Gå til innhold

Ting som dere glemte til deres bryllup


majan

Anbefalte innlegg

-Det var i del hele tatt MANGE som ringte meg på telefonen på formiddagen før vielsen. For å spørre om ting, melde fra om sykdom, el l. Dette var kanskje litt av grunnen til at jeg ble ekstra stresset og glemsom, med mange små avbrytelser hele tiden. Jeg ville anbefale dere å legge igjen telefonen hjemme, eller skru av lyden, eller - bedre: gi telefonen til forloveren, så kan hun svare på alle disse oppringingene.

Tror nok det kan være veldig lurt ja.. Gi telefonen til forloveren og at h*n tar av seg ansvaret den dagen ang opplysninger osv. Godt forslag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • 2 måneder senere...
Gjest Gjest_Gunnar_*
Jeg ville ha dobbeltsjekket dette med polet før jeg satset på retur-alternativet.

Jeg er nesten sikker på at jeg har lest at polet har sluttet med returtjenesten på grunn av all metanolen som har versert, for at folk skal være sikre på at det er "årtnli" det man får kjøpt.

<span style='font-size:16pt;line-height:100%'>*liste meg ut av brylupsfoprum - hvordan havnet jeg egentlig her?*</span>

Polet ter ikke lenger imot sprit pga metanol + + . de tar imot uåpnet vin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Vi glemte å ta på ringene, og ta med bukett og knapphullsblomst til fotografen (vi fotograferte før vielsen). Men det blir nok flotte bilder likevel!

* Glemte saks med til hotellet til dagen derpå til å klippe av gummistrikkene i håret.

Ellers kan jeg ikke huske noe som vi glemte :) Var glad vi ikke hadde supermasse program. Vi trengte tiden vi hadde til å få snakket med alle de flotte gjestene som ville dele dagen med oss! Og så var jeg glad for at vi ikke hadde kjempemasse gjester - av samme grunn! Dagen bør deles med de nærmeste, ikke alle man kjenner!

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Nå ble jeg kjempenervøs...!!

Det er jo så kort tid igjen!

Vi har gått rundt å ledd av de som har spurt om vi stresset med forberedelsene, vi har nemlig ikke stresset enda..

Nå kjenner jeg derimot at det er jammen ikke lenge igjen!

Under seks uker nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også på å bruk klistrelapper (de til gaver) som ikke sitter aaaaaltfor godt fast... Kan forøvrig løses med plasterfjerner (kjøpes på apoteket)

Sjekk at brudekjolen faktisk kan renses hvis du hadde planer om å selge... :O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 5 uker senere...

Da var jeg også gift, ja, en helt fantastisk dag som oppfylte alt vi hadde av forventninger og mer til! :nigo:

Takk til den som ganske tidlig i denne tråden fortalte om kirketjeneren som ikke lukket døren inn til kirken (=alt for mye baklys på alle bilder av bruden som kommer inn i kirken)! Kirketjeneren i kirken vår lot nemlig døren stå oppe, men jeg snudde meg og sjekket det og fikk ham til å lukke den før vi gikk inn - jippi for det! :biggrin:

Generelt gikk alt på skinner på vår fantastiske dag (jeg er ekstrem på planlegging og elsker lister :rodme: ). De få, små tingene som ikke gikk helt som planlagt, var det nok bare vi som la merke til.

Før bryllupet:

Jeg skulle ha hatt med meg mitt eget underskjørt til brudesalongen da jeg dro dit for tilpasning. Jeg visste at de hadde underskjørt med én ring (som jeg skulle ha), men visste ikke at de kom i forskjellige størrelser (ringene, altså). Ringen på mitt underskjørt var mye større enn den på salongen, noe som gjorde at kjolen min ble dratt lenger ut og opp enn da jeg prøvde. Du ser det på bildene, kjolen min er vel ti cm over gulvet foran... Det er ikke så ille som det høres ut, det er ikke mye man står helt stille (så folk får sett etter) på bryllupsdagen, men jeg ser det veldig godt på bildene, og skulle jo ønske at alt var perfekt *sukk*

Gifteringen min var litt trang da jeg prøvde den hos gullsmeden, men han sa at det må den være hvis den skal sitte (jeg har store fingerledd). Da det som nevnt var ganske varmt på bryllupsdagen vår, var jeg nok litt hoven i hendene, for da vi skulle utveksle ringer, gikk nesten ikke ringen på fingeren min. Den må nok utvides.

Vi la litt penger i ringene, og valgte ringer i hvitt gull, min med diamanter i. Det er helt bortkastet med diamantene, for ringen snurrer rundt hele tiden, så jeg må hele tiden gå og passe på at diamantene er framme. Ringen har i tillegg allerede blitt ganske ripete. Skulle jeg valgt igjen ville jeg valgt glatte, tykke ringer i platina og kanskje heller ønsket meg diamanter til en eller annen bryllupsdag.

Jeg brukte masse tid på å lage en flott (om jeg skal si det selv) hjemmeside for bryllupet vårt. Jeg trodde dette ville hjelpe folk. Bl.a la jeg ut veibeskrivelser, oversikt over hoteller, kontaktinformasjon, ønskeliste osv. Navnet på hjemmesiden skrev jeg i invitasjonene. Folk leser derimot ikke invitasjonen så nøye, så vi fikk en god del telefoner og sms-er av folk som lurte på det ene med det andre. Vi henviste til hjemmesiden, men fikk allikevel fler spørsmål tilbake. Ønskelisten var også lite verdt, vi brukte uken etter bryllupet til å bytte ting som var fra ønskelisten men ikke registrert, slik at vi fikk fler av samme. Jeg ville ikke lagt så mye arbeid i en hjemmeside igjen - og ja, det tar tid! :)

På dagen:

Jeg glemte å kjøpe Tonic (til gin og tonic), ble helt borte for meg! Men vi giftet oss i pinsehelgen, da det var knallvær på Østlandet, så det gikk generelt lite sprit.

Vi hadde kun en håndfull ølflasker igjen etter bryllupet. I varmen drikker visst alle øl... Ville nok ha tatt i enda mer hadde jeg visst dette, Rema ville tatt tilbake den ølen vi ikke brukte uansett.

Jeg stolte på en venninne av en venninne som skulle ta håret mitt. Hun trakk seg kort tid før bryllupet! Jeg måtte få "nødtime" hos en frisør som taklet dette særdeles dårlig og gjorde en skikkelig dårlig jobb. Heldigvis hadde jeg slør med kam, som jeg bare kunne feste over den miserable knuten hun hadde laget av håret mitt.

Jeg har hørt og lest her på KG at man må passe på å beregne nok tid til middagen, slik at ikke kaffegjestene blir sittende og vente. Aldri hadde jeg hørt om en middag som blir ferdig før tiden, - lenge før tiden! Vi hadde beregnet 3,5 timer, og fikk høre av "alle" at dette var litt knapp tid. Hos oss var alle utenom bruden - som var opptatt med å mingle - ferdige med å spise (vi hadde buffet) før det var gått to timer :overrasket: Dette var den eneste gangen jeg ble litt satt ut, jeg ble plutselig redd for at gjestene skulle kjede seg. Bruden ble ikke mett den dagen, for å si det sånn, jeg måtte bare slutte å spise så vi kunne avslutte middagen. Vi hadde ikke planlagt noe mellom middag og kaker - vi hadde jo så dårlig tid! - nå ble det mye mingling! Men det gikk helt fint og passet egentlig ganske bra :)

Det var sikkert flere småting som gikk feil, men jeg tenkte ikke noe særlig på det. Jeg fokuserte på det positive, og hadde en fantastisk dag :nigo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg var i bryllup i helgen som var og da hadde bruden glemt å ha med seg øredobber... Men det løste seg siden de solgte øredobber på frisørsalongen...

Også hadde de glemt å kjøpe sukker til baren, da de skulle ha drinker som skulle være sukker i...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...