Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mitt første forsøk på oljemaling, ble ganske fornøyd. Prøvde å bli flinkere med bruk av farger 😄

20200502_182607.jpg

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg tegnet mye før, men har ikke tegnet regelmessig på over 10 år. Har begynt å ta det opp igjen nå og driver nå mest med pastellfarger, utrolig moro og undervurdert medium egentlig. Øver meg med ulike studier av dyr nå, men ser jeg trenger mye trening før jeg kommer til et nivå jeg ønsker. Heldigvis, YouTube har plutselig tilgang på mye bra tutorials. Sånn var det ikke før ;)

jsfUAAovR2qYACRf7kVyxQ.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tegnet mye før, men har ikke tegnet regelmessig på over 10 år. Har begynt å ta det opp igjen nå og driver nå mest med pastellfarger, utrolig moro og undervurdert medium egentlig. Øver meg med ulike studier av dyr nå, men ser jeg trenger mye trening før jeg kommer til et nivå jeg ønsker. Heldigvis, YouTube har plutselig tilgang på mye bra tutorials. Sånn var det ikke før ;)

jsfUAAovR2qYACRf7kVyxQ.jpg

Den likte jeg! Hvilket dyr tilhører øyet? Er det en hest?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
7 minutter siden, Hulderen said:

Den likte jeg! Hvilket dyr tilhører øyet? Er det en hest?

Ja, helt riktig. Det er en hest! :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

@Ardwinna og @AmandaVI hvilken type fargeblyanter bruker dere?

Og samme spørsmål til dere andre som tegner med fargeblyanter, men nå (uten å sjekke veldig nøye) så det ut som de fleste maler :P

Anonymkode: a07e6...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og samme spørsmål til dere andre som tegner med fargeblyanter, men nå (uten å sjekke veldig nøye) så det ut som de fleste maler :P

Jeg bruker en blanding av Copic-tusjer, Bruynzeel Eurocolor og Caran D'ache Supracolor, i den rekkefølgen 😊🎨

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

.. og to som aldri ble ferdig.

21D9B50C-B0B5-4939-9BD6-F328FB60069E.jpeg

FF74AFCF-E6CE-4577-8766-DE9078A35BB1.jpeg

Anonymkode: 059a6...564

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
8 minutter siden, AmandaVI said:

Jeg bruker en blanding av Copic-tusjer, Bruynzeel Eurocolor og Caran D'ache Supracolor, i den rekkefølgen 😊🎨

Takk for svar😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det varierer. Korona-damen er tegnet med Promarker-tusj og Faber Castell Polychromos pastellfargeblyanter. Jeg bruker også Derwent Inktense akvarellfargeblyanter, div typer akrylmaling, sorte tusjpenner, pastellkritt, og Derwent gråblyanter. Liker ikke å binde meg til én type medium :)

Endret av Ardwinna
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.5.2020 den 12.31, Missbehave skrev:

Så flinke alle sammen er! Jeg føler meg amatør i forhold til dere! Jeg ønsker å prøve meg mer på realisme. Har dere gode tips til meg? Tenker særlig på portretter. Sliter så med å få til øyne, munn og ører. Hår også forøvrig, men har blitt bedre 🙈

Det er bare én ting som funker, og det er å øve! Masse! Bruk referansebilder til å se etter, øv deg på å gjengi det du ser. Prøv å "glemme" alt du vet (eller tror du vet) om hvordan mennesker, dyr og gjenstander ser ut, og lat som om du ser det for første gang. Et morsomt tips kan være å snu referansebildet oppned og tegne/male motivet oppned. Da klarer man lettere å fjerne seg fra det man tror man ser, og heller tegne/male det man faktisk ser.

Og ikke vær lei deg om du ikke klarer å få til fotografisk likhet. Å kopiere fotografier ned til minste detalj kan være imponerende, men også veldig kjedelig og intetsigende. Det er jo dessuten ren kopi av en annen kunstners verk, siden fotografi også er en kunstart.

Men som sagt; øv, øv og øv enda mer! Øvelse gjør bedre! :)

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker for tiden mye pasteller, myke, harde og blyanter. Det er et medium man kan bruke til både tegning og maling, synes det er herlig å jobbe med og har så mange muligheter til forskjellige uttrykk. Ellers er det mye kull, grafitt og tegneblyanter. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er amtør i forhold til mange av dere andre her, men er egentlig veldig fornøyd med denne. 

Og så utrolig mange fine malerier og tegninger i denne tråden. Blir glad av å se de, og dere er utrolig dyktige ☺️

IMG_20191104_211932.jpg

Anonymkode: 5ef2e...81d

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

DB5A3BDB-6BED-4ABF-BF0E-A5F74F6EC126.jpeg

Så flott! Hva har du brukt her? Er det tegnet eller malt?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
10 hours ago, Ardwinna said:

Det varierer. Korona-damen er tegnet med Promarker-tusj og Faber Castell Polychromos pastellfargeblyanter. Jeg bruker også Derwent Inktense akvarellfargeblyanter, div typer akrylmaling, sorte tusjpenner, pastellkritt, og Derwent gråblyanter. Liker ikke å binde meg til én type medium :)

Spennende! Jeg fikk faktisk Polychromos-sett i bursdagsgave og synes de er veldig bra, selv til en skikkelig nybegynner som meg :) Har akrylmaling fra søstrene Grene, så regner med at det ikke akkurat er beste kvalitet :fnise:

Nå må jeg bare øve!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
3 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg bruker for tiden mye pasteller, myke, harde og blyanter. Det er et medium man kan bruke til både tegning og maling, synes det er herlig å jobbe med og har så mange muligheter til forskjellige uttrykk. Ellers er det mye kull, grafitt og tegneblyanter. 

Takk for svar :) Må prøve meg med kull etterhvert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg må bare protestere på en av tingene du sier. Å kopiere et fotografi er ikke å kopiere en annen kunstners verk, når man selv har tatt fotografiet. Selv så jobber jeg ofte på den måten. Jeg bruker mye tid på å fotografere et motiv, finne riktig vinkel, avstand, lysforhold. Når jeg så maler elementer fra fotografiene (plukker gjerne ulike element fra ulike fotografier), så kopierer jeg ikke andre kunstnere, jeg videreutvikler min egen kunst.

Anonymkode: f294e...1b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
18 minutter siden, Hulderen skrev:

Så flott! Hva har du brukt her? Er det tegnet eller malt?

Den er tegnet. Faber Castel sine polychromos blyanter.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MadameDeRosa

Prismacolor premium eller Faber Castell Polychromos er mine favoritter, valg av type ark er nesten like viktig som valg av blyanter.

Endret av MadameDeRosa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...