Gå til innhold

Malama sine skrablerier

Malama

Anbefalte innlegg

Jeg er nok flinkere å legge hislen i din dagbok, enn å skrive i min egen tror jeg...

JEg burde nok skjerpe meg.

Men ikke akkurt nå, nå skal jeg lage middag... suuuulten jeg. Men av de tre sonm bor her for øyblikkte (ettersom vi har besøk) er jeg den enste som er kommet hjem enda, så det blir enslig middag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, bare har det travelt akkurat disse dagene. Flrst har vi altså hatt besøk her i ti dager, i dag har jeg kommet fra jobb NÅ, og i morgen klokka 8 sitter vi på flyet. Så nå må jeg pakke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nja, da skal vi besøke min farmor, farfars grav, og mormor og morfar på i morgen. De skal visst spise middag hos mamma og pappa, om de er i form, alle tre.

Lørdag skal vi kjøre og besøke hans mormor, hans morfar grav, has farfar og hans farmos grav. Dette inkluderer to ferger, go tar nok det meste av lørdagen. Søndag sal vi kjøre tilbake til bergen.

Og.. når jeg sier "vi" så mener jeg at JEG kjærer, og HAN sitter på... for bar en av oss har lappen....

Det blir først gangen jeg er på farfars grav siden begravelsen, han var jo ikke der sist jeg var der (siden urnenedsettelsen var noe tid senere) Hans morfars grav har vi vært på før, han døde sist vinter. Hans farmor har vært død i 20 år, men jeg har bare vært der en gang.

Det blir en tur preget av at vi kal treffe våre besteforeldre, siden vi vet at vi fort kan mste dem. Vi har begge mistet hver vår bestfar i år, og det blir litt viktgi for oss å gå på gravstedne også.

Slappe av, de skal jeg tter planen gjøre i februar... For når vi kommer tilbake, er det på tide å tenke julegaver, julekort og overtid. Det ser ut til at jeg kan få en deilig juleferie, så da skal jeg slappe litt av, før det stoooore arbeidspresset i januar. Jeg jobber jo med regnskap.... det er årsoppgjør....

En gang i februar forventer jeg altså å slappe litt mer av. Før jeg begynner omtrent da å stresse med jobbsøking, ettersom vikariatet mitt går ut april...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke muligheter for at vikariatet ditt blir fast jobb, evt forlenget vikariat?

Ikke direkte akkurat dt vikariatet jeg har, jeg tror ganske så sikkert at hun kommer tilbake fra barselspermisjonen sin, men dette er jo kontrakt nummer 6 ele rnoe sånn på de to årene jeg har vært der, jeg ser ikke bort fra at eg kan få et nytt vikariat, kanskje. En god del av de fast ansatte har begynt som vikar, så er jeg der leng nok kan det åpne seg en mugihet, men det er ikke slik at mitt nåværende vikariat har stor sjangs for å bli lengre eller fast sånn direkte.

Men det ordner seg vel, håper jeg.

Nå er jeg altså tilbake fra helgeturen. Koselig tur, men slitsom. Og ettersom det er ti grader her, så gjør vi vårt ytterste for å få opp varmen...

Dt er jo kjekt å treffe folk, men tunge turer på gravstedene, det er noe med å se gravsteinen for første gang. og faktsik er en dag med 5 besøk også ganske slitsom. To ferger for å komme til de lengst unna, og vi var på tur fra halv ni om morgenen til halv tolv på kvelden.

Nå får jeg vel gå og hjelpe til med å pakke ut og varme opp hr, så får jg skrive mer senere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får si som pappa spøkte med i helga: "Det er godt å være på jobb igjen så jeg får slappe av"

Det stemmer ikke helt da, for jeg har MASSE å gjøre på jobb også.. Og når jeg kommer hjem må det fokuseres på å pakke ut (når det var så kaldt i går ble det båret inn fra bilen, men bare det nødvendigste ble pakket ut, før vi pakket oss under et pledd og videre under dyna) og vaske klær og få litt orden. Det skal pyntes til advent til helga, så jeg må vaske julegardinene til kjøkkenet og rydde og vaske litt over det hele.

Det skal vel bli en orden på det etterhvert, regner jeg med.

Kanskje jeg må begynne med lister her igjen, som kan oppdateres, slik at jeg viser hva jeg har gjort, og på den måten tvinger meg selv til aktivitet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var sikkert godt å ha tatt den turen, men med det programmet måtte jo helgen bli ganske slitsom.

Godt at du har planlagt avslapping i februar - men det er jo litt lenge til, da. Håper du får noen avslappende dager før det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Malama! Fikk lyst å stikke innom å hilse på:-) Koselig dagbok du har her. Ha en fin dag, nå er det snart helg!

Ha en fin dag og helg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, denne helga skal jeg KOSE meg!

Skal lage fårerull (julepålegg) Selv om vi ikke er hjemme i jule, så kan vi spise det i desember og januar. Skal spise på juleserviset vårt for første gang. Vi fikk til jul i fjor, begynte å samle, og siden vi altså ikke er hjemme i jula... vi spiser på det i adventsøndagene, jual spiser vi på andres servise, ettersom vi er bortreist. Skal henge opp julegardiner på kjøkkenet, julestjerne og 7-armet stake i vinduene. Jeg tillater julebrus og julemusikk. Vi skal på lysfesten i morgen dersom været er bra, det er kjempekoselig (tenning av juletre midt i Lille Lungegårdsvann med fakler rundt vannet, og julesanger og sånn, og fyrverkeri på slutten)

Dessuten er det helg. Vi skal være hjemme. Alene. Ikke noe besøk som skal låses ut klokka ni. Ikke noen BrannCup som medfører oppmøte kvart på åtte. Ikke er vi på besøk og skal kjøre rundt til ørten hjem og starte med ti ferkga en halvtime fra der vi våkna. Ikke skal vi kjøre den 8 timers lange vien hjem. Rett og slett helg :) Gjett om jeg skal sove ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du gleder deg til helga ;) Godt å ikke ha noen store planer for helga! Flere som har soveplaner, er allerede bestemt at vekkerklokken skal ikke på til i morgen, og mobiltelefonene skal slås av. I morgen skal vi sove til vi våkner.

Håper du får ei fin helg og får kost deg masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...