Gå til innhold

Ting som dere glemte til deres bryllup

majan

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

• 3 uker senere...

*puh*

Nå har jeg lest hele tråden.. Mange nyttige tips her ja.. Og etterhvert som jeg leste, ble jeg bare enda mer sikker på at vi skal ha et lite bryllup i utlandet, nettopp for å slippe så mye stress, og bare kunne NYTE! :biggrin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Notere & abonnere*

Har ikke giftet meg enda, men angående engangskamera, så pass på at det er blitz på dem, ellers kan det nok bli ganske mørke bilder.

Husk også å spis og drikk hele dagen, også før vielsen og middagen! Så kroppen og hodet holder ut hele dagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_Sissi_*

Så utrolig bra at dere skriver opp hva dere har glemt!!

Veldig bra - det gjør det lettere for oss andre å skrive huskeliste..

Tusen takk!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også å spis og drikk hele dagen, også før vielsen og middagen! Så kroppen og hodet holder ut hele dagen :)

Skriver under på denne!

Jeg måtte sende brudgommen inn på Rema for å kjøpe mat til meg, på vei til fotografen etter vielsen :ler:

Etter å ha spist en banan og drukket Farris var jeg like fin igjen og holdt ut til middagen uten problemer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ennå litt over en måned til det er min tur, men dette tipset har jeg fått med meg fra andre (som jeg har merket meg GODT):

Når man setter seg inn i en bil med brudekjolen på, bør man ha noe (hvitt) å sitte på - ta med et laken, stor håndduk el.l.

Har hørt skrekkhistorier om fine, polerte veteranbiler med seter i skinnn som er innsatte med olje eller annen smøring - og bruden som har fått en STOR flekk bak da hun reiser seg for å gå inn i kirka. Spesielt når det er varmt om sommeren.

Selv skal jeg bare ha vanlig bil å sitte på med, men vil nok uansett sikre meg ved å ta med håndduk. Bilsetene kan skjule mye grums som lett setter seg på en kritthvit kjole...

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 måneder senere...

Annonse

Nå er det ennå litt over en måned til det er min tur, men dette tipset har jeg fått med meg fra andre (som jeg har merket meg GODT):

Når man setter seg inn i en bil med brudekjolen på, bør man ha noe (hvitt) å sitte på - ta med et laken, stor håndduk el.l.

Har hørt skrekkhistorier om fine, polerte veteranbiler med seter i skinnn som er innsatte med olje eller annen smøring - og bruden som har fått en STOR flekk bak da hun reiser seg for å gå inn i kirka. Spesielt når det er varmt om sommeren.

Selv skal jeg bare ha vanlig bil å sitte på med, men vil nok uansett sikre meg ved å ta med håndduk. Bilsetene kan skjule mye grums som lett setter seg på en kritthvit kjole...

Er enig i denne! Setet jeg satt i i bilen som fraktet meg til kirka, var gjort klart for meg med et stort hvitt laken. Lurt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ting som ble glemt eller ikke gikk som planlagt:

-Det var KJEMPEtravelt på morgenen, masse som skulle ordnes, mat, blomster, kjøring hit og dit. Jeg skulle til slutt til hotellet der forlover og andre venninner skulle vente, og vi skulle kle på oss og ordne håret sammen. Jeg hadde med mange poser og vesker med brudestæsj. Men hadde glemt underskjørtet og undertøyet! Altså måtte brudgom komme kjørende med underskjørtet, han fant ikke det nye, fine brudeundertøyet. Jeg ble gift i "gammelt" undertøy... og det var så vidt vi rakk å bli ferdige i tid til kirka., uten strømpebånd og slikt.

-Da vi hadde kommet frem til lokalet etter vielsen, innså jeg at jeg hadde glemt to viktige ting: Mappa med penger til servitørene, og trekkspillet mitt til dansespilling. Har kjempedårlig samvittighet for at brudgommens far måtte kjøre hjem og være borte fra selskapet i nesten en time for å hente dette.

Jeg pleier ikke glemme ting til daglig. Men det var litt for mye å holde styr på denne dagen.

-Til tross for at vi hadde informert om toastmaster og kontaktinformasjonen hans, var det flere talere som hadde *lange* taler uten at han hadde blitt informert på forhånd. Faddere og slikt. Hadde vi visst dette, ville vi kanskje planlagt litt annerledes tidsmessig.

-Det var tre personer som var blitt syke og ringte meg samme dag (rett før vielsen) og sa de ikke kunne komme. Disse satt tilfeldigvis ved samme bord. Det var ikke tid til å omorganisere noe, jeg hadde hundrevis av små gjøremål og rakk ikke tenke på å rokkere om. Men ser fra bilder at det ser litt tomt ut på et av bordene der de tre skulle sitte, og et vennepar av meg ble sittende litt isolert, for seg selv, på en ende (de som skulle sittet overfor dem, var borte).

-Det var i del hele tatt MANGE som ringte meg på telefonen på formiddagen før vielsen. For å spørre om ting, melde fra om sykdom, el l. Dette var kanskje litt av grunnen til at jeg ble ekstra stresset og glemsom, med mange små avbrytelser hele tiden. Jeg ville anbefale dere å legge igjen telefonen hjemme, eller skru av lyden, eller - bedre: gi telefonen til forloveren, så kan hun svare på alle disse oppringingene.

Ellers var det en fantastisk dag, selvfølgelig. Men dette er vel ikke tråden der en skal messe om slikt :)

Vil bare nevne noe som jeg vurderte, valgte å ha og var veldig fornøyd med:

Engangskamera! Vi hadde 10 stk, ett på hvert bord. Kjøpt billig på ebay, og fremkalt billig på bryllupsreisa vår (jepp-vi tok kameraene med for å spare penger! :) ). Så selv om kanskje halvparten av bildene var helt ubrukelige, var den siste halvparten kjempemoro! Og gjestene våre har ikke vært så flinke til å sende oss bilder de tok i etterkant. Jeg har laget et ekstra album med bare engangskamerabilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke giftet meg enda, men angående engangskamera, så pass på at det er blitz på dem, ellers kan det nok bli ganske mørke bilder.

Hmmm... Det hadde jeg faktisk ikke tenkt på en gang. Surrehue meg!!! :klaske: Ja ja, nå er engangskamera bestilt og de er vel i postgang allerede, så da får jeg krysse fingre å håpe det er blitz på dem :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...