Gå til innhold

Hvordan klarer folk å slite økonomisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet og gått inn i fast stilling. Jeg er i et av landets mest lavtlønnede yrke, men kontoen vokser måned for måned likevel. Gjennomsnittsmannen og kvinnen tjener nok det dobbelte av meg, men likevel sliter folk med at pengene tar slutt før lønningsdag. Hvordan er det mulig?

Nå har jeg ikke barn, men likevel.

Hvor går pengene til vanlige folk?

Jeg føler ikke jeg mangler noen ting som helst. Jeg bruker mine penger på snus, fest, restauranter og større måltider hjemme, sosiale aktiviteter, i tillegg til ganske stiv husleie og strøm (selv om jeg deler den med samboer). Ellers er mindre utgifter type streamingtjenester, offentlig transport, og en sjelden gang noe klesshopping. Hva er det andre betaler for som jeg ikke gjør?

Anonymkode: dc4f5...82d

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er singel, nyutdannet, egen leilighet, egen bil. Fant ut i skattepapirene at årslønna mi er ~600 000kr. 

Hva går penger til, en del kos. Kjøper det jeg vil. Men og mye til regninger, står for alt av lån og utgifter alene. Går nok rundt 18000kr til regningskontoen hver mnd, så ja da har en stor slump forsvunnet. Har akkurat betalt ned et lån så det er 8000kr mindre til avgifter i mnd, så kanskje jeg nå kan klare å få spart noen penger 😅

Ikke enkelt å klare seg alene om alle utgifter.

Anonymkode: b9961...ec2

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Fordi folk liker å gjøre det du ramser opp mye oftere enn deg.