Gå til innhold

Prøver for første gang :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Wæææ, nå skjønner jeg ingenting!

Gikk på do for 30 min siden, og da hadde jeg plutselig en del friskt rødt blod på papiret og i do (ingenting i trusa). Tenkte jo "løss, kommer mensen så tidlig ja, jaja det forklarer jo hvorfor jeg har så mye vondt i magen og ryggen". Gikk på do igjen nå, så var det plutselig ikke noe blod😳 Virkelig tørket meg for å sjekke om det var noe mer blod 😅😂 

Måtte bare skrive dette ned, sitter her alene hjemme og ingen å ringe akkurat nå da samboer (eneste som vet om prøvingen) er borte 🙈

Gjest Sibirstjerne
Skrevet

Åååå dette blir kanonspennende!!!! Det kan jo være en festeblødning? Hvor mange DPO er du nå??😁😁😁😍

Skrevet

Jaaa, klarer ikke å slappe av :P Så nå at jeg har lys brun utflod, men ikke noe mer friskt blod. 

Er 9 DPO 🙈

Gjest Sibirstjerne
Skrevet

Å dette blir spennende!!! Du må holde dagboken oppdatert videre fremover! Jeg dør av nysgjerrighet jeg nå😍 😁

Skrevet

Det skal jeg selvfølgelig gjøre!! 😄 

Skrevet

Oi dette kan være veldig lovende 😎 krysser fingre for deg!

• Liker 1
Skrevet

Så spennende det var her! 😍

Skal du teste idag? 

• Liker 1
Skrevet

Så hyggelig med engasjement 😄 Sov ganske dårlig i natt for å si det sånn 🙈

Våknet i natt rundt halv 5 fordi jeg måtte så tisse. Da var det ingenting på papiret. Når jeg stod opp rundt 9 så kom det lysebrunt blod i do igjen og på papiret.. Så tenkte jeg igjen "jaja, TR her kommer hun ja😅". Men nå flere timer senere har jeg kun lysebrun utflod på papiret når jeg går på do, ikke i trusen. Virker som utvannet blod som er noen dager gammelt (beklager min direkte beskrivelse, bare greit å ha hvis jeg skal lese dette en senere gang🙈). Skal sies at disse 2 blødningene som kom i do var når jeg måtte nr 2, så vet ikke om det er noen sammenheng🙈

Har tatt en test i dag ja, men den er på 25 ml og den viste blendahvitt.. Er nå 10 DPO, så føler det er altfor tidlig å si noe om det går riktig vei eller ikke..🤔 Tenker selvfølgelig mye på at dette er PP1 etter p-pilleslutt, så mulig kroppen min som driver å tuller mye... Bare gleder meg til å få vite om det er TR som kommer eller ikke😅

Symptomer: Mensmurringer i natt, og en del til morgen i dag. Nå er det litt mildere murringer. Fortsatt vondt i korsryggen, men føles litt bedre nå enn tidligere.🤔

Skrevet

Her vil jeg følge med!

det kan være en festeblødning du har. Og da er det jo ikke rart testen er negativ heller, for du begynner jo ikke å produsere hcg før egget er festa. Bare å smøre seg med tolmodighet og vente et par dager (lettere sagt enn gjort, jeg vet 😆)

Skrevet

Så hyggelig 😊 Måtte smile av hva du skrev, er lettere sagt en gjort med denne tolmodigheten ja😂 Krysser fingrene for festeblødning🤞

I dag er jeg 11 DPO... Tok selvfølgelig en blendahvit test i dag🙈 Hadde kun lysebrun utflod i hele går, ingenting i trusen. I går begynte jeg å få litt vondt på høyre side av livmor, lurte på om jeg hadde litt vondt i lysken🤔 Måtte google i dag tidlig hvor det lå igjen😅 I dag har jeg småvondt både høyre og venstre side, spesielt når jeg sitter eller ligger på siden i sengen. Også lysebrunt utflod i dag og.... med vondt korsrygg..

Så jadda, dette hjelper ikke på tolmodigheten kjenner jeg😜

Skrevet

12 DPO

Kom friskt blod igjen i dag på første do besøk. Og igjen har det nå kommet litt brunt blod igjen, veldig lite...

Jeg tror ikke at man kan ha festeblødning 2 ganger 🙈😜 Hadde mensmurringer til morgen i dag, men som har avtatt igjen.. Våknet i natt av at jeg følte at det var en ball på livmoren min som presset seg på... 

Er så usikker på om jeg skal loggføre dette som mens 🤔 Skal jeg da ta utgangspunkt i mens 1 dag i dag (CD1), eller skal jeg ta fra mandag? Hadde nesten ingenting i går... 

Denne PP1 har vært en følelsesmessig berg og dalbane 😂 Bare noen dager etter eggløsning har jeg slitt med mye vond mage, og mange dager med vondt i korsryggen.. Så altså, nesten 9 dager med vond mage 😳 (startet ca 3 dager etter EL). Og eggløsningen var heller ikke noe hyggelig, super oppblåst og vond mage fra dagen jeg fikk positiv EL test.. Vondt å sette seg på en stol bare🙈

Håpe PP2 ikke gir like mye plager 😄 

Gjest Sibirstjerne
Skrevet

Hmm, jeg har aldri opplevd dette før🤔 jeg hadde festeblødning i mitt første svangerskap, men det skjedde 10DPO. Det var ikke mer enn to bittesmå røde prikker og det var alt🤔 denne gangen har jeg ikke hatt noe blødninger. 

Har du spottet før mens tidligere? Veldig usikker på om jeg hadde loggført dette som mensen eller ikke🤔 hvordan pleier det å være når du får det da? 

Her er det aldri noe tvil, men det er på grunn av (beklager grafisk skildring), mengden blod første dagen i perioden min😶

Skrevet

Rart hvordan kroppen virker! Setter pris på at du deler dine erfaringer igjen 😊😊 Gikk du på noen prevensjon før dere bestemte dere for å prøve?

Nå har jeg ikke hatt ordentlig mensen på 8 år. Kun hatt en mellomblødning på p pillen kanskje hvert halvår, og da blødde jeg mye mer enn nå (selv om det også varte veldig kort, kun 2 -3 dager). Før denne tid hadde jeg vanlige sykluser uten mellomblødninger.. Første mens etter p pilleslutt varte kun 3 dager, og siste dagen var det så vidt jeg trengte tampong. 

Så blir ikke helt klok på dette. Var på do igjen nå, ingenting i trusen igjen😳🤔 Kanskje vente å se noen dager om mensen kommer for fullt før jeg loggfører mensen i Flo? Om den ikke kommer så blir det mye testing etter eggløsning etterhvert🙈

Gjest Sibirstjerne
Skrevet
11 minutter siden, Netteflette skrev:

Rart hvordan kroppen virker! Setter pris på at du deler dine erfaringer igjen 😊😊 Gikk du på noen prevensjon før dere bestemte dere for å prøve?

Nå har jeg ikke hatt ordentlig mensen på 8 år. Kun hatt en mellomblødning på p pillen kanskje hvert halvår, og da blødde jeg mye mer enn nå (selv om det også varte veldig kort, kun 2 -3 dager). Før denne tid hadde jeg vanlige sykluser uten mellomblødninger.. Første mens etter p pilleslutt varte kun 3 dager, og siste dagen var det så vidt jeg trengte tampong. 

Så blir ikke helt klok på dette. Var på do igjen nå, ingenting i trusen igjen😳🤔 Kanskje vente å se noen dager om mensen kommer for fullt før jeg loggfører mensen i Flo? Om den ikke kommer så blir det mye testing etter eggløsning etterhvert🙈

Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på snart seks år. Vi har bare hoppet av i svingen🤗

Kroppen prøver vel kanskje bare å stabilisere seg da tenker jeg😊 det er ikke lett å bli klok på disse kroppene våre! 

Eller kanskje dette faktisk er sånn din mensen er?🤔 vi er jo alle forskjellige. Jeg ville nå hatt EL testene klare, sånn «just in case»🤗 

Skrevet
4 timer siden, Sibirstjerne skrev:

Jeg har ikke brukt hormonprevensjon på snart seks år. Vi har bare hoppet av i svingen🤗

Kroppen prøver vel kanskje bare å stabilisere seg da tenker jeg😊 det er ikke lett å bli klok på disse kroppene våre! 

Eller kanskje dette faktisk er sånn din mensen er?🤔 vi er jo alle forskjellige. Jeg ville nå hatt EL testene klare, sånn «just in case»🤗 

Huff ja, kanskje det er sånn mensen blir nå etter pilleslutt🙈

Får begynne å ta el tester etterhvert ja, så har jeg kanskje noenlunde kontroll😉

Skrevet

Endelig, etter en lang uke med mange spørsmål, Google søk, og urolighet fikk jeg nå endelig TR på besøk🙌🏻🎉👏🏻😁 

Kjenner at jeg er mest glad for å endelig vite hva kroppen forberedte seg på. Det har vært 2 slitsomme uker, og spesielt de siste dagene har jeg vært mye urolig og ikke klart å slappe av. Først spent, men etterhvert veldig urolig for hva som faktisk skjedde. Fikk mye rundt og tenkte på alt mulig rart..

Prøver å tenke nå at alt som skjedde var pga kroppen som reagerer etter p pilleslutt.. frister aldeles ikke å starte på de igjen😳 Kanskje bra jeg ikke ble gravid nå hvis kroppen er så ustabil. 

Da er jeg på CD1 PP2😁👍🏻 Takk til alle som har skrevet til meg, har vært godt å ha noen i «samme sko» under denne prosessen☺️ 

Gjest Sibirstjerne
Skrevet
4 minutter siden, Netteflette skrev:

Endelig, etter en lang uke med mange spørsmål, Google søk, og urolighet fikk jeg nå endelig TR på besøk🙌🏻🎉👏🏻😁 

Kjenner at jeg er mest glad for å endelig vite hva kroppen forberedte seg på. Det har vært 2 slitsomme uker, og spesielt de siste dagene har jeg vært mye urolig og ikke klart å slappe av. Først spent, men etterhvert veldig urolig for hva som faktisk skjedde. Fikk mye rundt og tenkte på alt mulig rart..

Prøver å tenke nå at alt som skjedde var pga kroppen som reagerer etter p pilleslutt.. frister aldeles ikke å starte på de igjen😳 Kanskje bra jeg ikke ble gravid nå hvis kroppen er så ustabil. 

Da er jeg på CD1 PP2😁👍🏻 Takk til alle som har skrevet til meg, har vært godt å ha noen i «samme sko» under denne prosessen☺️ 

Men så godt at du endelig fikk svar på hva det her var😊 da er det bare å prøve igjen! Jeg heier som bare det👯‍♀️

Skrevet

Så bra at mensen dukket opp for fult! Det var nok kroppen som trengte litt tid på seg etter pilleslutt ja 😊 Lykke til med ny runde! 😊🤞

• Liker 1
Skrevet

CD 7

Skal si kroppen har blitt satt igang etter p pilleslutt! Første mensendag hadde jeg mellomstor blødning, kjempe fint tenkte jeg. Andre dagen....... Jeg blødde gjennom 1 tampong etter bare 1 1/2 time😳🙈 Herregud, kan ikke huske å ha blødd så mye siden ungdomsskolen 😅 

Har hatt skikkelig PMS, mye oppblåst og vondt i magen... Første mensen etter pilleslutt varte kun 3 dager, denne varte 5.. Er slik jeg husker min mensen var før p pillene, så tenker det er positivt 😊

Tenker å starte å teste etter EL fra søndag, som vil være CD 10👍 Fikk EL siste på CD 15. 

Føler meg litt teit, men har begynt å drikke grapefruktjuice allerede 🙈 Syns jeg fikk så lite slim rundt EL sist, så tenkte "hvorfor ikke" 😜 Haha, ingen kan ta meg på å ikke gå all in hvertfall!

Gjest Sibirstjerne
Skrevet

Høres ut som en god plan i forhold til EL testene ! Virker som at kroppen din jobber for å stabilisere seg etter p-pille slutt, og det er jo kjempebra!🎉 

Grapefruktjuice?🤔 den var ny for meg. Hvordan fungerer det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...