Gå til innhold

Prøver for første gang :)

Netteflette

Anbefalte innlegg

7+5

Jøss, nå ser jeg det er lenge siden jeg har skrevet. Har tatt en liten pause i dagboken da dagene har gått i ett!🙈

Siste uken har vært både fin, nervøs, hormonell og spennende☺️ Var på første jordmor time onsdag forrige uke. Fikk søkt meg inn på Ahus og allerede fått brev til ultralyd☺️ Kjente når jeg fikk det brevet at «shit, jeg er virkelig gravid jeg». Det var veldig surrealistisk.

Ellers så har jeg hatt minimalt med symptomer. Tett nese, oppstøt og trøtthet. I går og i dag har jeg derimot hatt en del ligamentsmerter. I dag har det vært nesten hele tiden😳 På begge sider. Lest at det er normalt så roer meg med det☺️

Ellers så er samboeren min så utrolig søt om dagen! Har nesten blitt forelsket på nytt🥰 Han tar hensyn, koser med meg, hører på alt tull jeg kommer med og tålmodig med mine hormonelle runder. Føler meg så utrolig heldig at jeg må klype meg litt i armen. Vi skal på første TUL på fredag, da er jeg 8+1. Håper sånn på å høre hjertelyd❤️

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8+1

Det gikk ikke så bra på TUL i dag, og jeg er helt knust💔😢

Gynekologen ble stille når bilde kom opp, og sa til slutt at fosteret må være rundt 6+1. Hun spurte om jeg var sikker på første mensdag i siste mens, noe jeg er veldig sikker på.

Vi fikk se et foster, og muligens noe som så ut som hjerteslag, og hun sa at alt egentlig ser normalt ut til å være rundt 6 uker. Det var til og med litt bevegelser. Men om vi var sikre på mens så var det ikke mange alternativer igjen.

Tok en blodprøve i stad, skal ta ny på søndag og så er det ny time igjen mandag. At fosteret er 2 uker «mindre» enn det jeg skal være er ikke normalt, og må belage meg på en MA neste uke.

Det er så vondt, spesielt når jeg så hjerte banke så vidt, at jeg må ta det bort. Gruer meg til neste uke.... vil bare våkne opp fra dette marerittet💔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

❤️

Det er fryktelig vondt når sånt skjer, ta tiden du trenger. En helg i senga meg smågodt mens du gråter er helt lov nå. 

Endret av Neutral90
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, StripeteSitron skrev:

Har tenkt på deg i helgen @Netteflette, håper virkelig at du får en bedre beskjed enn ventet i morgen 💕

❤️❤️❤️

Tok blodprøve i dag, har ringt etter svar 2 ganger men de har visst så mye å gjøre så de skulle ringe meg opp igjen. Fortsatt ingen som har ringt😔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Netteflette skrev:

❤️❤️❤️

Tok blodprøve i dag, har ringt etter svar 2 ganger men de har visst så mye å gjøre så de skulle ringe meg opp igjen. Fortsatt ingen som har ringt😔 

Sånn ventetid er fæl.. 

Tror du de ringer i løpet av kvelden da? Er det et sted som er åpent såpass sent? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, StripeteSitron skrev:

Sånn ventetid er fæl.. 

Tror du de ringer i løpet av kvelden da? Er det et sted som er åpent såpass sent? 

Ja, hele dagen har gått på å vente.

De stenger kl 22, men har mistet troen på at de skal ringe nå. Har time i morgen 14:30. Så, enda mer ventetid i morgen og så får vi se hva prøvene og eventuelt ny ultralyd sier😣

Tusen takk for at du tenker på meg, betyr mer enn du aner❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Netteflette skrev:

Ja, hele dagen har gått på å vente.

De stenger kl 22, men har mistet troen på at de skal ringe nå. Har time i morgen 14:30. Så, enda mer ventetid i morgen og så får vi se hva prøvene og eventuelt ny ultralyd sier😣

Tusen takk for at du tenker på meg, betyr mer enn du aner❤️

Uff.. kan ikke tenke meg at dette er noe greit for dere. Skulle ønske de hadde tid til å følge opp. Husk at det er lov å ringe en siste gang i kveld om dere føler for det, spesielt siden de sa de skulle ringe opp igjen. Plutselig har det forsvunnet litt oppi alt annet som har skjedd i løpet av dagen. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, StripeteSitron skrev:

Uff.. kan ikke tenke meg at dette er noe greit for dere. Skulle ønske de hadde tid til å følge opp. Husk at det er lov å ringe en siste gang i kveld om dere føler for det, spesielt siden de sa de skulle ringe opp igjen. Plutselig har det forsvunnet litt oppi alt annet som har skjedd i løpet av dagen. 

Vi ringte i 9 tiden, resepsjonen skulle sende ny melding. Men vi fikk ingen telefon i dag😞 Da venter vi nok til timen i morgen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da har jeg fått summet meg etter timen.

HCG hadde stagnert, og vi tok en ny ultralyd da hun ikke ville anta noe kun pga HCG. Der var fosteret blitt enda mindre, på størrelse med 5+3. 

Dermed blir det en MA på meg😢 Akkurat nå er jeg litt i sjokk, har ikke felt en tåre enda. Jeg ønsker å ha en kveld nå som er så vanlig som mulig, og tar tabletter og starter prosessen etter frokost i morgen. Leser hva jeg skriver, og føler dette egentlig ikke skjer meg. Føler jeg ikke er i min egen kropp akkurat nå.

Gynekologen sa vi kunne starte igjen etter blødningen, men at det kunne være lurt å vente etter en mens slik at vi/kroppen kan samle seg litt. 

Tusen takk for alle meldinger, dere er fine mennesker ❤️❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sibirstjerne

Dette var veldig trist å lese💔. Sender mange gode tanker til dere❤️ Dette er ufattelig vondt å gå gjennom, ta tiden til hjelp. Mange klemmer❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var trist, hadde et håp om at det kanskje kunne gå...

Prøv så godt du kan å ta vare på deg selv i tiden framover. Er helt forståelig at du fremdeles er i sjokk. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...