Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Du må gjerne begynne å skrive litt mer om det passer seg sånn altså. Du skriver på en så koselig og levende måte, setter pris på å lese dine betraktninger om både små og store ting :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

Heihei...

skal prøve å ta meg sammen, og rable litt mer her fremover ja...

Det skjer jo ikke så allverdens mye i vår verden for tida.

vi har hatt det hektisk med masse besøk etter ferien, tilsammen 4 helgebesøk har vi hatt på 6 uker eller noe sånn (under 2 måneder i alle fall) og vi har dessuten vært på helgebesøk også.

For min elskede mann har blitt storebror, og vi måtte jo besøke det vesle vidunderet. Husker ikke om jeg har fortalt om dette her noen plass, men ikke i dagboka i alle fall.

Min nyfødte svoger var en skjønn liten gutt, 50 cm lang og 2805 gram tung ved fødsel, så rett og slett en skjønn, liten gutt. Han ble født en torsdag morgen, og fredag etter jobb satte vi oss i ferdigpakket bil og kjørte avsted. Lørdag var vi på barselsvisitt på sykehuset, og søndag ventet vi hjemme hos dem da de kom hjem fra sykehuset, før vi kjørte hjem. slitsomt, men koselig.

Men nå har det roet seg ned, og jeg tror ikke vi har flere planer før til jul omtrent. Det er vel muligens barnedåp el før jul en gang, det vet jeg ikke, men regner med det skal være noe slikt, og at vi vel blir invitert, min mann er jo storebroren til den vesle gutten.

Takkekortene etter bryllupet er endelig bestilt, og kommer i posten nårsomhelst, sammen med album med fotografbilder, gleder meg!

Merkelig nok har ikke bildet kommet i lokalavisa hjemme, men det HAR vært i lokalavisa der han bor (og på nettsiden deres) og i lokalavisa her i byen. Mamma har purra på lokalavisa hjemme, uten at det hjalp nevneverdig...

Det blir vel takkekortskriving da i nær fremtid. Og så er det vel bare å begynne å tenke på julekorta. Og julegavene. En del av våre nærmeste skal nå få brudebilde i julegave da, så vi må bestemme hvilket bilde vi skal bruke til det, og få tilsendt rett antall forstørrelser i rette størrelser... Og finne ut hva "de andre" skal få. Jul er koselig det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel tilbake fra stadion, og god og varm igjen, under ullpledd med laptop på fanget (blir fort varm da) Hadde kledd meg godt jeg, med ullstilongs og ullsokker (godt, for det viste seg at støvlettene mine ikke er vanntette, men jeg var ikke kald på føttene, siden det var ullsokker) men en våt opplevelse var det jo likevel. På stadion har vi plass godt under tak, men utenfor... ja på vei hjem ble jeg veldig våt, men mest utenpå, hadde regndress jeg.

Og kampen var jo kjempekjekk, 4-0! (Og neste rundes motstander har fått to røde kort i dag, så de har litt ferre spillere å velge mellom når vi kommer neste helg. Men dumt at de taper, uavgjort hadde gjort seg i den kampen, jaja)

Og vips, så er helga så godt som over, og ei ny uke begynner. Tida flyr. Helgene flyr veldig fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går trodde jeg at takkekortene og albumet fra fotografen kom...

For i posten kom det en hentelapp om en sending som ikke var plass til i postkassa. Vi spiste fort middag (jeg ville dra med en gang, men min mann var sulten... han hadde vel som vanlig ikke spist lunsj, eller frokost...) og dro på posten.

Fikk utlevert ei kasse. Som vel og merke ikke var så tung... og ikke egentlig så ut til å romme albumet, som min mann mente skulle være større...

Hva inneholdt den? Te-skrin fra lipton. Jepp, jeg var med på denne ambassadør-greia derfra i vinter. Noe de som kjenner meg sikkert synes er rart, for jeg drikker i utgangspunktet ikke te. Men jeg ØNSKER å like å drikke te, så jeg prøver å venne meg til det, og hvilken bedre måte enn å få masse ulike smaksprøver tilsendt?

Jeg mener vel og merke at det sto på den siden at dette skrinet skulle inneholde masse te da, men det er tomt. Fint, men upraktisk, for de nye piramyde-tepose-pakkene (som er de de sendte oss som smaksprøver) passer nemlig ikke nedi boksens inndelingshull...

Jaja.

Men da håper jeg takkekortene kommer i dag!

Hun sa, fotografen altså, at hun skulle sende det så fort som mulig, men var ikke sikker på om hun rakk det før helga. SIST helg altså, så da trodde jeg jo at hun sikkert sendte det mandag/tirsdag om hun ikke rakk det før helga? Og nå er det torsdag, så jeg håper de snart kommer.

Mamma begynner å mase på hvor det blir av takkekorta... at de burde bli sendt ut... men jeg kan jo ikke sende dem ut før jeg har skrevet dem, og jeg kan ikke skrive dem før jeg får dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Lenge siden jeg har skrevet noe her...

Vel, nå nærmer det seg tid for branncup igjen...

Men i år har min kjære mann bestemt at jeg ikke skal delta. Derfor skal jeg ikke være tilstede (for da må jeg jo hjelpe til) Derfor skal jeg bare levee ham der om morgenen, og hente ham igjen om kvelden.

Det betyr at jeg har tre helger med "være hjemme alene hele dagen"-tid forran meg.

Og takkekortene, de er skrevet og sendt. Bortsett fra to som vi ikke har adressen på (min mann SKAL i alle fall jobbe med saken...) og det til Linn3c og familien da, som vi tenkte å levere personlig, men så ble de syke...

Så da er det vel på tide å begynne å tnke på å lag julekort, tenker jeg. Det skal vel lages mellom 30 og 40 julekort, så det er jo greit å begynne tidelig, så slipper jeg stresse med det på slutten. Og med tre alene-hjemme-helger, så har jeg da vitterlig muligheten til å spre papir og lim utover stua... Egentlig har vi en kontorpult på stua som jeg kan sette meg til på, alternativt okkuperer jeg salongbordet, det har enda bedre plass. Men det er godt lys på pulten, og om jeg bare rydder av den, så er den egentlig helt tom og ypperlig til kortlaging. (Pr nå inneholder den alle kortene fra bryllupet, som jeg brukte til dobbeltsjekking mens jeg skrev takkekort, de takkekorta jeg skrev feil på (ikke mer enn 2. Det første, der skrev jeg feil dato, og et jeg tenga en strek på når min kjære ko mmed et utbrudd litt høylyutt (han så fotballkamp...)) og resten av kortene og konvoluttene, samt de som venter på adresse, og bryllupspermen og avisa (den hjemmefra) der brudebildet tilslutt kom (det kom forrige uke, litt lenge etter bryllupet, menmen...) og litt sånn rot. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det betyr at jeg har tre helger med "være hjemme alene hele dagen"-tid forran meg.

Og ikke det nei...

Vekkerklokka på det samme lørdag som fredag. Hjemmefra før halv åtte, på stadion åtte.

Dro derfra litt før halv sju og rakk akkurat hjem til kampen, som vi ellers forbigår i stillhet og ikke nevner...

Vekkerklokka gjentok deg på søndag, men denne gangen hørte jeg den ikke, og sov til nærmere halv sju... Like fullt var vi på stadion litt over 8, og dro derfra halv ti i gårkveld.

Med andre ord kom jeg hjem sånn rundt ti i gårkveld, etter en 13 timers arberidsdag. Fikk i meg litt kveldsmat, og hoppa til køys. For i dag skulle bilen være på verskted for sin årlige service (som vi glemte i fjor, så det er litt bi-årlig...) og da være levert der før klokken var 8. Følgelig hjemmefra litt over 7, for det tar litt lenge tid å kjøre denne distansen for å være der MANDAG morgen klokka åtte, enn å være der LØRDAG eller SØNDAG klokken åtte... (verkstedet er ikke så langt fra stadion, så det er samme veien vi kjørte)

Og nå sitte jeg på jobb og er TRØTT og SLITEN og vet at det er mandag morgen og en lang uke forran meg. Og antakelig skal vekkerklokka stå på 8 for en sånn 13-timersdag på lørdag også... (men søndag er det fri! For da er det Brann-kamp på stadion, så da er det ikke branncup der!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da! Hvorfor måtte du være med likevel? Kjedelig å være trøtt og sliten mandag morgen! Vel, trøtt er jeg også, men ikke sliten heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehh... "måtte" vel ikke, det er mer en sånn der... følelse av at jeg burde...

Ja, jeg kjørte ham dit, også ble jeg jo bare med inn sånn for å se det hele litt i gang. Og oppdaga at der VAR egentlig ikke noe sekreteriat (jeg hadde en mistanke om det utfra en setning jeg hørte da jeg hentet ham fredagskvelden nemlig....)

Normalt sett har det pleid å være 2-3 stykker som sitter i sekreteriat. Tar imot lagene/laglistene, svarer på spm om "Kan du svare på hvor barnebarnet mitt skal spille? Han spiller på Gneist..." (eller Baune, eller Nymark, eller et av disse andre lagene som stiller med 2-3 lag i hver årsklasse....) og tar imot resultater. Forklarer hveien til nærmeste toalett, hvor kiosken er, og hvor Røde Kors står og har forbindingssaker. I tillegg er der min mann, som er ansvarlig for kampoppsett, får tak i motstandere og gi beskjedd når lag ikke møter opp, (etter først å ha ringt lagleder og spurt hvorofr de ikke er møtt opp), og holder et overoppsyn med baner, banemannskap, sommeroppmøte, og gjerne registrerer resultater etterhvert som de kommer inn. Og jeg pleier skrive diplomene, hjelpe til med å registrere resultater, og ellers forefallende arbeide som måtte oppstå, i sekreteriat eller andre steder.

Men nå var det altså jeg og min kjære som var sekreteriat... I tillegg til det vi ellers pleier gjøre... (Men dommerene var det andre som hadde kontroll på i år, så det slapp han, og vi fikk hjelp av et par fra kiosken til å skrive en del av diplomene, det tar nemlig tid å skrive diplomer til 128 lag på en dag...(ikke like mange på lørdag, for da var vi der ikke i så mange timer.) Joda, jeg KUNNE ha dratt hjem, men da hadde han måttet hente noen ut av kiosk-tjeneste, og lært dem opp til å kunne svare på disse spm om "hvor skal barnebarnet mitt spille", å ta imot lag, i tillegg til diplomskrivingen. Jeg KAN bruke datastystemet for å finne ut hvor lag spiller, jeg kan denne regla om at "Om du nå fyller ut denne laglista, så kan vi skrive diplomer etter den (Nei, jeg er ikke så god på å gjette, så det hjelper om du skriver lagliste ja) Jada, det holder med fornavn for meg, om det holder for deg. De som er født i 2000, det er klasse K ja. Ja, altså, så skrive vi disse diplomene til dere da. Så kan dere komme her etter siste kampen er spilt, og hente dem her hos meg, så har dere to valg: Dere kan da enten ta dem med inn bak den døra der, Ja, rett bak døra der ja, rett rundt hjørnet. Der vil det stå en mann med en mikrofon, og kjøre premieutdeling med litt lyd og stor endutiasme. Ettersom det til tider er 28 lag som er ferdig samtidig med dere (en bi-effekt av at det kjøres kamper på 14 baner samtidig, med grupper på 4 lag som derved spiller sine kamper godt organisert samtidig...) kan det bli litt kø, så om dere vil kan dere velge å få ut medaljene også her hos meg, og ta en premieutdeling selv. Ja, dere kan vente med å velge til dere kommer hit og henter medaljene, og vurdere hvor lang kø dt er, det avhenger jo av hvor mange andre som velger hva. Åja, ta ferge hjem og har litt dårlig tid, jammen dere kan komme her og hente det etter andre kampen da. Ja, det er mulig dere kan få en premieutdeling her da, om dere rekker det mellom kampene. Eller ta det med hjem og ta utdeling på fergekaia. Ja, det var det, da får dere la lykke til, og kose dere! Ja, skal vi se, det er bane 7 dere begynner på, så nummer 5, og siste på bane 7 igjen ja. Ja, flott, kos dere!"

Trøtt og sliten etter å ha STÅTT det meste av dagen, gjentatt den rekka der (vel og merke selvsagt med litt tilpassinger ettersom ja) og skrevet diplomer innimellom (og selvsagt da den neste informasjonsramsa: Ja, da var dere ferdige ja? Håper dere har kost dere? Nå vil dere ha premieutdeling ja (evt, ha ut medaljene, hvor mange er dere, skal vi se, 1-2-3-4... 8 ja, skal vi se, her er 8 medaljer ja, da får dere ha en fin tur hjem) Ja, her skal vi se,... her er diplomene deres ja, Da tar du guttene med deg inn i kafeteriaområdet, samle guttene nede i salen, gi denne bunken til mannen med mikrofonen, så roper han dere opp når det blir deres ut. Jada, da får de medalje av ham, ja flott, inn der ja!") har jeg en slik samvittighet som tilsier at jeg kan jo ikke egenltig klage, min kjære mann har jo stått der like lenge som meg, og det er det flere andre som har også. (Vel og merke, kiosk-personlet og dommer-organisatorene og ryddemanskapet er i to eller tre skift i løpet av en sånn dag, men de som styrer kioskgjengen, vi, og et par andre, er der fra det åner til det låses bak oss)

Det er jo mange barn som skal spille fotball og kose seg. For at det skal fungere, så er man rett og slett avhengig av et frivillig mannskap som organiserer det hele. Og jeg er rett og slett en del av det. Det er jo på en måte verd det, når du ser de strålende ansiktene når de får medalje rundt halsen (Jeg var med på de siste medaljeutdelingene i går kveld) eller får høre av lagleder når de får utdelt sin diplombunke og medaljene at "ja, vi har kost oss, en kjempeflott turnering!" (så mye koseligere enn i fjor, når det i tillegg til at det regna, var mye "så dårlig organisert at det er en skam!"-kommentarer (Ja, det var noe med det at det regnet. Dommerene våknet, så ut, og fastslo at de var syke. Kioskpersonalet våknet, så ut, og kom til at de var syke. Det gjorde banemannskapet også. Og en del av lagene. Kiosken fikk vi på et vis mer eller mindre opp å gå (for selv om de kom litt sent igang, så er det ikke så mange som stiller seg i kø sånn med en gang de kommer på plass) Men når man har 14 baner, 3 dommere, og målene ikke er satt utover banene, og de som skulle gjøre det... rett og slett valgte å ikke komme... da blir det ikke en veldig fantastisk godt organisert turnering...)

Men, min kjære HAR lovet at han ikke skal være med på dette neste år, og da blir jo ikke jeg heller det. Da må de rett og slett få noen andre til å gjøre det. Han har jo sånnsett lovet det i fjor også. Og han snakket på det året før også... så vi får nå se. Men, han har sagt det høyt, til flere enn meg, i år. Så kanskje han klarer det.

Det går jo hardt utover nattesøvnen og helsen hans. Han jobber sene kvelder og netter med kampoppsettet i forkant av turneringen. I tillegg til en stressende hverdag på jobb med lange dager har han dette presset hengende over seg, lite søvn, mye stress. I år som i fjor endte det hele opp med at han ble syk og måtte være hjemme fra jobb en dag, noe jeg er sikker på kommer av at han rett og slett stresser for mye. Og det ER ikke godt for ham. Det blir rett og slett for mye.

Så jeg håper han klarer å holde seg, når de kommer til våren og trenger litt hjelp med å bare få ut invitasjonene... Ja, litt sånn oversikt over hvor mange lag de har plass til i turneringen. Hvilke dager blir det da? Ja, kampoppsettet kan han vel lage, han trenger ikke være tilstede på stadion hver dag denne gangen, det kan noen andre ta seg av ja... Ja, jeg skal jo i alle fall ikke være med ham, ja, nei, altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner litt igjen det der fra sambos hobby. Blir at jeg stiller opp innimellom jeg også, for vet at hvis ikke blir han opptatt mye lengre. Bedre å hjelpe til og få litt tid sammen i tillegg til at han da gjerne blir ferdig raskere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mm.

Jeg har jo på en måte valget mellom å sitte hjemme, alene, vite at han jobber og stresser, og vite at han da i tillegg vil bli sittende med resultatregistreringen etter jeg har lagt meg. Og jeg vil sitte med dårlig samvittighet for at jeg ikke hjelper ham. Alternativt kan jeg velge å være der, hjelpe til, så de aller fleste resultatne blir registret i løpet av dagen, slik at vi kan legge oss begge to når vi kommer hjem. OG smtidig så får jeg jo sett ham litt i løpet av dagen. Og får litt bedre samvittighet for at jeg jo tross alt hjelper til.

Også kan jeg jo smile når svaret på hvorfor jeg er her så kontant kom fra min mann: "Hun er her fordi hun er gift med en mann som ikke har sertifikat!" (Hadde han kunnet kjøre selv hadde jeg ikke hentt hampå fredag. Da hadde jeg ikke hørt den kommentaren om at der ikke var tiltenkt et reelt sektereriat. Hadde han kunnet kjøre bil hadde kan kjørt selv til stadion lørdag morgen, og jeg hadde ikke "blitt med inn sånn for å se"...)

Dog, når hun som spurte egentlig trodde jeg var der på samme bakgrunn som henne, begynner jeg å lure på om jeg har mistet dette "unge utseende" som har lurt folk i så mange år... Jeg har pleid å bli tatt for å være yngre enn jeg er jeg, men nå antok hun at jeg var der fordi jeg hadde en sønn eller datter som spiller på et av barne-lagene til Brann... Jeg er klar over at jeg teoretisk sett kunne hatt det, for de begynner vel å spille fotball når de er... 7? (Og jeg er jo faktsik 28 år gammel...) 2000-årsklassen var den yngste klassen i turneringen. Og jeg kunne jo sånnsett fått barn i 2000 jeg... men jeg traff ikke min mann før sommeren 2001, så det ville vært litt dumt...

Men neida, mange antar at jeg er med på dette rett og slett fordi jeg er på dugnad, slik "alle foreldre jo er". Men faktisk, så hender det at vi barnløse også deltar i frivillig arbeide i opplegg som gjelder barn. (det er dog bare jeg som er frivillig da, min man er betalt. Dog, timeprisen er nok ikke så stor om man regner på det....)

På et vis er det jo koselig.

Det er bare veldig slitsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigerjente
SERIEMESTER 2007!

Gratulerer til deg, og alle andre bergensere her inne i dag!

Guri så deilig det var å få bekreftelsen på at kampen var ferdig i dag!!! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er visst ikke så flink å være aktiv i dagboka mi jeg.

Det skjer liksom ikke så mye å skrive om...

Men dagene går da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jo, det er nok det.

"Ikke visste jeg at alle disse dagene som kom og gikk - var livet"

Og dagene kommer, og dagene går. Og det er de som er livet. Og da er det vel slik at jeg egentlig burde skrive om hva nå enn som skjer i disse dagene da, for det er jo de som er livet mitt.

So here we go:

I dag har jeg svært lite planer. Helt minimalt. Men jeg skal prøve å være litt flink. Jeg har ferie i dag. Bare sånn fordi det finnes ingen koselige, røde dager på kalenderen som gir oss fri på høsten, så da ordner jeg noen selv. Har noen feriedager igjen, og synes dette er en fin måte å bruke dem på. Ikke alle, men et par i alle fall. Gå litt på shopping, hadde tenkt å klippe håret, men ikke rota meg til å bstille time, så det blir bare dersom jeg får en time på dagen. Vaske litt klær, rydde i huset, shoppe snop til ungene som sikkert kommer og ringer på døra i kveld, og lage middag til min kjære ektemann kommer hjem fra jobb i ettermiddag/kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres deilig ut! Tenker litt på å ta ut en avspaseringsdag og bare kose meg og sulle hjemme jeg og, men så var det det å få tid da... Skal snart ha ferie igjen, men da reiser vi jo bort, så blir ikke tid til sulling hjemme da heller :forvirret:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle merkelige ting...

Her sitter jeg og ser Grey's Anatomy mens jeg spiser frokost (livet med denne digitale boksen med hardisk er ikke så dumt) og så hører jeg noe romstering på andre sida av veggen. Jeg tenker meg om... det er ikke nabo på den siden, det er garasjen vår. ER det noen i garasjen når Jeg rusler ut, akkurat i tide til å se nabokatten tar det siste skrittet opp "stigen" (det er spikret fast en "stige" på veggen) opp på "loftet" på garasjen...

Håper han kommer seg ned igjen!

Hørte nettopp en lyd som kan tyde på det, jeg får undersøke når jeg går og tar ut bilen og kjører en tur på shoppingsenteret, sjekker om frisøren har en ledig time, får tak i litt middag og sånn.

Hmm, lurer på om han har for vane å gå opp dit, og hva der er for noe spennende (så vidt jeg vet er der bare litt planker og sånn, etter da forrige huseier bygget veranda)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden, kombinert med våte kattespot på taket, og ingen katt på "loftet" (der er absolutt ikke noe på loftet, jeg titta opp.) gir meg klare indikasjoner på hvordan han kom seg ned...

Jaja, jeg bekymra meg for om jeg måtte hjelpe ham, men det var ikke noe problem, heldigvis.

Og nå er jeg nyklippet. Definitivt kortere enn jeg har hatt det på lenge, men fortsatt langt hår altså, som frisøren påpeket. Uvant, men kjekt med litt forandring.

Vaskemaskina kjører, jeg ser mer Grey's, og nyter feriedagen min, selv om det plaskregner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...