Bettie Skrevet 16. februar 2007 #1561 Del Skrevet 16. februar 2007 Jeg ville latt bileieren være. Du har forsøkt å gjøre det som er riktig, og kanskje det var en skade på bilen fra før - og at den ikke er blitt større? Ønsker deg en god helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 16. februar 2007 #1562 Del Skrevet 16. februar 2007 Ellers da, står alt bra til? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #1563 Del Skrevet 16. februar 2007 Bileieren har jeg latt væreå tnke mer på ja,Bettie. Vi forsøkte, og han tok ikke kontakt. Hans problem. Jeg har gjort det jeg kunne forventes å gjøre. I stedet irriterer jeg meg daglig over at bilen står slik parkert at det er vanskelgi å rygge ut av vår garasje nå som det er vinter (pga måten bræytebilen legger fra seg snøen, men en plass må den jo være) i alle fall når jeg vet at det ikke er lov. (jeg visste jo det før også, egentlig, men hadde liksom glemt det. Så da irriterte jeg meg bare over at det var vanskelig da, nå irriterer jeg meg over at han altså gjør det vanskelig for meg ved å bryte reglene. OG han har fått mange klager, og likevel endrer det seg altså ikke) Sånn ellers, chica, så stårt det vel så bra til som man kan forvente... Bryllupsplanlegging, men jeg "står litt fast", og føler at dagen nærmer seg faretruende fort... Lav konsentrasjon og lite overskudd (delvis dette som skaper provlemer for bryllupsplanlegginga) skaper også litt trøbbel med jobb (jeg er jo faktisk på jobb nå... Og bare gleder meg til jeg skal hjem, men det er 2,5 time til, så jeg måtte bare ha ei KG-pause...) Hjemme er det rotete, og jeg kommer aldri i gang med de gode planene mine for å gjøre noe med det (litt dårlig FlyBaby for tida, altså) Men egentlig skal jeg vel ikke klage. Jeg har en samboer som jeg elsker... en FORLOVEDE som jeg elsker faktsik, vi skal gifte oss om ca 4 måneder (oi!) vi trives i huset vårt, om en måned eller to får jeg vel vite om jeg får fast jobb eller ei, og enn så lenge HAR jeg i alle fall jobb (ut april) Så joda, jeg har det nok bra jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 16. februar 2007 #1564 Del Skrevet 16. februar 2007 Noen burde fått tauet vekk bilen om den står feilparkert. Spørs bare hvem som styrer med det? Vi får bot vi, om vi står utenom oppmerket parkeringsplass der vi bor. Borettslaget har vært så greie og sette bort jobben til parkeringsetaten, så de dukker opp med hyppige mellomrom for å bøtelegge Er sånn nogenlunde ryddig på stuen hos oss, men dessto verre på kontoret/gjesterommet, der alt blir slengt inn når det ringer på døren Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 16. februar 2007 Forfatter #1565 Del Skrevet 16. februar 2007 Ja, du kan så si. Det er mot borettslagets regler å stå parkert i tunet. I det tunet jeg bor har vi garasjer, bortsett fra en rekke som har parkeringsplass i enden av rekken. (det er forskjell mellom tunene) så det er lov å kjøre i tunet, men ikke å stå parkert utenom altså på egen plass. Denne bileieren har flere biler enn han har parkeringsplass til (ettersom man stort sett bare har plass til en bil i garasjen, og en bil forran den) så han har altså denne bilen stående i tunet. Det står av og til en annne bil også bak denne, vet ikke hvem det er sin. Altså mot lagets regler, men det er ikke noe sånn ordning på det med bøter eller borttauing. (til opplysning, nå er jeg ikke lenger offisielt på jobb. Fysisk sett er jeg det i 20-25 minutter til, men jeg har logget meg ut av systmet, "klokket meg ut". Jeg var rett og slett for trøtt og uopplagt (sovetrøtt, tung i hodet, snikende hodepine, jeg er TRØTT!) til å jobbe mer, så nå sitter jeg her med god samvittighet) Jaja, om snøen regner vekk, så vil ikke bilen lenger stå i veien for meg, så da slutter jeg sikkert å irritere meg over den. Vi har et gjesterom som ikke ser ut. Mitt "hobbyrom" er også rotete, men det er ikke så ille. I loftgangen der vi har pc-bord er det... kaos på pulten, men ikke så ille. I kjelleren har vi et "klesrom", der ting henger til tørk (og dessverre oppholder seg lenge etter det burde vært kommet i klesskapet) og et litt rotete bad. Pluss at det ikke er helt ryddig på soverommet heller da, men det er til å leve med. Kjøkkenet trenger en skikkelig omgang, det har samlet seg opp litt oppvask. Tar ikke allverdens tid, men kjedelige greier. Stua er... støvete. Ellers greit nok, skal ikke ta lang tid å rydde den levelig, men der er støvete sånn i sånne "krinkelkroker" der jeg ikke tar så ofte. Det er støvsuget for ikke så lenge siden (men det trengs jo alltid igjen) men det er ikke tørket støv på en stund på sånne plasser det det samler seg litt fortere enn man tenker over. (sånn lista midt på veggen f.eks...) Det er sånnsett altså hver for seg ting som stort sett er greie å fikse, men det er litt mange ting... Ikke slik at det er ulevelig, utrivelig eller uhygiensisk, bare slik at det trengs en omgang. Tror mye av det som gjør det er at det aldri er sånn med oss... at det plutselig ringer på døren. Pluss at jeg er lat, og hverken jeg eller min kjære er sånne som har støv på hjerna... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 18. februar 2007 Forfatter #1566 Del Skrevet 18. februar 2007 Nå er i allefall bollene bakt, de står og avkjøler seg. Vi skal lage potetball til middag, så noe sier meg at vi ikke orker så mye kremboller sånn med det første da... De ble litt store, så vi klarer nok ikke mange, men det er nå så. Min kjære gjorde en superinnsats på kjøkkenet på fredag, så nå er der så trivelig så Så får jeg bare jobbe med å holde det ved like. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #1567 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har blitt lipton-anbassdør jeg! (nei, jeg skal på ingen måte prøve å verve noen her, det er ikke lov, og jeg vil ikke utnytte KG slik altså, det er ikke det dette handler om, bare skrive litt om hvor rar jeg er...) Det er passe snålt, ettersom jeg IKKE DRIKKER TE! (jeg måtte velge hvor ofte jeg drikker te, og valgte en gng i måneden, det er det minste de hadde...) Jeg ØNSKER å drikke te. Sånn langt inni meg, så har jeg en ide om at det er lurt... Mine foreldre drikker te. Masse te. Jeg vet at det er sunt. Også vet jeg at dersom vi noen gang får barn i fremtiden, vil det være noe vanskelig å få dem til å akseptere at de må drikke melk til frokost, når jeg drikker sjokomelk... Og det gjelder antakelig jus også. Kaffe klarer jeg ikke, jeg har prøvd, og jeg brakk meg. Te finnes jo i så masse smaker, og mamma påstår det er godt (jeg hr bare aldri turt å prøve, etter å ha blitt utsatt for en meget ekkel te på barneskolen (hvorfor de skulle ha oss til å drikke te i 5. eller 6. klasse er for meg et mysterium da, nypete tror jeg det var, og bare EN i klassen likte det...) Så jeg har tenkt at om jeg begynner sånn i det små, så klarer jeg kanskje å bli en te-drikker. Det er vel lurt? Sånn om jeg begynner nå, så klarer jeg det kanskje innen vi får en ny generasjon i hus. (det er jo ikke sånn helt umiddelbart, så det går nok bra) Så derfor har altså en ikke te-drikkende Malama blitt Lipton-ambassadør. snål? Jeg. Joda, men der er jo en forklaring... (Jeg er jo sunnmøring også, og de sender meg jo en gratis pakke te fordi jeg meldte meg inn, så da har jeg noe å prøve meg på... uten å kjøpe det, til og med!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bettie Skrevet 22. februar 2007 #1568 Del Skrevet 22. februar 2007 Det finnes sikkert en te som du også liker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 22. februar 2007 Forfatter #1569 Del Skrevet 22. februar 2007 Det gjør sikkert det. Så nå prøver jeg meg som ambassadør, for det er jo i det minste gøy. (og te-smakerpøve) Hvordan de forventer man skal kunne komme opp i 150 poeng (uten å jukse) er litt over min fattevne da, all den tid man får 1 poeng pr "leste postkort" (og 15 for å verve noen) Selv laveste nivå, 50 poeng er jo langt over mine grenser, jeg har ikke 50 venner jeg kan sende sånne kort til, og ikke så mange jeg kan tenke meg vil verves heller... Ser ikke for meg å verve mamma, hun drikker ikke posete (hun trakter te i løsvekt) men jeg skal tipse min bror (han drikker faktsik litt te) Han er jo også sunnmøring, og verdsetter sikkert gratis te i posten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #1570 Del Skrevet 23. februar 2007 Det skulle vel bare mangle at jeg blir syk nå da... synes jeg kjenner hypokonder-symptomene komme krypende, både kløe i halsen og lettere uvel... Jada, for det går både smittsom forkjølelse (følgelig folk som går og hoster her og der) og selvsagt denne omganggsyka, rundomkring på jobben min, visstnok.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 23. februar 2007 #1571 Del Skrevet 23. februar 2007 Eneste som funker når jeg er slik er å legge seg å sove. Hvis du legger deg når du kommer hjem og sover til imorgen tidlig kan det være du slipper unna. Noen planer for helga da? Her blir det rolig hjemme-alenehelg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #1572 Del Skrevet 23. februar 2007 Her er planen bryllups-invitasjons-masseproduskjon! Samt at vi skal avsted og prøve gifte-seg-i-klær til min elskede. Kanskje jeg burde gi dette te-prosjektet mitt en prøve (om gratis-teen min ikke kommer så har jeg alltids noe stående etter sist mamma var på besøk, tror jeg) for jeg har jo lært det de siste dagene, at te er sunt, masse sånne antioksidanter, og de er visst lure, ja Også knakse litt c-vitaminer (mest kiwi og appelsin, mange tyggetabletter blir man dårlig i magen av, og det er jo det jeg skal UNNGÅ!) sove lenge kan jeg nok bare drømme om, jeg eier ikke evnen til det. Tipper jeg er ute av senga før ni jeg, senest. Våken sikkert i 8-tida. Og det er derfor jeg legger meg i relativt normalt/sen tid. Om jeg legger meg rett etter jobb... så er jeg nok klar for ny dag klokka fire... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. februar 2007 #1573 Del Skrevet 23. februar 2007 Enig med Chica, nok hvile er det eneste som funker. For all del ingen anstrengende utskeielser, og nok søvn. Dessuten har jeg hørt at varm te (uten sukker!) er lindrende ved vondt i halsen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 23. februar 2007 #1574 Del Skrevet 23. februar 2007 Shopping og invitasjonslaging høres gøy ut Bra helgeplaner det! Når jeg er syk kan jeg sove ei hel helg jeg, for å bli bra til mandag morgen. Sovner gjerne på sofaen etter jobb, blir vekt og går og legger meg i senga i ellevetiden. Lørdag når jeg våkner tusler jeg og legger meg i sofaen der jeg halvsover hele dagen. sånn fortsetter helga. Og dette skjer typisk i helger, blir omtrent aldri syk i ukedagene Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #1575 Del Skrevet 23. februar 2007 Huff, uten sukker? Jeg tenkte å bruke masse sukker jeg, sånn litt og litt da, til jeg fant passe mengde) i tilfelle jeg ikke liker te? Men, i dag skal jeg være optimist. Og derfor håpe at jeg LIKER te. Jeg trodde jo ikke jeg likte kinamat/wok heller, men har jo blitt riktig så flink til å spise det. (Dette te-prosjektet er altså ikke BARE gratis te, det er en del av et større prosjekt om å utvide mine horisonter...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #1576 Del Skrevet 23. februar 2007 Når jeg er SYK kan nok jeg også sove, har jeg feber (og for meg er det feber dersom jeg nærmer meg å se 38-tallet) så sover jeg glatt massevis. Men nå er jeg ikke egentlig syk da. Bare typsik min flaks om jeg blir det. I helga ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chica Skrevet 23. februar 2007 #1577 Del Skrevet 23. februar 2007 Te uten sukker er grusomt! Er det bedre for halsen? Bruker suketter jeg, da holder det med to stk. Skal jeg ha sukker trenger jeg tre spiseskjeer minst for at det skal smake godt. Så tør nesten ikke drikke te når jeg er bort til andre som ikke har suketter. Skjemmes litt når jeg har i så mye sukker, men må jo det for at det skal smake godt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #1578 Del Skrevet 23. februar 2007 Smaker det like greit med suketter som med sukker? Jeg har suketter også, nemlig, mamma bruker det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fakse Skrevet 23. februar 2007 #1579 Del Skrevet 23. februar 2007 Sukker mater bakteriene i halsen, så akkurat når du har kribling i halsen bør du ikke bruke så mye av det hverken i te eller i andre former. Men til vanlig kan du selvfølgelig bruke så mye sukker som det passer deg. Bortsett fra at litt av den sunne effekten forsvinner da Men jeg vil heller anbefale deg å prøve forskjellige typer te til du finner en du liker uten at du må ha masssse sukker i den. Det finnes kjempemasse forskjellig, og selv om jeg liker te veldig godt så liker jeg langt i fra alle typene. Du får sikkert smakt på litt forskjellig om du får gratis prøver fra Lipton, men jeg vil anbefale deg å holde deg unna vanlig svart lipton-pose-te for den smaker ikke noe særlig, og i alle fall ikke for en nybegynner. Nype-te er kanskje heller ingen slager siden du har dårlig erfaring med det, men kanskje andre typer frukt-te er tingen? Anbefaler å prøve eple/kanel eller kanskje vanlije om du har tilgang på det, de er ikke så utpreget sterkt, men samtidig med veldig god smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malama Skrevet 23. februar 2007 Forfatter #1580 Del Skrevet 23. februar 2007 Usikker på hva jeg får fra lipton egentlig (dersom jeg hadde vært en aktiv verver hadde jeg fått bonuspremien som i alle fall er mange smaker, men jeg liker ikke å plage mine venner og bekjente med reklamemail og enda verre sms (tenk å legge opp til at folk kan sende reklame-sms til folk (uten å betale for det selv!) får ikke selv bestemme så mye av hva som står i den, men kan jo bedrive onskalspfull telefon-terror....) Og det viste seg at min bror ikke drikker te likevel, så han ville ikke la seg verve, for han hadde ikke bruk for en gratis te-pakke (Hmm, han skal liksom være min bror, og således ha de samme sunnmørsgener som meg vel????) så bonuspoeng er det ikke så mye av. Men spennende å se hva som kommer, og kanskje det kan åpne en ny verden for meg. De selger jo te på butikken, jeg kan jo kjøpe der også... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå