Gå til innhold

Ting som dere glemte til deres bryllup


majan

Anbefalte innlegg

Ikke så mye vi glemte, akkurat, men ting jeg har tenkt på i ettertid som burde vært tenkt på før...... ;)

* Dersom dere skal ha engangskamera, sørg for å fordele disse litt utover kvelden. Selv la vi ut alle med en gang med det resultat at alle kameraene var fulle av bilder fra middagen, men ingenting i fra de sene nattetimer......

* Stor nok bil til å få med alle gavene hjem. Dette hadde ikke vi tenkt på og fikk litt "panikk" da vi bla. hadde fått en kommode og et stort speil. Heldigvis hadde min onkel tatt arbeidsbilen da han kom i bryllupet.....han er budbilsjåfør! Fullt servise, glass av ymse slag samt "ørten" blomsterbuketter, pynteting og annet tar utrolig masse plass når man skal pakke ned alt sammen!

* Sørg for å ha klart på forhånd hvordan dere vil avslutte kvelden. Vi hadde tenkt å bare snike oss avgårde uten at noen så det. (Alle gjestene overnattet på samme sted, så vi fikk sagt hadet dagen etter). Dessverre var eneste utgang fra lokalet samme sted som der alle sto og røyket, derfor ble det mye venting og sniking før vi kom oss avgårde..........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Sørg fo at toastmaster gjør det klart for gjestene når evt røykepauser skal skje. Hos oss forsvant en hel hel arm på E-bordet vårt ved en anledning. Jeg gadd ikke å bry meg med det da, men vet at dette irriterte både min far og svigermor som satt mot den kanten. Respektløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi glemte å ta med oss bagen som skulle til hotellet. Min var hos mine foeldrene, og min kjære hadde ikke pakket sin engang. Så da vi ankom hotellet kl 5 om morgen kom vi på det. Men bryllupsnatta var bra for det. Siden jeg ikke hadde med meg tel heller var det få tel nr jeg kunne.

Heldigvis så kunne jeg nr til forloveren min, som lå over hos mine forleldrene. Så ved 11-tiden banker det på døren, og der sto mine to forlovere, min svigerinne, fetteren og kusina til mannen min, og der lå jeg naken under dyna :overrasket: Det gikk greit, men er ikke til å anbefale :)

Ellers så glemte vi å ta med masse ekstra servietter, sånne billigere. Da det var veldig varmt var det mange som hadde bruk for det, så folk endte opp med å bruke tørkerull.

Vi fikk tatt de fleste bildene, det eneste vi manglet var kake og gavebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ta bilder med alle.

Jeg har ingen bilder med bare meg og pappa og meg og mamma. Jeg bryr meg ikke noe særlig om det, men mamma skulle ønske hun hadde et bilde av oss to

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pass på å ta bilder med alle.

Jeg har ingen bilder med bare meg og pappa og meg og mamma.  Jeg bryr meg ikke noe særlig om det, men mamma skulle ønske hun hadde et bilde av oss to

Vi glemte en masse sånne bilder. Ingen har sagt noe, men det vi har tenkt mest på var at vi glemte å ta bilde med presten, og med våre foreldre...

Be gjerne noen huske på det for dere!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi glemte å koordinere når vi skulle kutte kake og ta bryllupsvalsen, og hvem som skulle ha ansvar for å dra det hele igang. Det ble litt mye frem og tilbake for min del noe jeg godt kunne vært foruten på den store dagen. Men dette er jo bare småting som ingen andre legger merke til men kjekt å ha i orden for deres egen del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skulle gjerne hatt et kamera på rommet. ;) En venninne tok mange bilder for oss i løpet av kvelden, men batteriet gikk visst ut. Så det ble liggende igjen på gavebordet. Mannen min er fremdeles litt skuffet over å ikke ha hatt en liten fotosession med bare oss to etter festen, han var veldig begeistret over undertøyet mitt. Kanskje man burde prøve å huske på et engangskamera, eller bare sørge for å få med seg sitt eget til dit man skal sove.

Vi var også litt dårlige på å gi beskjed om tidspunkt for middagen. Vi skrev at vielsen var kl. 14.30, "og etterpå middag på hotell". Problemet var de som ikke helt hadde tenkt å dra rett fra kirken til festlokalet, de lurte veldig på når siste oppmøte var. ;) (Noen skulle skifte til bunad, og noen på snarvisitter til andre når de først var i byen.)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke vi glemte noe spesielt - dagen var helt fantastisk!

Tror ikke du merker noe selv på selve dagen om småtinger glemt!

Vi hadde disse berømte kurvene på badet - og det kan absolutt anbefales! Jeg hadde brukt for noe der - og vet at også andre benyttet seg av tingene i den - blant annet var det mye tyggis, tanntråd, hårspray og sikkerhetsnåler som var brukt...

Engangskamera og avtale med noen som er gode til å ta bilder er viktig. Få en person til å organisere slik at dere får alle familiebilder - sammen med et foreldrepar (det har vi glemt ja - søren heller) og sammen med begge foreldreparene, evt med søsken og med besteforeldre. Er greit om noen tar inniative til å organisere disse bildene - etter kirken eller før middag.

Ellers kan jeg bare anbefale og slappe av og kose dere! Se det positive - og ikke tenk på det som går galt på kvelden / dagen. Er ingen andre som legger merke til det! (Var f.eks. bare jeg som så underskjørtet mitt....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi husket å få fotografen til å ta bilde av brudebuketten. Veldig glad for det, for den kan man jo ikke ta vare på.

signerer denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Principessa

Husk å sette av nok penger til fotograf, bilder fra vedkommende og fremkalling av alle mulige bilder fra den dagen. Utgift vi ikke hadde regnet med.

Husk også å få tatt bilder av dere og deres aller nærmeste. Jeg har ingen bilder av meg og mamma og pappa, og er veldig lei meg for det i dag! :tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være denne tråden har vi fått tatt bilder av oss selv med hver vår kjernefamilie, alle vennene på ett og min storfamilie på ett. (Deler av brudgommens familie stakk fra kirken før vi rakk å få bilde av dem.) Har også bilde av brudebuketten. :)

Ekstra tips: Skriv ned en kjøreplan for hele dagen og sørg for at denne sirkuleres mellom forlovere, toastmaster, mødre og andre som vil være kontaktpersoner for gjester. Da får alle vite hvor lang tid man har mellom kirke og middag etc.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi glemte å tenke på lyset ute. Selv om det virker lyst sånn i ti tiden, blir det veldig mørkt på bildene, hvis en tar de ute..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 måneder senere...
Gjest Markblomsten

Fant igjen denne gamle tråden jeg, og ha nå laget en laaaaang huske liste for Dagen.

Takk for alle tips :tommel:

Kanskje det tilogmed er flere nygifte siden sist som ahr flere tips å komme med? De mottas i så fall med takknemlighet :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, nå har jeg lest og notert ;)

Kjempekjekk tråd, notert masse :Nikke:

Så lur du er Markblomsten :klem:

Endret av Maibrud`06
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror ikke vi glemte noen ting. Men kirketjeneren, derimot! Vet ikke om han glemte eller bare var helt ny i jobben. men i hvertfall åpnet han kirkedøren med det samme jeg ankom, slik at alle gjestene satt i kirken og så meg og forloveren styre med kjole og slør og slep og det hele, samtidig som jeg ikke rakk et lite stille minutt sammen pappa før vi gikk inn. Han lukket heller ikke døren bak oss, slik at junisolen flommet inn i kirken og gjorde oss til silhouetter på alle bildene som ble tatt av oss i midtgangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...