Gå til innhold

Dritt lei menn som «bare vil snakke litt»

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kvinner påstår: Kommunikasjon er nøkkelen! 

Menn spør: "Hva er galt?" 

Kvinner svarer: "Ingenting er galt i det hele tatt" og så går dem til venninene sine for å sutre og klage over at mannfolk aldri forstår dem... 

Anonymkode: 9384c...666

?

Hva i all verden har dette med denne debatten å gjøre?

Anonymkode: 5ce00...2fc

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 hours ago, AnonymBruker said:

Du skulle så jævlig opplevd å være kvinne og bevege deg alene rundt. Spesielt i en storby. Tipper pipa hadde fått en annen lyd etterpå.

Det skulle jeg gjerne. Jeg har ikke noe ønske om å bagatellisere kvinners opplevelse. Jeg har heller ikke noe ønske om å bli straffet for andre menneskers følelser. Begge deler kan fint eksistere ved siden av hverandre. Menn er gruppen som oftest er både offer og utøver av vold. Jeg er ikke trygg over alt i Oslo på alle døgnets tider. Jeg er hverken voldelig eller slibrig. Det er likevel størst sannsynlighet for at jeg blir banka og ikke du. I tillegg skal ha Christine Krieg til å fortelle meg at jeg ikke bør prate med kvinner i det offentlige rom. Det er ikke kun voldtekt som gjør mennesker i byen utrygge. Det kommer i tillegg til. Menn blir oppfordret til å se dette fra kvinners side. Det burde gå an for kvinner å sette seg i min situasjon også. Jeg tror ikke det står på evnen, men på viljen. Noen insisterer på å vinne kampen om å være det største offeret og dermed ikke snakke om at det finnes andre. En mann som har blitt banka på byen for å så lese Krieg lange ut, oppfatter det i bestefall som svært ensidig. 

Anonymkode: fd1ec...ce5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎21‎.‎06‎.‎2019 den 17.45, Hoppetaujenta skrev:

Tar sjansen og deler litt relatert musikk med folket.  :lur:  *benytt gjerne anledningen til å danse litt*

*grøsser* For meg er dette tidenes ekleste sang. Ikke for at den er så ekkel i seg selv, men det at den ble så populær og distribuert.
Hvordan klarte folk å overse det åpenbare kvinneundertrykkende synet den kommuniserer? Bare for at den blir solgt inn med "Admiral P" skrev den fordi han mener Norge bør bli et åpnere samfunn.
Sangen snakker ikke om at det skal være et åpnere samfunn. Den snakker om at dersom en mann tydelig viser at han vil ha kontakt med en dame, så SKAL hun komme og snakke med han.

Jeg husker da den ble spilt, så fikk jeg alltid flashbacks til alle gangene jeg hadde blitt tafset på av innpåslitne menn som forventet at fordi de likte meg, så MÅTTE jeg like dem.

På ‎23‎.‎06‎.‎2019 den 16.28, herzeleid skrev:

Prøv å lese det jeg skrev igjen. Sammenhengen her er jo den motsatte: en ung student tar til orde for å ta hyggelig kontakt utenfor kjøttmarkedet og får tilbake en kampanje mot trakassering. 

Nei, en ung student tar til orde for at det skal bli sosialt akseptert at dersom han synes en jente ser spennende ut, så skal han kunne gå bort og innlede en samtale, på busstoppet, eller på banen, eller andre steder der hun må ta konsekvensen ved å bli forsinket eller ikke komme dit hun skal, dersom hun ikke klarer å si ifra at hun synes kontakten er ubehagelig.
Han kan gjerne påberope seg at "jeg er jo ikke skummel". Men "det sier de alle".
Menn med sosiale antenner klarer selv å forstå i hvilke situasjoner det er OK å snakke med sidemannen på bussholdeplassen og ikke!

På ‎23‎.‎06‎.‎2019 den 19.31, HarryDotter skrev:

Et spørsmål jeg genuint lurer på damer.

Hva er tanken bak denne #VilleBarePrateLitt kampanjen? Hva ønsker disse kvinnene å oppnå?

La oss gå litt på utsiden av bobla og se på detaljene. Altså....er det for å gjøre menn generellt oppmerksom på at den oppførselen ikke er grei? Hvorfor må alle menn få høre om de få tullingene som ikke tar hint? Er meningen å få enda mer oppmerksomhet i media slik at det negative fokuset på menn skal vedvare og holde dem redde og i sjakk? Hvorfor tror dere dette vil hjelpe? Når den mannen i utgangspunktet ikke er smart nok til å lese deg godt nok som kvinne til å holde seg unna, hvorfor tror du  da dette oppropet i SoMe vil gi ham den manglende IQ'n tilbake? Tror dere disse idiotene plutselig vil lytte nå og forstå hvor dumme de har vært? "Åå sorry! Visste ikke at du følte deg plaget av innpåslitne sexgrisen meg asså! Skal aldri gjøre det igjen!"

Eller er dere så drittlei menn i sin reneste form, at dere bare føler så sterkt for å dele frustrasjon med alle menn og kvinner? Er det et rop om sympati?

For meg virker det hele som en tullete trend. En opphausing av et bittelite problem (ja dere leste riktig. Jeg marginaliserer dette med viten og vilje, da jeg vet med sikkerhet at dette på ingen måte er den truende, iskalde og harde hverdagen til kvinner flest i Norge) 

Poenget er at menn må forstå at selv om de er harmløse (eller oppfatter seg selv som harmløse) så er det ikke alle menn som er det. Derfor må de bruke sine sosiale antenner, og se an situasjonen.

Det er OK å gå bort til ei jente på busstoppet med en interessant/vittig kommentar, og åpne for at hun kan fortsette kontakten. Men det er kanskje ikke stedet å gjøre det når dere er de to eneste personene på nattbussen, og du tilfeldigvis går av på samme stopp som henne. (Du kan da lett virke som en stalker, og skremme henne mer enn du gjør henne interessert.)
Hele poenget må jo være å gjøre henne interessert i å ha en samtale med deg.
Om hun leser en bok du også leser/har lest/har hatt lyst til å lese, så kan du jo kommentere det. Men ikke fortsett "samtalen" dersom hun ikke "biter på". Du har EN sjanse. Enten er hun interessert i den samtalen, eller så er hun ikke det.
Og kommentarer på utseende er stort sett ALDRI en god plan. Da fremstår du som overfladisk.

På ‎24‎.‎06‎.‎2019 den 16.48, Martin13 skrev:

Det er aldri offeret sin skyld at mannen ikke klarer å følge sosiale spilleregler. At noen menn velger å beskytte den som ikke følger reglene, sier så mye om hvor lav moral man har fått i samfunnet. Det er ikke greit å oppføre seg sånn mot kvinner.

Heldigvis finnes det Menn som meg i verden, som står opp for at kvinner skal føle seg trygg og ikke bli trakassert og snakket til som en ting. Det burde dere andre mannfolk også gjøre! Det er ikke for mye å forlange at folk skal ha litt folkeskikk og en smule sunn fornuft vel?

Det er godt det finnes fornuftige menn! Både i verden og i denne debatten.

Og når det gjelder alle som mener at det er enten "kjøttmarkedet" og "fylla" eller busstopp/kollektivtrafikk og butikken som er de to eneste alternative stedene å møte nye folk og potensielle partnere...

Min erfaring er at de aller fleste møtes på steder der de er fordi de har noe til felles.
Aktiviteter, hobbyer, jobb, sosial gaming osv.

Savner du det å treffe nye, spennende mennesker? Få deg en ny hobby!

Dette er ikke SÅ vanskelig!

Og, JA, nordmenn har intimgrenser som er langt ut over det folk i andre land har. Og det er sikkert rart for mange fra andre land.
Men det virker også som om en del fra andre land (og noen som ikke er fra andre land også) bruker dette som en unnskyldning for å kreve at alle de ønsker å snakke med, automatisk er forpliktet til å snakke med dem.

Jeg tror faktisk ikke det er så umulig å snakke til noen midt på dagen, en helt vanlig hverdag, på busstoppet, jeg. Ikke om du tåler en avvisning og er genuint interessert i å ha en ordentlig samtale.

Jeg er en godt over snittet avvisende og introvert person. Men selv jeg har hatt samtaler på kollektivtrafikk hvis det er veldig fullt, eller bussen er forsinka.
Det startet gjerne med at en eller annen kastet ut en kommentar om nettopp dette, at bussen var forsinka, og "hvor lenge skal man vente før man letter etter alternativer". Og så kaster noen andre seg på, og så ble det plutselig en samtale. Kanskje mellom flere personer. (Og kanskje ikke med hun "søte jenta som leste en bok",  men mellom folk.) Noen ganger har dette også ført til at man er på hils med noen man ikke kjente fra før, men som tar samme buss ofte. Og sånn kan jo nye vennskap oppstå over tid...

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det skulle jeg gjerne. Jeg har ikke noe ønske om å bagatellisere kvinners opplevelse. Jeg har heller ikke noe ønske om å bli straffet for andre menneskers følelser. Begge deler kan fint eksistere ved siden av hverandre. Menn er gruppen som oftest er både offer og utøver av vold. Jeg er ikke trygg over alt i Oslo på alle døgnets tider. Jeg er hverken voldelig eller slibrig. Det er likevel størst sannsynlighet for at jeg blir banka og ikke du. I tillegg skal ha Christine Krieg til å fortelle meg at jeg ikke bør prate med kvinner i det offentlige rom. Det er ikke kun voldtekt som gjør mennesker i byen utrygge. Det kommer i tillegg til. Menn blir oppfordret til å se dette fra kvinners side. Det burde gå an for kvinner å sette seg i min situasjon også. Jeg tror ikke det står på evnen, men på viljen. Noen insisterer på å vinne kampen om å være det største offeret og dermed ikke snakke om at det finnes andre. En mann som har blitt banka på byen for å så lese Krieg lange ut, oppfatter det i bestefall som svært ensidig.  

Anonymkode: fd1ec...ce5

Tja, hvorfor må dette være en konkurranse?
Det er ingen som sier at du ikke bør prate med kvinner i det offentlige rom! Det folk sier er at du bør se an situasjonen og forsøke å se den fra hennes side, før du prater med en kvinne i det offentlige rom. ("Kan jeg virke truende for henne nå?")

På akkurat samme måte som du forholder deg til disse mennene som potensielt kan finne på å slå deg ned i offentlig rom. ("Kan det jeg sier til denne mannen virke truende/provoserende for han nå?")

Jeg antar at du ikke ønsker å virke påtrengende og skummel for en kvinne. På samme måte som jeg antar at du ikke ønsker å provosere en som potensielt kan finne på å banke deg opp.

Din forståelse av at du ikke er trygg i Oslo på alle døgnets tider, er jo noe som bør gjøre at du og de fleste kvinner bør forstå hverandre veldig godt. Ingen av dere ønsker å komme i situasjoner der dere ufrivillig opplever en annen person som truende, og er redde for at situasjonen skal bli fysisk dersom dere opptrer på "feil måte".

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
2 minutter siden, Susan Sto Helit skrev:

Poenget er at menn må forstå at selv om de er harmløse (eller oppfatter seg selv som harmløse) så er det ikke alle menn som er det. Derfor må de bruke sine sosiale antenner, og se an situasjonen.

Det er OK å gå bort til ei jente på busstoppet med en interessant/vittig kommentar, og åpne for at hun kan fortsette kontakten. Men det er kanskje ikke stedet å gjøre det når dere er de to eneste personene på nattbussen, og du tilfeldigvis går av på samme stopp som henne. (Du kan da lett virke som en stalker, og skremme henne mer enn du gjør henne interessert.)
Hele poenget må jo være å gjøre henne interessert i å ha en samtale med deg.
Om hun leser en bok du også leser/har lest/har hatt lyst til å lese, så kan du jo kommentere det. Men ikke fortsett "samtalen" dersom hun ikke "biter på". Du har EN sjanse. Enten er hun interessert i den samtalen, eller så er hun ikke det.
Og kommentarer på utseende er stort sett ALDRI en god plan. Da fremstår du som overfladisk.

Det er godt det finnes fornuftige menn!

Ja de som er harmløse forstår det. Og de av dem som tør å åpne en samtale med en fremmed jente på nattbussen og gir seg dersom de får null respons, de trenger ikke få dette #VilleBarePrate kavet i fjeset hver dag. Det er poenget mitt. Den #kampanjen går litt før døve ører...og med "døve ører" mener jeg de idiotene som ikke forstår og tar hint. Ja de som ikke tar nei for et nei.

Så hvorfor startet denne kampanjen? Hva var planen og tanken bak? At alle menn i norge skal nok en gang få høre hvor brutale, ubrukelige, og kåte de er? Hvor livsfarlige vi er mot kvinner? For alle vi menn som leser og hører dette og reagerer på det, er menn som ikke oppfører seg slik mot kvinner, mens de som er drittsekker, bryr seg absolutt ingenting om slike kampanjer.

Så jeg lurer fortsatt...hvem er denne kampanjen laget for å hjelpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, HarryDotter skrev:

Ja de som er harmløse forstår det. Og de av dem som tør å åpne en samtale med en fremmed jente på nattbussen og gir seg dersom de får null respons, de trenger ikke få dette #VilleBarePrate kavet i fjeset hver dag. Det er poenget mitt. Den #kampanjen går litt før døve ører...og med "døve ører" mener jeg de idiotene som ikke forstår og tar hint. Ja de som ikke tar nei for et nei. 

Så hvorfor startet denne kampanjen? Hva var planen og tanken bak? At alle menn i norge skal nok en gang få høre hvor brutale, ubrukelige, og kåte de er? Hvor livsfarlige vi er mot kvinner? For alle vi menn som leser og hører dette og reagerer på det, er menn som ikke oppfører seg slik mot kvinner, mens de som er drittsekker, bryr seg absolutt ingenting om slike kampanjer.

Så jeg lurer fortsatt...hvem er denne kampanjen laget for å hjelpe? 

Jeg tenker kampanjen er laget for å sette fokus på alle (egentlig oppegående unge menn) som tenker som denne studenten at "burde det ikke være greit å bare...".

I motsetning til deg, så tror jeg (og mange med meg) nemlig at ikke alle som gjør slike ting er idioter uten sosiale antenner.
Noen av dem tenker bare mer på seg selv og hvordan situasjonen er for dem, enn hvordan den kan oppfattes for andre mennesker.

Jeg tror dette er litt den unge generasjonens problem. (Altså noe mange av dagens ungdommer sliter med) De har blitt altfor lært opp i å passe på seg og sitt, passe på at de selv har det bra, og ikke nødvendigvis tenke så mye på andre. Mange behandles av foreldrene som om de er verdens navle, og at de fortjener at alt mulig bare faller ned i fanget på dem.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De som har gode hensikter når de kontakter kvinner på offentlig transport, har ingenting å frykte. Og de føler seg heller ikke truffet vil jeg tro.

Det som forbauser meg er de menn som er imot at kvinner skal føle seg trygg. Jeg forstår ikke det jeg, men kanskje fordi jeg har god moral og vet at jeg tåler at en kvinne sier nei til meg.

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Susan Sto Helit skrev:

Nei, en ung student tar til orde for at det skal bli sosialt akseptert at dersom han synes en jente ser spennende ut, så skal han kunne gå bort og innlede en samtale, på busstoppet, eller på banen, eller andre steder der hun må ta konsekvensen ved å bli forsinket eller ikke komme dit hun skal, dersom hun ikke klarer å si ifra at hun synes kontakten er ubehagelig.
Han kan gjerne påberope seg at "jeg er jo ikke skummel". Men "det sier de alle".
Menn med sosiale antenner klarer selv å forstå i hvilke situasjoner det er OK å snakke med sidemannen på bussholdeplassen og ikke!

Nei, ung student tar til orde for å kunne ha en hyggelig samtale med andre, deriblant jenter, på T-banen osv. Om du tror kvinner er så stusslige at det at noen sier hei på T-banen er nok til at de ikke "kommer dit de skal" har du virkelig ekstremt lave forventninger til kvinner. 

9 timer siden, SunnivaOslo skrev:

Hvorfor skal det være ironisk ment? Er bare hyggelig at det finnes menn som forstår signaler og ikke trakasserer?

Fordi hele innlegget starter med å argumentere mot en stråmann for så å følge opp med et "kvinners forsvarer"-avsnitt som er så gjennomsiktig at det er vanskelig å lese uten å rødme ("heldigvis finnes det menn som meg"). Enda vanskeligere er det å forstå at noen kjøper det, men forumet slutter aldri å imponere der :P 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
2 timer siden, Susan Sto Helit skrev:

Jeg tenker kampanjen er laget for å sette fokus på alle (egentlig oppegående unge menn) som tenker som denne studenten at "burde det ikke være greit å bare...".

I motsetning til deg, så tror jeg (og mange med meg) nemlig at ikke alle som gjør slike ting er idioter uten sosiale antenner.
Noen av dem tenker bare mer på seg selv og hvordan situasjonen er for dem, enn hvordan den kan oppfattes for andre mennesker.

Jeg tror dette er litt den unge generasjonens problem. (Altså noe mange av dagens ungdommer sliter med) De har blitt altfor lært opp i å passe på seg og sitt, passe på at de selv har det bra, og ikke nødvendigvis tenke så mye på andre. Mange behandles av foreldrene som om de er verdens navle, og at de fortjener at alt mulig bare faller ned i fanget på dem.

Men problemet her er jo at denne studenten har helt rett. Vi MÅ kunne leve sammen og kunne prate med hverandre uten å beskyldes for overgrep og ditt og datt. Hva kan jentene gjøre for å tåle litt mer?Hvorfor tror du kvinner er så utrygge og redde? Er det ikke fordi de leser demoniseringen i media hver dag? Og ser man på statistikken så er det jo ikke i nærheten av så ille som det påståes.

Denne studenten mente jo selvsagt ikke at man skal trenge seg på og plage jentene, men at vi må få et åpnere og varmere samfunn. Et bedre og mykere forhold mellom mann og kvinne. At vi kan nærme hverandre litt. Det har vi godt av. For i Norge er det rekord dårlig! Vi er iskalde som folkeslag.

For et skrudd samfunn vi har fått. Jeg er sjeleglad for at jeg er såpass "gammel" at jeg slipper å deale med sjekking og kvinner. Jeg har vokst opp og sett denne ville forandringen med egne øyne. Og det er galskap. Her blir menn uglesett for stort sett allt de gjør. Og fortsetter denne kjønnsforfølgelsen, vil det få store konsekvenser i fremtiden er jeg redd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
3 timer siden, Martin13 skrev:

De som har gode hensikter når de kontakter kvinner på offentlig transport, har ingenting å frykte. Og de føler seg heller ikke truffet vil jeg tro.

Det som forbauser meg er de menn som er imot at kvinner skal føle seg trygg. Jeg forstår ikke det jeg, men kanskje fordi jeg har god moral og vet at jeg tåler at en kvinne sier nei til meg.

Helt riktig det. 

Problemet er at de som virkelig trenger den kampanjen er i utgangspunktet så dumme at de ikke på egenhånd forstår at de ikke er passelig å trenge seg på en ung kvinne på nattbussen. Og er man så dum, så har heller ikke denne offentlige #kampanjen noen innvirkning på de mannfolka. Så hvorfor skal vi ha enda en #kampanje som nører oppunder misstenkliggjøring av menn? For det er nemlig den eneste effekten av dette. Kvinner som er i startgropen på å føle seg utrygge pga alt som allerede skrives, vil nå føle seg enda mer utrygge. Kampanjen vil få stikk motsatt betydning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Martin13 skrev:

Tenker du på noen spesifikke? Så vidt jeg kan se er det ingen her som har tatt til orde for at menn skal oppføre seg dårlig. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, Susan Sto Helit skrev:

Han fremstår for meg som ganske reflektert, og veldig modig som tør å legge hodet på blokka på denne måten. Selv om det sannsynligvis aldri var meningen, så ble det til det likevel.

Sosiale antenner er interessant. Det gjelder ha en evne til å forstå kulturelt hva som er akseptabelt eller ikke. I Norge vil det altså innebære å være tyst, og være redd for å prate med fremmede damer, helt til man er på fylla, hvor det meste er innenfor.

I motsetning til hva du tror er den yngre generasjonen i stor grad opplært til å være sosiale, spesielt i skolesammeheng. Det har skjedd store endringer, hvor fokuset er at man skal fungere sammen med andre mennesker, ikke være redd for å ta ordet eller presentere noe foran andre. Mange barrierer er brutt blant våre ungdommer. Problemet er bare det at de nektes å fortsette med det ute blant folk.

Det er ganske på trynet at ungdommen henvises til kun arenaer for å møte hverandre. På nett og på fylla. Resultatet er tinder og fyllesjekking. To arenaer der utseende og vurdering av andre på bakgrunn av overfladiske ting er det viktigste. Tenk om to mennesker faktisk kunne møtt hverandre på andre arenaer, og blitt kjent med hverandre på andre måter også. Det sier kvinnene i denne kampanjen nei til. Menn skal ikke snakke med kvinner man ikke kjenner, dermed basta.

Det er paradoks at i min vennegjeng, inkludert meg selv, er det ingen par som ikke har møtt hverandre andre steder enn på byen eller på tinder. Ungdommen i dag henvises dit, fordi det er den eneste respektable plassen. For yngre gutter sier dette to ting: Du må bruke disse arenaene, og jenter som er der vil ha noe. Dette fører til mange håpløse situasjoner, og gutter som fullstendig misoppfatter hvordan en skal te seg. Det er bare å ta seg en titt på "Tindermareritt" eller en tilfeldig tur på byen, der mange mislykkes fullstendig med håpløs oppførsel.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 10.13, AnonymBruker skrev:

Du skulle så jævlig opplevd å være kvinne og bevege deg alene rundt. Spesielt i en storby. Tipper pipa hadde fått en annen lyd etterpå.

Det er nettopp dette. Jeg tror mange kvinner vokser opp med en irrasjonell mannefrykt. Jenter som liksom beskyttes mot gutter av foreldrene sin e fra tidlig av. Det er det som gjør seksuell oppmerksomhet så skummelt for kvinner, mange tror at alle menn er potensielle overgripere. Det er ikke rart menn tar seg litt nær av en så ekstrem fordom.

Anonymkode: 699f9...d35

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 19.6.2019 den 7.15, AnonymBruker skrev:

HAHAHAHAHAHAHAHAHA

Jeg kom inn på Kvinneguiden for å klage 😄

Men dette er så tatt på kornet ...

5 minutter blir til 10 år.

"Hei... du din mandige mann... kan jeg baaaareeeeee få lov til å låne 100 kr?"

Og så går det 5 år og da er den

".... eeehhhhh, kan jeg få låne 20 000 kr fordi atte jeg vil ha meg en ny bil... liksom... hihihihi, fordi jeg er så mandig, skjønner du...."

Siden vi liker like prinsipper?

HÆÆÆÆÆÆÆ?

Men seriøst, det er jo bare ekkelt med menneskjer som gaper over for mye og som knapt nok klarer å gape selv. Men de vet det ikke selv for det er frekt å påpeke...

"du er sånn og du er sånn og du er sånn"

Hele samfunnet hadde vært psykisk syke.

Pluss at når man påpeker at "du er sånn og jeg er sånn" er det ikke akkurat samlende, men splittende.

Men de tror det er samlende fordi de påpekte at asfalten er hard.

ALLE vet at asfalten er hard.

Alle vet at disse korte små samtalene med menn er noe som bør unngås for enhver pris.

I sitt bittelille hode er det "bare meg jo, jeg vil jo bare ha en samtale"

For den andre er det kanskje nr 30 som skal ha 400 timer av livet hennes.

Faen, er så lei av menn. Og kvinner og da, kvinner som plukker fingeren i munnen, som om de er en liten 5-åring, når de er godt over 40 år gamle. Til og med 60. Oppfør dere litt da. Ikke vær så jævla ekle.

Ser ut som perfekt match på de to typene av forskjellig kjønn. Han som "bare" skal ha 5 min av tiden din og hun som "lekent" putter en rynkete hånd i munnviken fordi at, åååhhhhh, hun tenner på det.

HALLO - dere må ofre dere, dere som driver og spiser alt drittet rundt dere. Dere som smaker på de ekle basseluskene fra kortteminaler, dørhåndtak, osv, FØR DERE KOMMER DERE HJEM og får vasket hendene deres.

Jeg er så lei av å se på spillet til dumme mennesker.

Kan ikke disse folkene finne seg et rom eller noe? Må de stå der og se ekle ut? Er det ingen som tar ansvar lenger?

Anonymkode: 6f949...89c

HÆ????

Anonymkode: 4ad8f...972

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2019 den 16.42, loveli skrev:

Samtalene jeg har hatt har aldri vært slik.

Jeg har alltid vært hyggelig, men prøvd å signalisere at jeg vil være i fred. For det vil jeg, uavhengig av om jeg synes mannen er kjekk.

Den kjekkeste mannen har gjort det ekleste jeg har opplevd, nemlig dratt ned buksa og runket da jeg avviste han. Spurte om jeg kunne suge han...

Så nei, dette handler om at de mennene jeg har erfaring med har vært ekle creeps. Dessverre.

Det er menn som har ødelagt for andre menn, jeg som kvinne nekter å ta skylda for at opplevelsene mine med "snakkesalige" menn er så dårlig. Ikke skyt budbringeren. Brent barn skyr ilden.

Jeg har blitt fulgt etter flere ganger.

Jeg har blitt tatt på utallige ganger.

Jeg har blitt blottet for.

Jeg har fått nedverdigende kommentarer når jeg har avvist.

Jeg har blitt tilbudt 10.000,- for sex fordi jeg gikk med et hodeplagg som en mann ble tent på.

Jeg har blitt tilbudt penger for private bilder.

Jeg har følt meg truet.

Jeg har blitt skjelt ut fordi jeg har virket overlegen.

Det er de tingene jeg kommer på. Og flere av tingrne har skjedd flere ganger. Så ikke kom og fortell meg at JEG er problemet. Dere får rette sinnet deres mot andre menn, det er DE som har ødelagt for dere.

Men for å avklare: Det er greit å ta kontakt, men da må det være greit å avvise. 

Lurer fælt på dette hodeplagget. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er nettopp dette. Jeg tror mange kvinner vokser opp med en irrasjonell mannefrykt. Jenter som liksom beskyttes mot gutter av foreldrene sin e fra tidlig av. Det er det som gjør seksuell oppmerksomhet så skummelt for kvinner, mange tror at alle menn er potensielle overgripere. Det er ikke rart menn tar seg litt nær av en så ekstrem fordom.

Så du går bare ut ifra at det er dette jeg baserer min uttalelse på, og ikke en rekke med dårlige erfaringer med fremmede menn og deres oppførsel? Jeg kan forsikre deg om at jeg på ingen måte har vokst opp med overbeskyttende foreldre.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest loveli
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lurer fælt på dette hodeplagget. 

Caps... 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter
På 20.6.2019 den 16.42, loveli skrev:

Samtalene jeg har hatt har aldri vært slik.

Jeg har alltid vært hyggelig, men prøvd å signalisere at jeg vil være i fred. For det vil jeg, uavhengig av om jeg synes mannen er kjekk.

Den kjekkeste mannen har gjort det ekleste jeg har opplevd, nemlig dratt ned buksa og runket da jeg avviste han. Spurte om jeg kunne suge han...

Så nei, dette handler om at de mennene jeg har erfaring med har vært ekle creeps. Dessverre.

Det er menn som har ødelagt for andre menn, jeg som kvinne nekter å ta skylda for at opplevelsene mine med "snakkesalige" menn er så dårlig. Ikke skyt budbringeren. Brent barn skyr ilden.

Jeg har blitt fulgt etter flere ganger.

Jeg har blitt tatt på utallige ganger.

Jeg har blitt blottet for.

Jeg har fått nedverdigende kommentarer når jeg har avvist.

Jeg har blitt tilbudt 10.000,- for sex fordi jeg gikk med et hodeplagg som en mann ble tent på.

Jeg har blitt tilbudt penger for private bilder.

Jeg har følt meg truet.

Jeg har blitt skjelt ut fordi jeg har virket overlegen.

Det er de tingene jeg kommer på. Og flere av tingrne har skjedd flere ganger. Så ikke kom og fortell meg at JEG er problemet. Dere får rette sinnet deres mot andre menn, det er DE som har ødelagt for dere.

Men for å avklare: Det er greit å ta kontakt, men da må det være greit å avvise. 

Hvor i landet bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.6.2019 den 21.27, herzeleid skrev:

Tenker du på noen spesifikke? Så vidt jeg kan se er det ingen her som har tatt til orde for at menn skal oppføre seg dårlig. 

Nei men det er vel en viss beskyttelse av fenomenet.....

Anonymkode: fc247...a15

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Example skrev:

Han fremstår for meg som ganske reflektert, og veldig modig som tør å legge hodet på blokka på denne måten. Selv om det sannsynligvis aldri var meningen, så ble det til det likevel.

Sosiale antenner er interessant. Det gjelder ha en evne til å forstå kulturelt hva som er akseptabelt eller ikke. I Norge vil det altså innebære å være tyst, og være redd for å prate med fremmede damer, helt til man er på fylla, hvor det meste er innenfor.

I motsetning til hva du tror er den yngre generasjonen i stor grad opplært til å være sosiale, spesielt i skolesammeheng. Det har skjedd store endringer, hvor fokuset er at man skal fungere sammen med andre mennesker, ikke være redd for å ta ordet eller presentere noe foran andre. Mange barrierer er brutt blant våre ungdommer. Problemet er bare det at de nektes å fortsette med det ute blant folk.

Det er ganske på trynet at ungdommen henvises til kun arenaer for å møte hverandre. På nett og på fylla. Resultatet er tinder og fyllesjekking. To arenaer der utseende og vurdering av andre på bakgrunn av overfladiske ting er det viktigste. Tenk om to mennesker faktisk kunne møtt hverandre på andre arenaer, og blitt kjent med hverandre på andre måter også. Det sier kvinnene i denne kampanjen nei til. Menn skal ikke snakke med kvinner man ikke kjenner, dermed basta.

Det er paradoks at i min vennegjeng, inkludert meg selv, er det ingen par som ikke har møtt hverandre andre steder enn på byen eller på tinder. Ungdommen i dag henvises dit, fordi det er den eneste respektable plassen. For yngre gutter sier dette to ting: Du må bruke disse arenaene, og jenter som er der vil ha noe. Dette fører til mange håpløse situasjoner, og gutter som fullstendig misoppfatter hvordan en skal te seg. Det er bare å ta seg en titt på "Tindermareritt" eller en tilfeldig tur på byen, der mange mislykkes fullstendig med håpløs oppførsel.

Ingen som skriver at man ikke skal snakke til andre dermed basta. Men man skal ikke påtvinge seg noen og når personen sier nei så må man godta det uten sinne.

Er det virkelig SÅ vanskelig å forstå? Selvom vi er kvinner og tydeligvis bare en ting uten verdi i menns øyne så er vi faktisk mennesker som har all rett til å sette våre grenser!

Anonymkode: fc247...a15

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...