Gå til innhold

"Ta med syltetøyglass så barna kan lage gaver"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Tøytigern skrev:

Hvor mye koster frakten? Jeg antar det er billigere å gå på matbutikk og kjøpe et glass firstprice pastasaus....

Aner ikke. Men det står at du får 20% rabatt dersom du kjøper over hundre. Du kan utstyre både unger og naboer med lyslyktglass i årevis framover 😁

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, Ryuk skrev:

Jeg sender alltid med ungen min 2 eller flere glass til slike ting nettopp på grunn av foreldre som deg. Barnehagen satte alltid kjempestor pris på det og jeg håper skolen også vil det nå når han begynner der. 

Sånne foreldre er gull verdt. Har alltid noen elever som tar med ekstra, og så er det alltid noen som aldri har med noe. Så sånn sett får alle 😊

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, ane_luise87 skrev:

Er lærer, og sånne foreldre er vi dessverre vant med. Heldigvis ikke så mange. De fleste er positive og ønsker å bidra. Men alltid noen kranglefanter der ute. 

Men hun bidro jo. Det var læreren som var vanskelig. Vedkommende fikk tilogmed beskjed på forhånd. Snakk om å ikke ville samarbeide med moren....

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor skal jeg kjøpe masse glass på Clas? Dette er faktisk ting vi ikke har bruk for. Grunnen til at jeg sendte de ikea-glassene er fordi de faktisk kan brukes som lysholdere. 

Det er ikke sånn at jeg gjorde meg vanskelig, jeg slrev at vi bruker ikke syltetøy, sender med noen andre glass. 

Det som bare irriterer meg er at det liksom er forventet at alle spiser syltetøy. Og etter snart 13 år med diverse skolebarn har jeg maaange hjemmelagde lysholdere fra skolen. Ser ikke helt greia med å lage det 2x i året. Setter mer pris på et fint maleri elns.

Anonymkode: 65863...ff7

Vi spiser heller ikke så mye syltetøy men vi spiser rødbeter, sylteagurk, pastasaus og diverse annet på glass. Så det ordner seg likevel😉 

Heldig du som har så mye overskudd at du gidder å lage et problem av dette...

Anonymkode: 537ff...69e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, ane_luise87 skrev:

Er lærer, og sånne foreldre er vi dessverre vant med. Heldigvis ikke så mange. De fleste er positive og ønsker å bidra. Men alltid noen kranglefanter der ute. 

Foreldre som sender med et lysglass fra ikea når ungen blir bedt om å ta med syltetyglass er løsningsorienterte.

Lærere som sender lysglasset i retur derimot , er kranglefanter.

Anonymkode: 0dddc...a2e

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sago skrev:

Aner ikke. Men det står at du får 20% rabatt dersom du kjøper over hundre. Du kan utstyre både unger og naboer med lyslyktglass i årevis framover 😁

:Knegg:

Jeg tenker rabatten er beregnet på dem som skal legge ned sin egen rabarbra...

Kanskje skolen burde vurdere den siden, så kan de kjøpe inn så barna har å bruke av?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi spiser heller ikke så mye syltetøy men vi spiser rødbeter, sylteagurk, pastasaus og diverse annet på glass. Så det ordner seg likevel😉 

Heldig du som har så mye overskudd at du gidder å lage et problem av dette...

Anonymkode: 537ff...69e

Haha. Er faktisk dere her inne som lager et problem av dette. Jeg hadde et hjertesukk rundt dette og var ikke forberedt på å måtte stå skolerett for matvaner, bosted osv. Ei heller at et vanlig glass er ulovlig

Anonymkode: 65863...ff7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Tøytigern skrev:

:Knegg:

Jeg tenker rabatten er beregnet på dem som skal legge ned sin egen rabarbra...

Kanskje skolen burde vurdere den siden, så kan de kjøpe inn så barna har å bruke av?

Det ble opplyst av en lærer at skolene ikke har råd. De kan iflg en annen dele ut blyant og viskelær,men ikke så mye annet. Så da må foreldrene bidra, selv om skolegangen egentlig ikke skal koste familiene noe. Det blir stadig mer foreldrebetaling i skolen. Jeg tar da utgangspunkt i at man må gjøre som læreren sa i dette tilfellet. "Gå ut og kjøp noen."

Enn om dette var en sosialhjelpsmottager som ikke vet hvordan hun skal få endene til å møtes. Så må hun plutselig ut på butikken og kjøpe en matvare hun ikke trenger, så barnet kan ta med et tomt glass til skolen.

Endret av Rozárka
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre som sender med et lysglass fra ikea når ungen blir bedt om å ta med syltetyglass er løsningsorienterte.

Lærere som sender lysglasset i retur derimot , er kranglefanter.

Anonymkode: 0dddc...a2e

Irriterende å måtte kjøpe inn sånt som tomatsild du egentlig ikke trenger for å sende glasset med barn til skolen, sånn at du kan få et skap fullt av malte lysglass. (...) Skolen ber om avfall og sender den dekorert tilbake til hjemmet. Hurra.:roll:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, RødeFare skrev:

Åh, det må være vanskelig å være lærer når alt blir et problem.

Enig, ser for meg andre meldinger:

Fuglebrett på sløyden? Vi liker ikke fugler!

Strikke i formingstimene? Ull klør!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, ane_luise87 skrev:

Sånne foreldre er gull verdt. Har alltid noen elever som tar med ekstra, og så er det alltid noen som aldri har med noe. Så sånn sett får alle 😊

Kanskje de bare vil bli kvitt glass-søppelet hjemme, uten å behøve å dra til glasscontaineren. Så sender de det med barnet til skolen og får høre at de er gull verd og flinke.:fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, ti10 skrev:

Enig, ser for meg andre meldinger:

Fuglebrett på sløyden? Vi liker ikke fugler!

Strikke i formingstimene? Ull klør!

 

 

"Kattene tar fugler!" det er faktisk en legitim unnskyldning. Ull kan man faktisk være allergisk mot.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Tøytigern skrev:

Men hun bidro jo. Det var læreren som var vanskelig. Vedkommende fikk tilogmed beskjed på forhånd. Snakk om å ikke ville samarbeide med moren....

Jeg er enig med Ts om at det var dumt av læreren å sende glasset tilbake. Og også at det var et krav om å ha med. Jeg pleier alltid et par uker før å skrive at det er fint om de som har kan ta med et glass som vi skal bruke i K&H. Vi har alltid noen ekstra på skolen, i tilfelle. Ingen barn skal føle seg utenfor fordi de ikke har. Viktig å ikke lage en greie ut av det. 

Pleier bare å lage disse Halloween-lyktene en gang med nye klasser, og de blir kjempefine. Pynter opp til Halloween. 

0DD36637-B958-4617-91E7-A182D38FBC05.jpeg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Rozárka skrev:

Jeg tar da utgangspunkt i at man må gjøre som læreren sa i dette tilfellet. "Gå ut og kjøp noen."

Enn om dette var en sosialhjelpsmottager som ikke vet hvordan hun skal få endene til å møtes. Så må hun plutselig ut på butikken og kjøpe en matvare hun ikke trenger, så barnet kan ta med et tomt glass til skolen.

Dette er faktisk et godt poeng. Noen har faktisk ikke penger til syltetøy på glass. Det er egentlig ikke billig.Særlig når man har et strengt budsjett å forholde seg til, kan det bli en utfordring å plutselig sponse skolen med syltetøysglass, når man ikke er forberedt på å ta vare på det som blir tomt.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Tøytigern skrev:

Kanskje de bare vil bli kvitt glass-søppelet hjemme, uten å behøve å dra til glasscontaineren. Så sender de det med barnet til skolen og får høre at de er gull verd og flinke.:fnise:

Hehe, men tviler. Det er gjerne de foreldrene som er raske med å gi tilbakemeldinger, følger opp leksene godt og alt annet. Ofte foreldre som bryr seg om et godt klassemiljø og de andre elevene. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Foreldre som sender med et lysglass fra ikea når ungen blir bedt om å ta med syltetyglass er løsningsorienterte.

Lærere som sender lysglasset i retur derimot , er kranglefanter.

Anonymkode: 0dddc...a2e

Helt enig med deg. Lærerne må være samarbeidsvillige og. Absolutt 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Tøytigern skrev:

"Kattene tar fugler!" det er faktisk en legitim unnskyldning. Ull kan man faktisk være allergisk mot.

Allergier er en ting, men det kan jo ikke være lett å være lærer og finne på aktiviteter som passer perfekt for absolutt alle ungene i en klasse OG foreldrene deres? Det er ikke akkurat avgjørende for fremtiden til ungene om de lager "kunst" av syltetøyglass, duker av potettrykk osv. Det er snakk om enkle formingsaktiviteter som barn kan mestre, som ikke tar for lang tid, ikke er for dyrt, grisete osv. Kan man ikke bare la lærerne få gjøre jobben sin i fred med mindre det er snakk om ting som er direkte skadelige for ungene? Det må da være grenser for hva foreldre skal blande seg opp i. Skjønner jo at folk flykter fra læreryrket når det er sånne tilstander.

Og mener du at det at katter kan ta fugler er en legitim innvending mot å lage fuglebrett på sløyden? Hvordan det? Det er vel ikke kattene som skal lage fuglebrettene?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ane_luise87 skrev:

Hehe, men tviler. Det er gjerne de foreldrene som er raske med å gi tilbakemeldinger, følger opp leksene godt og alt annet. Ofte foreldre som bryr seg om et godt klassemiljø og de andre elevene. 

Også har de kanskje sympati med andre foreldre i klassen som plutselig finner ut at Ophelia Nevrotica egentlilg skulle ha med et syltetøysglass, når lille Ophelia står påkledd i gangen med sekken på ryggen og spør mamma hvor glasset er...For det har en stresset mamma glemt at hun skulle fikse og lille Ophelia har ikke sagt særlig mye om syltetøysglasset.... Da er det innmaris kjekt at mammaen til lille Embrik Amadeus har sendt med et ekstra, tomt sursild-glass.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, ti10 skrev:

 

Og mener du at det at katter kan ta fugler er en legitim innvending mot å lage fuglebrett på sløyden? Hvordan det? Det er vel ikke kattene som skal lage fuglebrettene?

 

Det er ikke sånn at alle og enhver kan smekke opp fuglebrettet som lille Embrik Amadeus har lagd på sløyden. For man har faktisk et ansvar for å ikke sette opp rene fuglefeller. Noe et fuglebrett i et nabolag med katter fort vil bli.

Nei, la dem snekre skrin og krydderhyller. - Og male på stein.

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne boken har jeg skaffet meg. Veldig kjekk og man lærer hvordan man kan være kreativ sammen med ungene. Noe å tenke på for skolen?? Ja?

VisBildeServlet?produktId=116036

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...