Gå til innhold

Ting som dere glemte til deres bryllup


majan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Utrolig nyttig tråd dette. Jeg hadde aldri hørt om dette med kurver på toalettene før, men har bestemt meg får å lage det. så håper på positive tilbakemeldinger da. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker i det ene bryllupet jeg var servitør i så hadde brudeparet kjøpt inn kjempefine(og DYRE) servietter. Problemet var bare at de hadde feilberegnet antallet, så det manglet plutselig fem servietter eller noe sånt! Måtte løpe rundt å lete, og endte med at noen måtte kjøre inn til byen å kjøpe flere ;) Godt at vi startet med bordpyntinga i god tid!

Husk forresten også at både brud, brudgom og ikke minst gjester må drikke (og spise) godt i løpet av dagen. Spesielt på sommeren. Stress + varme er ikke en god kombinasjon. I et bryllup besvimte brudens bestemor midt under middagen, og måtte få ligge på personalrommet en stund for å ta seg sammen... Så husk å drikk vann (så slipper dere hodepinen også) :)

Endret av Nalla
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytter i vei!

Første gang jeg skrev her, var i 2008. Da hadde ikke engang samboeren fridd. Nå er det 80 dager igjen til bryllupet, og jeg begynner å få god nytte av denne tråden!! :) Har kopiert inn alt som er aktuelt i et worddokument, og det begynner å bli langt...

Tror allikevel at vi får forsøke å nyyyte, og ta eventuelle glipper på strak arm! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest hele tråden, men et tips ang bilder.

Mange gjester har med seg digitalt fotoapparat, og sier sikkert at de kan sende bilder, men det blir ofte ikke gjort.

Vi hadde en bærbar datamaskin med kortleser i festlokalet, så gjestene lastet inn bildene sine før de dro. På den måten fikk vi mange flotte bilder fra dagen, i tillegg til de som "fotosjefen" vår hadde tatt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Denne tråden var super! Utrolig nyttig informasjon :)

Endret av Gizzmoline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lest gjennom denne tråden en gang før og angrer på at jeg ikke skrev opp... er det noen som har en oppsummering å låne ut? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ett tips: bruk funksjonen favoritter så slepper vi masse innlegg der dere forteller at dere følger med

har ikke giftet meg. men en bommert i min brors bryllup var at gjesteboka ble lagt ut rett før alkoholen kom på bordet og den ble glemt

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå lest igjennom denne tråden fra innlegg nr 1 - Utrolig bra! Mange tips er notert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

- IKKE KOM FOR TIDLIG TIL KIRKEN! Vi kom ti min før vielsen (vi var gjester altså), ok, 7 da, men da stod bruden allerede i våpenhuset! Det var flere som kom løpende etter oss. Tok liksom vekk det WOW-et når bruden kommer inn i kirken.

- Ikke vær så oppsatte på at folk skal sitte "riktig" ved bordet. La bestforeldrene ha hverandre rundt bordet og la de unge sitte litt sammen. Det er faktisk hyggelig for brudeparet om praten går lett mellom gjestene også.

Regner med at dette betyr "ikke kom for sent"? Jeg vil ihvertfall ikke at mine gjester skal komme heseblesende når jeg står i våpenhuset. Vær heller en halv time før (og spaser på kirkegården dersom det er et bryllup før mitt) enn å komme bak meg opp kirkegulvet!

Og til det andre: Jeg har faktisk fått flere "ønsker" om å blande aldersgrupper. Har flere tanter, gamle og litt yngre som gjeeeeeeeeeeerne vil sitte med og prate med "de unge" og noen venninner som bare DIGGER bestefar :)

Nå har jeg forøvring bladd gjennom hele tråden (igjen) og skrevet ned alt det akutelle. Etterpå fant jeg ut at tråden kan lastes ned :sjenert:

Endret av Tante
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke en som lagde en oversikt over alt dette? Jeg hadde den på mine innlegg men den er borte. :(

Noen andre som klarer å søke den opp?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg testet ikke å sitte eller bøye meg med korsettet mitt på da jeg prøvde det. Så kom den store dagen, jeg bøyde ryggen for å ta på sko, og korsettspilene over magen brettet seg dermed i en pen, jevn U-form. SOM IKKE FORSVANT IGJEN. En halvtime før vielsen sto jeg på badet og spretta U-formede plastspiler ut av korsettet med lommekniv...

Det satt veldig pent uten spilene, altså. Og hvis man legger litt penger i korsettet tipper jeg det ikke er et problem, men jeg var gjerrig på akkurat det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg testet ikke å sitte eller bøye meg med korsettet mitt på da jeg prøvde det. Så kom den store dagen, jeg bøyde ryggen for å ta på sko, og korsettspilene over magen brettet seg dermed i en pen, jevn U-form. SOM IKKE FORSVANT IGJEN.

Mitt største tips er å kjøpe torsolett(hold-in topp med bh), ikke topp med plastspiler i (som butikkene liker å kalle "korsett"), akkuat på grunn av dette. Korsett med ordentlige spiler passer absolutt ikke til alle brudekjoler, så jeg ville vært forsiktig med å kjøpe det også på måfå, men det finnes mye fint i kombinert bh og hold-in :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest gjennom hele tråden og sortert er mine lister blitt slik:

(Ja, dette er verdens lengste post

Bilder vi vil ha

Folk:

Brudeparet

med foreldre

med forlovere

med søsken

med besteforeldre

Brudparet og brudens familie

brudeparet og brudgommens familie

Brudens mors familie

Brudens fars familie

Søskenbarn?

bare bruden (detaljer: slør, tatovering, bukett, sko, strømpebånd, smykker, hår++)

brud og forlover

brudgom og forlover

Brudeparet og brudgommens kamerater

Brudeparet og brudens venninner

ALLE SAMMEN (på gresset fremfor Lubbenes)

Prøv å få til et bilde av hver gjest, evnt. par eller familier.

Ting:

Lokalet, + detaljer inni og utenfor

Bordet ferdig dekket

Kuvert og bordkortene til brudeparet

Brudebuketten

Bryllupskaken, andre kaker

Utsikten, gjerne solnedgang om du rekker det

PAKKELISTER:

Brud morgen (frisør):

Kjole, Undertøy: truse, bh, strømpebukse, strømpebånd, Kjoletape, Sko, Slør, Smykker: perler, øredobber, tiara?

Brud underveis:

TALE!!! Paraply, Ekstra strømper, Masse kleenex, Pudder, leppestift, Ekstra linser( for de som bruker det ), Smertestillende ( kan jo få hodepine ), nål og tråd, sikkerhetsnåler, hårnåler

Brudgom morgen:

Dress, kravat, sokker, boxer, sko, brystbuketter. Tale! Ringene!

Bryllupsnatt:

Lommebøker, Mobiltelefoner, Kamera, Tannbørster og tannkrem, Balsam, barbermaskin, Hårbørste, Sminkefjerner, Sminke til dagen derpå, undertøy: truse, boxer, sokker. Dagenderpåklær, sko. Kjolepose og brudebag til alle greiene mine

Pakke til lokalet:

PC, kortleser, Album, tusjpenn, Gavebok, penn,

Dokurv: smertestillenge, blank neglelakk, plaster, tyggis, frisk, tamponger, bind, truseinnlegg, hårspray, hårnåler, sikkerhetsnåler, kleenex, nål og tråd

Sjekkliste:

Røykepauser når?

Hvem pakker ned gavene?

HOLD BUKETTEN LAAAAAAAAAAVT!

Dobbeltsjekk sen utsjekking til hotellet

Kirkeprogram: hvem deler ut

Hva skal toastmaster informere om?

Prøvetime hos frisør:

Bilder av kjole, Tiara, Skal jeg vaske håret på bryllupsdagen? Sminke? Farge på forhånd?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...