Gå til innhold

Hildegards vaklende vei mot hustrutilværelsen


Hildegard

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I dag var jeg hos sydamen og fikk tatt mål og valgt ut stoff.Det var GØY! På kvelden var jeg og Min Trolovede i det kulturelle hjørnet og var på et foredrag om DaVincikoden i den lokale kirken. Det var "vår" prest som foreleste, det var litt artig.

Nå må jeg kjøpe sko til kjolen, måtte ha det til neste prøving slik at lengden blir rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må visst begynne å lage huskelister jeg også...

-finne ut priser på frisør og sminke den ene palssen kontra den andre

-gå på blomstermesse og finne pris på dekorasjon og bukett

-finne ut om det lønner seg å bestille buketten det ene stedet heller enn det andre

-maile hotellet og få de siste detaljene og klokkeslettene

-begynne å lage invitasjonene

-kjøpe sko

-finne ut om toastmaster fortsatt er toastmaster

-snakke med vår lokale dj og lage spilleliste

-hoste opp et dansekurs slik at vi får lært noen trinn

-svigermor skal se om hun finner et godt tilbud på bryllupskake, evt må vi lage den selv

-klargjøre info til forlover ang. u-lag

mai:

-legge de siste planleggingsdetaljene på ringene

-finne ut hva tilbudet fra fotografen egentlig innebærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Juba juba!

Nå er skoene i boks, de blir av merket Rainbow Club. Finner ikke bilde av dem på nettet, men de har litt høy hæl og to små hjerter på siden. Er bilde av noen brudepikesko, omtrent som dem, bare i en mer voksen utgave da :) . Har fått pris på brudepynting hos den lokale frisøren: 2650, inkl sminke og prøvetime. Er dette dyrt eller ok? Skal høre et par andre steder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Kjenner jeg blir litt provosert av debattene "skal foreldre være med å betale" og "skal gjestene betale for selvvalgt fyll eller få dette på brudeparets regning".

Vi skal ha et traddis-bryllup (om enn litt løst i snippen), Jeg skal ha hvit kjole på og det HAR jeg drømt om siden jeg var liten. Vi setter pris på en tale eller to, og håper jo at noen har noe pent å si om oss som kan sies offentlig. Gjestene får vekomstdrink, vin til maten, tre retters middag, cognac/likør til kaffen, to bonger, fri tilgang på mineralvann og isvann (en selvfølge) , et velfylt kakebord og annet småsalt snacks. Og hvis dette ikke er godt nok, kan gjesten se til å i svarte helvete holde seg hjemme.

Og jeg tror ikke nøkkelen til et vellykket bryllup der "alle" har kost seg glugg ihjel er å ha det kjipest mulig der gjestene må lage sin egen mat fra bunnen av, der bruden er kledd i sekk og strie eller i beste fall har byttet til en ren grilldress. :roll:

Og jeg forventer at de inviterte som vet de ikke vil klare å hygge seg den kvelden, de takker nei. Sure, mugne tryner er ikke velkomne den dagen.

Sattan eg blir så lei skitmentaliteten her inne av og til :sinna:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O ha! Sko er bestilt via venninne i England: Rainbow Club, Melody :) ! Kjøpte først her i byen, men da jeg kom hjem og tok dem opp for å beundre dem, ble det en skikkelig nedtur. Det var synlige skraper på, sålen under bar tydelig preg av at skoene var blitt prøvd MANGE ganger, den rosa sålen inni var grå av skitt, og de hadde en eim av TÅFIS :tristbla: . Og dette hadde jeg betalt 950 kr for!! Leverte dem tilbake og fikk pengene igjen. Greit nok. Ville ikke klage og lage en scene siden det var en kunde i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er siden: http://www.1stcallforweddings.co.uk/rainbow_club_shoes.html, og så heter skoene Melody. Jeg er ikke så glad i sko med spisse snuter, men til den kjolen jeg skal ha vil det se finere ut med litt spenstige sko heller enn trauste lave sko. Regner med jeg klarer en dag med spisse sko, de synes jo nesten ikke likevel :) .

Kjøpte litt mer dill til bryllupet; sånne polerte glasskuler som skal ligge innimellom blomster og lys. De kostet 12 kr pr boks, men vet ikke hvor langt en boks rekker. Kanskje trengs det to bokser pr utstikker. Skal også kjøpe lysestaker på Ikea, sånn helt flate og nesten usynlige. Glasskulene var også fra Ikea forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Stilige sko!!! Samme her, når det gjeld spisse sko-problematikken!! Hehe... Eg endte også opp med det, forstår du... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Nå er skoene kommet til venninne i England. Hun har sjekket at de ikke lukter tåfis og ser nye ut. Gleder meg til de kommer i posten. Vi har også brettet invitasjoner til vi var blå i trynet, snart ferdig med dem også :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lillelou

Gratulerer med tåfis-frie sko! :blomst:

Gratulerer også med snart utsendte invitasjoner-nå må jeg snart begynne å tenke ut hvordan jeg skal svare på den... :sjenert:

Har ikke fått jobba noe med u-laget de siste dagene,for hodet mitt er fullt av snørr og jeg er generelt ukonsentrert og vil bare shoppe, men har kontakt med din søster R og venninne S,og de virker entusiastiske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er siden: http://www.1stcallforweddings.co.uk/rainbow_club_shoes.html, og så heter skoene Melody. Jeg er ikke så glad i sko med spisse snuter, men til den kjolen jeg skal ha vil det se finere ut med litt spenstige sko heller enn trauste lave sko. Regner med jeg klarer en dag med spisse sko, de synes jo nesten ikke likevel :) .

Kjøpte litt mer dill til bryllupet; sånne polerte glasskuler som skal ligge innimellom blomster og lys. De kostet 12 kr pr boks, men vet ikke hvor langt en boks rekker. Kanskje trengs det to bokser pr utstikker. Skal også kjøpe lysestaker på Ikea, sånn helt flate og nesten usynlige. Glasskulene var også fra Ikea forresten.

Gratulerer med sko! De var stilige! Jeg har desverre helt noia for spisse sko, og håper i det langste for at jeg slipper unna. (Har sko på vei fra USA som jeg håper passer.

Ikea må være enhver bruds drøm. De har jo så ye billig og bra til å dekke bord med. Gleder meg masse til jeg skal dit og gå berserk. (Venter så lenge jeg klarer med å reise, for jeg bør vite litt hva jeg skal ha først.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 2 uker senere...

Det blir kjoleprøving på onsdag, jeg er kjempespent!! Har ikke fått skoene ennå da, men det må jo gåan å ente med å legge opp linningen til dess jeg har fått dem? Tralala!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...