Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

50 minutter siden, Spøkelse said:

Gøy! Har du fått farget/malt noe på den nå? Jeg har samme problem som deg.. Kan bruke evigheter før jeg klarer å starte noe. Det har vel vært litt av greia med de hundre hodene også,, bare starte. Jeg har kommet til ca femti hoder nå og ser stor forskjell på hvis jeg tegner med ro eller stress. 

Nå bestilte jeg fra en hittil ukjent norsk nettbutikk som jeg fikk tips om, at det var bra service og leveringstid. Jeg bestilte på søndag og fikk det idag. Tudos.no og ellers til andre mer maleaktige ting har jeg god erfaring ned jacksonsart, men tar litt lengre tid med levering. Ellers prøver jeg å handle så mye som mulig i kunstbutikken ikke så langt fra meg :)

Jeg har fått starta på bakgrunnen, er litt jobb med den enda. Har også såvidt begynt på hunden. Mange, mange timers jobb igjen. Er 50x70 cm velourpapir. 

K7hYbVrqRxSz2YajFv8A+Q.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått starta på bakgrunnen, er litt jobb med den enda. Har også såvidt begynt på hunden. Mange, mange timers jobb igjen. Er 50x70 cm velourpapir. 

K7hYbVrqRxSz2YajFv8A+Q.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Kjempefint. Er det skinnsofa den ligger på? Hva maler du med? :) 

- Ts 

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.6.2020 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Work in progress, jeg er langt fra ferdig! Prøver å male katten min, men hun har en fryktelig utfordrende pels. Langhåret svartskilpadde, så det er mye farger! Ikke fornøyd med nesepartiet og det ene øret er for lite... Får se hva jeg klarer å rette opp. I motsetning til maling, så blir papir mettet når man jobber med myke pasteller og da kan det være utfordrende å rette opp feil når man ikke bare kan male over.

puv6XV5gSXWrEUVv9vVP3w.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Denne lignet veldig på en nabokatt, som kom og stjal mat av våre katter.  Bare den var litt mørkere og med mer «flammer» i pelsen. Husket den, når jeg så dette bildet.

Det er i hvert fall det jeg Kaller de flekkene :) 

- Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Kjempefint. Er det skinnsofa den ligger på? Hva maler du med? :) 

- Ts 

Anonymkode: 8de9d...1dc

Tusen takk 😊

Det er nok en skinnsofa på referansebildet, men vet ikke helt om jeg får til det, så vurderer å la det være en veloursofa. 

Bruker soft pastell fra Unison. I tillegg har jeg Stabilt pastellblyanter og en utvalg random harde pastellkritt. 

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2020 den 6.52, Stueloff skrev:

Spøkelsesdame malt i akvarell, hvit gel-pen for detaljer. Langt fra perfekt, men jeg hadde det fryktelig gøy med å male henne! Godt å endelig ha malelysten tilbake :)2020-06-09_06_45.33_1.thumb.jpg.df323ee92680e144c2f0e25196adf153.jpg

Kjempeflott Stueloff. Ja, man må ha lyst, også må man ha tid. De siste to månedene har rent ut av fingrene på mange tror jeg.

Velkommen tilbake i tråden :) 

- Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.6.2020 den 10.08, Spøkelse skrev:

Han brukte mye brush pens som jeg ikke har, så jeg måtte bruke akvarellblyant og male over, ble ikke akkurat det samme. Men jeg har bestilt nå, så håper å prøve igjen med sånne tusjer neste gang :) . Det var en stor del av metoden hans. 

 

102410829_297410558091498_3014470388248869360_n.thumb.jpg.be883c393e183c10088d9aeac1915354.jpg

101885083_559326804973875_5212216945971473944_n.thumb.jpg.88d58464ce0bddfd6f709608b3c9dbc8.jpg

De må være gode å tegne med. Det så jo veldig bra ut dette. Holder egentlig på å spare, men litt flere typer tegnesaker frister mer enn ny telefon akkurat nå. 😇

-Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk 😊

Det er nok en skinnsofa på referansebildet, men vet ikke helt om jeg får til det, så vurderer å la det være en veloursofa. 

Bruker soft pastell fra Unison. I tillegg har jeg Stabilt pastellblyanter og en utvalg random harde pastellkritt. 

Anonymkode: 909f3...fad

Kanskje den bare kan være sånn, også heller gjøre mer på den når hunden er mer ferdig? Lett å gjøre for mye ut av bakgrunnen også stjeler det fra hovedmotivet! Er det en clumber spaniel eller lignende?

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De må være gode å tegne med. Det så jo veldig bra ut dette. Holder egentlig på å spare, men litt flere typer tegnesaker frister mer enn ny telefon akkurat nå. 😇

-Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

Jeg fikk pennene idag, og holder på å skisse opp for å prøve dem! :) 

IMG_20200611_212142.thumb.jpg.bc677ef17d52c95884e2f2fceed20526.jpg

 Her er en skisse fra i går som ikke er helt ferdig. 

IMG_20200611_212233.thumb.jpg.a48ccafeea211463d70962c0f0d0316b.jpg

Endret av Spøkelse
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Spøkelse said:

Kanskje den bare kan være sånn, også heller gjøre mer på den når hunden er mer ferdig? Lett å gjøre for mye ut av bakgrunnen også stjeler det fra hovedmotivet! Er det en clumber spaniel eller lignende?

Jeg fikk pennene idag, og holder på å skisse opp for å prøve dem! :) 

Ja, nå har jeg tatt kvelden. Må ha en pause fra motivet og sove litt på det, så er det lettere å se hva som må gjøres. Egentlig er dette min beste tid for å male, siden ungene er i seng, men merker at jeg trenger bedre lys for å male om kvelden. Tror jeg må sette arbeidslampe med dagslys på ønskelista til bursdagen.🤔

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Kjempeflott Stueloff. Ja, man må ha lyst, også må man ha tid. De siste to månedene har rent ut av fingrene på mange tror jeg.

Velkommen tilbake i tråden :) 

- Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

Tusen takk! Er kjekt å være tilbake :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg river meg litt i håret nå! Hvorfor er det ingen rivesegihåret-emoji?? Har igjen problemer med nesepartiet, så håper jeg får rettet det opp underveis altså. Dette er litt vanskelig. 😂

 

0UUI2N8MQbGDqfNFIi5vcw.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg river meg litt i håret nå! Hvorfor er det ingen rivesegihåret-emoji?? Har igjen problemer med nesepartiet, så håper jeg får rettet det opp underveis altså. Dette er litt vanskelig. 😂

 

*bilde*

Anonymkode: 909f3...fad

Den ser lovende ut! 😄 Nå hadde jeg gjettet mer på en cavalier eller noe sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Spøkelse said:

Den ser lovende ut! 😄 Nå hadde jeg gjettet mer på en cavalier eller noe sånt. 

Aner ikke hva det er. Sto dessverre ikke i referansefotoet. Men det er ikke en sånn med inntrykket nese i hvertfall eller gigaøyne som spretter ut fra skallen, ser det ut for. 🤣

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva vil dere anbefale av utstyr til en som er skikkelig nybegynner? Var veldig glad i å tegne som barn, men så skjedde livet. Hadde vært gøy å begynne med maling, men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Dere er forresten fantastisk flinke!

Anonymkode: bf5eb...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva vil dere anbefale av utstyr til en som er skikkelig nybegynner? Var veldig glad i å tegne som barn, men så skjedde livet. Hadde vært gøy å begynne med maling, men vet ikke helt hvor jeg skal starte. Dere er forresten fantastisk flinke!

Anonymkode: bf5eb...cb9

Hva vil du begynne med da? Tegning er jo ganske enkelt å starte med, du trenger ikke så mye utstyr. Jeg anbefaler likevel å kjøpe blyanter og papir i litt ok kvalitet, så du slipper å kompensere for mangler i utstyret i tillegg til å trene opp ferdigheter. Du trenger da bare blokk med godt tegnepapir, gjerne et sett gode blyanter i ulike hardheter, viskelær og spisser. Å tegne med kulepenn på kopipapir er noe jeg synes er ok når man er blitt litt øvet, men en nybegynner har mer brukt for et god grunnlag. 

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vakkert, dere er så flinke! ❤

Anonymkode: 66779...701

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En annen illustrasjon fra boken min. Den er ikke i selve boka, men inneholder figurene og detaljer fra den. Tegnet i fjor sommer. (Jeg har ikke holdt i en blyant siden mars. Skulle tro at "disse tider" ville være perfekt for kunst og håndarbeid. For meg er det tvert imot. Ingenting er liksom noe vits i lenger.)

20200613_214100.jpg

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

11 minutter siden, AmandaVI said:

En annen illustrasjon fra boken min. Den er ikke i selve boka, men inneholder figurene og detaljer fra den. Tegnet i fjor sommer. (Jeg har ikke holdt i en blyant siden mars. Skulle tro at "disse tider" ville være perfekt for kunst og håndarbeid. For meg er det tvert imot. Ingenting er liksom noe vits i lenger.)

20200613_214100.jpg

Fine illustrasjoner!

Og det er nok slik for mange av oss nå. Våre vante hverdagsaktiviteter blir uviktige og vi prøver skifte fokus over til noe annet? Ikke vet jeg. Jeg føler ikke at ting er meningsløse egentlig, men det var et spark i ræva til å ta opp gamle kunster og fordype meg i noe annet. 

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Hva vil du begynne med da? Tegning er jo ganske enkelt å starte med, du trenger ikke så mye utstyr. Jeg anbefaler likevel å kjøpe blyanter og papir i litt ok kvalitet, så du slipper å kompensere for mangler i utstyret i tillegg til å trene opp ferdigheter. Du trenger da bare blokk med godt tegnepapir, gjerne et sett gode blyanter i ulike hardheter, viskelær og spisser. Å tegne med kulepenn på kopipapir er noe jeg synes er ok når man er blitt litt øvet, men en nybegynner har mer brukt for et god grunnlag. 

Anonymkode: 909f3...fad

Takk for tips! Tenkte først og fremst utstyr til å male med😍 Er det f.eks best å starte med akvarell- eller oljemaling? Er det man får kjøpt på f.eks Clas Ohlson greit i begynnelsen, eller bør man like greit investere i ihvertfall litt bedre pensler fra begynnelsen av? Dere som maler med akvarell, men får til også veldig smale, presise streker - hva bruker dere til det? Har dere tips til noen gode youtube-tutorials, f.eks?

Haha, beklager alle spørsmålene😅

Den var bare helt rå, AmandaVI👏👏

Anonymkode: bf5eb...cb9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Takk for tips! Tenkte først og fremst utstyr til å male med😍 Er det f.eks best å starte med akvarell- eller oljemaling? Er det man får kjøpt på f.eks Clas Ohlson greit i begynnelsen, eller bør man like greit investere i ihvertfall litt bedre pensler fra begynnelsen av? Dere som maler med akvarell, men får til også veldig smale, presise streker - hva bruker dere til det? Har dere tips til noen gode youtube-tutorials, f.eks?

Haha, beklager alle spørsmålene😅

Den var bare helt rå, AmandaVI👏👏

Anonymkode: bf5eb...cb9

Jeg maler veldig lite, så har ikke så mye tips å komme med der. Eneste er at det lønner seg å investere litt i gode pensler. Det utgjør en virkelig forskjell, litt som forskjellen med sløv og skarp kjøkkenkniv. 😂 Du trenger ikke gå for dyreste mårhår, men et par gode pensler i mellomklassen er et fint sted å starte (og tilhørende god rengjøringsmiddel, så holder penslene mye lengre). Et skrin med fine akvareller (kjenner bare Winsor&newton men de er fine) og akvarellark. 

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det også langsomt fremover 😂 Sliter fortsatt med snutepartiet, men håper jeg får ordnet det med lys og skygge. 

 

Dy1o7dksR32oRtipeabsRA.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...