AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #1 Skrevet 15. juli 2019 Nesten hver gang jeg går ut så kommer det en rumener gående. De bærer ofte på en blå IKEA pose som er full av Gud vet hva... også hilser de. Altså jeg kjenner de ikke. Hvorfor gjør de det? Jeg nekter å tro at det er for å være hyggelig. De har en baktanke ved det. Anonymkode: b3d2d...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #3 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nesten hver gang jeg går ut så kommer det en rumener gående. De bærer ofte på en blå IKEA pose som er full av Gud vet hva... også hilser de. Altså jeg kjenner de ikke. Hvorfor gjør de det? Jeg nekter å tro at det er for å være hyggelig. De har en baktanke ved det. Anonymkode: b3d2d...f8b Rumenere og romfolk er ikke det samme, bare sånn du vet Anonymkode: 1a045...a92 8
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #4 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kun i Norge 🙄 Anonymkode: feda0...2e7 Og i Sverige... Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Rumenere og romfolk er ikke det samme, bare sånn du vet Anonymkode: 1a045...a92 Ja. De der som går rundt med IKEA poser og pappkrus og spør om folk har mynter til de. De som maser noe sinnsykt på folk. Se som ofte sitter på gatehjørner og tigger. Ser ikke poenget med å hilse på noen de ikke kjenner.... Anonymkode: b3d2d...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #5 Skrevet 15. juli 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De bærer ofte på en blå IKEA pose som er full av Gud vet hva... også hilser de. Anonymkode: b3d2d...f8b Bare vær glad det ikke er snakk om en gul IKEA-pose. Anonymkode: 939d0...d68 14
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #6 Skrevet 15. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Rumenere og romfolk er ikke det samme, bare sånn du vet Anonymkode: 1a045...a92 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Og i Sverige... Ja. De der som går rundt med IKEA poser og pappkrus og spør om folk har mynter til de. De som maser noe sinnsykt på folk. Se som ofte sitter på gatehjørner og tigger. Ser ikke poenget med å hilse på noen de ikke kjenner.... Anonymkode: b3d2d...f8b Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Bare vær glad det ikke er snakk om en gul IKEA-pose. Anonymkode: 939d0...d68 Det er klart man skal kalle de ved riktig navn men de er påtrengende og har en dårlig oppførsel. De er så irriterende. Blå er skremmende nok... Den har jo gule håndtak. Anonymkode: b3d2d...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #7 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bare vær glad det ikke er snakk om en gul IKEA-pose. Anonymkode: 939d0...d68 Det har du rett i 😄 Anonymkode: feda0...2e7
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #8 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er klart man skal kalle de ved riktig navn men de er påtrengende og har en dårlig oppførsel. De er så irriterende. Blå er skremmende nok... Den har jo gule håndtak. Anonymkode: b3d2d...f8b Påtrengende fordi de har Ikea-pose og hilser? Anonymkode: feda0...2e7 11
solmåneogstjerner Skrevet 15. juli 2019 #9 Skrevet 15. juli 2019 Hva har dette med samliv og kjærlighetsrelasjoner å gjøre? Noen av dem tigger jo. Ellers er det ikke noe galt i å hilse når man møter noen. Du kan bare nikke og si hei tilbake. Eller du kan være vrang og se en annen vei. Opp til deg. 17
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #10 Skrevet 15. juli 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Kun i Norge 🙄 Anonymkode: feda0...2e7 Neida, det pleide å være fullt av dem i Milano for 25 år siden, for eksempel. Poenget er at de begynte å dukke opp i Norge da tiggerforbudet ble opphevet. Jeg synes dette forbudet bør gjeninnføres. Ikke fordi jeg ikke synes synd på vanskeligstilte, men fordi tigging blant romfolk er et "yrke" som går i arv, og det virker ikke som noe godt liv. Nye generasjoner fortjener noe bedre. Anonymkode: e0a21...b38 12
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #11 Skrevet 15. juli 2019 5 minutter siden, solmåneogstjerner said: Hva har dette med samliv og kjærlighetsrelasjoner å gjøre? Noen av dem tigger jo. Ellers er det ikke noe galt i å hilse når man møter noen. Du kan bare nikke og si hei tilbake. Eller du kan være vrang og se en annen vei. Opp til deg. Det er ikke vrangt å ikke hilse når det ikke er naturlig. Anonymkode: e0a21...b38 7
Gjest 007_008_007 Skrevet 15. juli 2019 #12 Skrevet 15. juli 2019 (endret) 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nesten hver gang jeg går ut så kommer det en rumener gående. De bærer ofte på en blå IKEA pose som er full av Gud vet hva... også hilser de. Altså jeg kjenner de ikke. Hvorfor gjør de det? Jeg nekter å tro at det er for å være hyggelig. De har en baktanke ved det. Anonymkode: b3d2d...f8b Det går an å hilse tilbake, men fortsette å gå? Herregud! Paranoia! Eller er du et snøflak som ikke tåler noe? Endret 15. juli 2019 av 007_008_007
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #13 Skrevet 15. juli 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Neida, det pleide å være fullt av dem i Milano for 25 år siden, for eksempel. Poenget er at de begynte å dukke opp i Norge da tiggerforbudet ble opphevet. Jeg synes dette forbudet bør gjeninnføres. Ikke fordi jeg ikke synes synd på vanskeligstilte, men fordi tigging blant romfolk er et "yrke" som går i arv, og det virker ikke som noe godt liv. Nye generasjoner fortjener noe bedre. Anonymkode: e0a21...b38 Jeg mente, det er kun i Norge man finner slike problemstillinger. Å hisse seg opp over noen som hilser. Anonymkode: feda0...2e7 14
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #14 Skrevet 15. juli 2019 5 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Hva har dette med samliv og kjærlighetsrelasjoner å gjøre? Noen av dem tigger jo. Ellers er det ikke noe galt i å hilse når man møter noen. Du kan bare nikke og si hei tilbake. Eller du kan være vrang og se en annen vei. Opp til deg. Det passer under samlivs-kategorien når noen er så påtrengende men kanskje jeg valgte feil kategori. Grunnen til at de gjør det er ikke for å være hyggelige. Har opplevd de sure jeg og er det noe de kan så er det det. Det handler ikke om å være rasist eller ikke men man vil omgåes folk som er ærlige og slippe å si kanskje måtte si hei 50 ganger om dagen. Eller finne 50 måter å unngå noen i løpet av dagen og hvorfor skal jeg måtte si hei til noen jeg ikke vil i hei til?!? Anonymkode: b3d2d...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #15 Skrevet 15. juli 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg mente, det er kun i Norge man finner slike problemstillinger. Å hisse seg opp over noen som hilser. Anonymkode: feda0...2e7 Hisser meg ikke opp. Ber bare om å slippe å bli hilst på av fremmede. Hvorfor skal man hilse på en haug fremmede folk hver gang man passerer de der dem har forplantet seg på et gatehjørne?!? Det er jo helt dumt å si hei ørten ganger til noen de ikke vet hvem er. Anonymkode: b3d2d...f8b 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #16 Skrevet 15. juli 2019 Greit at folk kan nikke til en likesinnede på skogstur eller noe sånn men jeg vet jo at de har en baktanke ved å være så blide. For de er ikke så blide. I skrivende stund er jeg veldig rolig jeg men er innmari lei dem. Ikke om turgåerne men de som sitter og tigger. De er ikke spesielt blide heller... når det kommer til stykket. Det er bare en måte å snike seg til ting. Anonymkode: b3d2d...f8b 2
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #17 Skrevet 15. juli 2019 9 minutter siden, 007_008_007 skrev: Det går an å hilse tilbake, men fortsette å gå? Herregud! Paranoia! Eller er du et snøflak som ikke tåler noe? Ja det går an men da vil vedkommende fortsette å hilse og prøve å komme nærmere og nærmere deg. Vedkommende sitter utenfor en butikk jeg handler i til vanlig og når man skal hjem og lage mat, har hastverk samt mer så er det da ingen som vil bli hilst på av fremmede da. I hvertfall ikke når man vet at vedkommende har en baktanke med ting. For det vet jeg at de har. Anonymkode: b3d2d...f8b 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #18 Skrevet 15. juli 2019 Det er banditter som er organisert. Kvinner som er "undertrykt" av overordnede. Spør du hvilken by de er i fra så er det ikke den byen de er i fra. Dessuten kommer du i snakk med dem så har dem en ferdig regissert manuskript sykdommer som er i familien deres, for at du skal ha en grunn å gi penger. For Gud skyld ikke bli venn med en person. Dessuten har dem en pedagogisk metode å lure noen til å kjøpe kaffe til dem. Husk de er opplært av organisasjonen de er en del av hvordan opptre og hva gjøre for å lure penger fra deg. Dem sier dem tar fly hjem, men gjør dem egentlig det? De røyker og snakker i mobiltelefon? hvordan kan de gjøre det? iallfall en virksomhet som det offentlig tillater å få holde på i åpen gate. Anonymkode: 97128...0f8 7
Gjest 007_008_007 Skrevet 15. juli 2019 #19 Skrevet 15. juli 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja det går an men da vil vedkommende fortsette å hilse og prøve å komme nærmere og nærmere deg. Vedkommende sitter utenfor en butikk jeg handler i til vanlig og når man skal hjem og lage mat, har hastverk samt mer så er det da ingen som vil bli hilst på av fremmede da. I hvertfall ikke når man vet at vedkommende har en baktanke med ting. For det vet jeg at de har. Anonymkode: b3d2d...f8b Men da gjør du det ikke. Hvorfor opprette en tråd om det? Hvor mange norske narkomane hilser du på som også sitter på fortauet med sine kopper?
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2019 #20 Skrevet 15. juli 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det er banditter som er organisert. Kvinner som er "undertrykt" av overordnede. Spør du hvilken by de er i fra så er det ikke den byen de er i fra. Dessuten kommer du i snakk med dem så har dem en ferdig regissert manuskript sykdommer som er i familien deres, for at du skal ha en grunn å gi penger. For Gud skyld ikke bli venn med en person. Dessuten har dem en pedagogisk metode å lure noen til å kjøpe kaffe til dem. Husk de er opplært av organisasjonen de er en del av hvordan opptre og hva gjøre for å lure penger fra deg. Dem sier dem tar fly hjem, men gjør dem egentlig det? De røyker og snakker i mobiltelefon? hvordan kan de gjøre det? iallfall en virksomhet som det offentlig tillater å få holde på i åpen gate. Anonymkode: 97128...0f8 De ljuger en del. Tror ikke de er så undertrykt. De har nok et bra samarbeid med onkler, fettere, kusiner, you name ut. Men de må da for pokkern meg la folk gå i fred. At de er så blide er bare tull. Har opplevd de helt motsatt og at de slenger dritt etter folk på språket sitt. Skjønner ikke at de får holde på. De vet akkurat hvor de skal sette seg og gå rundt, hvor det er mest lønnsomt. De lyver og stjeler... også sier de hei innimellom da. Tror de har øvd på all tigginga si lenge. De har sånn ekstra lyse stemmer når de sier hei og later som de har det så kjipt og sånn... kler seg fælt, grer ikke håret og alt for at det liksom er så synd på de. Anonymkode: b3d2d...f8b 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå