Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så koselig!

Ikke det helt store innrykket av Halloween-unger her, to stykker så langt i kveld... I fjor var det i det minste 4-5 stykker.... er vel delvos været som gjør det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å se litt aktivitet her i boka di igjen, må inrømme at jeg har savnet det!

Har forresten ikke hatt så mange Halloween-unger her heller. Den eneste var lille niese på fire år. Hun kom på besøk sammen med foreldrene sine, og hadde medbragt gotteri til barne-TV :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde av lyset i gangen og låste døra jeg :sjenert:

Men en runde med unger kom akkurat idet sambo gikk ut døra. Jeg måtte fortelle dem at vi ikke hadde noe å tilby de. Heldigvis tok de det bra og smilte og sa god kveld før de gikk videre. *imponert*

Får litt dårlig samvittighet når det er søte små jenter som har kledd seg ut som kommer. Verre med fjortisguttene som ikke har gjort noe ut av seg som ringer på og skal ha gotteri :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kom faktsik aldri mer enn de to ungene i går...

Med det været, så er jeg ikke så overraska...

Men nå skal jeg prøve å holde litt liv i denne dagboka fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du link til hotellet dere bodde på når dere var på Malta? Var dere fornøyd? Holder på å sjekke muligheter for bryllupsreise jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

http://www.westinmalta.com/

Hotellet var flott, vi var fornøyd ja. Vel og merke oppdaga vi at vi jadde booka rom uten å betale for frokost da, så vi hadde bare rom, ikke mat. Vi kunne endre det, men oppdaga at vi generelt sett ikke var klare for frokost før de hadde slutta å servere frokost, så vi hadde bare rom uten frokost vi, så gikk vi stort sett ut og spiste i stedet. Vi gikk ned og spiste frokost på hotellet et par dager da (da bare la de det til regninga vår) og det var en kjempeflott frokost altså! Var bare det at vi sov lenge, sløva deretter, så skulle vi begge på badet, og innen vi var påkledd og innsmurt med solkrem, så var frokosten stort sett over... Men det finnes mange plasser man får frokost (eller lunsj...) om man rusler omkring, så det var ikke noe stort problem akkurat...

Vi storkoste oss på Malta.

Antakelig takket være at hetebølgen sluttet den dagen vi kom, slik at min mann syntes det var levelig temperatur, selv om han ikke liker varme. (men det var jo såpass varmt at jeg som liker sol og varme stortrivdes også) Vi bada stort sett i bassenget da, for sjøen utenfor hotellet var ikke så lett tilgjengelig syntes jeg (litt pyse, så jeg liker ikke så godt å bade fra klipper når det var bølger jeg) men bassenget var fint det altså. Vi gikk til det bassenget som ikke var "hovedbassenget" og da var der alltid masse ledige solstoler og sånn. Det er ikke sånn matsalg der da, men det ruslet slike serveringsgutter omkring og tok opp bestilling med og leverte dit om man ikke gadd gå bort til "hovedbassenget" selv.

Det er mange andre fine hoteller på Malta også altså, helt sikkert. Men vi trivdes der vi var i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker best å bo på leilighetshotell jeg, kjekt å ha muligheten til å lage frokost selv og spise på verandaen. Særlig siden jeg er skrubbsulten når jeg våkner og sambo gjerne kan vente noen timer med mat :ler: Men skal sjekke linken din!

Spørs om vi prøver å gjøre noe "ikke-barnevennlig" siden vi ikke vet hvor mange ferier det blir framover uten barn. Greit å spare "sydenturene" til det likevel blir greit å være i ro på et sted etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forsåvidt et godt poeng.

Å kunne lage frokost selv hadde sikkert vært fint ja, men vi gikk på diverse små kafeer, hvor vi fant litt mat. Toast, og english breakfast, omelett, dette fant vi flere plasser (men noen av dem serverte det ikke når vi var stått opp da, men ingen problem med å finne flere som gjorde det) De fleste hadde begynt lunsj-serveringen da (varm mat) men jeg er ikke i humør for det før jeg har fått frokost...

Og noe "ikke barnevennlig", da er vel ikke den reisen vi hadde akkurat aktuell. Vi kunne fint tatt den turen med barn vil jeg tro (dog ikke sovet så lenge, og valgt frokost inkludert på hotellet.) Vi ville bare ha noe "enkelt" som besto av "litt sol, litt bading, litt opplevelser, litt severdigheter, og mye avslapping"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"litt sol, litt bading, litt opplevelser, litt severdigheter, og mye avslapping"

Er det vi liker godt også, men ser for meg at det er liksom eneste alternativet for ferieturer hvis det blir barn, så greit å "få unna" de lange bilturene, USA-turer, storbyferie etc nå som vi bare har oss selv å tenke på. Håper jo at vi får til å reise på samme måte når det blir barn, men vet jo aldri hvordan det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm. Det er bare det at vi HAR ikke sånne reiser vi.

Ferie for oss har inntil nå vært ensbetydene med gjesterommet til mine foreldre, eller svigermor... Min mann er rett og slett vant til at ferie betyr å reise til slekta. Jeg er vant til hytteferier på diverste firmahytter. Ingen av oss har noen gang vært på en "sydenferie" før, så for oss var dette rett og slett "eksotisk nok". Vi er ikke "reisemennesker". For dere derimot, som reiser mye mer enn oss, så har jeg full forståelse for at du ønsker noe annet.

For oss, så var målet mitt bare at bryllupsreisen skulle være UTEN foreldre eller svigerforeldre i mils omkrets... Ferie med barn, kommer antakelig til å bestå av nettopp gjesterommet til mine foreldre eller svigermor, siden vi bor så langt unna disse, som sikkert gjerne vil treffe barnebarna. Så, "sydenferie" er sånnsett noe vi gjerne gjør nå mens vi ikke har det "problemet"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppveksten min har også bestått av hytteturer. Så jeg prøver å "ta igjen" litt nå siden jeg er veldig glad i å reise. Men kan godt se for meg at med barn så blir det nok veldig fristende for oss også å bruke hytten i feriene. Sikkert lettvint å dra dit der alt er lett tilgjengelig enn å pakke masse for å reise langt bort. Men men .- vanskelig å si noe om nå.

Har heldigvis foreldrene våre i ettermiddagsbesøksavstand vi, foreldrene mine til og med i gangavstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde vært kjekt å ha foreldre i slik avstand.

Men, de er ikke i ettermiddagsavsatand til hverandre engang. Annet enn at min svigermor bor i ettermiddagdasvstadn til min svigerfar, så bor begge mine svigerforeeldre 8 timer fra oss, og ca det samme fra mine foreldre, og mine foreldre også ca 8 timer fra oss. Liksom en dags kjøretur uansett hvor vi skal. Ikke lett å besøke alle på en gang heller. Ugunstig plassert, kan du si...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heihei.

Nå står vi forran den SISTE helga av Branncup. Finalehelga. Eller sluttspillhelga, i alle fall. Med finaler på søndag. Det betyr et par ting. For det første: Neste helg har vi fri!!! For det andre, jeg har antakelig mer eller mindre fri denne helga også. Hente og levere min kjære mann, men neppe være tilstede hele dagen. Når det pågår 2 kamper samtidig, så er det ikke så mange lag å holde styr på som når det er 14 kamper samtidig...

Det som er dumt, er at min elskede neppe er mye hjemme denne helga. Og det er blitt november, og det er blitt minusgrader, og vår bil ar dårlige sommerdekk på seg... Jeg burde byttet hjul, til vinterdekk... Men da blir et vesentlig ord her JEG.

Normalt sett så jekker jeg opp bilen til det ene hjulet, og tar det av, og setter på nytt hjul, strammer til så godt jeg kan, og jekker ned igjen (eller, strammer litt, jekker ned, og så strammer, det er vel sånn man gjør det?) Deretter, så rusler jeg inn og lager til litt mat, eller varmer meg forran ovnen, eller surfer på nett, eller allernådigst er tilstede og triller frem og tilbake hjulene mellom bil og garasje, altså frem de som skal på, og vekk de som tas av.

Jeg vil bytte ett dekk, slik at jeg vet at jeg kan det. At jeg har gjort det en gang i halvåret, slik at jeg bare vet at jeg kan det, om behovet skulle oppstå ved en punktering på en øde landevei når jeg er alene i bilen.

Men jeg er ikke sånn innmari glad i det, så jeg hadde ikke videre lyst å ta alle...

Men selv om værmeldingen sier at det skal være ganske mildt, og vått (yes, deulig vær å ligge ute på bakken i ja...) så tror jeg muligens at mine kjæreturer mellom Arna og Stadion klokken halv åtte på morgenen og klokken halv ti på kvelden betyr at jeg ville følt meg sikrere om vi hadde vinterdekk på bilen, ikke slitte sommerdekk. Og derved burde jeg sikkert bytte hjul på bilen i kveld...

Men resten av helga, har jeg forhåpentligvis dagene for meg selv, hjemme alene. Inne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å se at det er flere som VIL kunne å skifte dekk selv. Samboeren min gjør det for meg da han har tilgang til bra utstyr så det går mye fortere. Jeg protesterer og sier jeg vil gjøre det selv i tilfelle jeg punkterer, men er visst gratis veihjelp inkludert i forsikringen min. Vil likevel gjøre det en gang i blant for ikke å glemme det, for hva hjelper med det med gratis veihjelp om jeg kommer tilbake fra skitur på en øde parkeringsplass og dekket er punktert og Viking kan komme om to-tre timer? Ikke at det er så sannsynlig :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om en har gratis veihjelp, så er det jo absolutt en fordel å kunne gjøre det selv. Så kan disse vei-hjelp-folka kunne bruke tiden sin på å hjelpe de som virkelig TRENGER hjelp, til å få start på en død bil, eller få den opp av grøfta, ikke oss som "bare" har punktert, for å bytte dekker noe man SKAL kunne gjøre selv, i motsetning til mye av det andre som veihjelpfolka bidrar med...

Jeg vil absolutt kunne å skifte dekk selv.

Jeg bare liker ikke å måtte bytte alle fire, alene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle til å si nei, men så kom jeg på at min nye telefon, som jeghentet på posten i går, den er sånn musikkspiller. Den er ikke radio, men den har et minnekort som jeg kan ha musikk på. Og øretelefoner.

Om jeg bare finner ut av hvordan jeg gjør det da, mistenker at den vesle cd'n (Ja, ikke en fullvoksen cd, men den er til cd-rom så vit jeg har tolket, bare at den er søt og liten :icon_smile: )som fulgte med og den usb-kabelen har noe med saken å gjøre i alle fall...

Men, så slår det meg at jeg ikke tror jeg egentlig har noen mp3 filer på den pc'n som er i bruk. Ikke noe særlig utvalg i alle fall. For jeg har liksom ikke brukt mp3 avspilling på årevis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...