Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
10 minutter siden, Guppy88 skrev:

Jeg går forbi og smiler. Har aldri fått noe slengt etter meg. Hvis jeg hadde stirret stygt på dem eller oversett dem, kanskje jeg hadde fått det.

Ofte er det slik at what comes  around, goes around. 

Må bare rette deg. Ordtaket er: What goes around, comes around. 

Sorry. OCD min plaget meg litt. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, Guppy88 skrev:

Og de har ikke hørt alt som blir sagt om dem...

Det er jo nettopp det jeg sier, jeg har aldri opplevd å få noe slengt etter meg. Hva de eventuelt sier om meg når jeg har gått, plager meg grusomt lite.

Samme her. Bare ler av banninga dems. Hvis de har lyst å slenge dritt så dem om det. Tror de vet hva en syns om de når en ikke hilser på de en gang. 

Anonymkode: b3d2d...f8b

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Guppy88 said:

Hahaha, ingen er offer bare fordi man blir hilst på. Herregud....

Så du velger å ignorere det andre jeg fortalte om. Å f.eks. bli skjelt ut er i følge deg  "bare å bli hilst på".

Anonymkode: 1ee89...53b

Skrevet
Akkurat nå, sonush skrev:

Må bare rette deg. Ordtaket er: What goes around, comes around. 

Sorry. OCD min plaget meg litt. 

Du har helt rett!

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så du velger å ignorere det andre jeg fortalte om. Å f.eks. bli skjelt ut er i følge deg  "bare å bli hilst på".

Nei, jeg sa tidligere at jeg aldri har fått noe slengt etter meg. Jeg hilser og smiler, koster meg ingenting. Du ignorerte jo det...

AnonymBruker
Skrevet

Du får henge en plakat rundt halsen, TS, hvor du kan skrive; KJENNER DU MEG IKKE, SÅ IKKE HILS! JEG BLIR SÅ KRENKT!

Anonymkode: 350ab...883

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

jeg har erfart det samme at de snakker dritt om meg når jeg passerer dem på sitt eget språk. Aldri start en samtale med de, aldri.

Pedagogisk lurer deg for en kaffe for å få lengre samtale. 

Den drøyeste "samtalen" jeg hadde med ei var at vedkommende  ønsket seg et hus. Uten dialogen så hadde jeg heller ikke visste dem var banditter. 

I dag ser jeg dem ikke mer. 

Dessuten en ekkel opplevelse var når jeg satt i kafe at da sneik en innpå deg for å få penger. De er her for å stjele friheten til mennesker, og skaper en svært stor uorden i samfunnet,og det her politikere må komme på banen. Fordi det er bare en uorden de får tillatelse å gjøre uten at myndighetene reagerer. 

Anonymkode: 97128...0f8

Atte ? De er her for å tjene penger, til seg selv eller til bakmenn. Så enkelt er det. :skratte:

3 minutter siden, Jensine skrev:

Hvis du ser dem forplante seg på gatehjørnene skjønner jeg du reagerer 

Ja, det hadde faktisk vært litt drøyt. Men jeg har heldigvis aldri sett verken romfolk eller rumenere forplante seg på gatehjørnene. :nigo:

Anonymkode: 553d8...246

• Liker 1
Gjest Familytree
Skrevet
1 time siden, solmåneogstjerner skrev:

Hva har dette med samliv og kjærlighetsrelasjoner å gjøre?

Noen av dem tigger jo. Ellers er det ikke noe galt i å hilse når man møter noen. Du kan bare nikke og si hei tilbake. Eller du kan være  vrang og se en annen vei. Opp til deg. 

Enig😂 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Guppy88 said:

Nei, jeg sa tidligere at jeg aldri har fått noe slengt etter meg. Jeg hilser og smiler, koster meg ingenting. Du ignorerte jo det...

Nei. Du ignorerte det jeg fortalte om å bli utsatt for verre ting enn skjellsord, hevdet at jeg la opp til det selv, så jeg skrev "victim blaming".

Når "bare hilse" er en del av noe større, noe problematisk, så er det ikke lenger "bare hilse".

Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Du ignorerte det jeg fortalte om å bli utsatt for verre ting enn skjellsord, hevdet at jeg la opp til det selv, så jeg skrev "victim blaming".

Når "bare hilse" er en del av noe større, noe problematisk, så er det ikke lenger "bare hilse".

Hvis du mener at du er et offer fordi du ble kalt puta, så var det det innlegget jeg svarte på, ja.

Igjen; jeg har aldri blitt kalt noe. Jeg tror det er fordi jeg hilser og smiler. Hvis jeg ikke hadde gjort det, kanskje noen hadde kalt meg puta. Jeg prøvde å hinte til at dersom man smiler tilbake når de smiler, så er det kanskje ikke mer som skal til.

Og nei, jeg vil ikke kalle noen for et offer fordi de blir kalt puta. Det synes jeg er en fornærmelse mot de som faktisk er offere.

Men du får fortsette som du gjør, og jeg fortsetter som jeg gjør, så får vi bare leve med konsekvensene av det. Det koster meg fryktelig lite å besvare et smil og et hei.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du får henge en plakat rundt halsen, TS, hvor du kan skrive; KJENNER DU MEG IKKE, SÅ IKKE HILS! JEG BLIR SÅ KRENKT!

Anonymkode: 350ab...883

Nesten så jeg vurderer det. :smilbla: 

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker said:

Atte ? De er her for å tjene penger, til seg selv eller til bakmenn. Så enkelt er det. :skratte:

De er her for å tigge, stjele, svindle og selge dop. Altså skaffe seg en slags inntekt.

Det er fullt forståelig at de gjør dette, all den tid de er oppvokst i et miljø der dette er det vanlige, og de har relativt få andre muligheter. Men det betyr ikke at vi må finne oss i å bli utsatt for tigging, stjeling, svindel og dopsalg.

Anonymkode: e0a21...b38

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje vedkommende #barevillepratelitt :sarkasme:

Anonymkode: 2e766...79b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er her for å tigge, stjele, svindle og selge dop. Altså skaffe seg en slags inntekt.

Det er fullt forståelig at de gjør dette, all den tid de er oppvokst i et miljø der dette er det vanlige, og de har relativt få andre muligheter. Men det betyr ikke at vi må finne oss i å bli utsatt for tigging, stjeling, svindel og dopsalg.

De har fremdeles ingen mørk, ond agenda om å stjele folks frihet. 

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Der tror jeg du har helt rett.

(Skjønt man vet jo aldri...)

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

De stjeler alt. Også dytter de. De tukler med el-anlegg, de gjør fra seg ute, de banner etter folk og gudene vet hva... lista er lang. Hvorfor må de snakke med sånn kjempe lys stemme? Skal man syntes mer synd på de da?!? 

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

forstår ikke at noen har myndighet til å ordne gatene ryddig. Og tillate folk sitte langs gate hjørnene er en svært uting i seg selv. Hvorfor beskytter ikke myndighetene mennesker som er bosatt i landet og  som har sin jobb å gjøre?

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

forstår ikke at noen har myndighet til å ordne gatene ryddig. Og tillate folk sitte langs gate hjørnene er en svært uting i seg selv. Hvorfor beskytter ikke myndighetene mennesker som er bosatt i landet og  som har sin jobb å gjøre?

Slutt å tulle.

Poenget er at ingen har noen særlig glede av at romfolket holder på som de gjør. Ikke de, ikke vi. Det er tap-tap.

Derfor bør vi forsøke å få en slutt på det. At voksne og middelaldrende i den gruppen har få muligheter er så sin sak. Men yngre bør få en sjanse til et bedre liv.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Armitage skrev:

Er ikke det som er problemet med tråden. Problemet er at TS later som hen kun har et problem med at de tigger fordi det er en baktanke med hilsingen. Når problemet egentlig er at hen forakter et helt folkeslag basert på fordommer mot dette folkeslaget. Man kan fint la være å hilse og man må definitivt ikke gi dem noe. Men å sitte å skrive en masse stygt om dem anonymt på nett er mildt sagt problematisk. 

Det er forskjell på å være bekymret for hva dette har å si for det norske samfunn og sitte å diskutere det, som er helt legitimt. Og det å sitte å skrive at de er banditter og skurker alle sammen og ikke greie å skille rumenere fra romfolk engang. Det siste er rasisme og fremmedfiendtlighet. 

tror du trenger å bli kjent med dem selv, så tror jeg pipa vil få en annen lyd. Tipper du blir spist opp levende, og de kommer ikke til å synes synd på deg når dem har skvist alle pengene fra deg, men de bare forlater deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke dårlig samvittighet, men de som er veldig for alt som er politisk korrekt mener visst at jeg bør ha det. 

Sier personen som har en avatar med en håndoldt vekt, som antagelig skulle stå for balanse? Det norske folk består ikke av en gruppering. Vi er mange forskjellige og alle skal få mene hva de vil, også vi som ikke vil forandre samfunnet til å bli slik "resten av verden" har det. Det er en grunn til at vi har det så bra som vi har det i norge. Vi holder på vårt særpreg. Jeg liker at vi er norske på en måte som skiller seg ut og lykken ligger ikke i å være mest mulig lik "alle de andre". Mulig at du syns dette er en tulletråd, men temaet slutter aldri å eksistere. 

Anonymkode: d3023...759

Fantastisk skrevet. Det er kjempe riktig uttalelse.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...