Gå til innhold

Hvorfor må vinglasset med?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
På 10.7.2019 den 19.22, AnonymBruker skrev:

Hvorfor må folk drikke så mye Pepsi max? Hvorfor må folk grille? Går det ikke an å kose seg uten grillmat? Går det ikke an å kose seg uten iskrem? 

Anonymkode: cf5de...6fc

Poenget Ts vil frem til, se du, er at folk som poster bilder av seg selv på some med vinglasset tror de gjør dette fordi det signaliserer vellykkethet, kos og urbane vaner.

Mens egentlig er det bare et bilde som sier «jeg lot meg lure til gratis alkoholreklame, jeg!» :ler: 

Sånn som de to-tre teite influencer som Storås frem med at de drev ulovlig alkoholreklame på insta uten å få betalt, og (påsto de..) uten å ha reflektert over at de drev med helt åpenbar reklame.

Genialt knep av alkoholbransjen. (Narko-bransjen driver foresten tungt med det samme for tiden)

Idioti av folk flest.

Anonymkode: 715ff...5a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet
På 10.7.2019 den 20.46, AnonymBruker skrev:

Noe av det dummeste jeg har lest noen gang, ingen drikker alkohol for noe annet enn rusen og effekten man får av det. Det er så lett å bli hekta, skal bare ha seg et glass hver kveld. Til slutt er det glasset blitt avhengighet, men klarer seg ikke uten.

Jeg vet alt om alkohol og rus,

Anonymkode: 3c12d...79f

Hvilken rus/effekt får jeg av et glass vin til maten? Annet enn effekten av smaker som passer sammen og framhever hverandre? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Roci skrev:

Hvilken rus/effekt får jeg av et glass vin til maten? Annet enn effekten av smaker som passer sammen og framhever hverandre? 

Du blir ikke på langt nær full, men en liten rus får man når man drikker alkohol. Det er jo det som gjør det så godt. Jeg er ikke den du siterer. Og tilhenger av vin på grunn av smak, men også den lille avslappende følelsen man får. 

Anonymkode: b8ba9...b3e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lei av føtter, jeg. Føtter på stranda, føtter med tv eller peis i bakgrunnen. Hvorfor må føttene med? De færreste har proteser, så man vet jo at føttene er der. 

Anonymkode: 7157e...20d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk meg til å tenke på alle som legger ut bilde av strand! Hallo det er sommerferie og de fleste er på strand men hvorfor ta bilde av det?? 

Anonymkode: 07bba...05c

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ta bilde av noe som helst? 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Bilde er ikke poenget egentlig er noen som skriver at de har vært stranda også. Feks i dag har vi vært på stranda og kost oss, nå en bedre middag så er det bilde av maten og vin. Er ikke så veldig interessant å se maten til andre?? 

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bilde er ikke poenget egentlig er noen som skriver at de har vært stranda også. Feks i dag har vi vært på stranda og kost oss, nå en bedre middag så er det bilde av maten og vin. Er ikke så veldig interessant å se maten til andre?? 

Hva syns du det er interessant å se bilde av da? Så kan du kontakte vedkommende og si fra hvilke bilder de skal legge ut. 

Vi er folk. Folk har forskjellige interesser. Alt går ikke etter hva du eller jeg syns er spennende. 

Bilde av god mat og vin er da greit det. Man får vist fram at man koser seg. Noen ganger tenker jeg, det der såg godt ut kanskje jeg og samboer skal fikse noe godt også. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja vinen er kanskje greit hvis jeg også drikker vin for da kan vi ta en online skål men mat har jeg alltid spist før jeg er på Facebook 

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Du blir ikke på langt nær full, men en liten rus får man når man drikker alkohol. Det er jo det som gjør det så godt. Jeg er ikke den du siterer. Og tilhenger av vin på grunn av smak, men også den lille avslappende følelsen man får. 

Du beskriver sik det virker ja, det roer nervene så du slapper av. Selv et glass gjør det.

Alkohol handler kun om en ting: rus.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du beskriver sik det virker ja, det roer nervene så du slapper av. Selv et glass gjør det.

Alkohol handler kun om en ting: rus.

Det handler om smak også. 😊 

• Liker 2
Skrevet
På 10.7.2019 den 19.15, AnonymBruker skrev:

Hver sommer ser vi det bilder på, sosiale medier med tittelen «koser seg»

nesten uten unntak er det et vin eller øl glass med på bildet.

en nydelig solnedgang med et vinglass foran...

Hvorfor må dette glasset alltid med på bildet? Går det ikke sn og kose seg uten?

Må det alkoholholdig drikke til for at man skal hygge seg?

Hvilke signaler sender dette, du må drikke for å ha det koselig..

tanker i solen men jeg koser meg med et glass iskaldt vann 😊

Anonymkode: 549d1...b45

Det er ikke noe jeg gidder å tenke over eller drive å blande meg noe opp i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...