aiba Skrevet 15. juli 2019 #42 Skrevet 15. juli 2019 Noen av de har fått 200.000kr av ei schizofren eks-venninne, ren utnytting. Rom-dama lata som hun var bestevenninna hennes og at hun trodde på alle vrangforestillingene. Eks-venninna mi ville kjøpe hus til dem og alt og trodde hun hadde ansvar for at babyen dere ikke lå i tisse-og bæsje-bleier så hun sendte dem pengene sine og stjal selv i butikker for å spise sjøl 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #43 Skrevet 15. juli 2019 Altfor pågående høflighet kjennes innvaderende ut og uhøflig i forhold til min norske levemåte. Jeg vil ikke påføres "dårlig samvittighet" for at jeg ikke vil oppføre meg som dem (uansett hvem de utenlandske er) og jeg vil ikke bli kalt uvennlig og rasistisk fordi jeg altså ikke hilser på alle jeg møter. Jeg hilser ikke på alle nordmenn jeg møter og det gjør ikke andre nordmenn alltid heller. Det er normal norsk væremåte å være litt tilbakeholden og sånn vil jeg forbeholde meg retten til å ha det i mitt liv. Vi lever fremdeles som frie mennesker i et fritt land. Anonymkode: d3023...759 5
sonush Skrevet 15. juli 2019 #44 Skrevet 15. juli 2019 Prøver å skjønne hva som er så feil med å smile til folk når man går forbi hverandre! Er det den ikea posen som er feil? Hvordan vet du at den ikea posen ikke er kjøpt og betalt av han du møter, kun for å bære ting fra A til B. Hvordan vet du at den personen er rumener/romfolk? På klesstil? Vet du at folk har forskjellig smak og kler seg deretter. Til informasjon, jeg er ikke etnisk norsk, men har over 30 års botid i Norge. Jeg kler meg akkurat som jeg vil, jeg hadde nok ikke vært på en ikea pose, med mindre det var det eneste alternativet. OG jeg smiler omtrent ALLTID til folk når jeg går forbi dem, og de smiler omtrent ALLTID tilbake. Selv om vi ikke kjenner hverandre. 3
Gjest 007_008_007 Skrevet 15. juli 2019 #45 Skrevet 15. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altfor pågående høflighet kjennes innvaderende ut og uhøflig i forhold til min norske levemåte. Jeg vil ikke påføres "dårlig samvittighet" for at jeg ikke vil oppføre meg som dem (uansett hvem de utenlandske er) og jeg vil ikke bli kalt uvennlig og rasistisk fordi jeg altså ikke hilser på alle jeg møter. Jeg hilser ikke på alle nordmenn jeg møter og det gjør ikke andre nordmenn alltid heller. Det er normal norsk væremåte å være litt tilbakeholden og sånn vil jeg forbeholde meg retten til å ha det i mitt liv. Vi lever fremdeles som frie mennesker i et fritt land. Anonymkode: d3023...759 Men hvorfor skulle du få dårlig samvittighet? Jeg foreslår at du blir eremitt og melder deg ut av samfunnet. Står det skrevet i panna di hva du ønsker?
Iso1 Skrevet 15. juli 2019 #46 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, sonush skrev: Prøver å skjønne hva som er så feil med å smile til folk når man går forbi hverandre! Er det den ikea posen som er feil? Hvordan vet du at den ikea posen ikke er kjøpt og betalt av han du møter, kun for å bære ting fra A til B. Hvordan vet du at den personen er rumener/romfolk? På klesstil? Vet du at folk har forskjellig smak og kler seg deretter. Til informasjon, jeg er ikke etnisk norsk, men har over 30 års botid i Norge. Jeg kler meg akkurat som jeg vil, jeg hadde nok ikke vært på en ikea pose, med mindre det var det eneste alternativet. OG jeg smiler omtrent ALLTID til folk når jeg går forbi dem, og de smiler omtrent ALLTID tilbake. Selv om vi ikke kjenner hverandre. Det er heller ikke feil og ikke smile til folk. Jeg ser sjeldent på folk, passer mine egne saker så passer andre sine tenker jeg. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #47 Skrevet 15. juli 2019 2 minutter siden, 007_008_007 said: Men hvorfor skulle du få dårlig samvittighet? Jeg foreslår at du blir eremitt og melder deg ut av samfunnet. Står det skrevet i panna di hva du ønsker? Hvorfor skal h*n melde seg ut av samfunnet? For å oppføre seg typisk norsk? Anonymkode: 1ee89...53b 3
Armitage Skrevet 15. juli 2019 #48 Skrevet 15. juli 2019 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altfor pågående høflighet kjennes innvaderende ut og uhøflig i forhold til min norske levemåte. Jeg vil ikke påføres "dårlig samvittighet" for at jeg ikke vil oppføre meg som dem (uansett hvem de utenlandske er) og jeg vil ikke bli kalt uvennlig og rasistisk fordi jeg altså ikke hilser på alle jeg møter. Jeg hilser ikke på alle nordmenn jeg møter og det gjør ikke andre nordmenn alltid heller. Det er normal norsk væremåte å være litt tilbakeholden og sånn vil jeg forbeholde meg retten til å ha det i mitt liv. Vi lever fremdeles som frie mennesker i et fritt land. Anonymkode: d3023...759 Er ikke det som er problemet med tråden. Problemet er at TS later som hen kun har et problem med at de tigger fordi det er en baktanke med hilsingen. Når problemet egentlig er at hen forakter et helt folkeslag basert på fordommer mot dette folkeslaget. Man kan fint la være å hilse og man må definitivt ikke gi dem noe. Men å sitte å skrive en masse stygt om dem anonymt på nett er mildt sagt problematisk. Det er forskjell på å være bekymret for hva dette har å si for det norske samfunn og sitte å diskutere det, som er helt legitimt. Og det å sitte å skrive at de er banditter og skurker alle sammen og ikke greie å skille rumenere fra romfolk engang. Det siste er rasisme og fremmedfiendtlighet. Endret 15. juli 2019 av Armitage 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #49 Skrevet 15. juli 2019 Nå har jeg sosialangst, så kanskje det spiller en rolle, men jeg hilser ikke. Jeg er dritvrang og liker ikke påtrengende hilsing. Anonymkode: e6889...a3a 4
Gjest 007_008_007 Skrevet 15. juli 2019 #50 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvorfor skal h*n melde seg ut av samfunnet? For å oppføre seg typisk norsk? Anonymkode: 1ee89...53b Typisk norsk? Jeg vil si at det typisk norske er at folk er vennlige og smiler. Slik man gjør det over hele verden. For en tulletråd!
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #51 Skrevet 15. juli 2019 11 minutter siden, Iso1 skrev: Skjørtemafiaen kaller jeg dem. Bare å overse dem.. Ikke like lett når de klistrer seg til en og brøler med all sin kraft, men ellers gjør nok folk det. Anonymkode: b3d2d...f8b 1
Iso1 Skrevet 15. juli 2019 #52 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ikke like lett når de klistrer seg til en og brøler med all sin kraft, men ellers gjør nok folk det. Anonymkode: b3d2d...f8b Og det betyr?
sonush Skrevet 15. juli 2019 #53 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, Iso1 skrev: Det er heller ikke feil og ikke smile til folk. Jeg ser sjeldent på folk, passer mine egne saker så passer andre sine tenker jeg. Det sa jeg heller ikke, jeg spurte hva som er så feil med å smile til fremmede. Et forsiktig smil når man går forbi hverandre. Når gjør ikke jeg det når det er snakk om å være på et shoppingsenter eller noe, der er jeg opptatt og går i mine egne tanker. Jeg snakker om ute på veien, en tur i skogen. Men jeg har aldri stoppet de fremmede, og spurt dem hva de tenker om det. Kanskje jeg skremte de med min forsiktige smil. Kanskje de tror jeg kommer til å rane de, der de går en tur i skogen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #54 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå har jeg sosialangst, så kanskje det spiller en rolle, men jeg hilser ikke. Jeg er dritvrang og liker ikke påtrengende hilsing. Anonymkode: e6889...a3a 1 minutt siden, Armitage skrev: Er ikke det som er problemet med tråden. Problemet er at TS later som hen kun har et problem med at de holder fordi det er en baktanke med hilsingen. Når problemet egentlig er at hen forakter et helt folkeslag basert på fordommer mot dette folkeslaget. Man kan fint la være å hilse og man må definitivt ikke gi dem noe. Men å sitte å skrive en masse stygt om dem anonymt på nett er mildt sagt problematisk. Det er forskjell på å være bekymret for hva dette har å si for det norske samfunn og sitte å diskutere det, som er helt legitimt. Og det å sitte å skrive at de er banditter og skurker alle sammen og ikke greie å skille rumenere fra romfolk engang. Nei nå får du gi deg. Alle blir plaget av de i perioder. Jeg sier ikke masse stygt om de men liker ikke lyvingen og stjelingen deres. Er det så rart? Hvordan de er som foreldre, ektemenn, eller bilførere prater jeg ikke om for det vet jeg ikke noe om, men den tigginga den liker jeg ikke og det må man få lov til. Hvis du blir slått ned på gata så må du få lov å si at du liker ikke det. Sier ikke at alle gjør det, men de jeg ser. Veldig mange bra folk blandt de men de virker ikke bra for jeg liker ikke tiggere og måten de gjør det på! Jeg har sett en gutt sitte og tigge med pledd og handicap også reiser han seg opp og jogger nedover gata. Da blir jeg provosert ja.... Anonymkode: b3d2d...f8b 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #55 Skrevet 15. juli 2019 De hilser for å gjøre folk oppmerksom på at de sitter der. Om man ser på dem og hilser tilbake trekker de frem koppen sin med bedende øyne og gjerne viser frem bilde av et barn. Anonymkode: bdd01...239 2
Armitage Skrevet 15. juli 2019 #56 Skrevet 15. juli 2019 (endret) 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei nå får du gi deg. Alle blir plaget av de i perioder. Jeg sier ikke masse stygt om de men liker ikke lyvingen og stjelingen deres. Er det så rart? Hvordan de er som foreldre, ektemenn, eller bilførere prater jeg ikke om for det vet jeg ikke noe om, men den tigginga den liker jeg ikke og det må man få lov til. Hvis du blir slått ned på gata så må du få lov å si at du liker ikke det. Sier ikke at alle gjør det, men de jeg ser. Veldig mange bra folk blandt de men de virker ikke bra for jeg liker ikke tiggere og måten de gjør det på! Jeg har sett en gutt sitte og tigge med pledd og handicap også reiser han seg opp og jogger nedover gata. Da blir jeg provosert ja.... Anonymkode: b3d2d...f8b Det var ikke det du skrev. Og 2 ganger har du lempet rumenere og romfolk i samme gruppe. Til og med etter at du ble rettet på om at de ikke er det samme. Du påstår til og med at du kan skjønne når de prater stygt om deg eller andre nordmenn når de prater sitt eget språk. Er ikke det å dra den litt langt? Endret 15. juli 2019 av Armitage 3
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #57 Skrevet 15. juli 2019 12 minutter siden, 007_008_007 skrev: Men hvorfor skulle du få dårlig samvittighet? Jeg har ikke dårlig samvittighet, men de som er veldig for alt som er politisk korrekt mener visst at jeg bør ha det. 7 minutter siden, 007_008_007 skrev: Typisk norsk? Jeg vil si at det typisk norske er at folk er vennlige og smiler. Slik man gjør det over hele verden. For en tulletråd! Sier personen som har en avatar med en håndoldt vekt, som antagelig skulle stå for balanse? Det norske folk består ikke av en gruppering. Vi er mange forskjellige og alle skal få mene hva de vil, også vi som ikke vil forandre samfunnet til å bli slik "resten av verden" har det. Det er en grunn til at vi har det så bra som vi har det i norge. Vi holder på vårt særpreg. Jeg liker at vi er norske på en måte som skiller seg ut og lykken ligger ikke i å være mest mulig lik "alle de andre". Mulig at du syns dette er en tulletråd, men temaet slutter aldri å eksistere. Anonymkode: d3023...759 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #58 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg har ikke dårlig samvittighet, men de som er veldig for alt som er politisk korrekt mener visst at jeg bør ha det. Sier personen som har en avatar med en håndoldt vekt, som antagelig skulle stå for balanse? Det norske folk består ikke av en gruppering. Vi er mange forskjellige og alle skal få mene hva de vil, også vi som ikke vil forandre samfunnet til å bli slik "resten av verden" har det. Det er en grunn til at vi har det så bra som vi har det i norge. Vi holder på vårt særpreg. Jeg liker at vi er norske på en måte som skiller seg ut og lykken ligger ikke i å være mest mulig lik "alle de andre". Mulig at du syns dette er en tulletråd, men temaet slutter aldri å eksistere. Anonymkode: d3023...759 Norske særpreg? Norsk kultur er nesten bare adopterte skikker og mat fra USA nå. Anonymkode: d9a90...660 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #59 Skrevet 15. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: De hilser for å gjøre folk oppmerksom på at de sitter der. Om man ser på dem og hilser tilbake trekker de frem koppen sin med bedende øyne og gjerne viser frem bilde av et barn. Anonymkode: bdd01...239 Det er ikke mulig å ikke se at de sitter, står, ligger eller løper etter en og napper en i ermet. De trenger ikke å gjøre oss oppmerksomme på det. Jeg ser det, men vil ikke bli innvadert. Jeg velger aktivt å ikke se dem. Anonymkode: d3023...759 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #60 Skrevet 15. juli 2019 2 minutter siden, 007_008_007 said: Typisk norsk? Jeg vil si at det typisk norske er at folk er vennlige og smiler. Slik man gjør det over hele verden. For en tulletråd! Ved møter med noen du kjenner er det typisk norsk å smile og hilse, samme med noen du har et ærend med. Og hva er ærend til "rom-folk" som sitter f.eks. ved inngangen til butikken og hilser på alle som går forbi? Å få noen til å stoppe opp og gi penger. En slik "vennlig og smilende" oppførsel blir falsk når man vet at det bare er for å tigge penger av folk. Selvopplevd episode(en av flere lignende): "Rom"-kvinne sitter utenfor en Kiwi-butikk og roper "Heeiii! MADAM!!" Jeg nikker og smiler litt mens jeg går forbi og videre, så hører jeg en ramse på et uforståelig språk, og: "Puta. Puta puta puta PUTA PUTA!!" Skal jeg oversette? Det er et kjent ord som betyr "hore", og det er slengt etter meg. I parken like i nærheten har flere "rom"-menn slått leir, søpla flyter. Jeg ringer politiet og ber dem gjøre noe med dette, forteller at jeg aldri har sett akkurat denne gjengen før, at hun som vanligvis sitter ved den Kiwi-butikken aldri oppfører seg slik. Har aldri sett de folka igjen, mens hun vanlige er som regel på plass. Hun hilser bare, sitter et stykke unna døra, selger iblant håndstrikkede votter og sokker, overholder reglene for når det er lov å tigge. Anonymkode: 1ee89...53b 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå