Gå til innhold

Ting som dere glemte til deres bryllup


majan

Anbefalte innlegg

Jeg gifte meg ikke i Bergen, men i Ålesund.

Vi var i bryllup i Ålesund i fjor sommer, et nyyyyyydelig sted! !!!!!!!

Men, vi hadde aldri vært der tidligere og ante ikke at været kunne være så ustabilt... :ler: Man fant fort ut hvilke gjester som kom fra østlandet, det var alle uten paraply :hoho: Men, nå hadde brudeparet ordnet med slike engangsregnfrakker til alle gjestene! De glemte seg selv så de måtte låne en lite blå paraply ut fra kirken :ler:

Men etter middag og da solen tittet frem på kvelden var det sååååååååå utrrooooolig nydelig!!!

Og alle bildene de tok, et vakkert, VAKKERT sted!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville ha dobbeltsjekket dette med polet før jeg satset på retur-alternativet.

Jeg er nesten sikker på at jeg har lest at polet har sluttet med returtjenesten på grunn av all metanolen som har versert, for at folk skal være sikre på at det er "årtnli" det man får kjøpt.

<span style='font-size:16pt;line-height:100%'>*liste meg ut av brylupsfoprum - hvordan havnet jeg egentlig her?*</span>

Det gjelder brennevin. Vin kan forsatt leveres

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glemt hårbørste. Dere skulle sett hvordan håret mitt så ut etter at jeg fjernet 70 hårnåler

Jeg hadde massse hårspray og håret var skikkelig tuppert, det var helt umulig å vaske ut sprayen og få ut tupperingen selv om jeg såpet inn håret flere ganger.

Jeg var riktig lekker på håret da jeg forlot hotellet dagen etter, minnet litt om Eli Hagen akkurat da :ler:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ER to mnd til bryllupet så denne tråden var virkelig nyttig, må holde den langt opp nå i disse dager !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest i natten

Ta gjerne med matpakke til frisøren. Det kan bli noen timer mellom frokost og middag. Forloveren min hadde tenkt på det. Hun hadde med baguetter og champagne.

Legg engangskamera på middagsbordet og be gjestene ta bilder av hverandre. Da får dere bilder av alle gjestene.

Og for de som ikke skal på brylluppsreise etterpå, sørg for å ta dere noen dager fri etterpå likevel. Det går mye tid med til planlegging og gjennomføring. Men etterpå skal det ryddes, og dere er faktisk nygifte. Dere skal nyte hverandre :-))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Gjest_gjest_*
Vi husket å få fotografen til å ta bilde av brudebuketten. Veldig glad for det, for den kan man jo ikke ta vare på.

Man kan jo ta vare på brudebuketten, man kan tørke den... Det skal jeg med min... Det peneste som finnes er tørkede blomster synes jeg... Da kan du alltids se på den i ettertid... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde glemt hårbørste. Dere skulle sett hvordan håret mitt så ut etter at jeg fjernet 70 hårnåler

Jeg hadde massse hårspray og håret var skikkelig tuppert, det var helt umulig å vaske ut sprayen og få ut tupperingen selv om jeg såpet inn håret flere ganger.

Jeg var riktig lekker på håret da jeg forlot hotellet dagen etter, minnet litt om Eli Hagen akkurat da :ler:

Me too! Men det hadde jeg jaggu fortrengt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*note to self*

hårbørste ja...

Rett og slett fullutrustet toalettmappe, tenker jeg, med rensegreier for å få av sminken frisøren har puttet på meg, hårbørste til å få ut atylingen, lett sminke til et "våkent og frisk ansikt dagen derpå", og allergimedisin til min kjære :) Og tannbørste.

På tideå lese gjennom hele denne nå, og lage meg huskeliste.

Bare 11 dager igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg skulle ønske jeg hadde gjort var å notere litt om hvem jeg ønsket bilder av sammen etc.

Fotografen vår var hos oss i 3 timer og tok bilder av oss, gjestene, barna osv.

Det er bilder av mannen m dattern vår, mannen m sønnen vår og mannen m begge barna.

Men det er ingen bilder av meg m sønnen vår og heller ingen av meg m begge barna.

Det skulle jeg gjerne hatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så fornøyd med dagen, at jeg egentlig ikke kunne tenke meg å gjøre noe annerledes, men noen småting er det jo alltids:

Jeg glemte å ordne kirkeprogram, så det stresset jeg med kvelden før, når printeren streiket! (nok en gang reddet den fantastiske forloveren min dagen). Moren min hadde så bunken med program i vesken, og hun ankom kirken etter at alle hadde gått inn (men i det minste før meg, svigefar med familie kom mens jeg sto i våpenhuset!)

Glemte at forloveden kom til å ville barebere seg også og pakket ned barberskummen i baggen min slik at jeg kunne barbere leggene. (vi har bare en tube, da vi bruker maskin til dagelig)

Forloveden min glemte å prøve på seg hele antrekket på forhånd (til tross for mange påminnelser) og oppdaget at han manglet en knapp i vesten. (De hadde tid til å løpe ned til byen og kjøpe ny, heldigvis)

Vi glemte å spesifisere for cateringselskapet når og hvor vi ville ha kaken servert. (det ble i et annet rom, men det var helt greit det også)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest To uker igjen

Hei!

Nå er det to uker igjen til jeg er gift, regner med at det er en del av dere som nå er gift som kan gi noen råd om ting som er glemt eller som dere husket på og var lurt. Nervene om å glemme noe viktig begynner å komme......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

Dytter opp denne. Er vel mange som har giftet seg de siste ukene så det er kanskje noen flere tips å få her (eller kanskje alt man kan glemme allerede er skrevet ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror vi glemte å få tatt bilder da vi selv åpnet noen gaver kvelden før, det hadde vært kjekt å ha.

Også klarte jeg ikke helt å utrykke til min nybakte ektemann at dette var den ene dagen det var sånnsett ok om han tok bilder av meg mens han kledde av meg (kunne jo stoppe før jeg var helt avkledd da, men sånn mens han fjerna sløret i det minste...)

Egentlig er det vel for lite bilder som er det eneste jeg synes "mangler".

Også ja, når man overleverer brudgommens digitale speilreflekskamera til hans nykonfirmerte søster for fotografering i kirka, så er det en god ide å stille dt tilbake på auto, i stedet for å ha det på så kort lukkertid at bildene er ubrukelige. (og forresten, vær 100% sikker på at den som har filmansvaret har nok batteri til å filme hele vielsen... vår filmer slo av under alle musikalske innslag pga batteri... men vi hadde en filmer til da, som vi ikke visste om (svigerfar) så det gikk bra likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

er ikke gift enda, men har hatt oppsatt hår et par ganger... ikke glem en diiiger flaske med balsam! ellers risikerer du afro/eli hagen dagen etter *fnis* ikke særlig lekkert igrunn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Gjest_gjest_*

Vi var ikke konkrete nok til den som skulle filme. Vi ba henne om å filme det viktigste, men man har visst forskjellig mening om hva som er det viktigste... :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest(Frekja)

Har ikke gifta meg ennå, men leste noe lurt her et eller annet sted som kanskje andre også syns er lurt;) Ser jo at flere syns det er trist at de ikke har tatt bilder av div ting og folk... så tipset gikk ut på å ta med en laptop og en sånn minnekortleser - så kan gjester laste over bildene de har tatt på laptopen - og vips har man masse bilder:) Billigere enn å sette ut engangskameraer er det også:) (mulig tipset står her allerede - har ikke lest hele tråden)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke gifta meg ennå, men leste noe lurt her et eller annet sted som kanskje andre også syns er lurt;) Ser jo at flere syns det er trist at de ikke har tatt bilder av div ting og folk... så tipset gikk ut på å ta med en laptop og en sånn minnekortleser - så kan gjester laste over bildene de har tatt på laptopen - og vips har man masse bilder:) Billigere enn å sette ut engangskameraer er det også:) (mulig tipset står her allerede - har ikke lest hele tråden)

He he gøy å lese ( mitt tips) det ble rene blitzregnet pga av dette og vi har nå 1400 bilder tatt av kun 23 gjester.. ikke verst... utrolig mange bra også, noen bilder har vi i 5-6 versjoner siden flere tok bilder samtidig, og har kunnet velge hvilken som har best kvalitet.. kan helt klart anbefales..... bare husk å si i fra til gjestene tidlig. Det blir dessuten ganske bra underholdning hvis man da setter det på bildefremmvisning etterhvert... Mange av våre gjester var innom en tur for å se på bildene, mye latter ut av det...

Når det gjelder ting vi glemte så burde vi gikk serveringspersonalet bedre info om hvor når osv..... det ble borte i kaoset dagen før så det ble litt sånn, hmmm hva skjer nå tro... men vi hadde en fantastisk dag, og som presten sa til oss, noe kommer helt sikkert til å gå galt, og det er ikke så farlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har fått masse bilder av gjestene fra deres digitalkamera. Men de kan likevel ikke sammenlignes med den type bilder man får med engangskameraer på bordene :) Jeg foretrekker å ha begge deler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...