Gå til innhold

Vi som liker å tegne/male


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 hours ago, Spøkelse said:

Ja, jeg har bare tenkt til å komme meg til 100, men det får jeg til i sommer uansett! :) 

Ja, det er jo greit det også, om man klarer å frigjøre seg fra det tidsperspektivet. Det er ikke alltid jeg klarer det.. haha Denne uka var så travel jeg har ikke tatt i en blyant engang...

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg koser meg med å lære å tegne med pasteller, og tenker at jeg har lyst på flere farger. Har et sett med 12 pastellblyanter fra Faber Castell og er veldig fornøyd med dem, så burde kanskje kjøpe et større sett av samme type? Men så tenker jeg at jeg kanskje bør utvide horisonten litt og at det kan være andre typer som er bedre :fnise:

Noen som har tips til bra pastellkritt eller blyanter? 

Anonymkode: a07e6...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg koser meg med å lære å tegne med pasteller, og tenker at jeg har lyst på flere farger. Har et sett med 12 pastellblyanter fra Faber Castell og er veldig fornøyd med dem, så burde kanskje kjøpe et større sett av samme type? Men så tenker jeg at jeg kanskje bør utvide horisonten litt og at det kan være andre typer som er bedre :fnise:

Noen som har tips til bra pastellkritt eller blyanter? 

Anonymkode: a07e6...4bc

Jeg har ett sett med Stabilo pastellblyanter og diverse løse fra FC og Caran D’Ache. Jeg har ganske mange farger og det er egentlig ganske greit, det gir mer spillerom. Hovedsakelig bruker jeg blyantene til å tegne opp med og til detaljer etterpå. Mest bruker jeg pastellkritt fra Unison, absolutt elsker de. Har også litt løsøre pastellkritt fra andre merker. 

 

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg har ett sett med Stabilo pastellblyanter og diverse løse fra FC og Caran D’Ache. Jeg har ganske mange farger og det er egentlig ganske greit, det gir mer spillerom. Hovedsakelig bruker jeg blyantene til å tegne opp med og til detaljer etterpå. Mest bruker jeg pastellkritt fra Unison, absolutt elsker de. Har også litt løsøre pastellkritt fra andre merker. 

 

Anonymkode: 909f3...fad

Tusen takk for svar, de må jeg sjekke :)

Greit å legge litt penger i det nå som jeg har funnett ut at det er noe jeg faktisk har lyst til å holde på med.

Anonymkode: a07e6...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker said:

Tusen takk for svar, de må jeg sjekke :)

Greit å legge litt penger i det nå som jeg har funnett ut at det er noe jeg faktisk har lyst til å holde på med.

Anonymkode: a07e6...4bc

Min erfaring er at det absolutt lønner seg å legge litt penger i det, det gir en helt annen arbeidsglede. Jeg har prøvd rimelige pastellkritt og fant ut de ikke ga meg de resultatene jeg ønsket meg. De er for harde, har for lite pigmenter etc. Liker unison fordi de er ikke for myke, men myke nok til å dekke godt og harde nok til å kunne brukes til finere detaljer. Kjøpte mine fra Jackson art, men tror du får kjøpt i Norge også. 

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30.6.2020 den 21.40, Spøkelse skrev:

Tusen takk :). Jeg har brukt mye tid på det i det siste. Å herme etter den tegningen gjør at jeg ser jo at jeg har lært noe, og definitivt blitt bedre på å se an forhold og avstander. Jeg tror jeg vil gjøre flere studier av andres tegninger og se om jeg kan plukke med meg noen teknikker. 

Jeg har en canson tegneblokk jeg er veldig fornøyd med! Kjøpt i lokale kunstbutikken her jeg bor. 

https://www.penstore.no/canson/1557-180g-a4?gclid=CjwKCAjwxev3BRBBEiwAiB_PWNWjnan4cf0iFO6gW8VPG4-5OGj_9Xla5vOpX9Un8mR1JSCtoJ5hkxoCMwEQAvD_BwE

Får notere meg disse linkene. Ser jeg trenger litt nytt utstyr for å komme videre nå. Må bare vente til jeg får penger igjen.

heldigvis rett rundt hjørnet nå. :) 
 

- Ts.

Anonymkode: 8de9d...1dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at det absolutt lønner seg å legge litt penger i det, det gir en helt annen arbeidsglede. Jeg har prøvd rimelige pastellkritt og fant ut de ikke ga meg de resultatene jeg ønsket meg. De er for harde, har for lite pigmenter etc. Liker unison fordi de er ikke for myke, men myke nok til å dekke godt og harde nok til å kunne brukes til finere detaljer. Kjøpte mine fra Jackson art, men tror du får kjøpt i Norge også. 

Anonymkode: 909f3...fad

Skal definitivt bestilles! Takk igjen :smilyblomst:

Anonymkode: a07e6...4bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Skal definitivt bestilles! Takk igjen :smilyblomst:

Anonymkode: a07e6...4bc

Ja, bare vær forberedt på valgets kval..😂 Alle de fine fargen og settene... hva skal man velge?? 

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tegner videre. Litt vanskelig på ferie med mye folk og forventninger om å gjøre ting sammen!

IMG_20200707_134749.thumb.jpg.b9d4032022246b5ff8b01ef1f6f88b93.jpg

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, de så litt skumle ut. Som gamle sjørøvere... 😱

Det er vanskelig med taletid hvis man har feriegjester. Da blir det mer strikking på meg, det er hakket mer sosialt. 

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ferietid... av og til bare hater jeg autokorrekt..

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det langsomt fremover. Jeg har prokratisnert mye over bakgrunnen, som jeg fortsatt ikke er fornøyd med, men tror jeg lar den være nå. Har halen igjen, noen detaljer i teppet kanskje og litt småplukk. 

FGdwZftASjidDix5BjqZ4A.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Her går det langsomt fremover. Jeg har prokratisnert mye over bakgrunnen, som jeg fortsatt ikke er fornøyd med, men tror jeg lar den være nå. Har halen igjen, noen detaljer i teppet kanskje og litt småplukk. 

FGdwZftASjidDix5BjqZ4A.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

:rodmer: rett og slett nydelig!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå tror jeg at jeg sier meg ferdig, altså. Fortsatt usikker på bakgrunnen, men jeg kan sove litt på den. Er litt lei nå... Nå har jeg spammet tråden nok. 😂

g4ELMo7DT5unJVveDLaHLg.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Nå tror jeg at jeg sier meg ferdig, altså. Fortsatt usikker på bakgrunnen, men jeg kan sove litt på den. Er litt lei nå... Nå har jeg spammet tråden nok. 😂

g4ELMo7DT5unJVveDLaHLg.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Syns den ble kjempefin! Likte særlig poteputene :ninuskapus:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Stueloff said:

Syns den ble kjempefin! Likte særlig poteputene :ninuskapus:

Tusen takk. Jeg kan bli litt for opptatt av detaljer, men man kan jo ikke slurve heller 😂 The devil is in the details, det tror jeg på. 

Anonymkode: 909f3...fad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tror jeg at jeg sier meg ferdig, altså. Fortsatt usikker på bakgrunnen, men jeg kan sove litt på den. Er litt lei nå... Nå har jeg spammet tråden nok. 😂

Anonymkode: 909f3...fad

Kjempefin! Trenger ikke noe mer detaljer i bakgrunnen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå tror jeg at jeg sier meg ferdig, altså. Fortsatt usikker på bakgrunnen, men jeg kan sove litt på den. Er litt lei nå... Nå har jeg spammet tråden nok. 😂

g4ELMo7DT5unJVveDLaHLg.jpg

Anonymkode: 909f3...fad

Så nydelig!

Anonymkode: 855dd...ee6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, Spøkelse said:

Kjempefin! Trenger ikke noe mer detaljer i bakgrunnen :)

Tusen takk! Tenkte ikke på flere detaljer i bakgrunnen, bare lurer på om det mørket hjørnet føles feil? Kanskje det er for mye.

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker said:

Så nydelig!

Anonymkode: 855dd...ee6

Tusen takk! :)

Anonymkode: 909f3...fad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...