Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Men da gjør du det ikke. Hvorfor opprette en tråd om det? Hvor mange norske narkomane hilser du på som også sitter på fortauet med sine kopper?

Why not? Opplever ikke at norske narkomane oppfører seg sånn?!? Som regel sitter de og ser ned. 

Anonymkode: b3d2d...f8b

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Så dette handler egentlig om at du skal få tømme deg for dine fordommer og motforestillinger mot romfolk? Ikke om de hilser eller ikke? Noe sier meg at hvis de ikke hadde hilst, så hadde det vært galt i TS sine øyne også. Og tråden burde ha vært postet under sosiale relasjoner. Ikke samliv og kjærlighetsrelasjoner. 

Endret av Armitage
  • Liker 3
Skrevet (endret)
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hisser meg ikke opp. Ber bare om å slippe å bli hilst på av fremmede. Hvorfor skal man hilse på en haug fremmede folk hver gang man passerer de der dem har forplantet seg på et gatehjørne?!? 

Det er jo helt dumt å si hei ørten ganger til noen de ikke vet hvem er. 

Før i tiden var det normal folkeskikk også i Norge. Hender jeg fortsatt møter eldre mennesker som hilser når de passerer selv om vi ikke kjenner hverandre.

Endret av Armitage
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Armitage skrev:

Så dette handler egentlig om at du skal få tømme deg for dine fordommer og motforestillinger mot romfolk? Ikke om de hilser eller ikke? Noe sier meg at hvis de ikke hadde hilst, så hadde det vært galt i TS sine øyne også. Og tråden burde ha vært postet under sosiale relasjoner. Ikke samliv og kjærlighetsrelasjoner. 

Enig i dette, ser for meg tråden om «uhøflige romfolk med ikeapose som ikke hilser» 😂

Anonymkode: feda0...2e7

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Enig i dette, ser for meg tråden om «uhøflige romfolk med ikeapose som ikke hilser» 😂

Egentlig burde tråden hete "jeg liker ikke romfolk fordi..."

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De ljuger en del. Tror ikke de er så undertrykt. De har nok et bra samarbeid med onkler, fettere, kusiner, you name ut. Men de må da for pokkern meg la folk gå i fred. At de er så blide er bare tull. Har opplevd de helt motsatt og at de slenger dritt etter folk på språket sitt. Skjønner ikke at de får holde på. De vet akkurat hvor de skal sette seg og gå rundt, hvor det er mest lønnsomt. De lyver og stjeler... også sier de hei innimellom da. 

Tror de har øvd på all tigginga si lenge. De har sånn ekstra lyse stemmer når de sier hei og later som de har det så kjipt og sånn... kler seg fælt, grer ikke håret og alt for at det liksom er så synd på de. :rolleyes:

jeg har erfart det samme at de snakker dritt om meg når jeg passerer dem på sitt eget språk. Aldri start en samtale med de, aldri.

Pedagogisk lurer deg for en kaffe for å få lengre samtale. 

Den drøyeste "samtalen" jeg hadde med ei var at vedkommende  ønsket seg et hus. Uten dialogen så hadde jeg heller ikke visste dem var banditter. 

I dag ser jeg dem ikke mer. 

Dessuten en ekkel opplevelse var når jeg satt i kafe at da sneik en innpå deg for å få penger. De er her for å stjele friheten til mennesker, og skaper en svært stor uorden i samfunnet,og det her politikere må komme på banen. Fordi det er bare en uorden de får tillatelse å gjøre uten at myndighetene reagerer. 

Anonymkode: 97128...0f8

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Armitage skrev:

Hvis ikke at det fantes en kategori med det. Shit samme hva slags kategori ting er under. Hadde vært bedre at de ikke sa noe. Da hadde det ikke vært noe problem for meg. 

3 minutter siden, Armitage skrev:

Før i tiden var det normal folkeskikk også i Norge. Hender jeg fortsatt møter eldre mennesker som hilser når de passerer selv om vi ikke kjenner hverandre.

Ja men det er to forskjellige ting. Tviler på at de eldre menneskene har tenkt å tigge av deg. 

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ikke se bort i fra at et slikt tema dukker opp. 

AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker said:

Nesten hver gang jeg går ut så kommer det en rumener gående. De bærer ofte på en blå IKEA pose som er full av Gud vet hva... også hilser de. Altså jeg kjenner de ikke. Hvorfor gjør de det? Jeg nekter å tro at det er for å være hyggelig. De har en baktanke ved det. 

Herremin, hils tilbake da, gi et av dine mest strålende smil, det kan da ikke skade. Selvfølgelig er det penger de vil ha, et strålende smil forventer de seg ikke. 

Anonymkode: 1e215...f19

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg har erfart det samme at de snakker dritt om meg når jeg passerer dem på sitt eget språk. Aldri start en samtale med de, aldri.

Den drøyeste "samtalen" jeg hadde med ei var at vedkommende  ønsket seg et hus. Uten dialogen så hadde jeg heller ikke visste dem var banditter. 

Dessuten en ekkel opplevelse var når jeg satt i kafe at da sneik en innpå deg for å få penger. De er her for å stjele friheten til mennesker, og skaper en svært stor uorden i samfunnet,og det her politikere må komme på banen. Fordi det er bare en uorden de får tillatelse å gjøre uten at myndighetene reagerer. 

Nemlig. De er meget uhøflige så hvorfor noen av de har bestemt seg for å smile og hilse blidt er vel en ny taktikk tenker jeg. Det er det som irriterer meg. Det er så kalkulert. Ei hun ville ha et spesielt brød. Kneipp var ikke bra nok. Ja. De sniker en del. Ei sto bak meg i butikken og hun sto klint oppi meg i kassakøen. Hun hadde ikke behøvd det. Det var ikke så trangt der. Håper noen ber de dra et spesielt sted snart... Den blindheten de har er så falsk atte. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nemlig. De er meget uhøflige så hvorfor noen av de har bestemt seg for å smile og hilse blidt er vel en ny taktikk tenker jeg. Det er det som irriterer meg. Det er så kalkulert. Ei hun ville ha et spesielt brød. Kneipp var ikke bra nok. Ja. De sniker en del. Ei sto bak meg i butikken og hun sto klint oppi meg i kassakøen. Hun hadde ikke behøvd det. Det var ikke så trangt der. Håper noen ber de dra et spesielt sted snart... Den blindheten de har er så falsk atte. 

Skrivefeil: blidheten, ikke blindheten skulle det stå. 

AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, Armitage said:

Har det aldri vært.

Anonymkode: e0a21...b38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Armitage skrev:

Egentlig burde tråden hete "jeg liker ikke romfolk fordi..."

Ja. 

Gjest 007_008_007
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Why not? Opplever ikke at norske narkomane oppfører seg sånn?!? Som regel sitter de og ser ned. 

Så da er det fordommer som dominerer tankene dine? Mot slikt er det ingen kur annet enn å isolere seg hjemme.

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Herremin, hils tilbake da, gi et av dine mest strålende smil, det kan da ikke skade. Selvfølgelig er det penger de vil ha, et strålende smil forventer de seg ikke. 

Anonymkode: 1e215...f19

Det er mange som hilser og smiler til den lokale tiggeren her, i alle fall. Men jeg mistenker at om de bare smiler, og aldri gir penger, vil de få en skyllebøtte på utenlandsk etter seg, når det har gått en tid.

Den lokale tiggeren har heldigvis sommerferie nå. Hun pleier å ta ferie om sommeren, i jula og i påska.

Gjest 007_008_007
Skrevet

Tipper at TS etter hvert vil skrive at det er snakk om seksuell tiltrekning eller liknende siden tråden tross alt er opprettet under Samliv og kjærlighetsrelasjoner :D

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det aldri vært.

På bygda er det i hvert fall det. I Norge. 

Anonymkode: 67569...1a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, 007_008_007 skrev:

Så da er det fordommer som dominerer tankene dine? Mot slikt er det ingen kur annet enn å isolere seg hjemme.

Det jeg skriver om rom-folk/rumenere er jo sant. Jeg ser jo hvordan de holder på. Makan. Hadde vært fint om noen kunne hjelpe de med å finne veien hjem snart!!! 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er mange som hilser og smiler til den lokale tiggeren her, i alle fall. Men jeg mistenker at om de bare smiler, og aldri gir penger, vil de få en skyllebøtte på utenlandsk etter seg, når det har gått en tid.

Den lokale tiggeren har heldigvis sommerferie nå. Hun pleier å ta ferie om sommeren, i jula og i påska.

Ja. Det er nettopp det de gjør. Fråden kommer nesten ut av munnen på dem. Ja Ok. Heldig dere er a.. tiggerne her har stedfortredere og alt. Plassen er aldri tom. 

• Liker 1
Skrevet

Skjørtemafiaen kaller jeg dem. Bare å overse dem.. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Kan du plutselig språket også nå? 🙄🙄🙄

Hvis ikke at det fantes en kategori med det. Shit samme hva slags kategori ting er under. Hadde vært bedre at de ikke sa noe. Da hadde det ikke vært noe problem for meg. 

Ja men det er to forskjellige ting. Tviler på at de eldre menneskene har tenkt å tigge av deg. 

Du skal ikke se bort i fra at et slikt tema dukker opp. 

Så du er redd for at de skal ta det som en invitasjon til å tigge av deg om du hilser tilbake? Så ikke hils tilbake da. Problem løst. Om det er så stort problem så får du drive litt lobbyvirksomhet for å få gjeninnsatt loven da. De gjør jo ikke noe ulovlig per nå. Og det at de tigger er jo ingen god grunn til å dra opp en masse annet grums og fremnedfiendlighet. Da kan du i det minste være ærlig om grunnen til at du ikke liker de. Som tydeligvis ikke er bare fordi de tigger. 

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har det aldri vært.

Er du komplett historieløs?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...