Antoinette Skrevet 12. juli 2019 #41 Skrevet 12. juli 2019 For noen få år tilbake postet jeg et instabilde av et flott frokostbord der jrmeg hadde juice med isbiter i stetteglass. Min svigermor tok dette ikke opp og fant det for godt å konfrontere meg/oss i et familieselskap dagen etter. Da hun spurte om vi startet dagen med alkohol satte jeg bare øynene i henne og spurte henne rett ut om hun virkelig var så dum..... ble ikke noe mer diskusjon der gitt.
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #42 Skrevet 12. juli 2019 På 10.7.2019 den 19.25, herremann skrev: Folk koser seg med vin/øl for smaken, ikke for alkoholen. Brus blir for søtt, vann blir for kjedelig. Men du som er avholds nekter å innse dette. For dere handler det alltid om alkohol og fyll. Dette 👆 På 10.7.2019 den 20.46, AnonymBruker skrev: Noe av det dummeste jeg har lest noen gang, ingen drikker alkohol for noe annet enn rusen og effekten man får av det. Det er så lett å bli hekta, skal bare ha seg et glass hver kveld. Til slutt er det glasset blitt avhengighet, men klarer seg ikke uten. Jeg vet alt om alkohol og rus, Anonymkode: 3c12d...79f Du vet kanskje mye om alkoholmisbruk, men ikke om alkohol. Jeg er interesert i øl, brygger selv og drikker for smaken sin del. Kjekt å kombinere med mat for å fremheve og komplimetere, kjekt å teste nye smaker i bryggingen og smake hva andre har fått til. Det er slett ikke for rusen sin del, og å drikke noen øl i uken betyr ikke at man er avhengig. Anonymkode: d831f...d40 4
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #43 Skrevet 12. juli 2019 Ikke bare bilder, er alltid snakk om «ute-pils» når det blir varmt ute. Det virker virkelig som om det ikke er mulig å kose seg uten, selv om jeg klarer det nesten hver eneste dag i året 😄 Anonymkode: 043a8...04d
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #44 Skrevet 12. juli 2019 Syns det er så morsomt at noen har så anstrengt forhold til alkohol at de blir støtt av et bilde på Facebook. Samboer er ølbrygger. Vi er veldig bevisste på at en slik hobby ikke skal fremme missbruk. Det er ingen som får komme hit å drikke seg fulle på det samboer brygger, men de må gjerne komme å ta et glass eller to for å smake. Jeg drikker gjerne et glass vin når jeg koser meg med strikkingen eller en film om kvelden, ser ikke hvilken skade det skulle gjøre, blir ikke brisen. Jeg liker smaken. Samme med øl. Vi er glade i å eksprimentere med ulik øl/vin til ulik mat. Dessverre ser man tydelig at folk ikke takler at vi lever slik, hvorfor noen tar det så personlig hva vi gjør må gudene vite. Anonymkode: 4f433...d5b 12
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #45 Skrevet 12. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare bilder, er alltid snakk om «ute-pils» når det blir varmt ute. Det virker virkelig som om det ikke er mulig å kose seg uten, selv om jeg klarer det nesten hver eneste dag i året 😄 Anonymkode: 043a8...04d Ja for de som koser seg med en ute-pils klarer jo ikke å kose seg ellers 🙄 Anonymkode: 4f433...d5b 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #46 Skrevet 12. juli 2019 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er SÅ enig med deg, ts! Facebook og instagram er fulle av vinglass i ferier og høytider. «Endelig fri!» Jeg er så lei av at det glasset liksom skal være et symbol på at man slapper av og koser seg. Neida, jeg tror ikke at folk flest raver dritings rundt med ungene på slep hele ferien, men det er noe med signalene disse bildene gir. Selv er jeg totalavholds, og la ut et bilde av en brus sist jeg ankom feriestedet. Jeg fikk en del kommentarer på hvor forfriskende folk syntes det var, oppi alle vinglassene fra hyttetrappa, flyplassen, bassengkanten osv. Anonymkode: b837d...b5b Ja, tenk så grusomt at noen av oss faktisk greier å kose oss i all enkelhet med et glass øl eller vin i stedet for å ligge dritings i en grøftekant å spy, som jo er det vi nordmenn skal gjøre...? Anonymkode: f1be6...b6c 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #47 Skrevet 12. juli 2019 Nå poster ikke jeg bilder annet enn i gruppechat, men for meg hører en kald pils eller vin til feriestart. Fordi jeg drikker ekstremt sjeldent er det litt luksus, og liker å starte ferien med god vin eller øl. Som regel drikker jeg3-4 glass i løpet av hele ferien. Får være måte på hysteri. Anonymkode: 4fd46...157 1
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #48 Skrevet 12. juli 2019 På 10.7.2019 den 20.46, AnonymBruker skrev: Noe av det dummeste jeg har lest noen gang, ingen drikker alkohol for noe annet enn rusen og effekten man får av det. Det er så lett å bli hekta, skal bare ha seg et glass hver kveld. Til slutt er det glasset blitt avhengighet, men klarer seg ikke uten. Jeg vet alt om alkohol og rus, Anonymkode: 3c12d...79f Jeg hater å bli full/ brisen . Liker ikke å miste kontroll og jeg bare spyr. Men jeg er veldig glad i hvitvin og øl. Pga smaken. Så jeg tar par glass som jeg koser meg med. Spesielt på kjæreste turer. Hvor jeg har null ansvar for andre. Og hvorfor blide kommer ofte fra ferie . Billigere å kjøpe vin/øl der. Anonymkode: 3d03f...7c1 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #49 Skrevet 12. juli 2019 1 hour ago, AnonymBruker said: Dette 👆 Du vet kanskje mye om alkoholmisbruk, men ikke om alkohol. Jeg er interesert i øl, brygger selv og drikker for smaken sin del. Kjekt å kombinere med mat for å fremheve og komplimetere, kjekt å teste nye smaker i bryggingen og smake hva andre har fått til. Det er slett ikke for rusen sin del, og å drikke noen øl i uken betyr ikke at man er avhengig. Anonymkode: d831f...d40 Syntes faktisk det er rart med de som blir så defensive og skal forklare i detalj om smak og mat og hvordan det kun handler om smak. Om det handler kun om smak, så kunne man like godt drevet med alkoholfri. Å nei, vent, "smaken" er jo annerledes. Har ingenting med rusen å gjøre.... Anonymkode: 91079...070
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #50 Skrevet 12. juli 2019 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes faktisk det er rart med de som blir så defensive og skal forklare i detalj om smak og mat og hvordan det kun handler om smak. Om det handler kun om smak, så kunne man like godt drevet med alkoholfri. Å nei, vent, "smaken" er jo annerledes. Har ingenting med rusen å gjøre.... Anonymkode: 91079...070 Smaken ER annerledes på vanlig og alkoholfritt. Men for den som aldri rører øl eller vin så kan jeg forstå at det er vanskelig å skjønne. Anonymkode: 4f433...d5b 12
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #51 Skrevet 12. juli 2019 22 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes faktisk det er rart med de som blir så defensive og skal forklare i detalj om smak og mat og hvordan det kun handler om smak. Om det handler kun om smak, så kunne man like godt drevet med alkoholfri. Å nei, vent, "smaken" er jo annerledes. Har ingenting med rusen å gjøre.... Anonymkode: 91079...070 Men hvorfor stusser du over at folk forklarer sitt forhold til alkohol i en slik tråd egentlig? Det var et diskusjonsforum sist gang jeg sjekket eller? Anonymkode: 4f433...d5b 3
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #52 Skrevet 12. juli 2019 Man vet jo ikke sikkert hva det er i glasset, hvis det ikke står skrevet da. Det er ofte man skriver. «Koser meg med noe godt i glasset». Anonymkode: ccf6c...a6f
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #53 Skrevet 12. juli 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man vet jo ikke sikkert hva det er i glasset, hvis det ikke står skrevet da. Det er ofte man skriver. «Koser meg med noe godt i glasset». Anonymkode: ccf6c...a6f Folk antar at alle drikker alkohol så fort de ser et stettglass vett Anonymkode: 4f433...d5b 1
visp Skrevet 12. juli 2019 #54 Skrevet 12. juli 2019 40 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes faktisk det er rart med de som blir så defensive og skal forklare i detalj om smak og mat og hvordan det kun handler om smak. Om det handler kun om smak, så kunne man like godt drevet med alkoholfri. Å nei, vent, "smaken" er jo annerledes. Har ingenting med rusen å gjøre.... Anonymkode: 91079...070 Jeg liker rusen det gir. Men liker jo smaken også. Hadde det ikke vært for rusen hadde jeg bare drukket vann, noe jeg stort sett alltid gjør. Å ta bilde av noe jeg bedriver har jeg aldri gjort. Kan ikke skjønne at det er så spennende å se på andres gjøren og laden heller.
Pillarguri Skrevet 12. juli 2019 #55 Skrevet 12. juli 2019 På 10.7.2019 den 20.45, AnonymBruker skrev: Jeg vet, det er tragisk å se hvor viktig alkoholen er for kosen sin skyld. Nordmenn drikker utrolig mye, spesielt eldre drikker mer og mer. Ikke bra i heletatt. Trist. Anonymkode: 3c12d...79f Forskning viser at nordmenn drikker IKKE utrolig mye. Ihvertfall ikke sammenlignet med andre land. https://www.faktisk.no/faktasjekker/PKq/norge-ligger-pa-andreplass-i-verden-i-en-undersokelse-om-alkoholkonsum 4
NBA Skrevet 12. juli 2019 #56 Skrevet 12. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ikke bare bilder, er alltid snakk om «ute-pils» når det blir varmt ute. Det virker virkelig som om det ikke er mulig å kose seg uten, selv om jeg klarer det nesten hver eneste dag i året 😄 Anonymkode: 043a8...04d Vet ikke hva som er verst jeg, folk som tar seg et glass alkohol i ny og ne eller folk som ser ned på alle andre som gjør noe annet enn en selv🙄 44 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syntes faktisk det er rart med de som blir så defensive og skal forklare i detalj om smak og mat og hvordan det kun handler om smak. Om det handler kun om smak, så kunne man like godt drevet med alkoholfri. Å nei, vent, "smaken" er jo annerledes. Har ingenting med rusen å gjøre.... Anonymkode: 91079...070 Apropos å være defensiv, finnes jo ikke mer defensive folk enn de som skal påpeke andres alkoholvaner. Si meg, du spiser kanskje ikke sukkerholdige varer du da? Og forøvrig er smaken helt forskjellig. Men hvordan skulle du som avholds vite det? Blir som om en som aldri har kjørt bil skal si det ikke er noe forskjell på en Fiat og en Ferrari🙄 7
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #57 Skrevet 12. juli 2019 På 10.7.2019 den 19.15, AnonymBruker skrev: Hvorfor må dette glasset alltid med på bildet? Anonymkode: 549d1...b45 Så ingen skal tro jeg er gravid. Anonymkode: 80491...7a4 2
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #58 Skrevet 12. juli 2019 Får vondt i mammahjertet når jeg ser bilde av vinglass når jeg vet at det er barn tilstede Anonymkode: 07bba...05c
visp Skrevet 12. juli 2019 #59 Skrevet 12. juli 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Får vondt i mammahjertet når jeg ser bilde av vinglass når jeg vet at det er barn tilstede Anonymkode: 07bba...05c Man skal vel heller bekymre seg for de flaskene som er gjemt i skapene til stordrikkerne; ikke det ene glasset som kommer med på bildet. 6
AnonymBruker Skrevet 12. juli 2019 #60 Skrevet 12. juli 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, tenk så grusomt at noen av oss faktisk greier å kose oss i all enkelhet med et glass øl eller vin i stedet for å ligge dritings i en grøftekant å spy, som jo er det vi nordmenn skal gjøre...? Anonymkode: f1be6...b6c Du skjønte bare ikke poenget, du? Jeg åpnet instagram for første gan i dag rundt kl 18. Scrollet nedover, og blant de første fem bildene var to av stetteglass med musserende (joda, det var alko - flaskene sto ved siden av/det ble omtalt). Da kom jeg på at det er fredag, så jeg lukket instagram. Gjesp. Anonymkode: b837d...b5b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå