Gå til innhold

Han har en elskerinne - og det vet jeg.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, a l'orange skrev:

Tuller du??!!?? 😳

Er det helt i orden at han er utro med en dame bak hennes rygg, men ikke at hun planlegger å flytte, bak hans rygg?

Tviler på at trådstarter ville gjort det samme mot en mann som spilte med åpne kort. 

Her og nå tar hun tilbake den kontrollen som den uslingen stjal.

Tuller ikke nei. Og er selvfølgelig ikke i orden at han er utro! Jeg har vært i samme, om ikke værre situasjon, så vet godt hvordan dette kjennes. Syns uansett det er på tide å si til mannen at hun vet om at han er utro og hun tenker å avslutte ekteskapet og flytte. 

Anonymkode: 44add...71d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tuller ikke nei. Og er selvfølgelig ikke i orden at han er utro! Jeg har vært i samme, om ikke værre situasjon, så vet godt hvordan dette kjennes. Syns uansett det er på tide å si til mannen at hun vet om at han er utro og hun tenker å avslutte ekteskapet og flytte. 

Anonymkode: 44add...71d

Hvorfor det?

Anonymkode: 365b2...1e4

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er tøff ❣️ Ønsker deg alt godt videre 💕

 

Har det greit. Dagene blir tyngre og tyngre. Jeg er sliten av å være «one big happy family», spesielt nå i ferietiden. Grillfest, dugnader, turer, bursdager, bryllup, alt som jeg elsket å ta familien min med på før, er nå en skikkelig pest. Hater å stå fram som en lykkelig familie når alt egentlig bare er løgn, både fra min og hans side. Livet er satt på vent. Men denne tiden er snart over. Da venter bare noen måneder med litt mer styr, tårer og diskusjoner, før ting forhåpentligvis stabiliserer seg og jeg kan fortsette med livet 💕  Evig takknemlig for deres omtenksomhet  💕

Anonymkode: 25847...5c7

Mannen kommer garantert til å bli sint fordi du løy til han.

Hvordan kunne du være så slu og planlegge alt dette bak ryggen hans og til og med late som ingenting ellers!? 😅

Han vil skjønne fort nok hvor urimelig og hyklerisk han er når han får tenkt seg om. Og han vil nok få litt paranoidiske tanker av det. Hvis du klarte å ordne og lyve så mye uten at han visste det, hvem lyver om hva rundt han?

Karmaaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LaptopPute
2 hours ago, AnonymBruker said:

Du må jo snakke med mannen din! Han må jo få forberedt seg litt han også. Litt merkelig opplegg. 

Anonymkode: 44add...71d

Han knulla en annen, en annen som i tillegg er gift. Fuck han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kan forstå hvorfor du tenker at jeg bør si det til han nå. Men som mange her inne har skrevet - jo lengre jeg venter, jo mindre tid har han på å «overtale» meg til å bli. Det blir mindre tid med krangling i samme hus som datter, mindre tid med kvelder hvor vi legger oss med ryggen snudd imot hverandre. Jeg gjør dette for å kunne beskytte meg selv mot hatefull tid under samme tak. Når jeg forteller han hva som blir å skje, flytter jeg ikke på dagen. Det er mye som skal ordnes. Men jeg har allefall et fristed som jeg kan dra til når det blir som verst, jeg har noe å styre med, ordne ting, flytte inn, surre i mitt nye hjem. Derfor ønsker jeg å vente. 

Anonymkode: 25847...5c7

Stol på deg selv og dine valg❤️

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 13.7.2019 den 10.05, AnonymBruker skrev:

Synes du skal godta det, er jo bare sex. Ingen er laget for å være sammen resten av livet med en partner, dette er gammel fantasi som vi fortsatt lever. Sex blir jo utrolig kjedelig og rutine med samme partner etter x-antall år. Går ikke mange mndr før sexlysten daler med en ny partner.

Finn deg en yngre elsker selv, så kan du nyte tiden du har med mannen din og barna utenom dette. Se på elskeren som en pause fra hverdagsmaset, total utkobling. Men møt kun for sex, 1-2 ganger pr mnd.

Sex er sterke drifter, overgår alt i livet. Lær deg det.

Anonymkode: a0b44...99c

Fy faen, du er enkel. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.7.2019 den 14.18, AnonymBruker skrev:

Ja det er veldig skuffende at han har fått seg til å sammenligne meg med henne. Har snakket mye om det å ikke være like attraktiv der nede etter en fødsel, men han har vært veldig forståelsesfull. Et barn sammen kan visst ikke måle seg med et ungdommelig kjønn. Jeg er så forvirret - for denne jenta virker så jordnær og snill, smiler høflig til alle hun ser og er rett og slett nydelig. Før jeg visste om dette tenkte jeg ofte når jeg så henne at hun virket som en vakker skapning. Blid, høflig og snill. Hjelper gamle på butikken liksom. Og jeg kan ikke tvile på at hun vet han er i et forhold - en liten bygd, så hun vet det. Jeg blir så frustrert 

Anonymkode: 25847...5c7

Min gifte bestevenninne virket også slik TS. Inntil hun rotet med kjæresten min ( nå eks ). Skinnet kan bedra. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kvinne med ryggrad, flott! 

Men denne mannen står snart ovenfor det sitt livs mareritt. Han mister rubbel og bit, både kona og elskerinnen, muligens datteren, sin utvida familie, venner og nettverk, og vil bli hengt ut i bygda. Det blir et stort fall, og det kan bli farlig vanskelig for han. 

Det er ikke din plikt TS, men hans foreldre og/eller en god kompis bør være der som støtte for han. Dette fordi han er far til ditt barn. 

Jeg unnskylder han ikke, men jeg tviler på at han har forstått hva konsekvensene blir her. Og hva med elskerinnens samboer? Kan han stå ovenfor en god dose juling? Han er en voksen mann som har hatt sex med en mye yngre kvinne. Det vil ikke bli sett på med blide øyne. 

Fy, for en kjip situasjon. For alle involverte. Jeg er faktisk litt i tvil om TS gjør det rette her ved å ikke konfrontere han, få ei forklaring og la også han få summe seg. Det lukter litt hevn av dette, det må jeg innrømme. For du TS vil stå igjen som den store moralske vinneren som alle vil ta side med. Han blir satt i gapestokken som søppel alle kan spytte på. 

Du elsket han en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Oleva skrev:

En kvinne med ryggrad, flott! 

Men denne mannen står snart ovenfor det sitt livs mareritt. Han mister rubbel og bit, både kona og elskerinnen, muligens datteren, sin utvida familie, venner og nettverk, og vil bli hengt ut i bygda. Det blir et stort fall, og det kan bli farlig vanskelig for han. 

Det er ikke din plikt TS, men hans foreldre og/eller en god kompis bør være der som støtte for han. Dette fordi han er far til ditt barn. 

Jeg unnskylder han ikke, men jeg tviler på at han har forstått hva konsekvensene blir her. Og hva med elskerinnens samboer? Kan han stå ovenfor en god dose juling? Han er en voksen mann som har hatt sex med en mye yngre kvinne. Det vil ikke bli sett på med blide øyne. 

Fy, for en kjip situasjon. For alle involverte. Jeg er faktisk litt i tvil om TS gjør det rette her ved å ikke konfrontere han, få ei forklaring og la også han få summe seg. Det lukter litt hevn av dette, det må jeg innrømme. For du TS vil stå igjen som den store moralske vinneren som alle vil ta side med. Han blir satt i gapestokken som søppel alle kan spytte på. 

Du elsket han en gang...

DER sa du det: EN gang. 

Det kalles å ta konsekvensene av sine handlinger. Ts velger å la denne uholdbare situasjonen passere i rimelig stillhet av hensyn til de involverte.

hvorfor har du fokuset på ham? Ja, han mister alt det han har. Men så har han også fratatt ts noe uerstattelig:

-troen på seg selv

- verdigheten

- datterens lykke i en hel familie 

Med dette i tankene; hva mener DU er en rettferdig reaksjon på en slik grunnleggende  ødeleggende handling? 

Anonymkode: 2cf36...ce1

  • Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

DER sa du det: EN gang. 

Det kalles å ta konsekvensene av sine handlinger. Ts velger å la denne uholdbare situasjonen passere i rimelig stillhet av hensyn til de involverte.

hvorfor har du fokuset på ham? Ja, han mister alt det han har. Men så har han også fratatt ts noe uerstattelig:

-troen på seg selv

- verdigheten

- datterens lykke i en hel familie 

Med dette i tankene; hva mener DU er en rettferdig reaksjon på en slik grunnleggende  ødeleggende handling? 

Anonymkode: 2cf36...ce1

Fordi han er et menneske han også, på tross av at han har vært utro. Jeg synes det er verdt å nevne. De aller fleste andre har fokus på TS. Derfor. 

Jeg skrev i innlegget mitt hva jeg mente var en passende reaksjon "Jeg er faktisk litt i tvil om TS gjør det rette her ved å ikke konfrontere han, få ei forklaring og la også han få summe seg".

Endret av Oleva
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Oleva skrev:

Fordi han er et menneske han også, på tross av at han har vært utro. Jeg synes det er verdt å nevne. De aller fleste andre har fokus på TS. Derfor. 

Jeg skrev i innlegget mitt hva jeg mente var en passende reaksjon "Jeg er faktisk litt i tvil om TS gjør det rette her ved å ikke konfrontere han, få ei forklaring og la også han få summe seg".

Som alt annet ellers i livet, har man et valg. Valget gir konsekvenser.

hvis du velger å kjøre for fort, kan du miste lappen. Velger du å drepe noen, kommet du i fengsel. Skulker du jobben, kan du få sparken. Dette er alle sammen «kjente» eksempler fra samfunnet. Alle vet konsekvensene av slike handlinger. Utroskap er en slik kjent handling. Er du utro, er sjansene store for at du ødelegger forholdet, familien, vennskap og økonomi. Dette er «allmenn» kunnskap hos alle oppegående voksne i et morsk samfunn. Gjentatt utroskap har de samme kjente konsekvensene, ofte med sinne fra den som blir utsatt. Også kjent kunnskap.

om man antar at ts’ samboer ihvertfall er LITT oppegående, vil det være nærliggende å tro at han kjenner til konsekvensene ved en slik handling. Dersom man da likevel velger å gjennomføre handlingen- i tillegg flere ganger- er det rimelig å anta at den som kjenner konsekvensene ved å bli tatt , men likevel gjennomfører er:

a. Egosentrisk og med lav empati 

eller

b. Lite intelligent

c. Ikke i stand til å utsette egne behov/holde tilbake impulsivitet

ingen av disse aspektene gir grunn til å tenke at det er lurt å gi mannen en grunn til å «forklare seg», «få rimelig med tid til å områ seg» eller på annen måte få andre konsekvenser enn det som er allmenn kjent. 

Snarere tvert imot, ville det gi større grunn til å komme seg vekk fortere.

Anonymkode: 2cf36...ce1

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

25 minutter siden, Oleva skrev:

En kvinne med ryggrad, flott! 

Men denne mannen står snart ovenfor det sitt livs mareritt. Han mister rubbel og bit, både kona og elskerinnen, muligens datteren, sin utvida familie, venner og nettverk, og vil bli hengt ut i bygda. Det blir et stort fall, og det kan bli farlig vanskelig for han. 

Det er ikke din plikt TS, men hans foreldre og/eller en god kompis bør være der som støtte for han. Dette fordi han er far til ditt barn. 

Jeg unnskylder han ikke, men jeg tviler på at han har forstått hva konsekvensene blir her. Og hva med elskerinnens samboer? Kan han stå ovenfor en god dose juling? Han er en voksen mann som har hatt sex med en mye yngre kvinne. Det vil ikke bli sett på med blide øyne. 

Fy, for en kjip situasjon. For alle involverte. Jeg er faktisk litt i tvil om TS gjør det rette her ved å ikke konfrontere han, få ei forklaring og la også han få summe seg. Det lukter litt hevn av dette, det må jeg innrømme. For du TS vil stå igjen som den store moralske vinneren som alle vil ta side med. Han blir satt i gapestokken som søppel alle kan spytte på. 

Du elsket han en gang...

Du satte ord på det jeg har tenkt gjennom denne tråden. Et godt og reflektert innlegg. Pluss at jeg tenkte på datteren som snart blir rykket ut av sin tilværelse, må si jeg er veldig usikker på om det er rett med tanke på hennes beste og hvordan hun vil takle tiden fremover. Jeg hadde nok iallefall tatt kontakt med familievernkontoret og bedt om råd for å takle tiden fremover for barnet sin skyld. 

Anonymkode: cc1f2...e85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
14 minutter siden, Oleva skrev:

Fordi han er et menneske han også, på tross av at han har vært utro. Jeg synes det er verdt å nevne. De aller fleste andre har fokus på TS. Derfor. 

Jeg skrev i innlegget mitt hva jeg mente var en passende reaksjon "Jeg er faktisk litt i tvil om TS gjør det rette her ved å ikke konfrontere han, få ei forklaring og la også han få summe seg".

Du sier noe.

Men slik jeg forstår TS så skal hun ikke flytte ut på dagen, hun vil bare ha et sted å dra til hvis hun trenger det. Gudene vet hva hun vil trenge. Kanskje vil hun ikke bruke den nye leiligheten på en stund, kanskje vil hun bruke den masse. Jeg skjønner at hun ordner seg et tilholdssted før hun slipper bomben.

Dersom hun slipper bomben med barnet i hus og uten å ha noen rømningsvei, er jeg redd det blir verre for barnet.

Jeg regner med at TS skaffer barnevakt den kvelden hun skal fortelle hva hun vet til samboer og hva hun ser for seg at skal skje videre. Etter at ting er ute og bearbeidingsarbeidet begynner kan det være godt å ha et eget sted hun kan trekke seg tilbake til. Kanskje ta med ungen.

TS skriver at hun ser for seg at hun og samboeren ville lagt seg sinte med ryggen til hverandre og sure miner. Det merker barn. Ja, ungen vil merke dette uansett, men når to som ikke kan fordra hverandre blir satt sammen i et lite rom og tvunget til å late som de er glade for barnas skyld så går det sjeldent bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

Du satte ord på det jeg har tenkt gjennom denne tråden. Et godt og reflektert innlegg. Pluss at jeg tenkte på datteren som snart blir rykket ut av sin tilværelse, må si jeg er veldig usikker på om det er rett med tanke på hennes beste og hvordan hun vil takle tiden fremover. Jeg hadde nok iallefall tatt kontakt med familievernkontoret og bedt om råd for å takle tiden fremover for barnet sin skyld. 

Anonymkode: cc1f2...e85

Jeg er enig med deg. 

Å få en samtale med fvk er viktig nå. Jeg er redd kg gjør vondt verre. For stort sett alle har samme mening: heia deg, la han svi! TS er sårbar nå, og trenger å rådføre seg med eksperter som kan belyse alle sider. 

Jeg har intet mer å tilføye tråden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei damer, takk for at jeg får lese meningene deres, og deres synspunkt i saken! Jeg setter pris på alle meninger, tanker og diskusjoner. Vil komme med noen kommentarer til det dere sier, slik at dere får lest mine tanker også 🙂

Klart! Dette vil ikke være enkelt for han i det hele tatt. Jeg er sønderknust over at jeg skal forlate han, ikke bare fordi jeg mister min familie, men også fordi han vil bli svært lei seg. Vi har vært bestevenner siden vi begge var ungdommer, det å miste hverandre vil bli utrolig vanskelig. Men bestevenner viser også respekt for hverandre, noe jeg skal fortsette med etter bruddet, selvom han ikke viste meg det under forholdet. Såklart skal jeg se til at han får den støtten han trenger.

Jeg respekterer din tvil - men dette er ikke en hevnaksjon. Dette er, som forklart tidligere, en redningsaksjon. For å redde meg ut av et virrvarr av vonde følelser som vil komme. De vil ikke utebli uansett hvordan jeg hadde gjort dette, men med et godt forberedt brudd fra min side vil jeg kunne trekke meg unna, samtidig som han også kan få tid alene for å summe seg. Dette skjer ikke over natta, han får tid nok til å summe seg før jeg flytter ut, men også kan han summe seg alene i hans hus. 

Det er min plan. Det er dattera som er i fokus - jeg tenker på henne! Min datter er grunnen til at jeg gjør dette, for å få det mest oversiktlig. Som nevnt tidligere skal hun på ferie nordover med sine besteforeldre snart - og det er også derfor jeg holder igjen konfrontasjonen, så jeg kan gjøre det når hun er en uke på ferie, og vi har mulighet å finne ut av ting i mellomtiden. Sammen skal vi finne ut av hvordan vi skal si det til henne - alt avhenger av hvordan samtalen til meg og samboer blir å gå. 

Kg for meg er ikke en erstatning for profesjonell hjelp. Jeg opprettet tråden under sorg, tårer og dypt ned i en flaske rødvin. Lite viste jeg da at det skulle hjelpe meg masse på vei av gode mennesker som bare ønsket meg vel, og at det var et utmerket sted å få skrevet ned alle tankene mine. Men jeg har også kontaktet psykolog - noe som satt langt inne å gjøre siden jeg alltid har vært en som skal klare alt alene. Men jeg har vært der tre ganger etter jeg postet denne tråden. Det har også hjulpet meg, men min måte å håndtere dette på forblir slik jeg har formidlet til dere. 

Jeg elsker han enda. Men det er viktig å tenke på meg selv. Det er lov å være egoistisk. Han har tross alt vært det i 7mnd nå. 

❤️

Anonymkode: 25847...5c7

🤗💜💜

Anonymkode: d0908...386

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Josefine5

❤️ Jeg synes du virker fornuftig. Folk som er utro har ikke respekt for partneren sin. Jeg er i samme situasjon som deg og her er det også snart samlivsbrudd, etter flere uker med sorg, tvil, håp, sinne. Men jeg kan ikke leve med en som lyger og er utro. Det er jævlig vanskelig. Men akkurat nå har jeg en slags ro inni meg. Håper han flytter ut denne måneden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Josefine5 skrev:

❤️ Jeg synes du virker fornuftig. Folk som er utro har ikke respekt for partneren sin. Jeg er i samme situasjon som deg og her er det også snart samlivsbrudd, etter flere uker med sorg, tvil, håp, sinne. Men jeg kan ikke leve med en som lyger og er utro. Det er jævlig vanskelig. Men akkurat nå har jeg en slags ro inni meg. Håper han flytter ut denne måneden.

Trist å lese. Masse lykke til videre❤️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...