Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

På 14.6.2020 den 7.41, AnonymBruker skrev:

Takk for tips! Tenkte først og fremst utstyr til å male med😍 Er det f.eks best å starte med akvarell- eller oljemaling? Er det man får kjøpt på f.eks Clas Ohlson greit i begynnelsen, eller bør man like greit investere i ihvertfall litt bedre pensler fra begynnelsen av? Dere som maler med akvarell, men får til også veldig smale, presise streker - hva bruker dere til det? Har dere tips til noen gode youtube-tutorials, f.eks?

Haha, beklager alle spørsmålene😅

Den var bare helt rå, AmandaVI👏👏

Anonymkode: bf5eb...cb9

Anbefaler å kjøpe noe litt ordentlig, ikke fra CO eller lignende. Kjøp en god pensel så slipper du å ødelegge øving og resultat pga dårlig utstyr. Du får en mer enn nok god pensel fra 150-300,- alt etter hvor gira du er 😛 til akvarell bruker man en type pensel som heter rigger for å få de veldig veldig tynne strekene, men du kan klare det med en stor pensel også, bare den er spiss nok.. :) en god kvalitet størrelse 8 kan du male mye med. Det er vanlig å kjøpe og bruke alt for små pensler i starten og pirke for mye.  Olje eller akvarell er smakssak. Jeg maler akvarell og valgte det fordi det krever mindre plass og ikke så mye tørking som olje,, mindre "klin" med medier du trenger for å blande ut, vaske osv., og jeg har plass til det på kjøkkenbordet. Men jeg kunne godt tenke meg å prøve oljemaling senere når jeg har plass! Også jobber man vel stort sett omvendt, akvarell begynner lyst og legger på lag for lag mørkere, mens olje er motsatt, du begynner mørkt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror jeg begynner å nærme meg ferdig. Nesten. Må tegne inn noen detaljer, værhår etc. Trenger en mykere pastellblyant og min lokale butikk har vær utsolgt for de jeg trenger en stund nå. Koronatider. Er ikke 100% fornøyd med alt, spesielt rompa er litt tvilsom enda, men jeg må la arbeidet hvile litt før jeg ev gjør noe med det. 

 

TZAbteOrQ3+1Q%H6J+sUxQ.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har blitt kjempefin! Alltid gøy å tegne inn de siste detaljene som værhår og sånt, gir en ekstra snert. 

Jeg har prøvd meg på en urban sketching uten veiledning og med ganske komplisert referansebilde 😂. Er tålelig fornøyd! Klarte å tegne inn en del artige detaljer. Det er egentlig masse brygger foran alle husene som jeg ikke fikk til. 

IMG_20200616_201054.thumb.jpg.0bbcaea7019c969b8ed3dfcce962f20a.jpg

Skisse fra i kveld 

IMG_20200616_200343.thumb.jpg.b6c04a3786d7efb0658a4e2302885649.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine! Jeg må definitivt våge meg ut på landskap og arkitektur altså. Mennesker også egentlig...  🤣

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 16.6.2020 den 17.45, AnonymBruker skrev:

Tror jeg begynner å nærme meg ferdig. Nesten. Må tegne inn noen detaljer, værhår etc. Trenger en mykere pastellblyant og min lokale butikk har vær utsolgt for de jeg trenger en stund nå. Koronatider. Er ikke 100% fornøyd med alt, spesielt rompa er litt tvilsom enda, men jeg må la arbeidet hvile litt før jeg ev gjør noe med det. 

 

TZAbteOrQ3+1Q%H6J+sUxQ.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Så nydelig 😍

Elsker de søkende uskyldige øynene.

-Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.6.2020 den 21.23, Spøkelse skrev:

Siste! :)

IMG_20200622_211050.thumb.jpg.0d72b2c2ffea428b0a64a6ebf4005cbd.jpg

rm1.thumb.jpg.3132f57c6bfe281d1aa44291d14de394.jpg

Så flott. Er det regjeringsbygget? Er ikke så kjent i Oslo, men tror det var et par løvestatuer rundt?

Den under ser ut som en eller annen filmkarakter, men mulig jeg tar feil? 

-Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker said:

Så nydelig 😍

Elsker de søkende uskyldige øynene.

-Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

Takk! Jeg skal innrømme jeg er ganske fornøyd med dette bildet.Nybegynnerflaks 😂

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk! Jeg skal innrømme jeg er ganske fornøyd med dette bildet.Nybegynnerflaks 😂

Anonymkode: 909f3...fad

Du har all grunn til å være fornøyd! Ble nydelig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Så flott. Er det regjeringsbygget? Er ikke så kjent i Oslo, men tror det var et par løvestatuer rundt?

Den under ser ut som en eller annen filmkarakter, men mulig jeg tar feil? 

-Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

Stemmer, det er Stortinget! Takk :)

Portrettet er ei som heter Rullemarie på Instagram, hun har vært med i dokumentar og gjør taler pga hun har sånne ekstremt skjøre knokler som knekker av ingenting. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg følger på Instagram utfordret følgere til å tegne tegningen hans, så ville han dele de beste i sin story. Min først, og så hans original. Det var veldig interessant å tegne noen andres tegning, faktisk! Mye å legge merke til. 

IMG_20200628_154843_846.thumb.jpg.dabb96d5caf88166cc8f73c74f1980d2.jpg

IMG_20200628_154843_851.thumb.jpg.735c9b5877d97e567f4ddece2e7d8abc.jpg

Her er en tegning med penn, for å nekte meg selv å bruke viskelær :p. 

IMG_20200629_220846.thumb.jpg.7e5b190685f6e0e943a7b05598e5948b.jpg

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult. Ganske ny utfordring det, å tegne andres tegninger. 

Jeg har drevet å prokrastinere i dagevis over nytt motiv. Nå prøver jeg å male en hund (som jeg kjenner), men fotoet var ikke det beste, bakgrunnen horror og muligens all denne svarte pelsen er for mye for mine evner akkurat nå. 🤣 

 

x2bk%%dmRN6nG7LYIhNA5A.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde tid i dag, så har kommet endel fremover. Er veldig misfornøyd med bakgrunnen, så må jobbe endel med den. Har bare ingen ideer der, så tar imot tips. :)

owNdcuHIQSigmRQ%55sJLg.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tid i dag, så har kommet endel fremover. Er veldig misfornøyd med bakgrunnen, så må jobbe endel med den. Har bare ingen ideer der, så tar imot tips. :)

owNdcuHIQSigmRQ%55sJLg.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Wow nydelig hund! 

Anonymkode: 66779...701

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Spøkelse skrev:

En jeg følger på Instagram utfordret følgere til å tegne tegningen hans, så ville han dele de beste i sin story. Min først, og så hans original. Det var veldig interessant å tegne noen andres tegning, faktisk! Mye å legge merke til. 

IMG_20200628_154843_846.thumb.jpg.dabb96d5caf88166cc8f73c74f1980d2.jpg

IMG_20200628_154843_851.thumb.jpg.735c9b5877d97e567f4ddece2e7d8abc.jpg

Her er en tegning med penn, for å nekte meg selv å bruke viskelær :p. 

IMG_20200629_220846.thumb.jpg.7e5b190685f6e0e943a7b05598e5948b.jpg

Så flott. Du er veldig bra på portretter :) 

tror jeg må øve mer på det. Pga den dumme koronaen, har jeg ikke fått handlet nytt papir, men har lyst på litt flere typer ark og blokker i ulike størrelser etter hvert.

- Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Så flott. Du er veldig bra på portretter :) 

tror jeg må øve mer på det. Pga den dumme koronaen, har jeg ikke fått handlet nytt papir, men har lyst på litt flere typer ark og blokker i ulike størrelser etter hvert.

- Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

Tusen takk :). Jeg har brukt mye tid på det i det siste. Å herme etter den tegningen gjør at jeg ser jo at jeg har lært noe, og definitivt blitt bedre på å se an forhold og avstander. Jeg tror jeg vil gjøre flere studier av andres tegninger og se om jeg kan plukke med meg noen teknikker. 

Jeg har en canson tegneblokk jeg er veldig fornøyd med! Kjøpt i lokale kunstbutikken her jeg bor. 

https://www.penstore.no/canson/1557-180g-a4?gclid=CjwKCAjwxev3BRBBEiwAiB_PWNWjnan4cf0iFO6gW8VPG4-5OGj_9Xla5vOpX9Un8mR1JSCtoJ5hkxoCMwEQAvD_BwE

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hadde tid i dag, så har kommet endel fremover. Er veldig misfornøyd med bakgrunnen, så må jobbe endel med den. Har bare ingen ideer der, så tar imot tips. :)

owNdcuHIQSigmRQ%55sJLg.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Veldig fin. Nå kjenner jeg på savnet av hund nå. :rodmer: Har veldig lyst til å ha det senere, men kan ikke nå.

- Ts. 

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...