Gå til innhold

Hvordan klarer folk å slite økonomisk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har sjekka. Du får slutte å argumentere som en trassig tenåring. 

Anonymkode: 78539...471

Ikke godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.7.2019 den 13.07, AnonymBruker skrev:

TS! Prøv å tenk deg situasjonen der du fikk barn, samboerskapet ryker, og du er alenemor  i år etter år. 

Kun din lønn skal dekke 2 personer husholdning med alle de utgiftene det koster å bo og leve. 

Da har du min situasjon, det var bare så vidt det gikk rundt pr mnd i mange år for meg.

Anonymkode: 1b1aa...a08

Også kan TS se for seg flere runder i retten med barnefar som motpart. Og uansett utfall av saken, må TS selv stå for kostnadene for advokat. Gjerne 100k for hver runde, en runde hvert andre år.

Lykke til!!

Anonymkode: 17496...957

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Husholdning1 skrev:

Ikke godt nok.

Nei det har du rett i var så mye at jeg orket ikke bla gjennom alt. Mye enklere om du kunne forklart deg selv i denne tråden. 

Anonymkode: 78539...471

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner det ikke selv. Jeg er uføretrygdet , og selv jeg klarer meg bedre enn mange som tjener mye bedre. Og jeg eier leilighet til en verdi av 1.8 m (har en gjeld på 800.000). Jeg har en inntekt på 18.000 imorgen og nesten 8 av de går til lån og fellesutgifter, utgifter til tlf og strøm og forsikringer. Selv med et matbudsjett på ca 2500 så sitter jeg igjen med mye penger. 

Anonymkode: fc5c6...cd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/13/2019 at 10:23 PM, AnonymBruker said:

Så forferdelig du må være som ønsker dette for andre bare fordi det kom opp et spørsmål om hvordan man setter seg i en slik situasjon.

Men sånn for det første så har du ikke da jobbet i 30 år.

For det andre så er det å jobbe deltid et valg man gjør frivillig, økonomer kaller det kvinnefella.

For det tredje så søker man om bidragsforskudd dersom far ikke betaler.

For det fjerde, jobben har ikke lov å si opp folk som er sykmeldte, her var det du som godtok dette.

For det femte så skal det i prinsippet være slik at hvis du er for syk for AAP så har du over 50 prosent arbeidsevne og kan jobbe noe.

For det sjette så kunne du har solgt boligen når lånet ble for høyt og kjøpt noe mindre/annet strøk til en rimeligere sum.

Anonymkode: 7ae6a...f52

Du er ekstremt ignorant og nedlatende. Bare å skrive at man "setter seg i en slik situasjon"...

Man kan fin bli oppsagt pga sykemelding. 

Det du kaller frivillig valg, gjør man kanskje for barna sine. Ikke alt er nødvendigvis like smart, men...

Jobb noen år til du, og svar selv på spørsmålene dine etter en tid i virkeligheten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 19.7.2019 den 23.25, AnonymBruker skrev:

Jeg har sjekka. Du får slutte å argumentere som en trassig tenåring. 

Anonymkode: 78539...471

Ta deg sammen. Husholdning1 har postet budsjettene han hevder mange ganger.

Anonymkode: 15812...b75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

På 16.7.2019 den 0.54, Arabella skrev:

Takk, a23! Som jeg skrev et sted i tråden om å gå en mil i andres sko og bli mer reflektert.

kan du skrive på pm? spørsmål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oleva
På 13.7.2019 den 21.38, AnonymBruker skrev:

Jeg er nyutdannet og gått inn i fast stilling. Jeg er i et av landets mest lavtlønnede yrke, men kontoen vokser måned for måned likevel. Gjennomsnittsmannen og kvinnen tjener nok det dobbelte av meg, men likevel sliter folk med at pengene tar slutt før lønningsdag. Hvordan er det mulig?

Nå har jeg ikke barn, men likevel.

Hvor går pengene til vanlige folk?

Jeg føler ikke jeg mangler noen ting som helst. Jeg bruker mine penger på snus, fest, restauranter og større måltider hjemme, sosiale aktiviteter, i tillegg til ganske stiv husleie og strøm (selv om jeg deler den med samboer). Ellers er mindre utgifter type streamingtjenester, offentlig transport, og en sjelden gang noe klesshopping. Hva er det andre betaler for som jeg ikke gjør?

Anonymkode: dc4f5...82d

Unger. Folk betaler for både en og to unger. Hvordan hadde budsjettet ditt sett ut om dere var tre på din lønn? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...