Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

Syns den var veldig fin jeg. Her har du brukt mye tid :) 

- Ts 

Anonymkode: 8de9d...1dc

Ble brukt noen timer ja, men siden jeg gikk til og fra over noen dager, så vet jeg ikke helt hvor mye. Trenger å ta pause fra arbeidet så blir jeg ikke lei og unngår å se meg blind på områder.

 

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Work in progress, jeg er langt fra ferdig! Prøver å male katten min, men hun har en fryktelig utfordrende pels. Langhåret svartskilpadde, så det er mye farger! Ikke fornøyd med nesepartiet og det ene øret er for lite... Får se hva jeg klarer å rette opp. I motsetning til maling, så blir papir mettet når man jobber med myke pasteller og da kan det være utfordrende å rette opp feil når man ikke bare kan male over.

puv6XV5gSXWrEUVv9vVP3w.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deilige farger på katten! Ser at du kommer til å få dreisen på de pastellene ganske raskt. Ser utfordringen med at papiret blir mettet, ja! Har du sånn skikkelig grovt pastellark?

Jeg skulle egentlig på maleworkshop i Oslo neste helg, ble avlyst på grunn av korona, men de har fått i stand en online workshop i stedet! Så jeg tenkte å begynne litt på den i kveld. 😄 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Spøkelse said:

Deilige farger på katten! Ser at du kommer til å få dreisen på de pastellene ganske raskt. Ser utfordringen med at papiret blir mettet, ja! Har du sånn skikkelig grovt pastellark?

Jeg skulle egentlig på maleworkshop i Oslo neste helg, ble avlyst på grunn av korona, men de har fått i stand en online workshop i stedet! Så jeg tenkte å begynne litt på den i kveld. 😄 

Tusen takk. Jeg er egentlig veldig glad i myke pasteller og nå har jeg kjøpt inn litt kvalitetsmaterialer så er det mye gøyere også. Kjempeforskjell på både fargekvalitet og brukervennlighet på økonomivarianter og kunstnerkvaliteter når det kommer til mye kunstmaterialer altså.  Dette er Pastelmat, så ikke det groveste papiret, men veldig fint til arbeid der man vil ha litt detaljer. Ulempen er at det fylles opp etterhvert, men det tar faktisk endel lag. Skal se om jeg kan viske litt med en børste og jobbe litt mer med nese og munn. 

Jeg har brukte mye youtube faktisk. Mange virkelig gode artister som lager. gode videoer nå. Online workshop er jo veldig praktisk. Ulempen er jo at man ikke får så mye tilbakemeldinger og at det man ser på bilde/video ofte ikke stemmer helt overens med irl. 

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser pusen slik ut og jeg tror jeg stopper nå! Det har vært en fin trening, men jeg tror ikke jeg kan gjøre noe mer forbedringer nå uten å gjøre alt verre 🤣

n764Vy3jSXqvRNpbwFhipQ.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå ser pusen slik ut og jeg tror jeg stopper nå! Det har vært en fin trening, men jeg tror ikke jeg kan gjøre noe mer forbedringer nå uten å gjøre alt verre 🤣

*bilde*

Anonymkode: 909f3...fad

Syns kroppen og halen ble dødsbra! Fin trening! :)  Jeg er fan av å kjøpe litt ordentlige materialer når man først skal prøve noe, som nybegynner ER det store ulemper med å prøve å jobbe med dårlig papir eller maling/lignende. Blir liksom enda verre i tillegg til at ferdighetene ikke er der 😂. Jeg skjønner at ikke alle kan kjøpe det flotteste og dyreste, men i alle fall ETT hakk opp fra bunnen også kanskje heller kjøpe færre ting, det tror jeg gir flertallet en bedre start. 

Nå begynner jeg å tegne! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Spøkelse said:

Syns kroppen og halen ble dødsbra! Fin trening! :)  Jeg er fan av å kjøpe litt ordentlige materialer når man først skal prøve noe, som nybegynner ER det store ulemper med å prøve å jobbe med dårlig papir eller maling/lignende. Blir liksom enda verre i tillegg til at ferdighetene ikke er der 😂. Jeg skjønner at ikke alle kan kjøpe det flotteste og dyreste, men i alle fall ETT hakk opp fra bunnen også kanskje heller kjøpe færre ting, det tror jeg gir flertallet en bedre start. 

Nå begynner jeg å tegne! :) 

rTusen takk. Jeg ble ganske fornøyd selv, det er gøy med pels selv om denne var litt utfrdrende siden den sto i alle retninger og hadde så mange farger. Ørene ble jeg også fornøyd med, størrelsesforskjerllen tatt i betraktning. Ansik og hode må jobbes litt med, får lete etter noen gode tutorials for det. Delvis gjør den mørke pelsen det vanskelig også å få definisjon. 

Jeg kjøpte først et rimelig pastellsett, men det var ærlig talt en skuffelse å jobbe med, umulig å få til det jeg ønsket. Fant en britisk utstyrsshop og etter ukevis med research og prokrastinering så kjøpte jeg inn litt ulike materialer der. En helt annen verden å jobbe med disse pastellene enn de billige altså! 

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er båten fra i går, hadde aldri trodd jeg skulle tegne eller male en båt haha. Må dele bildene i flere innlegg pga størrelse, sorry. 

IMG_20200605_185755.thumb.jpg.a0716afef680b88f5f39b1db94d7d5e8.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han brukte mye brush pens som jeg ikke har, så jeg måtte bruke akvarellblyant og male over, ble ikke akkurat det samme. Men jeg har bestilt nå, så håper å prøve igjen med sånne tusjer neste gang :) . Det var en stor del av metoden hans. 

 

102410829_297410558091498_3014470388248869360_n.thumb.jpg.be883c393e183c10088d9aeac1915354.jpg

101885083_559326804973875_5212216945971473944_n.thumb.jpg.88d58464ce0bddfd6f709608b3c9dbc8.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempeflott og jeg synes akvarell funker kjempebra! Det er i Bergen? ;)

Det er godt trening og utvikling i å tegne utenfor komfortsonen sin. Det blir ikke forbedring om en ikke utfordrer seg selv. Dessuten blir man en bedre tegner av å tegne alt mulig. Man får en bedre strek, men det viktigste er at man lærer å se med nye øyne på motivet. 

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjempeflott og jeg synes akvarell funker kjempebra! Det er i Bergen? ;)

Det er godt trening og utvikling i å tegne utenfor komfortsonen sin. Det blir ikke forbedring om en ikke utfordrer seg selv. Dessuten blir man en bedre tegner av å tegne alt mulig. Man får en bedre strek, men det viktigste er at man lærer å se med nye øyne på motivet. 

Anonymkode: 909f3...fad

Det skal være fra Oslo er jeg ganske sikker på! :) 

Jeg tok feil bilde da, glemte vannet. Haha. 

102885086_10163703430655128_1542370240253644771_o.thumb.jpg.d638cbbcdc9e59c999bffdc700e0f364.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Spøkelse said:

Det skal være fra Oslo er jeg ganske sikker på! :) 

Jeg tok feil bilde da, glemte vannet. Haha. 

102885086_10163703430655128_1542370240253644771_o.thumb.jpg.d638cbbcdc9e59c999bffdc700e0f364.jpg

Det er jeg som tar feil, det er Statsraad Lehmkul som ligger i Bergen.🤪

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spøkelsesdame malt i akvarell, hvit gel-pen for detaljer. Langt fra perfekt, men jeg hadde det fryktelig gøy med å male henne! Godt å endelig ha malelysten tilbake :)2020-06-09_06_45.33_1.thumb.jpg.df323ee92680e144c2f0e25196adf153.jpg

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 6.6.2020 den 12.58, Spøkelse skrev:

Det skal være fra Oslo er jeg ganske sikker på! :) 

Jeg tok feil bilde da, glemte vannet. Haha. 

 

Wow så fint! Hva slags tusj benytter du til selve tegningen? Synes det er utfordrende å finne gode tusjer som ikke smitter og er tilstrekkelig tynne.

Anonymkode: d202b...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Wow så fint! Hva slags tusj benytter du til selve tegningen? Synes det er utfordrende å finne gode tusjer som ikke smitter og er tilstrekkelig tynne.

Anonymkode: d202b...350

Takk for det :) nå brukte jeg micron unipin størrelse 0.1-0.3 og en eller annen tilfeldig svart rollerball penn jeg fant slengende. Har bestilt nye penner som jeg håper kommer i morgen! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2020 den 17.16, Spøkelse skrev:

Takk for det :) nå brukte jeg micron unipin størrelse 0.1-0.3 og en eller annen tilfeldig svart rollerball penn jeg fant slengende. Har bestilt nye penner som jeg håper kommer i morgen! 

Takk for svar😊 hvor er det greit å bestille?

Anonymkode: d202b...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 6/9/2020 at 5:16 PM, Spøkelse said:

Takk for det :) nå brukte jeg micron unipin størrelse 0.1-0.3 og en eller annen tilfeldig svart rollerball penn jeg fant slengende. Har bestilt nye penner som jeg håper kommer i morgen! 

Nam godterier (tegnesaker)! 🤣 

Akkurat nå sliter jeg selv med å starte et nytt bilde. Jeg prokrastinerer over motiv og kjenner jeg at jeg går i min "perfeksjonismefelle".  Prøver å riste av meg redselen for at alt blir feil, det gjør jo ingenting om ikke alt alltid blir bra. Litt av grunnen til at jeg sluttet å tegne sist var at jeg følte at om det ikke alltid ble perfekt var det ikke vits i, men det er jo ikke det som er poenget og jeg må bare frigjøre meg fra de tankene.

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Nam godterier (tegnesaker)! 🤣 

Akkurat nå sliter jeg selv med å starte et nytt bilde. Jeg prokrastinerer over motiv og kjenner jeg at jeg går i min "perfeksjonismefelle".  Prøver å riste av meg redselen for at alt blir feil, det gjør jo ingenting om ikke alt alltid blir bra. Litt av grunnen til at jeg sluttet å tegne sist var at jeg følte at om det ikke alltid ble perfekt var det ikke vits i, men det er jo ikke det som er poenget og jeg må bare frigjøre meg fra de tankene.

Anonymkode: 909f3...fad

Kjenner meg veldig igjen i det. Det er mye jeg har lagt på hylla fordi jeg føler jeg ikke er god nok. Akkurat på egen prestasjon må man slutte å sammenligne seg med andre og heller se på sin egen utvikling og interesse.

Anonymkode: d202b...350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah.... har endelig valgt et motiv og begynt å skisse det inn på frihånd.. optimist?? 😱 Heldigvis kan det meste rettes på under malingen.. heter det maling når man bruke pastellkritt?? 

Fant referansebilde på pixabay, så nå får jeg gjøre ære på det. 🤣

1fQN3VykTpaMqqn09Wjyww.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ah.... har endelig valgt et motiv og begynt å skisse det inn på frihånd.. optimist?? 😱 Heldigvis kan det meste rettes på under malingen.. heter det maling når man bruke pastellkritt?? 

Fant referansebilde på pixabay, så nå får jeg gjøre ære på det. 🤣

1fQN3VykTpaMqqn09Wjyww.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Gøy! Har du fått farget/malt noe på den nå? Jeg har samme problem som deg.. Kan bruke evigheter før jeg klarer å starte noe. Det har vel vært litt av greia med de hundre hodene også,, bare starte. Jeg har kommet til ca femti hoder nå og ser stor forskjell på hvis jeg tegner med ro eller stress. 

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar😊 hvor er det greit å bestille?

Anonymkode: d202b...350

Nå bestilte jeg fra en hittil ukjent norsk nettbutikk som jeg fikk tips om, at det var bra service og leveringstid. Jeg bestilte på søndag og fikk det idag. Tudos.no og ellers til andre mer maleaktige ting har jeg god erfaring ned jacksonsart, men tar litt lengre tid med levering. Ellers prøver jeg å handle så mye som mulig i kunstbutikken ikke så langt fra meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...