Gå til innhold

Hildegards vaklende vei mot hustrutilværelsen

Hildegard

Anbefalte innlegg

Hurra! Perlehuset er kommet til Stavanger! Skal inn og sikle der når jeg får tid. Økonomien er fremdeles skakkjørt, og vi vil nok ikke komme i mål økonomisk. Så det blir ingen bryllupsreise rett etter bryllupet ihvertfall. Kanskje vi kan ta det siden en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor i huleste befinner du deg langt ned på side 2?

Jaja, man har vel annet å gjøre enkelte ganger, enn å suse bort tida ved PCen.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gjort så mye bryllupsgreier på en stund. Har ikke vært på Perlehuset ennå, skal dit på fredag. Jeg må huske å maile hotellet og spørre hvilket servise de bruker til bryllup. Spiste der en gang og da hadde de et servise med blå dekor. Litt greit hvis fargene ikke kræsjer fullstendig. Lurer litt på å kutte peng på blomsterdekorasjonene. En enkel vase fylt med rullestein fa Jærens værbitte strender sammen med en gerbera kan jo også være pent. Så ornder jeg meg en bukett som bare er en bukett uten brude-.

Men nå gleder jeg meg mest til å begynne på invitasjonene! Kjøpe ark og stæsj og finne ut hvordan vi vil ha dem.

Tihiiii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tihi fra meg også.

Kjempelurt å kutte dyre bordpyntedekorasjoner, rullestein og gerbera blir råbra!

Lurt å stryke forstavelsen på brudebukett! Kanskje jeg skal vurdere det samme selv? Tullete å betale 1000 kr ekstra for å sy den sammen, eller hva de kaller det.

Kan jo bare kjøpe noen avskårne, og eventuelt snurre et bånd rundt?

Takk for tips!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Herlig. Da jeg skulle henge dynene ut til lufting, fant jeg ut at gammelkatta har tisset på brudekjolen min :frustrert: ! Den hang på gjesterommet, der gammelkatta av og til får ligge for å få fred fra Dutten (nye katten). Hun hadde tisset foran altandøren, der kjolen henger med slepet bittelitt ned på gulvet. Tisset hadde trukket inn i slepet og litt oppover. Vasket det av med lunkent vann og håndsåpe. Det gikk jo bra, ikke noe merker eller lukt. Men fytti, hvis gamle Tante Sinna ikke likte kjolen kunne hun vel sagt fra på annet vis :forvirret: ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, blir litt oppgitt av og til... Får av og til litt rare blikk når folk oppdager at jeg har kjøpt kjole allerede og at vi er kommet så langt i planleggingen som vi er. Jada, det er en god stund til, og vi har goooood tid. Samtidig er det også den største festen jeg kommer til å planlegge, da er det vel ikke rart at jeg tenker mye på den og planlegger tidlig? Prøver å kunne snakke om andre ting også, synes jeg klarer det bra :) .

jaja, blablabla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wheee! Kjøpte nytt brudemagasin i dag! Men litt bortkastede penger, siden teksten var ganske lik (samme skrivefeilene), bare bildene som var annerledes. Vi var også innom en stor hobbybutikk. Vi fikk kikket på masse papir, stempler og pynt. Fant pakker med konvolutter og kort med litt grov struktur. Kanskje vi kjøper sånne og bare pynter på kortene. Sikkert billigere å kjøpe en bunke papir på Binders likevel. Ellers hadde de også metalltråd pyntet med perler og hjerter, som man kan tvinne rundt lys. Masse digg! Nå må vi bare bli enige om hvordan vi skal ha invitasjonene.... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bryllupsmagasinet? Jeg har to blader av de, og de er ganske identiske. Litt kjipt. Sitter på jobb nå og kan ikke bestemme meg for om jeg er litt kvalm eller ikke. Mys spysyke ute og går nå :tristbla: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Markblomsten

Jeg har også kjøpt nyeste bryllupsmagasinet, uten å bli stor fan av det. Og nå som kjolen er i boks, er det jo ikke så stort behov for disse bladene lenger. Hvertfall ikke flere enn de to jeg tilsammen har nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt enig!! Nå venter jeg på mail fra hotellet. Har en mistanke om at kontaktpersonen vår der har sluttet. Hun svarer ihvertfall ikke på mail. Jeg blir litt hissig hvis det viser seg at hun faktisk har sluttet og vi ikke har fått beskjed. Det er jo henne vi har inngått alle avtalene med, og håper inderlig de er nedskrevet et sted. Jeg har jo alt på mail da, heldigvis. Litt dumt hvis vi må begynne hele prosessen på nytt, i verste fall finne et annet sted fordi de har dobbeltbooket oss eller noe sånt... :overrasket: !

Verste jeg vet er steder som gir god service til dess avtalen er i boks, og deretter driter i deg som kunde. *spytte*.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hotellavtalen vår er heldigvis iorden! Idag har Min Tilkommende og jeg vært på Brødrene Pedersen og kikket på serviser og nips. Midlt sagt en prøvelse....min tilkommende fikk forbud mot å røre noe som helst! Direkte skremmende å se han sjonglere med en vase til 1500 kr.. Han kan være litt vimsete, og det er mindre pop i et glassmagasin... Det er også en prøvelse når han kommer på en ny spennende ide ang invitasjoner, bordkort, dekorasjoner, på ting vi i utgangspunktet var enige om. Nå prøver jeg å forhindre at serviettringene blir inspirert av fargene til Märtha og Ari.....noen ganger skulle jeg ønske han var en dott som lot meg bestemme hele bryllupet ;) ....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...