klarer å gjøre prioriteringer på hjemmebane og/eller klarer å samarbeide. Mener man at alt man stresser med er ting man MÅ gjøre, så får man heller gå ned i stilling. 

For jo, enn så mye artikkelforfatteren hater at man sier det: Det ER du som har et problem. Jeg verken har eller hadde et problem. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kvinne, har aldri skulket jobben. Har sykmeldt meg i sykdomstilfeller der det innebærer smitte (omgangssyke, influensa etc). Men har vært på jobb med nyrebekkenbetennelse, gallestein, nyrestein etc. Da jeg måtte legges inn på sykehuset pga nyrebekkenbetennelse tok jeg ulønnet fri.

Anonymkode: 8a577...b97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er kvinne, har aldri skulket jobben. Har sykmeldt meg i sykdomstilfeller der det innebærer smitte (omgangssyke, influensa etc). Men har vært på jobb med nyrebekkenbetennelse, gallestein, nyrestein etc. Da jeg måtte legges inn på sykehuset pga nyrebekkenbetennelse tok jeg ulønnet fri.

Anonymkode: 8a577...b97

Applaus til deg, så flink og oppofrende du er

Anonymkode: 7c1bb...561

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Nooni skrev:

Mange har god arbeidsmoral, mange ikke. Når jeg hører: "Jeg må finne ut hvor mange egenmeldingsdager jeg har igjen så jeg får tatt dem ut før nyttår", så er det alltid kvinner. Alltid. 

Det er ikke ok at bedriftene skal betale for at folk ikke klarer å gjøre prioriteringer på hjemmebane og/eller klarer å samarbeide. Mener man at alt man stresser med er ting man MÅ gjøre, så får man heller gå ned i stilling. 

For jo, enn så mye artikkelforfatteren hater at man sier det: Det ER du som har et problem. Jeg verken har eller hadde et problem. 

Da kan de ikke reglene, egenmelding går ikke på kalenderår men på rullerende 12 måneder, å sjekke før nyttår har ingen funksjon. 

Anonymkode: e6707...8b1

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er kvinne, har aldri skulket jobben. Har sykmeldt meg i sykdomstilfeller der det innebærer smitte (omgangssyke, influensa etc). Men har vært på jobb med nyrebekkenbetennelse, gallestein, nyrestein etc. Da jeg måtte legges inn på sykehuset pga nyrebekkenbetennelse tok jeg ulønnet fri.

Anonymkode: 8a577...b97

Martyr 

Anonymkode: b0983...327

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, FrodeF skrev:

Flott innstilling. Håper du blir overflødig og arbeidsledig. 

Så du synes det er i orden at jeg tropper opp på jobb helt utslitt mens jeg kanskje skal ha ansvar for ditt liv? Er du villig til å ta den sjansen at hvis jeg er ufokusert, så kan du risikere å dø?

Anonymkode: 3fe95...48d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du synes det er i orden at jeg tropper opp på jobb helt utslitt mens jeg kanskje skal ha ansvar for ditt liv? Er du villig til å ta den sjansen at hvis jeg er ufokusert, så kan du risikere å dø?

Anonymkode: 3fe95...48d

I så fall saksøker han deg bare, så tenker jeg du blir mer konsentrert på jobb en annen gang.

Anonymkode: 8bf86...b65

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...